@ shaantje wat fijn dat ze het beter doet en dat jullie ook leuke dingen kunnen gaan doen nu. Hoe was het feestje gegaan? @ Nijntje, heerlijk dat ze zolang heeft geslapen. Sinds julie in haar eigen bed slaapt doet ze het ook super goed. Meestal drinkt ze nog rond 23.30/0.00 en slaapt dan regelmatig tot 8.00. Heerlijk. Vanmorgen ook haar daarna terug gelegd en toen om 11.30 wakker. Dus wat korte nachten met een kind? En niet meer uit kunnen slapen? Haha. Zal nog wel anders worden. Wel is ze tot de laatste voeding vaak mopperig. Heb namelijk liever dag ze rond 21.00 in eigen bed gaat en dan om 0,00 nog voeding en dan doorslapen maar helaas. Vaak is ze tot laatste voeding bij ons op de bank en kunnen wij dus ook pas daarna gaan slapen. De echo was niet wat ik ervan verwachtte helaas. Ze heeft wel een hartafwijking. Niet dezelfde als haar vader, die heeft op 2 jarige leeftijd open hart operatie gehad. Julie heeft een gaatje tussen de boezems, heeft elke baby maar bij haar is die groter dan normaal. Over een halfjaar moeten we nog een echo om te kijken of die wat dichtgegroeid is, zoals normaal zou gebeuren, of dat hij nog steeds groot is. Dan zou er mogelijk een parapluutje in moeten. Daarnaast heeft de aortaklep ipv 3 klepjes maar 2 klepjes. Hij sluit wel hoed, lekt nergens maar ook dit moet over een halfjaar nog eens bekeken worden. En dan waarschijnlijk elke 2 jaar controle en moet ik mezelf laten controleren. Is familiar dus kan goed dat ik het ook heb. Opzich geen probleem maar kan op latere leeftijd wel problemen geven. Zoals arts (is een neef van mijn vriend, die heeft op vrije dag ff echo gemaakt) zei, niet zorgelijk allemaal maar wel iets om in de gaten te houden, en we hebben het niet voor niks gedaan. (Ik had zoiets van vind niet nodig maar die neef is kindercardioloog en vond het wel nodig). Maarja ze heeft geen beperkingen en misschien is het over halfjaar wel gewoon dicht gegroeid dat gaatje. Van die klep kan ik alleen maar hopen dat die zo goed blijft functioneren als dat ie nu doet.
@ me87, inderdaad niet het nieuws wat je verwachtte. Toch wel heftig hoor.. Hoe voel je je? Gelukkig valt er mee te leven en heeft ze geen beperkingen maar kan me toch voorstellen dat dit nieuws niet lekker binnen komt.. Herkenbaar van het slapen. Jenthe is vaak ook wel tot de laatste voeding wakker. Maar heb liever dat dan dat ze 's nachts nog komt. Nu slaapt ze lekker tot zeker 06:00u de laatste week. Ik kom helemaal bij! Al vond ik de echte nachtvoedingen niet erg, wel een fijn momentje..nog helemaal donker en stil..de rust @ Shaantje, dan doet ze het toch al goed hoor! Jenthe slaapt ook pas sinds afgelopen week tot zeker 06:00u.. 's ochtends slaapt ze vaak ook nog van 7:00u tot 09:30u dan is ze wel een paar uurtjes wakker. 'S middags zijn het de laatste dagen hazen slaapjes..drie kwartier, uurtje, anderhalf uur tussen de voedingen. Als ze 's nachts maar lekker vast/door slaapt. Ineens was die nachtvoeding er ook af. 'S avonds tussen 17:00u en 21:00u slaapt ze ook vaak. Zo ziet haar ritme er momenteel uit.
