Thanks meisjes! Moet het nu alleen nog even op me oude werk vertellen..slik! @ mamavaneenpopje, welkom! Natuurlijk mag je mee schrijven.. Ik ben in oktober bevallen.. al was ik 24 sept. uitgerekend. Ahh mooi zittend meisje heb je! Gaat alles goed? @ Shaantje, ja lijkt wel te kloppen! Ik hoop dat dat ook zo blijft. Ik ben blij dat Jenthe nog niet echt heel ziek is geweest, als ik het zo van jullie lees raak ik toch wel een beetje van de rel volgens mij.. haha!
@ M89, ja ik ben benieuwd, morgen naar logopedist. Ik verwacht er eigenlijk zelf weinig van maar wie weet. Haha ja herken het, op feestjes gaat toch alle aandacht naar kleine, maar vind ik ook leuk als trotse moeder haha. Zo Ruben heeft flinke koorts gehad. Fijn dat het nu weer goed is. Was het uiteten nog leuk geweest? Knap mannetje zeg. En leuk he die dingen die ze op het kdv maken, Julie komt ook regelmatig met wat thuis. @ Shaantje, ik vind het leuk dat er nu wat meer interactie is maar vond dat kleine toch wel heeeel leuk. Mis dat knuffelen enzo wel want ze is te actief om lekker op je buik te blijven liggen. Ik moet zeggen Julie is 1 keer snotterig geweest bij 6 weken ofzo en verder niet ziek geweest, ja na prikjes wat verhoging. Maar ook sinds ze naar kdv gaat niet extra verkouden ofzo. Ohjee afgevallen, gelukkig dag erna weer wat aangekomen. Hoop voor jullie dat de osteopaat kan helpen tegen dat overstrekken. Wat een deugniet op die foto haha. @ Nijntje, ja ik ga te voet naar me werk, ben echt heel blij dat ik niet meer hoef te rijden na een nachtdienst. Etentje was gezellig ja. Julie had die dag wel temp van de prikjes, 38.4 dus was niet helemaal vrolijk op kdv en bij schoonouders maarja ook niet vervelend. Dus we zijn toch gewoon gegaan. Kreeg wel van schoonouders een opmerking, ja nu is ze een keer hier slaapt ze alleen maar en toen ze wakker was mopperde ze. Ik denk tja, wat wil je nu? Altijd vragen wanneer je mag oppassen, mag het eindelijk is het nog niet goed. Ik heb afgesproken met mezelf dat als de logopedist niet kan helpen ik wel stop met flessen aanbieden. Ik pest haar er alleen maar mee op het moment. Over een ruime maand ga ik beginnen met hapjes dus dan kan ze dat ter overbrugging krijgen als ik er niet ben. Gefeliciteerd met je baan, hele verandering van kraam naar pg. Ik hoop dat je het daar naar je zin krijgt. Vind je het niet hartstikke jammer? Ik snap dat het heel lastig is met een kleine die kraam maar ik zou die switch niet kunnen maken. Beterschap nog. @ mamavaneenpopje, gezellig, maakt idd niet uit wanneer je moeder bent geworden haha. Ik was 29 sept uitgerekent en 2 okt bevallen. Leuke foto. @ Hier, Julie draait sinds vorige week van rug naar buik. Heel leuk haha. Maar moet nu wel beter gaan opletten met haar ff in bed of op commode leggen. Zaterdag nacht was me vriend opstap dus had ik Julie lekker bij mij in bed gelegd, helemaal ingebouwd met kussens zodat ze niet snachts ging rollen in bed haha. Verder gaat het goed met de kleine meid. Druk weekend achter de rug dus vandaag en morgen blijf ik lekker thuis en gaan we samen genieten, daarna weer 5 dagen werken. We hadden vrijdag feest, om 2 uur pas thuis, om 6 uur wekker want moest werken, vervolgens zaterdagavond weer feest en pas om 1 uur thuis. Ik was flink gebroken maar had zondag avonddienst dus heb lekker uit kunnen slapen. Vandaag ook uitgeslapen, ideaal Julie slaapt ook gewoon tot uur of 11 uit haha. Heeft dan wel voeding tussendoor maar slaapt gewoon verder. De fotos van de shoot was echt moeilijk uit te zoeken haha. Dus ebn later nog met me vriend terug gegaan. Ze hadden een canvas gemaakt die natuurlijk super mooi maar super duur was. Uiteindelijk toch gekocht en hij hangt heel mooi dus ben er heel blij mee. Dan nog een paar losse fotos gekocht die ik mooi vond. En kan nog altijd nabestellen. Heb deze fotos met me telefoon van de orginele foto gemaakt dus misschien niet zo goede kwaliteit
@ Shaantje: Dankje! Wat een mooie meid heb je! Vind de naam ook erg leuk! @ Nijntje 87: Dankje! Ja met mij gaat alles goed! Heb een fijne zwangerschap en makkelijke bevalling achter de rug & geniet nu lekker van ons meisje ! Hoe is het met jou? @ Me87: Dankje! Leuke foto's! Wat een schatje ! @ Birshit: Dankje! Fijn dat je meisje geen last heeft van haar spreidbroekje! Hier een rustig dagje! Vanavond lekker met z'n drietjes gaan eten!
