Nu alle baby's uit het 'Wie o wie..laatste week september uitgerekend'topic jonge moeders zijn geworden kletsen we hier vrolijk verder! Andere mama's zijn natuurlijk ook welkom om mee te praten!
Haha gezellig! En wat een mooie foto's van Julie had je trouwens gepost! Lekker dat je haar in de draagdoek hebt. Wij hebben van de week een draagzak gekocht van het weekend eens proberen of hij het wat vindt Ruben maakt het mama weer lekker moeilijk vandaag Ben ik zijn luier aan het verschonen gaat hij ineens uitgebreid liggen poepen op de commode. En een lol dat hij had haha hij was echt aan het schateren. Maandag moeten we naar het cb voor zijn prikjes, haha ik vind het nu al zielig. Maar zal wel meevallen, bij de hielprik dacht ik ook aaah arm mannetje maar hij was er totaal niet van onder de indruk sliep gewoon lekker verder. Jullie zullen allemaal nu zo ongeveer de 6 weken controle hebben he dames? Die had ik twee weken geleden stelde hier echt niks voor. Gesprekje van een paar minuten en toen kon ik weer gaan. Ze hebben niet eens gekeken of de knip goed genezen is o.i.d. Als ik van te voren had geweten dat het zo weinig voorstelt had ik gevraagd of het telefonisch kon
Zie dat ik er een hele rare zin van het gemaakt, ik wilde nu alle baby's geboren zijn en nu we moeders zijn geworden door elkaar typen geloof ik. Maar lukt me niet meer om het te wijzigen. Nouja..jullie snappen wat ik bedoelde
We snappen prima wat je bedoelt! Lekker hoor, poepen onder het verschonen.. het beste moment! Ik was van de week voor het eerst bij het CB geweest. Ze werd gecheckt door de arts. Alles was goed. Alles zit rond het gemiddelde, behalve haar lengte. Ze is gemiddeld wat langer maar dan kan bijna ook niet anders met twee lange ouders. Drie december hebben wij de prikjes. Ik heb volgende week dinsdag inderdaad een afspraak met de verloskundige die me hielp bevallen. Ik stel me er ook niet veel bij voor behalve dat ik het leuk vind haar weer even terug te zien en Jenthe te showen.. Wanneer begon jullie kindje een beetje met vastgrijpen van dingen? Ik merk sinds een dag of twee dat Jenthe haar speen vast houd met zuigen en als ie er zo goed als uitvalt dan drukt ze em zelf weer terug. Zo "slaat" ze sinds een paar dagen ook tegen de knuffeltjes van haar mobile (boven de box.. als ze in haar wipper ligt in de box kan ze daar bij). Of dit al bewust is.. geen idee. Maar het valt op.. Net zoals het lachen. Ze glimlachte eerst en verbaasde zich dat ze dat zelf deed. Nu hoef je maar een gek stemmetje op te zetten en ze begint te glimlachen en vrolijke geluidjes te maken.. Dit zal dan wel bewust zijn..toch? Die ontwikkelingen gaan in eens zo snel! Super leuk!
Grr heel verhaal getypt op telefoon, vertsuur ik, weg is ie. Nu maar pc aangezet en opnieuw beginnen haha. @ m89, Dankje. Ik vind de draagdoek echt heerlijk. Gebruik hem redelijk vaak. Heb hem eigenlijk aangeschaft om de hond mee uit te laten want dat werkt niet echt met kinderwagen, hond en een flat haha. Al die deuren die ik door moest. Nu met doek veel handiger. En ik vind het heerlijk om haar lekker dicht tegen me aan te hebben, en het ziet er ook nog super schattig uit. Je krijgt veel bekijks haha. Heb maandag hier glow gelopen, dat is een route van 4 km met allemaal lichtobjecten die je kan bekijken. Ze heeft dus 3 uur in die doek gezeten en geen kik