@Me87; Dat is inderdaad niet wat je zou willen horen! Maar gelukkig is het niet te ernstig, al kan ik goed begrijpen dat je toch had gehoopt dat je beter nieuws zou krijgen. Het feestje is eigenlijk super goed verlopen. We zijn er om 13.30u aangekomen en toen was het eerst tijd voor haar flesje. Na het flesje is ze als een blok in slaap gevallen en heeft ze geslapen tot 17.00u. En vroeg ze terug voor een flesje. Na het flesje merkte we dat het lawaai haar allemaal wat veel werd en zijn we om 18.00u vertrokken. Maar voordien heeft ze gewoon heel de tijd liggen slapen en hebben we haar helemaal niet gehoord . Echt zo een wereld van verschil met een paar dagen geleden!! Eenmaal thuis was ze wel wat ongemakkelijk van de drukte daar, maar dat was heel begrijpelijk. Is ook niet niks voor zo een kleintje . Gelukkig is er nu een tijdje niks gepland. Kan de rust voor haar terugkeren . @Nijntje; Dan kan ze inderdaad in de dag beter wat uurtjes wakker zijn en 's nachts goed doorslapen. Want 's nachts is het veel vermoeiender dan door de dag, dan blijft je huishouden alleen wat achter, maar dat is beter dan dat je uitgeput bent van de korte nachten . Hier heb ik de indruk dat Siënna nog niet zoveel wakker is overdag. Maar ik denk dat ze wat slaap aan het inhalen is, nu dit beter lukt met haar nieuwe pap . Nu is ze meestal ver in dromenland als ze haar buikje vol heeft . We proberen vanaf vandaag haar terug in haar park te leggen of in de relax om te slapen. Nu ze bijna niet meer teruggeeft word het tijd dat ze terug alleen kan slapen overdag. Zodat ik terug wat tijd heb om iets in het huishouden te doen of even een klein momentje voor mezelf heb . En van 10.30u tot 13.00u heeft ze lekker in haar park gelegen. Af en toe zeurde ze wel wat, maar over het algemeen heeft ze er al flink in gelegen en heeft ze zelfs bijna 2 uurtjes erin geslapen! Om 14.15u heeft ze dan opnieuw pap gekregen en ze sliep om 18.15u nog, ze was met niets wakker te krijgen! Ze heeft dan uiteindelijk toch al slapend 80cc van de 170cc opgedronken en toen was het echt genoeg. En heeft ze verder geslapen tot 20.15u. Ik denk dus echt dat ze alle slaap aan het inhalen is . Nu heeft ze haar flesje van 170cc volledig op en is het tijd om de nacht in te gaan. Hopelijk slaapt ze nu even lekker als overdag . Wij zijn alleszins al héél tevreden met de verbetering. Een paar dagen terug sliep ze nog geen uurtje lang overdag. Hopelijk blijft het zo goed gaan . Slaapwel iedereen!!
Hee meiden, Hier even wat drukke dagen gehad dus nu pas weer tijd om te reageren @Shaantje wat fijn dat het nu beter gaat met Siënna!! En groot gelijk heeft ze dat ze nu dan even lekker al die slaap inhaalt heerlijk toch. Fijn dat het zo goed ging ik Aken en op het feestje. Wij hebben komend weekend ook weer een feestje maar dit keer laten we Ruben thuis. Hij slaapt tegenwoordig al van 19.30 tot 6.30 (wel met om 23.00 nog een flesje) dus we laten hem lekker in zijn bedje en oma mag voor het eerst oppassen. Haha dat vind ik ook nogal spannend @Me87 dat is toch schrikken dat ze toch een hartafwijking heeft. Maar gelukkig lijkt het dan niet ernstig te zijn en heeft ze er geen last van. Hopen dat het over een half jaar bij de echo mee lijkt te vallen. Wel fijn dat jullie een neef hebben die er veel van af weet dan kun je toch ook wat makkelijker tussendoor vragen stellen etc. Moet jij zelf dan ook binnenkort op controle of is dat later pas? @Nijntje fijn dat Jenthe ook al zo goed slaapt! Heerlijk is dat he dan kom je zelf ook weer veel meer tot rust. Welke maatjes dragen jullie meisjes eigenlijk? Ruben zit nu nog steeds in 56 valt soms zelfs nog ruim. Hebben jullie dat ook of is hij gewoon zo mini? Zijn kerstoutfit heb ik in maat 62 gekocht maar tegen die tijd zal hij vast wel weer gegroeid zijn @Hier Ruben was vorige week toen één dag huilerig en hangerig dat ik dacht dat hij een sprongetje had. Denk dat het dat ook wel geweest is want de dag daarna was hij weer gewoon het vrolijke mannetje dat hij normaal is Hij klets echt de oren van mijn hoofd haha met alle geluidjes die hij maakt. Zo grappig als ik tegen hem praat dan reageert hij echt haha. Hij begint nu ook echt zijn handjes te ontdekken. Als er bijvoorbeeld een spuugdoekje naast hem ligt