Gelukkig dat ze er geen last van heeft birsit. Maar ik heb dit spreidbroekje nog nooit gezien. Moest ff 2 keer kijken. Trekt dat dan niet in der nek?
@ me87, super mooie foto's! Thanks, ik vind de kraamzorg erg leuk.. Maar ik werk sowieso al jaren in de zorg met ouderen. Ik vind beide erg leuk. Het is gewoon echt slecht te combineren met Jenthe. Tegen de tijd dat mijn kinderen (jaa wil uiteraard een tweede ) ouder zijn kan ik altijd nog terug de kraamzorg in. Fijn dat het etentje geslaagd was, bale dat Julie koorts had van haar prikjes.. Ja snap ik dat je dan niet gaat pushen met de fles. Hopen dat ze die hapjes wel lekker vind .. Wat goed van Julie, ze draait! Zie je wel.. alles op z'n tijd! Heerlijk joh, dat ze lekker naast je sliep toen je vriend weg was.. Jenthe gaat echt niet slapen naast mij! Ik ben al een paar dagen ziek en ik lag haar gisteren met een middagslaapje naast mij nou kieren naast me. Lekker naar je ledikant dus. @ Birshit, bedankt! Ahh arme Isabeau, wel een mooi systeem.. als je em half kan loshalen. Ja zou ik ook maar even op vertrouwen, die haalt haar tijd wel in.. Gelukkig heeft ze er geen last van! @ Mamavaneenpopje, ik heb een prima zwangerschap gehad. Alleen de laatste weken waren niks voor mij! Ik had voorweeën in me rug en dacht natuurlijk steeds dat het begonnen was. Uiteindelijk met 41+0 gestript en de volgende dag thuis bevallen. Als ik niet gestript was..geloof me! Dan had ze nog gezeten hoor..
@Me87; Allereerst: Wauw, prachtige foto's!! Kan geloven dat het moeilijk kiezen is . Hoe was het bij de logopedist gegaan? Ja, het echte knuffelen is hier ook wel gedaan. Dat vind ik ook wel erg jammer. 2.5 maand heeft ze ongeveer bij mij geslapen omwille van haar reflux, zalige momenten vond ik dat. Maar toen ik bijna terug moest gaan werken en de reflux redelijk onder controle was, hebben we haar geleerd om op haar eigen in slaap te vallen in haar eigen bedje/box. Nu is ze het zo gewend dat ze absoluut niet meer bij mij kan slapen. Tenzij ze hangerig is door prikjes/sprongetje/ziekte... En dat vind ik ook best wel jammer. Vond het best gezellig als ze bij mij lag . Wat goed dat Julie al goed aan het draaien is. Die "hindernis" heeft ze ook weeral gehad! @Birshit; Ah, ziet er zielig uit zo een broekje. Gelukkig heeft ze er zelf niet teveel last van en het kan haar alleen maar helpen. Die achterstand van het rollen zal ze zeker en vast wel inhalen! Hier is niet veel nieuws te vertellen. Het snotteren blijft hier in huis hangen en zal nog wel lange tijd aanslepen, moeten we door . Gelukkig is en blijft Siënna haar vrolijke zelf en begint ze ook terug super goed te eten! Gewicht gaat weer goed omhoog, mama ook weer tevreden . We hebben echt een giechelmeid in huis. Kan soms om het minste beginnen te giechelen, zo aanstekelijk en super schattig!! Kan je niet anders dan ook beginnen lachen . Ook begint ze mega veel te brabbelen, ook de opvang wist dit te vertellen. Ik denk dat ze héél veel hoort bij de opvang en dit allemaal probeert na te doen. Haar stemmetje gaat alle toonhoogten op en er komen allemaal verschillende klanken uit. Ze brabbelt de oren van ons hoofd . De stilte is hier ver te zoeken als ze wakker is .