gegeven. Wat leuk dat je mannetje zo aan het lachen is. Hier begint het nu ook wat meer te worden. Vind het leuk die herkenning, maar vond het ook super leuk toen ze zo mini was. Wil eigenlijk niet dat ze groeit. @ Nijntje, fijn dat alles goed was. En idd die lengte, dat is dan niet gek als jullie beiden groot zijn. Toevallig ik moet ook dinsdag naar de vk en dan 4 dec naar cb voor prikjes. Ben er 4 nov voor het eerst geweest en ga er niet meer naar terug. Ging met zo'n rotgevoel daar weg dat ik meteen heb gebeld dat ik niet meer kom en een ander bureau wilde. Gelukkig woon ik in een grote stad (eindhoven) en zijn er in andere wijken ook bureaus dus ben nu overgeplaatst. We zullen met de prikjes wel zien of die beter bevalt. Ik zou niet weten van dat grijpen. Ik heb het bij Julie nog niet echt zo gezien. Wij hebben vanavond een feestje dus Julie mag er weer mee heen. Ben benieuwd hoe het nu gaat. 2 weken terug ook naar feestje geweest met haar maar was teveel herrie waardoor ze eerst vooral op de arm wilde, zwaar op een gegeven moment. Maar in wandelwagen was het huilen en uiteindelijk was niks meer goed. Denk dat het gewoon te druk voor haar was dus zijn we vroeg weer naar huis gegaan. Vanavond proberen we opnieuw. Neem nu de draagdoek ook mee. Als ze dan op de arm wil blijven is het niet ze zwaar en ik kan hem ook zo knopen dat ze wat beschut zit achter de doek en zo misschien minder prikkels/herrie mee krijgt. En anders ja dan maar weer naar huis. ben ook benieuwd hoe ze het met de fles gaat doen. Neem op visite altijd afgekolfde melk mee voor der. Maar gister was ik bij me vader en daar weigerde ze opeens de fles. Maar ze had wel duidelijk honger. Ben ik maar wat apart gaan zitten en heeft ze aan de borst super goed gedronken. Kieskeurig wordt ze. Nu zullen we zien of dat eenmalig is of da ze de fles niet meer pikt. Enja is dat zo dan zal ik toch op dat feest moeten voeden. Ik vind het niet zo'n ramp maar die jongeren zonder kinderen vinden het maar raar of ongemakkelijk. Maarja als t meot moet het. Wanneer moeten jullie weer gaan werken? En hoe gaan jullie het dan doen met de kleine. Ik ga per 16 januari weer werken. Heb natuurlijk tot 36 weken doorgewerkt en mijn verlof zou da net met kerst afgelopen zijn. Omdat ik in het ziekenhuis werk meot ik altijd of kerst werken of met oud en nieuw. Ik heb nu vakantie na me verlof gepakt zodat ik geen feestdag hoef te werken haha. Ik ga dan van 36 uur werken naar 28 uur (32 uur met 4 uur ouderschapsverlof). Julie gaat naar het kinderdagverblijf. Moeder van mijn vriend wil wel 1 dag oppassen maar dat is erg ongemakkelijk omdat die 25 min hier vandaan woont en ik tegenover me werk woon. Dan zou ik dus een uur moeten rijden om haar weg te brengen en ik weet ook niet of ik nog wil dat zij oppast (durf ik niet tegen me vriend te zeggen maar heb niet zo'n fijn gevoel bij haar). Mijn moeder werkt nog 32 uur die wil wel oppassen en zou ik niet erg vinden maar zij wil niet al haar vrije tijd erin steken. En mijn vader wil graag oppassen maar dat wil ik ook niet, komt ook gewoon door situatie dat me meoder dan jaloers is als hij oppast en hij nu pas sinds 2 maanden terug in nederland is vertrouw ik ht nog allemaal niet zo. Ben normaal niet zo moeilijk maar hierin heb ik dan liever een kinderdagverblijf. Nouja we zien wel hoe het dalijk loopt.
