Trotse jonge moeders! (eind sep 2013)

Discussie in 'De mama's' gestart door M89, 15 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Hier eindelijk mijn bericht. Ik kom echt nergens aan toe. Zet ik de pc aan om bericht te typen huilt Julie of slaapt in me armen. Nouja nu heb ik haar in de draagdoek dus me handen even vrij.

@ M89, feest was opzich wel goed gegaan. Ze heeft wat in de wagen liggen rondkijken en als ze begon te mopperen heb ik haar op de arm genomen. Ging vrij goed, tussendoor een keer gevoed op de slaapkamer daar. Maar om half 12 had ze het gehad, was niet meer te troosten. Even de draagdoek geprobeerd maar ze wilde niks. Ik zei dan gaan we, maakt vriend nog ff een bierflesje open. Was ik wel wat boos om dus heb Julie in zijn armen gegeven zo van ja dan ga jij met een huilende baby staan, dat is echt niet fijn. Om 12 uur uiteindelijk dus naar huis gegaan.
    Fijn dat het bij jullie goed was gegaan, maar het was zaterdag niet echt warm moet ik zeggen dus ik zou ook constant voelen of het niet te koud was voor de kleine. Heb je het al uitgezocht van dat ziek melden? Volgens mij kan je je namelijk gewoon half ziek melden of therapeutisch werk ofzo doen. Ik vind niet dat je dagen in moet gaan leveren omdat je niet kan werken. Wel shit zeg.

@ Shaantje, aah stiekeme lezer haha. Nou leuk dat je je er nu bij hebt gevoegd dan.
    Ben jij een Belgische? Haha ik dacht toen ze in haar park lag?? Dat is toch box voor ons?
    Wat vervelend van die reflux zeg. Hoop dat de ka je verder kan helpen.

@ Kelly, haha zie dat jij hetzelfde probleem hebt met reageren haha. Ze laten je ook niet met rust he. Jee jij ook al zo’n snelle, ik las op internet dat ze pas bij 4 maanden gaan draaien?
    Enja die sex, haha ik had ook super veel zin maar durfde nog niet ivm kans op infectie, uiteindelijk was vloeien bij 4 weken zo weinig dat we toch maar hebben gedaan.
    Ik ben bij huisarts geweest voor spiraaltje maar dat mag nog niet dus ter overbrugging ga ik ook pil slikken, maar mag alleen minipil bij borstvoeding. Heb em nu in huis maar nog niet begonnen denk dat ik dat vandaag maar eens ga doen.
    Leuke fotootjes.

@Nijntje, ik was bij de arts op CB en vond dat zij geen fijne opmerkingen maakte. Ten eerste vond ik dat ik niet welkom werd ontvangen, kom daar de eerste keer, weet helemaal niet hoe alles werkt, wat ik moet doen en waar. N iemand die iets zegt of helpt. Nouja toen dus bij die arts die niet goed nederlands kon. Vraagt zo’n beetje als eerste vraag hoe jong ik wel niet ben, 26 maar zie er idd jonger uit, maar dat maakt toch niks uit?? De manier hoe ze het vroeg kreeg ik een bevooroordeeld idee. Toen vroeg ze of ik wel hulp in me omgeving had?? Ik denk ik kan zelf voor mijn kind zorgen, kreeg het idee dat ze daar geen vertrouwen in had. En op het eind vroeg ze nog of de vader ook zo jong was? Ik zeg nee die is nog jonger die is 23. En 26 is toch niet te jong? Het kwam op mij over alsof ze mij veel te jong of niet geschikt vond om een kind op te voeden.
    Hoe gaat het nu met het spugen? Wordt t al minder met die voeding?
    Herkenbaar van het oppassen van schoonouders. Ik vind t ook niks maarja hoe zeg je dat tegen je vriend. Ik heb juist liever de opvang dan die ouders maarja.
    Volgens mij kan de kleur tot 9 maanden veranderen. Hier nog steeds blauw/grijs.
    En geen ervaring met wikkeldeken.

@ Hier, gaat opzich goed maar Julie ligt het liefst heel de dag bij me. Ik baal ervan want wil ook een keer douchen of eten. Schiet er vaak bij in om te eten en dat is niet goed. Daarnaast krijgt de hond totaal geen aandacht meer en het huishouden is een ramp. Ze ligt nu net in haar bedje want de draagdoek wil ze alleen als je ook loopt zodra je 10 min stil zit is ze weer wakker, ben benieuwd hoe lang ze het in bed volhoud. S nachts gaat het vaak wel goed. Ze slaapt zo’n 6-8 uur door in eigen bed, drinkt dan en slaapt weer verder in bed.