dan pakt hij dat en friemelt er aan en zijn knuffeltje trekt hij op zijn hoofd en dan gaat hij lachen Op mijn werk is het nu ook geregeld waarschijnlijk. Mijn werkgever heeft met het UWV gebeld en ik ben voor 50% ziekgemeld en de andere 50% vul ik tot januari aan met vrije dagen (ik zou nu nl wel al een paar uurtjes mogen werken maar wil graag nog even de tijd om bij te komen van alles, voor mijn gevoel begint mijn vrije tijd eigenlijk nu pas omdat ik nu weer wat dingen kan doen). In januari ga ik dan beginnen met halve dagen en het zo langzaam opbouwen tot hele. Kom wel onder controle van de arbo arts dan vanaf volgende week ben benieuwd hoe dat is heb daar verder geen ervaring mee. Ik zat nog een beetje in mijn maag met die vakantie die we hebben gepland in december dat ze daar dan moeilijk over zullen gaan doen. Maar mijn werkgever had meteen zoiets van gewoon lekker gaan, zij gaat het doorgeven aan het UWV en zorgen dat die er geen probleem van maken en ze verwacht dat de arbo arts dat ook niet zal doen. Ben blij dat dat allemaal geregeld is nu maakte me er toch wel een beetje druk over hoe dat zou gaan Zo meteen weer naar de fysio en daarna maar even lekker een stukje wandelen met mijn lieve mannetje
@M89; Wauw, wat is Ruben al een goeie slaper. Heerlijk seg! Dat oma dan voor de eerste keer om hem past zal inderdaad wel spannend zijn. Ik moet er voorlopig nog niet aan denken. Al zullen héél veel personen misschien denken dat ik overdrijf, maar mijn mopje blijft nog steeds dicht bij mij . De grootouders hebben al gezegd dat als het even te zwaar word, dat ze altijd een nachtje naar daar mag, maar dat gaat voorlopig mijn ene oor in en het andere weer uit . Hier past Siënna ook nog steeds in 56 hoor. Zelfs sommige maatjes van 50 die groot vallen passen nog steeds. En 62 die klein zijn passen nu ook. Maar 56 is haar meest voorkomende maat. Dus ik denk niet dat Ruben zo mini zal zijn . Siënna weegt nu 4.880gr en is 55cm. Als ik lees dat de meeste baby's met 2 maanden al 60cm ofzo zijn dan denk ik dat ons meisje ook maar een kleintje is . Donderdag moeten we naar kind en gezin, dan zullen we wel horen of ze groeit volgens het gemiddelde. Zolang ze maar gezond is, dat is het belangrijkste . Leuk dat Ruben nu alles begint te verkennen met zijn handjes. Ik kijk er al naar uit dat Siënna dat ook bewust gaat doen. Nu heb ik de indruk dat het allemaal nogal onbewust is . En goed dat het op je werk allemaal geregeld is. En dat het beter meeviel dan je verwacht had. Is altijd leuk! Nu kan je nog lekker genieten en uitkijken naar jullie vakantie in december .
@ shaantje, wat fijn dat het nu stukke beter gaat met sienna, krijgen jullie ook weer wat meer geruststelling! @m89 wat slaapt ruben al goed joh, als ik Chayenne de hele avond laat slapen dan is het na de fles van half 11/11 uur brullen geblazen tot ze de volgende voeding krijgt want dan heeft ze gewoon geen zin om te slapen. fijn dat jullie toch nog lekker ontspannen even op vakantie kunnen gaan! @nijntje wat fijn dat jenthe steeds beter gaat slapen en dat je eindelijk wat meer tot rust kan komen. Hier slaapt chayenne ook steeds langer, eerst was dat rond 5 en nu laatste paar dagen rond 7 half 8, heerlijk hoor. @me87 wat vervelend dat de echo niet zo was als dat je had gehoopt, we gaan gewoon met zijn allen duimen dat haar hartje over een half jaartje is zoals het zou moeten zijn. hier zit het ook in de familie, mijn vader heeft een hartklep die niet goed sluit en 1 van me broers ze ductus ofzo iets, zij moeten elk jaar op controle en verder kunnen ze hier gewoon oud mee worden, mogelijk heeft mijn opa ook iets met zijn hart gehad maar daar zullen we nooit meer achter kunnen komen. @hier hier gaat het heel goed, chayenne groeit goed en vind het helemaal leuk als haar muziekmobiel aan gaat dan moet ze lachen en ze speelt soms ook al (onbewust denk ik nog) met haar speelboog. Chayenne heeft sinds 2 weken al maatje 62/68 aan, het is een flinke dame ze was dan ook begin november al 57,5 cm, ook niet zo gek met lange ouders haha. maandag moeten we weer naar het cb ben echt benieuwd hoe veel ze al weer is gegroeit in lengte en gewicht, en maandag krijgt ze haar eerste prikjes. ik ga der weer vandoor want de plicht roept...