@Nijntje dan is Jenthe geloof ik best wel snel! Ruben maait wel al met zijn armpjes naar de mobiel maar echt gericht dingen vastpakken heb ik hem nog niet zien doen. Hij trekt bijvoorbeeld wel de speen uit zijn mond als hij druk aan het bewegen is, maar dat gaat niet echt bewust. En dat hij hem ook kan terug stoppen heeft hij nog helemaal niet door dus dan wordt het vaak brullen Ik merk wel dat hij nu steeds meer echt aan dingetjes begint te friemelen de verschillende texturen van de speelmat of bijvoorbeeld zijn mouwtje of knuffel dus misschien is dat wel het begin van dat hij echt dingen gaat pakken. Een kennis van ons heeft een baby van 3 weken ouder en die pakt wel al echt heel bewust dingen vast die je voor zijn neus houdt, dus denk wel dat het er binnenkort aan gaat komen @Me87: Vervelend he als je ineens je tekst kwijt bent! Heb ik ook al een paar keer gehad. Ja die ontwikkeling gaat zo snel dan he als ze gaan reageren. Dat echte newborn is er dan al een beetje af, als ik foto's terugkijk van de eerste paar dagen is dat echt zo'n groot verschil al met nu. Maar ik vind dit ook wel weer een hele leuke fase dat ik zie dat hij dingen aan het ontdekken is Vervelend dat je een slechte ervaring hebt met het cb, hopelijk gaat het bij de prikjes beter! Ik vind hier ook wel dat ze heel erg op die gemiddelde waardes focussen. Als je ook maar een klein beetje afwijkt van de curves of voorgeschreven hoeveelheden ben je zowat meteen een ontaarde moeder. Ik kijk liever naar wat mijn kind nodig heeft dan wat andere kinderen van die leeftijd doen of krijgen. Hoe is het bij jullie gegaan bij het feest? Wij zijn gisteravond ook naar een feest geweest en hebben hem na wat twijfelen gewoon meegenomen. Iedereen zat in de tuin bij een kampvuur dus de paniek sloeg alweer toe bij mij dat het veel te koud zou zijn voor hem Maar hij heeft heerlijk warm bij mijn man in zijn jas gelegen en heeft de hele tijd als een blok geslapen. Ik natuurlijk om de paar minuten voelen of zijn handjes en nekje warm genoeg waren maar het ging prima. Officieel loopt mijn verlof 3 december af, maar ik zou nu nog niet kunnen werken vanwege mijn bekken. Heb eind november / begin december een gesprek op mijn werk. Ik kan het sowieso met vrije dagen rekken tot januari maar mijn werkgever wil nog even bespreken of we me niet beter nog ziek kunnen melden en dan in januari met een inwerk schema starten bijvoorbeeld eerst halve dagen, dan 3/4 dagen etc. Maar ik wil dan wel eerst weten hoe dat zit met die ziekmelding, als ik dan verplicht ben om thuis te zitten dan offer ik liever mijn vrije dagen op heb al lang genoeg aan huis gekluisterd gezeten! En we gaan in december nog lekker een weekje op vakantie met zijn 3tjes (ben heeeel benieuwd hoe dat gaat en of alle babyspullen in de auto passen haha) Maar waarschijnlijk wordt mijn eerste werkdag dus 6 januari en naar de invulling moeten we dan nog kijken. Mijn man en ik gaan allebei van 40 uur naar 32 uur, en dan gaat Ruben 3 dagen naar het kdv. Oppassende opa's en oma's zagen we niet zo zitten en bij het kdv dat hier op 10 min loopafstand zit hadden we een goed gevoel dus de keuze was snel gemaakt.
Mag ik ook komen meepraten hier? Het clubje waar ik bijzat is helemaal stilgevallen met praten . Ik denk dat ze het allemaal te druk hebben met de kleintjes en het forum links laten liggen . Even kort voorstellen: Ik ben bevallen op 29 september na exact 40 weken van een meisje genaamd Siënna. Ze woog 3.765gr en was 51.5cm groot. Bevalling zelf best goed verlopen, enkel geknipt geweest, maar dit is ondertussen al lang goed genezen . We zijn nu met ons meisje aan haar 3de papje beland, maar heb de indruk dat we nu toch eindelijk op de betere weg zijn. Op 5 weken is reflux vastgesteld. Ze heeft er nog wel steeds last van, maar het is al beter. Ook zit ze aan de Zantac voor het zuur. Wij moeten 28 november voor haar eerste prikjes gaan. Ben benieuwd hoe dit gaat verlopen . @me87: Jammer dat je met een rotgevoel bent moeten vertrekken. Sommige personen kunnen ook zo vervelend en bemoeizuchtig zijn hé! Dat van de feestjes ken ik, drukte is voor de kleintjes soms te veel. Hier op de dag zelf véél geslapen, maar bijna niet willen eten. Maar de volgende dag hebben we het mogen uitzweten. Al het gepraat en lawaai is ook héél vermoeiend voor hun hé . Ik moet 23 december terug beginnen met werken... Het gaat er allemaal snel zijn . @Nijntje: Hier pakt Siënna ook wel naar bepaalde dingen, maar dit is volgens mij helemaal niet bewust. Ze maait maar wat en dan heeft ze het per toeval vast heb ik de indruk . Ach lekker van genieten, is zo leuk als ze andere dingen beginnen kunnen . @M89: Ooh, lekker uitkijken naar vakantie! Ben jaloers , bij ons is het pas voor Juni. En het zal allemaal wel passen, alleen extra organisatie . @Hier; Onze meid haar vooruitgang gaat zo snel vind ik ! Op 5 weken hield ze héél de tijd haar hoofdje al omhoog in buiklig. En sinds vrijdag rolt ze om van buik naar rug! Dacht eerst dat het per ongeluk was, maar niets is minder waar. Ze doet het nu meerdere keren per dag. Omdat ze op haar buik niet zoveel kan zien . Ook ziet ze al super goed en moet echt alles zien en het lachen doet ze ook al héél veel. Als er iemand naar haar lacht en gek tegen doet, dan komt er meestal spontaan een glimlach op haar lippen en maakt ze "uh" geluidjes, zo schattig . Hierbij 2 foto's, dan hebben jullie ook een beeld van ons meisje . Fijne avond!