Verder ben ik gister met Julie mee naar her circus gegaan. Met mijn vader en 2 jongere zusjes. Julie heeft zich daar voorbeeldig gedragen, alleen maar geslapen en tussendoor een keer gegeten. Heb der op de tribune tijdens de show zitten voeden, haha wordt er steeds wel makkelijker in. Heb de fles niet meer geprobeerd sinds vrijdag dat ze hem weigerde, dus moet ik toch wel weer gaan oefenen. Maarja fles kan je ook niet warm maken in een circus dus wat dat betreft is borstvoeding ideaal, hoop er ook nog lang mee door te kunnen gaan.

Gister een keer gaan wegen bij het CB (die waar ik ga wegen is heel leuk maar sluit per 1 dec dus kom ik niet voor me afspraken) Ze woog 4240, dus precies 1 kilo meer dan geboortegewicht, in 7 weken tijd.
    Ik ga nu snel even me haren kammen en eten want ben bang dat ik daar straks weer geen tijd voor heb.

2. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    @Nijntje; Hier ervaring met een inwikkeldeken voor de Maxi-Cosi. Wij hebben er 2 redelijke dikke. Vind het héél gemakkelijk en ons meisje vat zo zeker geen kou nu het serieus aan het afkoelen is :D. Bij mij zijn het er gewoon van lilly en olli van dreambaby. Met wrapper of puckababy geen ervaring.

@M87; Blijkbaar hebben we allemaal hetzelfde probleem. Hier tijdens het bericht te typen ook constant onderbreking door ons mopje. Zij ligt ook de hele dag bij me. Héél lief en schattig, maar inderdaad niet altijd even handig! Hier het huishouden ook een ramp en mijn katten hebben ook bijna zero aandacht :). Hopelijk betert het snel!! En ben inderdaad Belgische, bij jullie is het een box ja :p. Leuk naar het circus en in dat opzicht is borstvoeding inderdaad héél gemakkelijk. Zolang het gaat gewoon lekker doen :D!

@Hier; Siënna ligt nu lekker bij me in haar draagzak te slapen. Elke keer ik haar in haar park of relax leg duurt het geen 5 minuten of ze schiet weer huilend wakker. Pff, dacht dat het eindelijk opgelost was, neen zijn we weer bij af :(. Vrijdag naar de ka, hopelijk vinden we eindelijk wat het juiste probleem is en kunnen we het oplossen. Ook het eten schiet er hier volledig over. Snel een koek binnen smikkelen, maar heb gewoon geen tijd om een boterham te smeren. Ze vraagt echt zoveel aandacht voor de moment. Gelukkig kan ik 's avonds wel lekker eten, want dan is mijn man thuis om ons meisje even bij hem te pakken zodat ik mijn handen even vrij heb :D. Hier word momenteel in shiften gegeten haha ;).

3. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Hier vandaag de hele dag een huilend mannetje op mijn arm gehad. Geen honger, geen vieze luier, niet koud maar toch volledig overstuur als ik hem niet vast had. Zodra ik ook maar aanstalten maakte om hem even neer te leggen was het brullen. Volgens het . 'Oei ik groei' boek zou hij nu een sprongetje moeten hebben dus misschien is dat het geweest. Rond half zeven begon hij weer te lachen en nu ligt hij weer heerlijk in zijn bedje te slapen.

@Shaantje wat vervelend dat Siënna nu weer zoveel last heeft! Hopelijk kunnen ze je vrijdag bij de KA verder helpen. Kan me voorstellen dat je dat goed zat bent, zielig hoor voor zo'n kleintje!

@Nijntje lange dame heb je dan al! :) Ben benieuwd hoe Ruben later wordt ik ben vrij klein (1.63) en mijn man is 1.97 dus met Ruben kan het nog alle kanten op haha.

Wat heeft Jenthe al een mooie bos haar!!

Ruben heeft nu nog blauw/grijze ogen maar heb wel het idee dat ze iets donkerder worden. Wij hebben allebei groene ogen dus waarschijnlijk veranderen ze nog wel van kleur maar dat kan geloof ik best lang duren.

In de maxicosi heb ik de voetenzak van maxicosi merk zitten, daar blijft hij heerlijk warm in. In de wagenbak heb ik een lakentje met dik dekentje. Ik twijfel nog of ik de Joolz voetenzak al ga halen. Aan de ene kant denk ik misschien is het niet meer zo koud als hij eenmaal aan de wandelwageninzet toe is, maar aan de andere kant ben ik ook bang dat de jeans kleur uit de collectie gaat.

