december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    He, wat balen dat er ruim een maand aan geklets weg is door die gecrashte server...

Bij deze dan maar een nieuwe start!

2. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hier meteen maar even een klein upje. We zijn net terug van de info-avond over bevallen in het ziekenhuis.
    Pfff... Even met de neus op de feiten. Poeh... Ik zal toch echt een keer moeten bevallen.
    Wel raar om nu alles terug te zien. Tijdens de bevalling van Annabel is echt heel veel langs me heen gegaan. Tja, als je met persweeen binnengereden wordt, let je ook niet zo op wat er om je heen gebeurt...
    Tijdens de rondleiding werd ik ook weer wakker geschud. Afgelopen dinsdag was tijdens de yoga-les een medecursiste naar huis gegaan, omdat ze telkens vocht verloor. Stond ze vandaag dus met haar (schoon?)ouders in de couveusekamer... Ik heb haar niet gesproken, maar ze is dus rond 34 weken bevallen.

Verder heb ik even weinig te melden... Beetje last van hormonen...

Weltrusten!

3. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    gossie..alles weg? dat is jammer zeg!!
    idd dan maar weer opnieuw beginnen..

Nelly..Dikke knuffel meid!!

Hier is Jari vanaf woensdag aan de diarree en heeft de billen helemaal kapot..
    T krijgt geen tijd om dicht te gaan want hij poept aan 1 stuk door..
    Heb de dokter al even gebeld wat te doen...die zou me vanmiddag even terugbellen..;)

Mika is naar de psz toe..en krijgt vandaag de schoolfotograaf!
    Ben benieuwd naar de foto's!!

4. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Balen, alles weg van de afgelopen maand. Maakt het wel makkelijker om nu up to date te reageren :D
    Nelly, schrikken van die medecursiste! Jij bent ook alweer reuzever! tjongejonge.Straks 3 kindjes!
    En sterkte met je hormonen! ik heb er ook nog veel last van. moodswings, zweten s nachts en kort lontje, vooral richting niels. :shame:

Miep, jari zo aan de poeperij. zielig hoor. Hele dikke laag zalf erop om te zorgen dat nieuwe poep er niet in kan bijten?

Hier lekker geslapen. Gister had Lotte een regeldagje. Best vermoeiend want ze sliep ook niet lekker. Niels was 'gelukkig' s morgens bij de oppas. Die heeft het wel een beetje moeilijk met alle aandacht voor Lotte (die dus niet op dat moment aan hem gegeven akn worden).

Niels is best belangstellend en vraagt regelmatig: heb je lekker geslapen, heb je lekker gefietst? Of hij zegt: lekker Lotte voeden!
    Toen hij eergister vreselijk stout was en niet mee mocht naar de winkel, zei hij bij terugkomst: ben je lekker bij de winkel geweest zonder Niels? J

5. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    wat balen van de gecrashte server, dat wordt flink bijkletsen ;)

Nelly, kan me voorstellen dat er een boel langs je heen is gegaan, tja en de dooddoeners als 'het moet er toch uit' helpen ook niet echt :D Maar het komt vast goed allemaal!

Arme Jari,wat vervelend miep. Hopelijk heeft de arts een goed advies. Sterkte!

Hier is danielle de tuin aan het droogmaken (jaja met een oude handdoek wordt alles drooggepoetst...zucht). ze heeft me vanochtend 'geholpen' met schoonmaken ;). Roel ligt lekker te slapen. Ik heb het huis inmiddels redelijk aan kant. Morgen gaan de kids naar mijn ouders slapen en gaan wij uit eten. ter ere van onze trouwdag! (4jr). heb dr wel zin in. T'is mooi weer hier trouwens :D

6. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0
    0
    jammer dat alles weg is zeg!
    @sanneke; oei regelen is zeer vermoeiend! hopen dat ze nu uitgeregeld is!
    @nelly; succes met je hormonen! wat word je er dan even bij bepaald he zo'n avond! schrikken van je mede cursiste!
    @johana; fijn het huis al aan kant! ik moet nog beginnen :) maar heb geen zin.

hier alles goed, druk weekje we zijn nog geen avond samen thuis geweest! ;) woensdagavond een vergadering gehad en ik was pas om 00.15 thuis! :$ morgenavond moet ik voor het eerst optreden met het koor waar ik sinds kort bij zin. vind dat best spannend, ben niet zo'n type dat graag in de schijnwerpers staat. (integendeel) gelukkig sta ik achteraan. :D
    @Alieke had ik al eerder willen zeggen maar ik vind je onderschrift super! ik werk zelf niet buitenhuis en krijg soms wel eens de indruk dat mensen je acuut oninteressant vinden als je dat zegt. :( daarom vind ik je regeltje 'niet werkende moeders bestaan niet!' helemaal fijn ;)