He shaantje, gezellig dat je mee komt kletsen. Jij hebt wel een hele snelle meid dat ze al omrolt. Wat knap zeg. Balen wel van die reflux. Hopen dat het met deze maatregelen wat minder wordt. Misschien een idee voor je om in ons vorige topic wat dingetjes terug te lezen of foto's te kijken. Weet je ook wat meer van ons, staat in zwangerschap clubs, wie oh wie laatste week van sept uitgerekend. Of als je het fijner vind plaats ik eventjes een kort berichtje over hoe en wat . Ik reageer later wat uitgebreider, zit nu op telefoon is niet zo makkelijk
Leuk dat je mee komt kletsen Shaantje, en wat een mooie meid heb je! Inderdaad heel knap dat ze al om kan rollen, ze is er vroeg bij Je moet net voor de kerst weer gaan werken zie ik, dan ben je van dit topic waarschijnlijk de eerste die weer moet gaan werken. Zie je er tegen op? En ben je dan met kerst wel thuis of moet je de feestdagen ook werken?
@Me87; Ik was de laatste tijd al een stiekeme lezer. Dus kan wel redelijk volgen. Al onthoud ik lang niet alles hoor! Mijn geheugen kan soms best een zeef zijn . @M89; Tegen het werken zelf zie ik niet zo op. Maar wel dat ik mijn meisje dan zal moeten wegdoen. Ben daar echt geen goeie in. Zaterdag had mijn schoonmoeder ons meisje een uurtje nodig om iets te regelen voor de feestdagen. Heb er een hele week over zitten piekeren en op de dag zelf was er met me niets aan te vangen! Gelukkig had ik afleiding dat uurtje en was ik blij dat mijn meisje terug was . Met de feestdagen ben ik gelukkig wel thuis. Dus heb om te beginnen geen volledige weken, al zal het dan wel megadruk zijn. Achja, dan zijn de dagen zo om en ben ik sneller thuis bij ons mopje . @Snelheid; Ze is met alles tot nu toe best een hele snelle. Al moet ik wel zeggen dat het omrollen ook niet altijd lukt hoor! Soms vergeet ze haar arm opzij te leggen en geraakt ze er niet over gerolt. Zo kwaad dat ze dan word haha . Maar ze is nog zo jong, ze heeft nog tijd genoeg om het helemaal onder de knie te krijgen. Ben al héél trots dat het haar regelmatig lukt, en zelf is ze dan ook héél fier. Zo schattig .