@Kelly: Wat goed dat ze op haar kamertje heeft geslapen! Voor mama nog even wennen zeker he ;) Had ik in het begin ook nog. Maar met overdag af en toe kunnen jullie toch allebei langzaam wennen, heeft toch geen haast :)

@Me87 fijn dat het feest goed is gegaan. Als hij gaat huilen in een volle ruimte voel ik me soms ook een beetje opgelaten, zeker als mijn man dan niet opschiet ;) Haha dan geef ik hem ook aan hem.

Wat een rare reactie heb je gekregen op het cb zeg! Kan me voorstellen dat je er dan niet meer heen gaat. Als ze zou al jong vinden zouden ze mij daar helemaal belachelijk vinden haha (ben 24). Niks van aantrekken en lekker naar dat andere bureau gaan!

Mijn werkgever gaat nu met het UWV bellen hoe het dan zit met dan ziekmelden en dan komen ze er nog op terug, dus ben benieuwd hoe ze het willen regelen.

4. kelly90

kelly90 Actief lid

26 apr 2013
    138
    0
    0
    @nijntje, woon in Hoorn dus naar het noorden.
    Chayenne heeft donker blauw met lichtere rand langs de pupil, ze worden vast nog lichter.

@me87, ja klopt normaal begint dat pas met 3/4 maanden dat had ik ook gelezen, ik stond ook echt versteld!
    26 jonge moeder?? pfff wat moeten ze dan wel niet van mij denken... ik ben 23 en als me vorige zwangerschap was goed gegaan dan was ik 22 geweest...(vroege miskraam gehad). jeetje wat een raar cb, er zijn veel jongere moeders, ze zijn vast niks gewend daar.

@m89 hmm geen haast?... ze is al bijna uit der wiegje gegroeit, ze is dan ook een erg lange meid(kan ook haast niet anders met lange ouders) en ben niet van plan om straks als ze echt niet meer in het wiegje past dat ik 24/7 met het bed moet slepen haha

5. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Hier was ons meisje deze nacht weer niet te troosten van de pijn. Gaf haar elke keer haar tutje en dan was ze 5 min. tevreden, maar daarna was het weer huilen. Dit heeft zo zeker een uur geduurd, constant blijven proberen haar te troosten in haar bedje. Maar was na dat uur zelf zo uitgeput dat ik geen andere oplossing wist dan ze maar bij ons in bed te leggen om 01.00u :(. Ik weet het, geen ideale oplossing, maar ze was gewoon niet te troosten in haar bedje. Na 2 min bij ons in bed te liggen, viel ze eindelijk in slaap. Onze aanwezigheid zal haar rust hebben gebracht. Dacht laat ze even liggen en leg haar daarna terug. Was ik zelf in slaap gevallen :$. Werd om 6.30u wakker door de wekker van mijn man! En onze meid lag nog lekker tussen ons te slapen ;). Schrok wel even!!

@M89; Hopelijk is het inderdaad een sprongetje geweest en is het snel weer heel de dag een vrolijk mannetje. Ze kunnen allemaal wel eens een lastige dag hebben, zolang het maar niet blijft duren is het doenbaar ;).
    Is altijd afwachten hoe groot de kleintjes worden hé. Hier ook een beetje hetzelfde. Ik ben 1.68m en mijn man 1.80m. Kan dus ook nog alle kanten op. Alleen is bij jullie het verschil nog wel een pak groter :D. Onze meid heeft wel grote handen en voeten, maar ook dat wil niks zeggen. Ik heb voor zo een "kleine" meid ook grote voeten dusja. Lekker afwachten :D.

@Kelly; Kan geloven dat je niet staat te springen om het bedje constant te verschuiven. Hier moeten wij het regelmatig draaien door voorkeurshouding en dat vinden we al een hele opgave :D. Zal allemaal wel loslopen ;).

6. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    @ me87, belachelijk! Ik ben ook 26 en vind het eerlijk gezegd een prachtige leeftijd voor een eerste kindje. Nare opmerkingen zeg.. Ik zou inderdaad ook lekker naar een ander bureau gaan. Wij zijn volgens mij nog de oudste in dit rijtje ;)
    Jenthe spuugt niet meer. Dat was gelukkig snel opgelost!
    Het zal uiteindelijk wel loslopen met mijn schoonouders.