Naomi staat sinds gister af en toe los! al wiebelend en als ze het niet meer red dan steekt ze haar bips naar achteren en plof daar zit ze. :D
    Jonathan weer naar de psz, vrijdag vind ik een lastige dag wat dat betreft, hij moet er tussen 13.00 en 13.15 zijn en meestal is het dan ook tijd voor slaapje van Naomi, dus die houd ik dan wakker tot 13.00 terwijl Jonathan sinds hij naar de psz gaat ook smiddag wel weer even slaapt. dus die is dan ook moe. vroeg de juf vanmiddag of hij nog sliep? dus ik ja de laatste tijd wel weer en zeker als hij naar de psz is geweest. oh nou ik merk nooit wat aan hem daarom vraag ik het even omdat hij nog best jong is. dus ik ; nou ik merk het best wel! :D:p
    Maar ja om hem nou om 15.00 in bed te stoppen dan is het 'savonds feest! heb ik ook geen zin in. lastig hoor soms want wanneer doe je het nou goed ;)
    tot zover mijn overwegingen hihi
    prettig weekend allemaal!

7. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0
    0
    arme Jari! hopelijk heeft de huisarts iets voor je dat snel helpt!
    leuk de schoolfotograaf! ik wist niet dat die ook op de psz kwam! lijkt me superleuk een mooie foto van J!

8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Jaaa, ik heb jullie ook weer teruggevonden!!!!!

Jammer van de gekletste pagina's...maar ja. Nieuwe start maar weer.

Hier ben ik blij dat ik eindelijk op mijn bips zit. Ben bekaf want heb 3 intensieve dagen werk achter de rug. Behoorlijk energievretend moet ik zeggen. Daarbij had Senna ook weer drie nachten waarin hij veel wakker werd, dus erg onderbroken geslapen. Verder is hij nog wel steeds een lekker ding.

Had ik al verteld dat Senna steeds zonnetjes en gezichtjes (hoofd, ogen, neus, mond, oren en haren) tekend en hij maakt zelf verzonnen letters. 'kijk mam, dit is de 'P' van papa en dit is de 'E' van Roos'. Ha ha lachen toch!
    Bij de Kruidvat heb ik een paar sesamstraat boekjes met allerlei oefeningetjes gekocht. Senna vind het helemaal leuk. Sommige zijn nog te moeilijk zoals verschillen zoeken tussen plaatjes of telopdrachten. Maar een heleboel oefeningen doen we samen en hij heeft er echt plezier in.

Senna tegen Jan tijdens het avondeten:
    "Ga nu snel eten pap, dan wordt je een grote jongen.
    Pap, heb je geen honger meer...eet je bordje eens leeg nu.
    Luister eens naar mij...je moet nu eten, dan wordt je heel sterk hoor. Niet mopperen hoor."
    (hij verduidelijkt zijn opdrachten met gebaren en mimiek)

Evi heeft vanavond een heel klein beetje worteltjes uit potje geproefd. Ze vond het gek, maar heeft toch een paar hapjes gegeten.

9. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Miep, hier was de fotograaf ook op de speelzaal van de week, maar ik was het vergeten. Gelukig had Senna wel iets leuks aan en zat zijn haar met gel in een stoere coupe. Ben erg benieuwd. De kinderen zijn spelend op de foto gezet en niet keurig netjes zittend voor zo'n scherm zeg maar.

Nannaf, wat is Naomi een snel dametje dat ze nu al los gaat staan! Ik vind het wel lekker dat Senna 2 ochtenden naar de speelzaal gaat en geen middag. Dat lijkt me vervelend zo midden op de dag...

Nelly, mijn vriendin is de 23e november uitgerekend van de derde. Maar haar vriend gaat begin november nog een week naar New York (ook met mijn Jan). Die reis was al geboekt voordat ze er met 16 weken achter kwam dat ze zwanger was. Lijkt mij helemaal niks dat mijn vent 3 weken voor de uitgerkende datum aan de andere kant van de oceaan zit....
    Voor jullie was het dus best even heftig om door het ziekenhuis te lopen en te beseffen dat het straks echt weer moet gebeuren...