Hoi dames! Sorry hoor ik ben niet zo snel met reageren hihi elke keer als ik er de tijd voor wil nemen gaat de kleine mopperen/huilen verder is ze gelukkig wel een hele makkelijke baby hoor! en gelukkig was niemand het opgevallen van het mutsje haha @nijntje ik ben met 4 weken een keer zo'n 4/5 uur weggeweest, toen was oma aan het oppassen en ik heb gewoon alle vertrouwen in mijn moeder, ik denk dat ik het aan de andere oma moeilijker zal overlaten. en verder moet ik ook dagelijks naar mijn paard dus ben wel al vaker weg maar dat is echt pas sinds 2/3 weken ongeveer, daar voor was ik nog vaak heel snel moe dus ging ik nog niet zo vaak heen. Leuk dat jenthe al bewust gaat lachen! @m89 wat vervelend dat je bekken zo langzaam herstellen en dat je er misschien bij een volgende nog meer last hebt. wat lekker dat jullie nu al een weekje weg gaan! waar gaan jullie naar toe? @me87 wat fijn dat ze al zo goed slaapt in de eigen kamertje! en erg leuke foto's ook! wat spannend die hartecho's! bij mij in de familie( mijn vader en broer) hebben ook een hartafwijking maar wij hoeven geen echo's te laten maken. En hoe was het nu gegaan op het feestje afgelopen zaterdag? Wel vervelend dat je een slechte ervaring hebt met je cb, hoop dat het bij die andere wel naar je zin gaat! @shaantje Welkom en leuke naam voor je kleintje. wat vervelend van dat reflux, gelukkig heeft ze er nu wat voor. En wat knap dat je meisje zich al draait van buik naar rug! @hier het gaat heel goed allemaal! Alleen het slapen op haar eigen kamertje kan ik nog niet aan wennen( de gedachte) en daar ligt ze dan weer in haar wiegje naast papa en mama waar ze overigens bijna niet meer inpast maar wil het vanaf morgen echt gaan proberen overdag. Verder net zoals het kindje van shaantje kan Chayenne zich al sinds vorige week donderdag zelf omdraaien van buik naar rug, stond echt versteld! en sinds vrijdag is ze ook al echt bewust aan het lachen naar papa en mama zoooo mooi je dag kan niet meer stuk! daar zal ik ook even een foto van plaatsen en van dat ze net geboren was. Tjaa sex... ik denk dat ik dan 1 van de eerste was ik had al heel erg snel zin na 1 week maar dat heb ik gelukkig vol kunnen houden tot na 3 weken, toen was het bloeden ook net gestopt. en idd die rot condooms haha ik ben dan ook weer snel aan de pil gegaan met 4 weken en dan vorige week hebben we weer voor het eerst zonder gedaan, een stuk beter! verder heb ik geen pijn gehad het was alleen wel gevoelig. en nu ben ik door dat ik aan de pil zit alweer een soort van ongesteld..ik denk dat het te veel is voor spotting. en werken zit er voor mij denk ik voorlopig nog niet in, had me hele zwangerschap ook niet gewerkt maar het is zo lastig om wat te vinden vooral voor maar max 3 dagen het meeste is 40 uur en/of manager enz.. maar we komen er wel, het heeft geen haast. zo nu ondertussen een uur verder met mijn verhaal typen kan ik hem eindelijk nog gaan sturen ook haha(de kleine begon weer lekker te mopperen) en hier dan ff 2 fototjes.
@Kelly; Mooie foto's! Zo schattig dat lachen... Hier ook een meid die constant zit te lachen. Dan kan je gewoon niet geloven hoe graag je dat wezentje ziet... Dat van het overdragen heb ik ook . Ik zou het bij mijn eigen ouders makkelijker vinden dan mijn schoonouders. En soms voel ik mij daar zo vervelend over, want ze kunnen er uiteindelijk allemaal even goed voor zorgen. Maar voorlopig gaat ze nergens heen, kan ze echt nog niet missen . Jullie meisje is er ook héél vroeg bij zo te lezen! Het is inderdaad verschieten hé als ze zich ineens omdraaien . Ik dacht eerst dat ze in het park van haar hellingskussen was gevallen, maar achteraf bleek dit helemaal niet het geval te zijn. Wist ook niet wat ik zag. Maar wel leuk om te zien, als ouder ben je gewoon super trots op alles wat ze kunnen. Zo leuk allemaal! Lekker van genieten . @Hier; Net een nachtvoeding erop zitten. Soms best wel vermoeiend, maar als ze begint te lachen als ze je ziet en lekker bij je ligt als ze voldaan is. Dan maakt het echt allemaal niets uit . Hopelijk kunnen we nu nog een paar uurtjes verder slapen !! Seks