@ Shaantje, hoe is het nu met Siënna? Heb je de KA intussen al gesproken over je vermoedde?
    Vervelend zeg dat ze zo onrustig en pijnlijk is! Geeft toch niet als ze rustig is bij jullie zou ik haar ook bij je nemen in bed. In de regel gaat het uiteindelijk niet mis als ze de hele nacht naast jullie heeft gelegen maar het is uiteraard wel een risico!
    Thanks voor de tips! (wikkeldeken)

@ m89, hé vervelend zeg dat Ruben niet lekker in zijn velletje zat. Lekker bij je nemen toch.. ;) Gaat het nu weer goed?
    In de wagen heb ik ook een laken en dikke deken liggen en Jenthe is een jasje met capuchon en muts maar vraag me af of dat genoeg is voor de winter.. De maxi cosi gebruik ik alleen voor het reizen, niet op de kinderwagen dus loop er vaak mee van deur naar auto dus op zich heb ik daar niet echt een super dikke wikkeldeken voor nodig. Dus je merkt het al ik twijfel want die wikkeldekens die ik opnoemde zijn ook weer leker duur natuurlijk! ;)

@ Kelly, dat is zeker in de buurt. Daar stond het kantoor van mijn werk. Dus was er wel vaak voor teambesprekingen ect.
    Haha echt tijd voor het ledikant dus met je lange meid! Voor je het weet kent ze niet anders..;)

Ik vind het wel grappig om te lezen dat huishoudens, huisdieren en eten verwaarloosd worden.. Ik doe mijn huishouden als ze slaapt en eet me broodje als ze in de wipper ligt of in de box. Heb geen draagdoek al vind ik het er wel relaxed uitzien bij jou bijv. m89.. Heb wel een draagzak trouwens maar vind ik een onding. De katten krijgen inderdaad wel iets minder aandacht dus daar moet ik wel beter op letten. Ik douche ook als ze slaapt en als ze onrustig is en ik wil douchen (als ik haar niet mee neem onder de douche) dan zet ik haar in de wipper in het grote bad. Dan kan ik tegen haar kletsen en hoort/ziet ze me. Ideaal! En een bericht type doe ik ook als ze slaapt of rustig ligt in de box/wipper.
    Het enige waar ik vaak tegen aan loop is afspraken buiten huis. Bijv. als ik heb afgesproken met een vriendin en zeg daar 14:00u te zijn dan red ik dat meestal niet. Vooral bij het begin was het slecht plannen.. Nu gaat het wel al beter maar ik zeg nu voortaan tussen 14:00u en 14:30u anders kom ik zeker te laat haha!;)

7. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ Shaantje, nog 1 dagje. Hoop dat de kinderarts je kan helpen morgen. Heftig hoor. Haha gezellig he, in shiften eten. Hier lukt het meestal wel gewoon om samen te eten.
    Ik heb Julie ook regelmatig bij ons in bed gehad als ik gewoon wil slapen en zij blijft spoken. Het is idd niet ideaal maar je moet iets en als ze daardoor meer rust heeft dan is het toch prima. En gelukkig jij zelf ook lekker kunnen slapen. Je rolt echt niet op je kind hoor.

@m89, aah germ jou mannetje, is ie vandaag weer wat vrolijker? Ik voel me idd altijd heel erg opgelaten als de kleine gaat huilen ergens anders als thuis. Dan ben ik bang dat ze het maar een rotkind vinden haha. Dus als een gek troosten of idd zo snel mogelijk weggaan. Ik ga ook altijd pas naar de winkel of de hond uitlaten als mevrouw net heeft gegeten. Dan heb ik de minste kans dat ze moet huilen.

@ Kelly, Ja dat vond ik dus ook van het CB, 26 is echt niet jong vind ik. Heb op de afdeling regelmatig meisjes van 18/19/20 die bewust zwanger zijn, en enkele van 14/15/16/17 die perongeluk zwanger zijn. Daarom wil ik ook niet terug naar hun.

@Nijntje, wat fijn dat het zo snel is opgelost met het spugen.En idd wij zijn de oudste haha. Wat nou jong. Hier gister weer bij schoonouders geweest. Ik irriteer me dood maar doe gewoon leuk en laat ze maar doen. Schoonmoeder wilde de fles geven, prima, maar stopt ze die fles zodra Julie haar mond een klein beetje open doet, zo hop in haar mond, terwijl de melk al stroomt. Ik ben er meer van dat ze even moet wennen zodat ze niet meteen een klats binnen krijg en zich verslikt maarja. Rustig blijven, niks zeggen. Haha alleen na 20 ml weigerde ze weer verder te drinken dus heb ik alsnog borstvoeding moeten geven, in de keuken want hun vinden dat allemaal maar niks dat ik borstvoeding geef, fles is veel makkelijker. Ik bepaal gelukkig zelf wat ik doe en trek me niks van hun aan.