Even update over de afspraak bij logopedie. Zij had al vrij snel door dat er niks mis is met de mondmotoriek maar meer met het eigenwijs gehalte van onze dame. Het zit en dus echt in der gedrag, ze weet dondersgoed hoe het moet maar heeft gewoon liever borst. Ik heb nu een andere fles meegekregen en mag alleen nog maar met die fles oefenen. Ofja, mijn vriend. Ik mag zelf niet de fles geven en Kdv voor nu ook nog niet. Ze moet strak ingebakerd worden, en zo dus fles aanbieden. Ze wordt woedend en krijst steeds harder maar drinkt niet. Op een gegeven moment werd ze iets rustig en begon toch wel iets met de speen te doen, maar met deze speen kun je voeding naar binnen spuiten dus het is (nog) niet zo dat ze eraan zoog. Na 40 ml werd ze ook weer woedend en niet meer rustig tot ze terug bij mij was. Dit moeten we dus 2 keer op een dag gaan doen, en blijven volhouden. Maar ik weet eerlijk gezegd nog niet of ik daar zin in heb. Het is zo'n vrolijk rustig tevreden kindje. Ik weet niet of ik haar elke dag zo overstuur wil maken. Aan de andere kant denk ik steeds als ik gehaasd naar het Kdv loop tijdens werk om te voeden dat ik dat niet lang ga trekken.
Pfoe, wat vervelend!! Gelukkig is er niets mis met haar mondmotoriek, maar is ze enkel koppig. Alleen wel vervelend voor jullie dat ze donders goed weet wat ze wil . Kan begrijpen dat je haar niet elke dag overstuur wil maken. Is natuurlijk helemaal niets zo een krijsende baby terwijl ze normaal super vrolijk is. Ik zou het nog een aantal dagen aankijken (ook al is het helemaal niet leuk). Maar ik heb makkelijk spreken natuurlijk, hier geen baby dat overstuur is. Hopelijk gaat ze na een aantal keren wel een keer toegeven. Succes!!
Dag meisjes, Hoe is het met iedereen?? @ Shaantje, hoe is het met je snotterbelletje?? Schattig! dat ze zo giechelt.. En dat brabbelen, geweldig! Kan ze ook zo gillen in haar enthousiasme? Jenthe wel kieren en soms gewoon gillen van blijdschap @ Me87, een lekker eigenwijsje dus,, Wat een gedoe, ik hoop dat het vol te houden is! Hoe gaat het nu met Julie. Enige vooruitgang?? Wij zijn gisteren terug gekomen van een mini-vakantie Landal. Was super relaxed met mijn ouders in een luxe appartement met sauna ect. Helmaal bij gekomen. Jenthe deed het super goed daar. Slapen en eten ging prima en ze was super vrolijk. Gisteren met thuis komen was ze helaas wel helemaal van slag! Niet slapen, veel miepen en huilend wakker worden na een uurtje slaap. Ik verwachtte het al een beetje. Uiteindelijk is ze na de late fles wel lekker in slaap gevallen. Vandaag maakte ze een inhaalsslag, heel veel slapen. Maar heb wel het idee dat ze niet haar mooie ritme kwijt is waar ik wel even bang voor was.. Verder draait Jenthe alleen op haar zij en nog niet door op haar buik. Ze kan wel van rug naar buik draaien maar doet ze ook niet de hele dag door. Ze kiert, lacht en brabbelt wel de hele dag door dus verder een happy baby Hapjes gaan ook erg goed. Ze vind van de groente vooral worteltjes erg lekker.. Fruit zo'n beetje alles dus dat maak ik nu gewoon zelf klaar. De groente is nog een beetje uit proberen dus gebruik ik nog wel de potjes voor..