Sanneke, hier is Senna ook heel meelevend, belangstellend en heel goed in vragen stellen en zichzelf uitdrukken. Volgens mij kan Evi straks echt niet tippen aan haar broer wat betreft communicatie. Maar goed, Evi is nu al veel beter in zichzelf vermaken en ontdekkend spelen dan Senna!

10. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

11. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    zwaai!

hier is niels zoooooooooo stout nog steeds, ik weet niet wat ik meemaak. heeft ook steeds verhoging (of had ik dit giste r ook al geschreven...) maar t zet niet echt door.
    ow, de patat is klaar. doeidoei

12. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Eeeeeej, meiden, *kleine paniekaanval*
    Wanneer is de meeting nu?
    'k Wilde het lijstje terugzoeken, maar dat is natuurlijk niet geback-upt...
    Er staat me iets bij van de week van 18 oktober? En bij Salapio, toch?
    Pffff... Ik vergeet echt veeeeeeeeel...

Weltrusten!

13. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hier trouwens weer een poging gedaan om de meiden op een kamer te laten slapen. Niet gelukt. Om 21.00u hebben we Evelien toch maar weer teruggelegd op haar kamertje. Ze waren meteen in dromenland...

Misschien komt het ook wel omdat Evelien niet zo lekker in haar velletje zit. Sinds een paar dagen heeft ze een rode dikkige uitslag van midden op haar borst onder haar arm door tot midden op haar rug. Mijn moeder dacht meteen aan gordelroos, dus heb ik vandaag de huisartsenpost gebeld. We houden het voorlopig op eczeem, maar als het erger wordt of als ze koorts krijgt, bellen we meteen weer. Voor nu dus de huid goed vet houden.

Ach, en Annabel... Vandaag zou mijn oma jarig zijn en ging mijn moeder naar het kerkhof met haar zus. Annabel wilde perse mee. Ze mocht het bloemetje uitzoeken voor op het graf. Helemaal trots natuurlijk.
    Komt mijn moeder thuis met een toch wel benauwd gezicht... Blijkt Annabel dus bijna gestikt te zijn. Ze had een winegum of iets dergelijks gekregen bij de bloemist en op het kerkhof verslikte ze zich erin. Gelukkig was mijn moeder zo alert om de heimlich-greep toe te passen. Pfff... 'k Moet er niet aan denken hoe het af had kunnen lopen... *bibber*

14. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Goedemorgen!

JOhanna...gefeliciteerd met je trouwdag!

Nannaf..Naomi al los aan t staan! leuk! Jari probeert het ook..maar die gaat dus niet op z'n kont zitten maar laat zich achterover klappen..doodeng!
    En Jonathan smiddags naar de psz..ja dat kan wel lastig zijn dan hè..
    Hier gaat Mika 2 morgens..en straks mag ie als t goed is een middag erbij..

Olga..wat leuk dat Senna al zo goed tekent! En die oefenboekjes heb ik ook gekocht..
    maar nog niet gebruikt.. ;)
    Senna dus ook op de foto geweest..leuk!!
    Hier was het volgens mij ook al spelend...

Sanneke..Niels zo stout..lastig soms hè..

Nelly..arme Evelien onder de uitslag..zou gewoon even heen gaan hoor als t zo naar eruit ziet!
    En Annabel bijna gestikt..jeetje wat schrikken!!

15. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    De dokter heeft alleen zinkzalf voorgeschreven voor de billen van Jari en pas als ie na 4 dagen nog poeperij heeft moeten we even contact opnemen..
    Maar het lijkt nu iets dikker te worden..alleen wel heel vaak nog..
    De billen zijn helemaal los...zo zielig..die zinkzalf helpt helemaal niet..

Daar op bedacht ik mij dat er hier toch wel iemand eens creme of zalf ergens bij een apotheek had besteld voor kapotte billen?
    Of niet..?
    Weet iemand dat nog..? t is wel lang geleden volgens mij dat we t er toen over hadden..
    maar ik zit een beetje met de handen in t haar..zo zielig joh!

Mika is ondertussen vrijdag ook begonnen met de poeperitus..
    dus het is hier heel gezellig in dit stinkhuisje...

Het waren dus toch geen tandjes of andere melk...maar een virusje..zoals de dokter ook al dacht... ;)

fijne zondag allemaal!!

16. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Miep, volgens mij heette die zalf Oridza of zoiets. Je kon het bestellen bij een apotheek in Amersfoort. Misschien even google'en. Anders weten Sanneke of Salapio het wel.
    En nu Mika ook al begonnen met de poeperitus. Hopelijk blijft het jullie bespaard!