hebben wij hier vorige week voor het eerst terug geprobeerd, maar was geen succes. Het deed nog zo een pijn!! Net alsof het mijn eerste keer was, alleen nog 2x zo erg. Binnenkort nog eens proberen, hopelijk gaat het dan terug véél beter. Hier slaapt ze nog bij ons op de kamer. Door de reflux die soms nog de kop op steekt durf ik ze nog niet op haar eigen kamer te leggen. Zou niet willen dat ik het niet zou horen als ze teruggeeft en dan in haar eigen "vuil" zou moeten liggen. Of nog erger, er in zou stikken! We zullen wel zien wanneer de tijd er rijp voor is. Het stoort nog niet dat ze bij ons op de kamer slaapt . Hieronder ons lachebekje "smelt, smelt"
Dag meisjes, @ me87, vervelend joh dat je zo'n slechte ervaring hebt met het CB. Wat is er gebeurd dat je overstapt van bureau? Hoe ging het op het feestje? Heb je bv gegeven of uiteindelijk de fles? Lekker dat je pas 6 januari hoeft te beginnen! Sowieso lekker thuis met de feestdagen.. @ m89, nou Jenthe pakt de knuffeltjes niet beet hoor..ze "slaat" er tegen haha . Ze pakt nog niet echt dingen vast. Wel onbewust..me vinger pakken, of me sjaal als ik die om heb. Echt vervelend dat je bekken zo langzaam herstellen. Zou wel fijn zijn dat je het inderdaad nog even kan rekken met werken en dan beginnen met halve dagen. Heftig hoor die bi. Heerlijk dat jullie nog even een weekje weg gaan. @ Sjaantje, welkom!! Prachtig meisje! Wauw, jou kindje is helemaal vlug. Jenthe draait echt nog niet om! Was al trots dat ze bewust kon lachen haha Vervelend zeg van de reflux. Hoe ontdekte je dat? Snap dat je haar nog even bij je op de kamer laat slapen. @ Kelly, herkenbaar verhaal! Wel nee joh, ik zag het echt niet. Chayenne is ook al zo vlug met draaien! Knap hoor. Wat een verschil al in foto's he. Heerlijk een lach van een kind. Ik vond het eerst ook wel een beetje slikken dat ze op haar eigen kamertje ligt maar nu vind ik het ideaal. Ze heeft echt de rust en went ook goed aan de stilte 's nachts. En me vriend en ik hebben weer een plek voor ons zelf! Hier begon Jenthe vanaf zaterdag avond steeds te spugen...vaak na een uurtje na de voeding. Ze was er helemaal onrustig van. Even aangekeken en gisteren het CB maar gebeld. De jeugdverpleegkundige gaf aan het niet zo goed te weten waarom ze zo uit het niet begon te spugen en moest het nog maar even een paar dagen aan kijken.. Ze gaf wel de tip om na een paar dagen dan ook nutrilon (speciaal voor spugen) te gaan geven. Dus dat heb ik gistermiddag meteen maar gehaald en gemengd met de gewone nutrilon die ze al kreeg. En ik bedacht zelf dat ze ook wel erg snel haar fles leeg dronk dus heb ook maar de kleinste speen op de fles gedaan (avent naturel flessen gebruiken wij). Er zat 2 op en daar had ik helemaal niet bij nagedacht (op de verpakking staat van 1 maand te gebruiken) dat dat dus té snel gaat met een 2 speen. Nu met de voeding gemengd en de speen ingewisseld voor een 1.. is het spugen over en is de rust terug. Gelukkig! Ik ga één gezin in de maand werken (8 dagen), mijn vriend neemt 1 dag vrij in die week en is de weekenden thuis. De rest van de dagen gaat ze sowieso twee dagen naar mijn ouders en waarschijnlijk twee dagen naar mijn schoonouders. Ik heb daar ook wat meer moeite mee. Het zijn serieus schatten van mensen maar ze zijn al op leeftijd en overzien niet altijd alles. Dat merk ik al in de kleinste dingetjes (zoals een jasje aantrekken waarbij het armje niet goed zit). Verder is me schoonmoeder zo enthousiast dat als Jenthe een krimp van wakker worden geeft ze haar al bij haar neemt. Terwijl ik vind dat Jenthe goed wakker moet worden uit zich zelf. En als Jenthe een uur geleden de fles heeft gehad en ze wel zuigbehoefte heeft denkt ze dat ze weer trek heeft..'oh, ze heeft weer trek' nee! Ze heeft geen trek zit net een fles in.. Ze heeft zuigbehoefte, en dan sabbelt ze tevreden op haar speen. Nou goed ik weet dat ik het moet loslaten.. Maar als ze gaan oppassen heb ik een waslijst voor ze aan hoe ik wil dat het zal gaan met Jenthe. Maar ze zijn wel super lief voor Jenthe! Ik hoef 2 januari pas weer te beginnen dus ik heb nog even..