Hallo dames, grappig ene keer is het hier heel rustig, andere keer in eens veel reacties dat ik het niet bij kan houden. @ Nijntje, Fijn dat de vakantie goed is gegaan en je helemaal bij bent gekomen. Wat vond je werk er nu van dat je weg gaat? Verder hoe het hier gaat, ja het gaat echt super. Maar met de fles niet. Julie is echt super vrolijk en makkelijk kindje. Is vooral aan het kraaien en mopperd alleen als ze moe is, leg ik haar in bed en dan slaapt ze. Heerlijk. Ze is echt actief u in de box en in bed als ze geen slaapzak aan heeft. Ze draait moeiteloos naar haar buik en probeerd dan ook weer terug maar dat lukt haar niet. Leuk om dat zo te observeren. Maar ik hoef haar maar in de box en te leggen en kijk andere kant op en hup alweer gedraaid haha. Heel leuk om te zien. Ik had een speelkleed gekocht zodat ze op de grond kon spelen. Stond bij dat ie 100x150 cm was, daar was ik naar op zoek. Nou ik pak em uit en dacht dat is niet groot. Opgemeten was ie 65x90 cm. Ik boos terug naar winkel maar ze gaven er weinig om, heb gewoon me geld terug. Dus nu nog geen kleed. Verder is Julie ook veel meer bewust aan het worden van alles om haar heen. Begint echt speeltjes te pakken, tegen aan te slaan enz. De fles heeft weinig vooruit gang. Mijn moeder heeft afgelopen vrijdag opgepassen en toen heeft ze 125 ml op, ik geloofde me oren niet maar was echt zo. Maar daar bleef het bij, in de middag weer niks, en de dagen erna niet meer als 30 ml. Van de logopedie tip gekregen om haar in te bakeren bij het flessen, maar ik denk dat ze daarom zo overstuur wordt dus dat doe ik niet meer. Ofja mijn vriend of moeder doen dat niet, want ik geef de fles niet. nu komende vrijdag wil perse de moeder en vader van me vriend oppassen. Ik laat het maar gebeuren en probeer er positief in te staan, maar van binnen voel ik het niet zo. Ze komen hier thuis (vonden het eerst al te vroeg, ja sorry een werkdag begint vroeg) dan gaan ze hier de fles proberen, maar ik heb paar keer gezien hoe ze de fles proberen te geven, echt dwingend en dan raakt Julie wel overstuur dus heb er niet veel hoop in. Dan komen ze dus als het niet lukt naar mijn werk, ik zit er alleen niet op te wachten hun op me werk te zien maarja. En dan willen ze daarna naar hun huis rijden, halfuur hier vandaan. En dan dus rekken tot ik er ben, middag nog een fles proberen. Nouja als je dus gaat kijken, Julie drinkt nog om de 3-4 uur. Ze komen eind van de ochtend waarschijnlijk op me werk, dan heeft ze om half 7 voor het laatst gedronken, komen ze om half 12. Dan gaan ze naar hun huis want in mijn huis hebben ze niks. Maar voordat ik klaar ben met werken en door de spits naar hun ben gereden is het 6 uur. Zit er dus ruim 6,5 uur tussen, terwijl er in de ochtend ook al 5 uur tussen zit. Ik houd me hart vast. En dan krijg ik straks zeker te horen ja dat is ook neit leuk passen we huilt ze alleen maar. Tja dat kind heeft honger en normaal kan ik naar haar toe of zij naar mij maar niet als ze hier 20 km vandaan zit. Maarja ik zie wel hoe het gaat lopen. Sorry voor het lange verhaal haha. Hoe is het bij de rest?