@Kelly; Wauw, Chayenne is echt een grote meid seg . Voor Siënna in de gewone maatjes 62 past zal ze toch nog goed moeten groeien. 56 Past hier nog super goed . Spannend, maandag haar eerste prikjes! Hopelijk heeft ze er nadien niet teveel last van. @Hier; Siënna heeft er nu al een aantal super goeie nachten opzitten. Voorlopig geen nachtvoeding meer nodig. Gisteren heeft ze geslapen van 22.30u tot 06.30u (Laatste voeding om 21.30u), heb haar toen om 07.30 terug in bed gelegd en heeft ze verder geslapen tot 10.45u en ik dus ook en vandaag heeft ze van 23.30u tot 06.00u geslapen (laatste voeding om 23.00u). Ze doet het dus super goed en ik kan ook weer lekker bekomen . Nu ligt ze ook weer lekker te slapen, gewoon heerlijk om zo een tevreden meisje te zien. Om 15.10u moeten wij vandaag naar kind en gezin voor haar eerste prikjes. Ben benieuwd hoe ze er op gaat reageren en hopelijk is ze goed gegroeid en bijgekomen! Morgen is ze al weer 2 maanden oud! Wat vliegt de tijd toch!
@ Shaantje, wat fijn dat Siënna het stukke beter doet de laatste nachten! Gaat het overdag nu ook beter? Meer tijd voor je huishouden ect..? Ik leg Jenthe echt in haar ledikant als ze in slaap is gevallen of dreigt in slaap te vallen (ogen wrijven, koppie wegdraaien en gapen). Lekker rustig in haar eigen kamertje. Spannend hoor, vandaag de prikjes! Voor moeders vaak erger dan voor de kindjes.. Sterkte met de prikjes! @ m89, mooi dat het op je werk nu geregeld is! Gewoon lekker genieten van je vakantie hoor. Dat je "ziek" bent daar kan jij ook niets aan doen! Jenthe past qua breedte nog prima in maat 56, maar qua lengte is 62 vaak een betere maat. Alleen zit 62 nog te ruim. Dus ze krijgt maat 56 met 62 gemengt haha.. Ahh leuk dat hij zo bezig is met zijn handjes. Ruben is toch wel een stapje verder dan Jenthe! @ Kelly, ook al zo'n lange meid! Jenthe was bij de laatste meting ook al 58 centimeter.. Fijn hé dat de nachten steeds langer worden. Vanmorgen kwam ze lekker om 07:30u maar gisteren toch wel weer om 05:00u dat was wel weer even omschakelen! Ik was gisteren een dagje bij me ouders en daar hebben ze een super luxe mobiel in de box (eentje die mozart af speelt, automatisch draait en een lichtje geeft) ze vind em geweldig. Ik vond hem verschrikkelijk lomp! Maar nu ik zag hoe geweldig ze em vind denk ik toch dat ik hem even ga kapen bij me ouders haha.. Ik heb gewoon zo'n simpele die je zelf moet opdraaien! Wij moeten dinsdag voor de eerste prikjes. Met de voedingen zit ik nu in een soort van overgang. Gisteravond kreeg ik er 150 cc in en dacht ik mooi we gaan naar meer voedingen op minder tijden maar vanmorgen ging er net aan 120cc in. Dus nog maar even aan kijken. Oh meisjes...me vriend is ziekjes. Hij is vooral heel zielig! Dus ik ga straks maar eens grote booschappen doen, huishouden (het lijkt wel meer een zooitje als vriendlief thuis is dan als ik alleen ben) de was, bed verschonen.. ondertussen Jenthe de fles geven, verschonen, aandacht geven, op tijd naar bed brengen..me vriendje verzorgen en vooral me zelf niet vergeten. Gelukkig knapt ie al iets op en zal ik de zorg voor Jenthe proberen over te dragen haha.. Man man wat kunnen mannen soms zielig doen hoor..maar goed zal jullie er verder niet mee vervelen, ik ben uitgepiept.! Fijne dag!