He meiden, @Shaantje ja tegen dat wegbrengen zie ik ook wel op hoor! Hij moet volgende week vrijdag al een ochtendje gaan wennen op het kinderdagverblijf (en dan daarna nog een middag en twee hele dagen voordat hij 'vast' er naar toe gaat) zie er nu al tegen op haha. Fijn dat je de feestdagen wel lekker thuis bent, toch bijzonder zo'n eerste kerst Kan me voorstellen dat je haar met die reflux lekker bij je op de kamer wilt houden inderdaad! @Kelly haha ja hier doe ik soms ook uren over het typen van een berichtje, tussendoor druk in de weer met speentjes terugstoppen, muziekmobiel nog een keer aanzetten, huilende baby sussen etc. Zo zo nog zo'n snel kindje dat al kan omrollen! Haha Ruben doet nog niet eens een poging, maar komt vanzelf wel. Mooie foto's van je meisje! En wat een verschil al he in die korte tijd. Ik heb echt heel veel zin in die vakantie inderdaad, we gaan een weekje naar Duitsland. Wilde de eerste keer met zo'n kleintje niet te ver weg gaan. Gewoon lekker simpel in een huisje maar kijk er echt naar uit @Nijntje dat spugen heb ik ook gehad met Ruben. Begon vanaf een week of 4 bij ons. We zijn overgestapt naar Nutrilon A.R. en sindsdien heeft hij er helemaal geen last meer van gehad. Ik gebruik nu wel de nr 2 speen op de Avent Natural fles omdat de voeding wat dikker is, anders krijgt hij het er niet uit gezogen. Lukt dat bij Jenthe wel goed met de nr1 speen? @Hier gisteren heeft hij zijn prikjes gehad bij het cb. Het viel uiteindelijk allemaal best mee, volgens mij vond mama het erger dan Ruben haha Tijdens de prikjes natuurlijk wel flink brullen maarja dat is ook niet fijn. Verder is hij de rest van de dag wat hangerig geweest, wilde alleen maar worden vastgehouden en op mijn arm slapen. Maar hij heeft geen koorts gehad en vochtend werd hij gewoon weer met een big smile wakker Was ook weer goed gegroeid, 5130 gr en 57 cm alweer! Net even snel een fotootje gemaakt met mijn telefoon om hem even te showen Bekijk bijlage 361400
@Nijntje: Ik had al héél vroeg een vermoeden van de reflux. Toen ze 3 dagen oud was, kwam er al zeker een halve fles terug uit. Dit had ik gemeld aan de kinderarts, maar zij wou mij niet geloven. Reflux komt zo vroeg niet voor en gaf mij de uitleg "Alle baby's geven in het begin wat pap terug". En daar moest ik het dan maar mee doen!! Zijn ineens van kinderarts veranderd want vond het een echte b*tch. Eenmaal thuis na 5 dagen bleef de voeding zo goed als altijd binnen, maar hoorde haar wel de hele dag door slikken, ze rook altijd zuur uit haar mondje, enz... Dit is zo blijven doorgaan tot het met 5 weken gewoon niet meer haalbaar was. Je kon ze niet neerleggen of het was een gekrijs tot en met. Blijkbaar kwam de voeding altijd tot in bijna in haar mond, maar slok het toen terug in. Met gevolg dat de slokdarm helemaal geïrriteerd was door het zuur. Héél der dagen door een huilende baby als ik haar in de box of relax legde. Dus hele dagen door met haar op de arm. We vonden het echt wel genoeg geweest! Ons meisje liet ik echt niet langer afzien. Hebben we eerst nutriton voorgeschreven gekregen, maar dit hielp maar een week en toen waren we terug bij af. De voeding bleef omhoog komen en ze kreeg er ook nog eens enorme harde ontlasting van! Dus terug naar de ka en toen hebben we NAN AR gekregen en Zantac. Hiermee zijn de grootste problemen van de baan. Ze heeft nog wel geregeld oprispingen, maar deze zijn gelukkig niet meer zuur, dus ze heeft er minder last van. Zo effe een hele uitleg . Gelukkig dat bij Jenthe het teruggeven gedaan is! Weet hoe vervelend het is. En met de schoonouders zal het allemaal wel loslopen, gewoon duidelijke afspraken maken. En Jenthe haar doen en laten goed uitleggen, dat ze het allemaal goed begrijpen. En ze zullen de eerste keren toch een beetje moeten zoeken wat ze wil of nodig heeft. Zoals het voor ons in het begin ook zoeken was . @M89; Ja denk dat we allemaal wel uitkijken naar de eerste kerst met onze kleintjes. Het zal zo anders zijn, maar eens zo gezellig en compleet . En wat een heerlijk mannetje!! Fijn dat hij geen koorts heeft gekregen van de prikjes. Van die zijn jullie weeral vanaf .