Haha dat plannen he, ik had laatst ook om half 11 met me moeder afgesproken. Ik om 9.00 opgestaan, half uur voor mezelf, lag Julie gelukkig nog te slapen, halfuur voor Julie en nog een kwartiertje voor de hond uit te laten. Dan nog een kwartiertje mocht er iets uitlopen haha. Ik was wel precies optijd klaar. Maar dat is even wennen en komt ook wel weer goed.
    Ik merk dat Julie nu vaak tussen 1 en 4/5 goed slaapt. Dan leg ik haar ook in bedje. Er begint toch wel een beetje regelmaat in te komen. Alleen de voedingen gaan nog op verzoek dus de tijden kunnen heel verschillend zijn.

8. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    @Nijntje; Neen ka nog niet gesproken. Morgen om 2 uur mogen we er heen. Hopelijk brengt het een oplossing! 6 Januari moet ons meisje voor het eerst naar de crèche. Hopelijk is het dan opgelost. Nu heb ik alle tijd om haar vast te houden en te troosten, want voor de moment is platliggen helemaal uit de boze. Zelfs in de relax komt het er allemaal vlot uit, soms lijkt ze er in te stikken!! En in de crèche hebben ze meerdere kindjes dus hebben ze geen tijd om haar héél de tijd te dragen, wat normaal is natuurlijk. Maar dan zou ik haar helemaal niet met een gerust hart naar daar brengen :(. En graag gedaan. Als je de Maxi-Cosi niet gebruikt op de kinderwagen is het inderdaad gek om er veel geld aan uit te geven ;). Hopelijk vind je iets naar je zin! Het weggaan vergt hier ook altijd véél tijd. Zal bij iedereen wel zijn, je moet nu eenmaal een hele "verhuis" meenemen voor de kleine :D.

@Me87; Dan ben ik toch niet de enige die ze soms mee in bed neemt :D. Ik hoop er wel geen gewoonte van te moeten maken anders wil ze binnenkort niet meer in haar bed slapen. We zullen zien ;).
    Jammer van de ergernissen bij je schoonouders! Jij beslist toch welke voeding je kind krijgt. Als jij borstvoeding wilt geven is dat jouw keuze. Daar hebben zij helemaal geen zaken mee, het is jouw kind :).

Hier weer even een momentje de handen vrij. Mijn mannetje is de meid nu eten aan het geven :). Alleen zal ik blij zijn dat we morgen om 2 uur naar de ka kunnen! Vandaag wil ze bijna niet meer eten :(. Ze krijgt om de 4 uur eten en dan moeten we het er nog in "proppen". Ze doet een aantal happen en dan valt ze stil, dan halen we de fles eruit en dan gaat ze als een wilde tekeer, ze zoekt dan echt met haar mondje, en geven we ze terug de fles om na een aantal happen weer stil te vallen en zo gaat het een hele tijd door :(. De voedingen vandaag duren minstens 30 min. Na 45 min. heeft ze haar fles nog niet op en weigert ze gewoon!

9. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    @ me87, naar hé dat het niet naar je zin gaat met je schoonmoeder. Echt frustrerend! Ik had er wat van gezegd. Subtiel.. in de zin van..joh rustig aan ze is nog aan het wennen en de melk moet ze er zelf uit zuigen. ;)
    Mijn schoonmoeder mocht vanmiddag twee uurtjes oppassen..ik ging even boodschappen doen. Ik was voor half 3 terug omdat ze zo rond die tijd de fles weer moest hebben. Ik had gezegd dat als Jenthe in slaap valt je haar lekker in haar bedje moet leggen (ben nogal van de drie R's). Kom ik terug ligt Jenthe diep te slapen op haar arm.. 1,2,3,4..9,10. Oke relaxed blijven.. ze zit natuurlijk graag met haar. Heb het maar voorzichtig gevraagd waarom ze haar niet lekker op bed heeft gelegd. Ze was gaan huilen en na het troosten viel ze in slaap en toen kwam jij al weer thuis. Oké ;). Zij gaan volgende week vrijdagavond oppassen omdat me vriend en ik naar de film gaan (even ons tijd). Maar wil wel dat ze Jenthe op tijd lekker neer leggen zodat ik straks geen problemen krijg met slaapjes en dat ze niet in haar ledikant wil liggen. Loopt natuurlijk wel weer los maar vind het gewoon niet prettig.