@Nijntje; Het gaat goed met m'n snottebelleke . Ja, gillen kan ze soms ook als de beste. Hun stemmen testen kunnen ze als de besten . Leuk een mini-vakantie! Fijn dat Jenthe het zo goed deed. En zeker dat ze haar ritme niet is kwijtgeraakt. Is natuurlijk altijd afwachten met zo'n kleintjes. Kan je er weer tegenaan . @Me87; Ah, vervelend dat je er zo tegenop ziet dat je schoonouders gaan oppassen! Begrijp het maar al te goed. Een moeder weet het beste hoe haar kindje op de situatie zal reageren. Hopelijk gaat Julie er niet teveel last van ondervinden. En als ze honger heeft, Jah... een baby huilt nu eenmaal als ze honger hebben. Daar moeten ze dan ook maar niet over zeuren . Hier doet onze meid het super! Ze heeft een aantal weken héél weinig gegeten en nu is ze bezig aan een inhaalmanoeuvre denk ik . We hebben vorige week de flessen moeten ophogen naar 210/7. Deze gaan ook volledig op... Dus een grote eter geworden! Ze krijgt nu een flesje om de 5 uren en dit gaat prima. Nu eet ze véél beter dan dat ze om de 4 uur een flesje kreeg. Ook zitten er hier tandjes aan te komen. 2 Witte plekjes aan de bovenkant, hopelijk komen ze er niet met 2 tegelijk door, arm kind . Dacht altijd dat eerst de onderste erdoor kwamen, maarja we zien wel. Ze kwijlt in ieder geval als de beste, heeft echte huilmomenten als ze pijn heeft en bijt op alles wat ze in haar handen krijgt . Nog meiden waarvan er aankomende tandjes te zien zijn?
@ me87, klopt soms is het inderdaad niet bij te houden! Vervelend dat je er zo on staat met je schoonouders. Misschien valt het allemaal mee en eet ze ook gewoon haar fles leeg net als bij je eigen moeder. Ik had had er ook geen vertrouwen de eerste keer Jenthe alleen met me schoonouders. Nu heeft ze er zelfs een nacht geslapen (wel noodgedwongen.. wilde een nacht toen bij me vriendin slapen ivm overleden vriend en me eigen vriend moest werken) en dat ging ook super goed. Heb wel heel haar ritme op papier staan. Wel nog steeds vervelend dat ze die fles niet neemt. Ik snap dat jullie stoppen met inbakeren als ze zo overstuur raakt. Goed joh, ze gaat ineens vet snel met draaien ect! @ Shaantje, mooi dat het weer beter gaat met Siënna. Zo beste inhaalslag inderdaad. Jenthe eet nog steeds 5x per dag 180+6 en een kwartpotje fruit en groente. Nee nog geen tandjes hier! Wel even een kodak-momentje Bekijk bijlage 380436
Ooh!! Wat ziet ze er weer super knap uit ! Wel grappig om te lezen dat iedereen het er moeilijker mee heeft om hun kleintjes naar de schoonouders te doen. Voelde mij er best lastig over, omdat ik mijn schoonmoeder best wel vertrouw hoor! Maar zal heel natuurlijk zijn om je ouders eerder te vertrouwen . Hier gaat ze 1.5 dag in de week naar de opvang, 1.5dag naar de schoonouders en vrijdagnamiddag naar mijn ouders. En vind het best prima nu. Ben er wel aan gewend. Al zal ik mijn kleintje altijd eerder naar mijn ouders brengen als dit mogelijk is. Ookal doet mijn schoonmoeder het evengoed als mijn ouders, raar eigenlijk .
Hierbij nog 2 foto's van ons mopje. Onze witte kat is haar beste vriend aan het worden, ze wil hem constant aaien als hij passeert en ze heeft voor het eerst 2 minuutjes in de kinderstoel gezeten en fier dat ze was dat ze mee aan tafel kon.
Plannen zijn alweer gewijzigd. Mijn vriend zei tegen z'n moeder. Kan ook kijken of ze bijvoorbeeld halve dag naar de opvang kan. Nou graag was het antwoord. Snap werkelijk niks van die mensen. Waarom ik er zo'n moeite meeheb is omdat ze alles beter lijken te weten. Zo snappen ze ook totaal niet hoe het zit met borstvoeding en kraken ze dat allemaal af. Ik heb ook alles in huis nu verstopt qua kunstvoeding/flessen/tuitbekers, want ik vertrouw hun er niet in dat ze mijn keuze accepteren voor volledige bv, en nu dus maar met 1 fles met gekolfde melk oefenen. Maarja het is nu maar voor een ochtend. De middag komt mijn moeder. @ Nijntje. Wat een knapperd. En hoe wijs zit ze al te kijken haha. @ shaantje, wat leuk zo met de kat haha. Wat drinkt je meid al veel zeg. Enne zit ze in een kinderstoel? Mag dat al?