@ Shaantje, wel een duidelijke uitleg! Jeetje heftig zeg..naar zeg van die kinderarts dat je dus gewoon niet serieus genomen werd. Zielig voor Siënna! En vervelend voor jullie.. zeker als ze niet lekker is en veel huilt. Zo zie je maar dat je dus ook erg op je gevoel moet vertrouwen! Ja ik ben super blij dat het weer opgelost is! I know, ik weet dat het ook deels aan mij ligt. Ik za gewoon duidelijk moeten zijn zodat ik haar met een goed gevoel achterlaat. Ik ben gewoon niet zo van de kinderopvang ect. Zeker niet als ze zo klein is. Rond 3 jaar willen we haar op een peuterklasje zetten als voorbereiding op de kleuterklas op de basisschool en dat ze leert spelen met andere kindjes. @ m89, wat een knap jochie zeg! En gave kleertjes! Dus hij heeft de eerste prikjes overleeft? Ze drinkt nu goed uit speen 1 omdat ik Nutrilon meng met Nutrilon a.r, dus hij is niet heel dik. Maar het werkt wel perfect! Ruben is lekker geroeid. Haha Jenthe is nu al 1 cm langer.. Wel nog een stuk lichter. Maar dat is logisch qua leeftijd. Jenthe vanmorgen Bekijk bijlage 361502
Nou vanmiddag heeft Chayenne voor het eerst op der kamertje geslapen, ze deed het op zich wel goed maar nog niet voor de hele nacht hihi. wij moeten trouwens 2 december voor de prikjes, ben dan ook wel benieuwd hoe veel ze alweer is gegroeid! @shaantje wat was het heftig zeg en wat stom van de arts, gelukkig is het als nog vastgesteld en gaan het nu een stuk beter met sienna! @nijntje ik zie dat we eigenlijk vrij dicht bij elkaar wonen toevallig. en wat een knap meisje, ze heeft ook al een lekkere bos haar!
Hier zijn we met de voeding vrees ik weer helemaal terug bij af! Heb al van dat we met NAN AR zijn gestart een vermoeden, maar wou de 2 weken voor te wennen aan de nieuwe voeding afwachten. Maar nu ben ik het toch echt wel zat! Heb altijd gedacht en gehoopt dat het nu beter ging. Want als ik de problemen aan mijn man vertelde dan zag hij die problemen niet. Dacht dus dat ik gewoon een overbezorgde mama was en van elk probleempje een olifant maakte . Maarja hij moet wel door de dag werken. Ik zit dag in dag uit met onze meid thuis, dus zie elk probleempje. Daarmee ook mijn positieve berichten over de voeding! Hoopte gewoon echt dat alles opgelost was, maar blijkbaar toch niet . Ik denk gewoon dat ons meisje last heeft van KMA. Ga vandaag bellen naar de ka voor een afspraak, want dit kan zo gewoon niet verder! Sorry voor mijn ego berichtje... maar moest het even kwijt
@ Kelly, goed zeg! Lekker dat het slapen op haar eigen kamertje goed ging. Zo kan je het langzaam aan opbouwen. Omgeving A'dam dus? Of meer naar de kop van NH.. Thanks, had ze al vanaf de geboorte en toen was het stukke donkerder. Indo invloeden.. Wat is de kleur van de ogen nu bij jullie kindje? Jenthe heeft nu blauw/grijze ogen met een klein bruin randje om de pupil.. Ik hoop dat dit de kleur blijft! Geen idee of de kleur de komende maanden nog gaat veranderen.. Hebben jullie ervaringen met een wikkeldeken voor in de Maxi Cosi en de wagenbak? Heb er 1 van de Hema maar die is nu veel te dun voor buiten dus die gebruik ik gewoon in huis of bij de CB. Ik heb al even rond gekeken en twijfel tussen de lodger wrapper en de Puckababy the gogo.. Heb gister wel de voetenzak van Joolz gehaald voor de wagen. Heerlijk warm maar pas te gebruiken voor de zitting.. Dus even geduld, maar wel winterklaar!