Nelly, de meiden dus toch nog niet toe aan een kamer delen...
    Vervelend die uitslag bij Evelien; kan best dat ze er wat last van heeft natuurlijk. En jeetje Annabel bijna gestikt in een dropje. Gelukkig een alerte reaktie van je moeder. Senna krijgt van mij nooit zulke snoepjes, maar ik denk dat mijn moeder daar wat makkelijker in is.

Sanneke, Niels ook al verhoging. Senna namelijk ook. Hij is ook weer heel erg aan het hoesten en snotteren. En slaapt dus gelijk al drie dagen weer heel slecht. (7 keer eruit op een nacht, bah!)

17. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    sanx miep!

we zijn gisteravond lekker uit eten geweest. Vanochtend konden we heerlijk uitslapen. Kids hebben het prima gedaan bij opa en oma. Het is ook weer heerlijk om ze weer thuis te hebben ;)

wat een super weer vandaag, daar gaan we vanmiddag eens even van genieten.

18. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    miep bepanthen werkt niet? (dat werkt hier altijd het beste namelijk).

19. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Wij zijn gisterenavond ook uit eten geweest. Daarna verjaardag van mijn broertje en toen nog door naar verjaardag van een vriendin. (die wonen tegenwoordig naast mijn ouders, dus lekker makkelijk)

Vanmorgen huisje gesopt en met de was en strijk bezig geweest. Kindjes zijn weer thuis en straks gaan we naar een kinder verjaardag.

20. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    wow ik kwam hier en dacht wow
    wat is er gebeurd :O
    vast veel gemist.. :O..
    is alles ineens weg :(
    balen,..

Nelly: dikke knuffel meid
    gaat allemaal goed komen :D
    Ja die hormonen vreselijk he..
    Hier nog steeds lasts van hoor :(
    balen,. maarja het hoort er bij he ..
    knuffiej..

Miep jari zooo aan de diaree
    wat zielig dikkek nuffel
    hoopdat het onderhand wat minder is.
    leuk schoolfoto :D. die kregen meteen de eerste dag na
    de vakantie :)

Sanneke: lotte een regeldagje gehad.,
    hoe ishet nu?
    HIHI wat wordt niels bij de hand zeg :D
    prachtig :D.

Johana gefeli met je 4 jaar getrouwd zijn
    was het eten lekker? :D
    kids zich vermaakt bij opa en oma ?

Nannaf wat gaaf dat naomi af en toe lost staat :D

Olga eventje rust meid kan het begrijpen
    senna ook nog eens 3 nachten wakker ja dat breekt je dan
    vreselijk op he?
    Wat schattig dat senna zo leuk kletst :)
    demy maakt nog niet zulke lange zinnen
    het is meer een papagaai hier..:D

Nelly Arme evelien onder de uitslag.
    En annabel bij gestikt jakkiej wat eng.

Miep ik doe altijd eerst Maizena( gewoon droog niet aanmaken) een paar keer per dag er op
    en dan savonds een flinke laag bepanthen er op
    werkt super.. geen last meer van rode billen :D.
    8*******************************************

HIer 2 ontzettend dwarse kids :( bahhh
    al 3 dagen.. irriteer met dood.. willen neit slapen.. eten spelen niks
    alles is mamamamamama ik werd gek vandaag.. alleen buiten was het ok..
    nu liggen ze allebei in bed.. te roepen en te gillen..
    ben blij dat k ff zit.. ben het hele weekend al aan het rennen en vliegen
    gister om 20.00 in slaap gevallen opd e bank
    en werd om 22.45 wakker gebeld door JAN.
    Morgen werken... JAn is savonds thuis dus morgen hopelijk een
    ontspannen avondje..
    vanmorgen zowaar wat langer kunnen blijven liggen maar heeft me helaas niet veel
    goeds gedaan heb toch een hoofdpijn :(..
    Robin zijn bedje staat nu omlaag en hij vind dit zoo prachtig dat hij dus nu
    iedere kans neemt om te gaan staan in bed.. gelukkig kan hij er niet uit hoor :D.
    hij staatop de laagste stand alleen is hij nu dus continu aan het spelen in bed,.dat
    was niet helemaal de bedoeling maarja.
    hopelijk valt hij zo in slaap..
    ik ga even helemaal niks meer doen..

Fijne avond meiden.

Deel Deze Pagina