Nee ze zit nog niet echt in de kinderstoel hoor ! Ze zit al héél stevig met steun en dan mag er "geoefend" worden. Al heeft ze er nadien (is enkele dagen geleden) niet meer ingezeten. Teveel de rug belasten is niet goed. Dus oefenen we het om de paar dagen een paar minuutjes. Het is ook geen kinderstoel waar ze helemaal recht in moet zitten. Ze kan er beetje gebogen/liggend inzitten ook . Wat een situatie met je schoonouders seg! Ze weten precies ook niet wat ze willen. En de keuze van borstvoeding daar hebben ze echt niets mee te maken. Ze moeten het maar respecteren en het niet liggen afbreken. Een beetje volwassen gedrag mag je wel verwachten van hun .
Hee meiden, Zo ben ik ook weer eens. Ik kom er gewoon vaak niet aan toe om te reageren. @Schoonmoeders, Mijn schoonmoeder kwam tijdje terug ook ineens oppassen hier en ik zag er ook echt tegen op. Uiteindelijk wel aan toegegeven en ging het super goed. Maar had eerst zoiets van nee heb liever mijn eigen moeder. Mijn schoonmoeder had Sophia ook pas 3x gezien ofzo, dus had zoiets van ja ze kent haar nog niet echt. Ik vind het op zich logisch hoor, je eigen moeder is toch vaak vertrouwder. Dus logisch dat je je kind liever bij een vertrouwd persoon achter laat dan iemand die je misschien wel mag maar minder goed kent. Superlieve foto's allemaal weer. Echt een leuke en mooie kindjes. @Draaien Sophia draait hier nog steeds niet. Ik maak me er niet echt druk om hoor, maar ze loopt wat dat betreft wel "achter" op haar leeftijdsgenootjes. Maar het is wel echt een enorme kletskous! @Menstruatie Zijn jullie allemaal al ongesteld geweest na de bevalling of niet? Ik ben dus afgelopen week ineens ongesteld geworden. Had ik echt totaal niet verwacht vanwege borstvoeding en PCOS. Het was ook niet zo heftig en korter als voor de bevalling, maar toch echt wel een menstruatie. Ben benieuwd wat mijn cyclus gaat doen nu.
@ charise, ondeugend koppie van Sophia haha. Hier nog niet ongesteld geweest. Ben ook benieuwd wanneer dat komt. Maar mis het nog niet zo haha. Ben benieuwd hoe je cyclussen nu gaan verlopen. @ de rest, haha kom nu wel heel negatief over. Ik laat het idd ook maar gebeuren en probeer me niet al te veel druk te maken. Maar irriteer me al dood aan die mensen, en met bepaalde opmerkingen wordt dat erger. Maar wil ze wel gewoon de kans geven met Julie. Gaat nu om een ochtend, is al minder erg dan hele dag.
@ Shaantje, Thanks! Jou meisje is ook onwijs schattig met de kat des huizes. Oh! Ik was ook al bang dat je haar zo in de kinderstoel had gezet. Jenthe kan echt nog niet stevig zitten, alleen met ondersteuning.. @ Me87,Thanks! Haha blaas hier maar wat stoom af hoor. Zijn we ook voor! Wel pittig dat je het toch probeert met Julie en je schoonouders.. een ochtendje uit proberen..je zal zien dat het nog mee valt ook. En ze kunnen piepen wat ze willen over full time bv, maar dat is toch echt je eigen keus!! @ Charise, heerlijk ondeugend koppie! Ik ben nu voor de derde keer sinds ik bevallen ben ongesteld. Ik geef dan ook geen bv en slik de pil dus me menstruatie is gewoon normaal! Qua draaien, in eens hebben ze het door hoor! Je wilt toch nog geen tweede he?? Willen jullie trouwens snel een tweede, bijv binnen een jaar of twee jaar? (als het allemaal mag lukken natuurlijk) Ik zei altijd nou ik houd er zeker 31/2 jaar tussen de eerste en de tweede.. Hahaha heb het al terug gedraaid naar 2 jaar!