@ Shaantje, ontzettend veel succes morgen. Ik hoop dat de KA iets voor je kan betekenen. Want zo is het niks voor jullie en je kleintje. Klinkt echt heel naar als ze zo onrustig en pijnlijk is.. en ik begrijp inderdaad dat de creche je nu even niks lijkt als Siënna zoveel aandacht nodig heeft nu.

Jenthe weigerd in eens de speen :(. Verdorrie! Ik bracht haar daar straks naar bed en normaal geef ik vaak de speen als inslapertje. Helemaal overstuur zodra ik de speen aan bood. De pink nam ze wel aan en werd ze rustig van. Nou weet ik dat ze de pink graag heeft maar ik vond de speen ideaal als inslapen en als ik onderweg ben en ze begint te huilen. Ik wil namelijk dat niemand behalve me vriend en ik de pink geven. Uit hygiënisch oogpunt. Ik baal er echt van. Ik hoop dat dit eenmalig was..:)

10. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    @Nijntje; Wat vervelend van je schoonmoeder dat ze niet gewoon heeft gedaan wat je vroeg. Allé, het kan natuurlijk dat Jenthe net op die moment getroost moest worden en dan in slaap is gevallen. Maar lijkt inderdaad wel héél toevallig ;). Die grootouders ook altijd :p... Al kan je altijd iets meer verdragen van je eigen ouders dan van die van je man. Al bedoelen ze het allemaal even goed ;).

Hopelijk is het speen-incident inderdaad éénmalig geweest! Is natuurlijk altijd handig dat je ze met de speen kan troosten i.p.v. met de pink ofzo... Vind dat ook niet het meest hygiënische maar als het niet anders kan... Hier hebben wij er eentje dat de speen weet te waarderen als ze echt troost nodig heeft. Maar dit is nooit langdurig of hij vliegt er weer uit ;). En dan gaan onmiddellijk de vuistjes in de mond. Ik denk dat als ze haar duim ontdekt de speen helemaal heeft afgedaan... Mijn man heeft vroeger ook geduimd dus de kans zit er wel dik in. Al hoop ik dat het toch niet zo ver komt. En duim is later zo veel moeilijker af te leren dan een speen, want een duim kan je nu eenmaal niet afpakken :D.

11. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ Nijntje, balen dat ze de speen weigerd,komt ze zonder niet in slaap? Julie weigerd speen al vanaf eerste week, af en toe pakt ze hem wel maar meestal wil ze hem niet, Maar ze valt gelukkig zelf in slaap.
    Ik zeg gewoon niks tegen schoonouders, durf ik ook niet. En ik heb zoiets van doe het thuis toch op me eigen manier, dus hier even ja en amen zeggen, geen zin in discussie. Ben 1 keer er wel tegenin gegaan maar heeft toch geen nut.
    Lekker even tijd met zn 2e. Moeten wij ook eens doen. Al mis ik het niet haha, vind het met Julie erbij ook allemaal gezellig.

@ Shaan, ik hoop dat je vandaag geholpen kan worden door de ka. Dit is geen doen meer voor jullie.

@ Hier, ik heb vanacht tot half 2 in het ziekenhuis gezeten met Julie. Ze was gsiter heel de dag al wel onrustig tijdens het drinken, dus dronk dan niet goed, en uiteindelijk viel ze in slaap. Werd gewoon hysterisch bij de borst. Uur erna weer hetzelfde verhaal. in de avond was het niet normaal meer. Zo hard huilen als ze aan de borst ging, had wel honger maar na 3 keer zuigen krijsen. Ook was 1 wang vuurrood tot haar oor. Dus om half 12 dacht ik wat moet ik nu? Dit ziet er niet goed uit. Ik dacht zelf aan oorontsteking. Nouja huisartsenpost gebeld om te overleggen, ja ze wilde toch dat ik langs kwam. Daar 1,5 uur moeten wachten, uiteindelijk binnen geroepen, is fijn zit je met zo'n hysterisch kind in de wachtruimte. Nou huisarts heeft naar der gekeken, uiteindelijk was ze rustiger, doodmoe natuurlijk. Hij heeft haar longen beluisterd en temperatuur met een oorthermometer voor volwassenen gemeten, ja tuurlijk was die laag. Dat ding paste niet eens in haar oor. Ik zeg dat is toch niet betrouwbaar, jawel hoor zegt ie. Nouja in ieder geval die kanlrode wang vond hij ook niet gek. Dus niks aan de hand volgens hem, we waren gewoon bezorgd omdat het ons eerste kindje is. Ik heb thuis paracetamol gegeven en gelukkig heeft ze goed geslapen. Nu lijkt ze ook wat rustiger en heeft nog niet zo hysterisch gehuild. Natuurllijk fijn dat er niks aan de hand is, maar vond de arts echt niet kundig.
    Heb er een foto van, niet super duidelijk maar ok.

12. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    @Me87: Jeetje dat is schrikken zeg! En inderdaad niet professioneel hoe die arts gehandeld heeft. Je treft het niet he, eert dat gekke cb en dan nu weer die arts. Als ze last blijft houden misschien nog je eigen HA proberen? Of is het na die zetpil over gegaan?

@Shaantje: Zijn jullie wat verder gekomen bij de KA? Hoop dat Siënna snel van de klachten af is, zo zielig!

@Nijntje pakt Jenthe de speen nog steeds niet of was het eenmalig? Bij schoonouders vind ik het ook lastig om er iets van te zeggen als ze dingen anders doen.

Oh meiden hij begint te huilen ik typ later mijn bericht af!

13. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Julie is vandaag veel beter. De ergste uitslag is weg. Ze slaapt goed, drinkt weer goed. Heeft bijna nog niet gehuild. Ik weet niet wat het gister is geweest, voel me nu beetje aansteller haha.
    Ja idd ik tref t wel, maar misschien ben ik zelf gewoon te kritisch omdat ik zelf verpleegkundige ben. Achjah belangrijkste is dat me meisje weer vrolijker is vandaag.

14. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    @ Shaantje, ik laat het los! Anders maak ik me al helemaal gek tot vrijdag. Ze heeft haar jongens ook groot gebracht dus heel erg kan het niet worden,,toch? Ik maak gewoon een lijstje en vertel hoe ik het wil hebben voor de duidelijkheid!
    De speen weigert ze nog steeds.. vuistjes stopt ze niet in haar mondje. Dus de pink is nog het enige troosmiddel hier. ;)

Hoe was het bij de KA??

@ me87, jeetje schrikken zeg! Het ziet er op de foto ook echt wel heftig uit. Maar het viel allemaal achteraf dus mee.. Ik snap echt wel dat je uiteindelijk naar de eerste hulp bent gegaan. Je bent zeker geen aansteller hoor :). Sterker nog je hebt toch juist goed gehandeld. Straks was er wel iets echt aan de hand!!
    Jenthe slaapt ook goed in zonder speen gelukkig. Het was gewoon een goed troostmiddel. Maar goed ook de speen laat ik los. Ben vandaag helemaal van het loslaten geloof ik! ;)
    Zo is het ook, uiteindelijk is ze het meeste bij jou en kunnen schoonouders weinig verpesten.. loslaten dus :D

@ m89, nope. Speen is klaar!

Nou mijn speen- incident valt ook wel weer mee. Vergeleken met Shaantje en me87.. Even ophouden met alle gekkigheid hoor meisjes.. We willen wel happy baby's houden ;)

15. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    #35 shaantje, 22 nov 2013
    Laatst bewerkt: 22 nov 2013
    Hey meiden,

De ka wist ons te vertellen dat ze de melk waarschijnlijk niet goed verteerd. Hierdoor bleef de pap de hele dag omhoog komen want haar maagje geraakte niet leeg. Hierdoor at ze ook niet zoals het moest omdat ze door de volle maag ook nooit een hongergevoel kreeg. Het zou net zijn als er iets op onze maag ligt en we dan ook nog verplicht worden te eten, daar zou je voor minder slecht van worden. Het kon ook zijn dat ze inderdaad geen koemelk of lactose zou verdragen, maar dat was nog te vroeg om te testen. We hebben nu dus onze 4de pap gekregen. Dit keer Nutramigen. Dit is een licht verteerbare melk en anti allergieën. Ze heeft deze nu al 2 keer gekregen vandaag en na de pap merken we al licht een verschil. Ze is al wat rustiger na de pap, ze lijkt er minder moeite mee te hebben. Hopelijk kunnen we over een weekje ofzo zeggen dat dit DE pap is voor ons meisje. Fingers crossed! :D

@me87; Je bent echt geen aansteller hoor! Het gaat uiteindelijk om de gezondheid van je kind. Beter één keer teveel gaan dan te weinig. Pff, sommige artsen zijn hun job echt niet waardig vind ik! Als ka of ha weet je dat ouders met hun kinderen soms voor een "scheet" komen, maar dat hoort er nu eenmaal bij! Het is toch logisch dat ouders altijd het zekere voor het onzekere nemen wat betreft hun kinderen. Gelukkig dat het nu beter gaat met Julie! Maar laat je niet onzeker maken, als jij denkt dat het nodig is om haar te laten nakijken, dan moet je dat zeker doen, laat de dokters er het hunne maar van denken ;)!!

@Nijntje; Ach, misschien is het even een fase en wil ze binnenkort de speen weer wel ;). En zolang ze de speen niet echt nodig heeft is het lekker makkelijk. Hoef je die ook niet af te leren later :D. En wat betreft je schoonouders, denk ik dat het loslaten het beste is. Ik vrees dat je er niet véél aan zal kunnen veranderen. Ze zullen er inderdaad wel iets van kennen al is het soms helemaal niet hoe jij het zou doen ;). Probeer het positief te zien, gelukkig zijn ze niet constant daar en bepaal jij nog steeds de opvoeding van je kind :).

16. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ shaantje, hopen dat het zo'n vooruitgang blijft hebben met deze voeding.

@ hier, wij moeten vanmiddag echo van Julie's hart laten maken. Ik verwacht er niks raars van maar moest na 6 weken keer gecontroleerd worden. Verder is ze echt weer helemaal goed opgeknapt. Ja moet ook niet denken dat ik me aanstelde. Heb nogal een laag zelfbeeld dus dan ga je jezelf al snel verwijten maken.

17. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    @ Shaantje, hé vervelend! Maar wel fijn dat er wat uitgekomen is. Hope dat de melk die je nu gebruikt verschil maakt.. Hoe is het gisteravond en vannacht gegaan?

@ me87, hoe was de echo? Alles goed?

Sinds een paar dagen kijkt Jenthe naar haar vuistjes heel verbaasd.. Zo van: is dat van mij?? Super grappig om te zien! Moest het even kwijt :D
    En vannacht heeft ze van 00:00u tot 07:30u geslapen. Ze was er zelf door verrast want ze werd met een zielig huiltje wakker haha! Honger natuurlijk..;) Want ze doet het nog steeds op een fles van 120cc + 4 scheppen. Meer krijg ik er niet in. En de fles krijgt ze om de 3 a 3 1/2 uur (6 a 7 flessen per etmaal) . Zijn jullie al naar minder tijden maar meer voeding in de fles (bijv. 150 + 5 scheppen)?

18. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    @Me87; Hoe was de echo van haar hartje?

@Nijntje; We merken echt wel vooruitgang. We zijn gisteren naar Aken naar de kerstmarkt geweest. Onze eerste verre uitstap. En ze heeft het prima gedaan :D! Heeft heel de tijd geslapen in haar kinderwagen. Liet zich enkel horen als ze honger had. Geweldig :p. De nachten durft ze nog wel te huilen, maar dit zal ook wel afnemen. Alles op zijn tijd, maar we zijn al héél tevreden :D.
    Ooh, dan zal het niet meer duren voor Jenthr gaat beseffen dat ze er echt iets mee kan doen ;). En wat slaapt ze goed seg! Zolang ze tevreden is met de hoeveelheid in de flesjes zou ik het zo laten.
    Hier geven wij Siënna vanaf de geboorte elke 4 uur een flesje. Ze zit nu dus op 5 flesjes van 150+5. Als ze 's nachts komt zijn het er 6 :).

Nu op naar een feestje! Druk weekend ;).

19. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    @ Shaantje, klinkt goed zeg! Fijn dat je verschil ziet en dat het dus beter lijkt te gaan. Zo zijn de uitstapjes leuk te doen. Vaak slapen ze lekker hé onder het wandelen. :) Have fun op je feestje!

Jenthe slaapt inderdaad vaak van 23:30u/00:00u tot 05:00u en soms tot 06:30u/07:00u dus ben al super tevreden. Ze slaapt gelukkig steeds langer. Ik houd de voedingen ook nog even zo.. ze doet het er gewoon goed op!
    Ik zal vanzelf wel merken dat ze meer nodig heeft.

20. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    @Nijntje; Echt zalig dat Jenthe zo lang slaapt :D. Hier slaapt Siënna niet zo lang aan één stuk, maar we liggen wel lang in bed :p. Gemiddeld slaapt zij van 23.00u tot 4.00u en dan van 5.00u tot 9u00 à 10u00. En tussendoor durft ze dan nog wel eens te wenen, maar niet om te eten. Meer van de pijn of voor aandacht ;). Momenteel dus nog best vermoeiend, maar soms heeft ze ook eens een goeie nacht en slaapt ze 7 uur aan één stuk. Al komen die jammer genoeg nog niet veel voor ;).

Deel Deze Pagina