@Nijntje; Overdag slaapt ze ook al meer en niet meer bij mij op de arm. Dat scheelt wel veel . Probeer nu dus als ze slaapt lekker bij te werken en moet zeggen dat het goed lukt. Wat vervelend dat je vriend ziek is. Maar die kan nog best voor zichzelf zorgen haha . De kleine meid zal wel meer aandacht nodig hebben . Wij willen ook een mobiel gaan halen om op de box te hangen. Vind het ook best makkelijk en dat wekt de interesse toch meer dan figuurtjes die stil hangen. Gemakkelijk dat je die bij je ouders kan gaan 'stelen', want het kost uiteindelijk ook best wel véél geld . En dat van de voedingen ken ik. Hier is het momenteel een echt ramp! Ze eet super weinig de laatste dagen, maar ik denk dat het komt omdat ze een verkoudheid te pakken heeft. Soms eet ze maar 80 à 90cc van de 150cc die ze krijgt. Maar slaapt toch goed en is een tevreden baby, alleen eet ze momenteel te weinig, maar meer erin proberen te steken lukt niet want dan komt het er allemaal terug uit. Zolang ze goed bijkomt zal het zoveel kwaad niet kunnen. En van zodra ze van haar verkoudheid vanaf is zal ze wel terug lekker gaan eten .
@nijntje vervelend dat je mannetje ziek is maar zoals shaantje ook al zei die red zich wel haha, alleen dat je even alles alleen moet doen is natuurlijk extra zwaar dat is wel minder.. @hier drinkt Chayenne elke keer haar flesje leeg tot op de laatste druppel haha en ze krijgt 150 water en 5 scheppen waarvan 2 standaard en 3 forte voeding, en dan komt ze meestal nog om de 3 uur.. verschild net een beetje hoe de dag loopt, maar meestal zijn het dus gewoon 6 voedingen per dag en heeel soms snachts nog.. zoals afgelopen nacht was ze er 5 uur weer. waar ik oppas (vandaag daar begonnen, ja snel ik weet het maar voel me er goed bij en het is erg leuk en mag ook nog is me eigen kleine meissie meenemen dus die hoef ik niet te missen hihi) daar hebben ze ook zo'n automatische muziek mobiel, echt super handig, hier thuis maar elke keer aan het opwinden haha.
valt me trouwens op dat we helemaal niks meer van Zelena horen... zal het dan toch niet zo goed gaan met haar meisje??
@Kelly; Dan is Chayenne ook een goeie eter. En al terug gaan oppassen. Als je er je goed bij voelt dan zeker doen ! En dat je je meisje kan meenemen is natuurlijk een lekker voordeel ! Hier heeft Siënna met haar sprongetje een tijdje 150/5 ook tot op de laatste druppel opgedronken en dit hielden we nadien nog een tijdje aan. Toen begonnen een paar flessen te minderen. Dus elke keer 20cc weggieten zodat ze nog 150cc heeft om te drinken. Maar zelfs dit is dikwijls teveel. Voorbeeld vandaag: 06.00u --> 150cc (Voeding op verzoek) 10.00u --> 60cc (Voeding "verplicht") 13.30u --> 150cc (Voeding op verzoek) 17.30u --> 80cc (Voeding "verplicht") Hopelijk drinkt ze haar laatste flesje om 21.30u op . Want zo neemt ze véél te weinig voeding binnen. Ze zou naar aanleiding van haar gewicht 744cc op 24uur moeten krijgen. Ik heb gemerkt dat als ze zelf komt ze dan wel haar flesje volledig opeet en als we haar wakker moeten maken, dan gaat het er gewoon niet in . Het probleem is dat ik haar gewoon op verzoek niet kan voeden, omdat ze dan waarschijnlijk niet eens aan 5 voedingen komt op een dag. Want na die 4 uur slaapt ze nog als een roosje als ze haar 150cc op heeft. We hebben al geprobeerd om haar terug 170cc te geven, maar dit is teveel in één keer, want dan komt het er volledig terug uit. Flesjes ophogen is voorlopig dus ook geen optie. Zeer moeilijk allemaal . Gelukkig is ze voor de rest wel een super gelukkige baby, die constant zit te lachen en "babbelen". En het lijkt alsof ze echt voldaan en tevreden is met de beetjes dat ze soms drinkt. Maar mij lijkt het niet zo gezond... Ben ik nu te bezorgd ? Sorry dat ik het vraag, maar heb niet alles kunnen onthouden van het bijlezen op jullie vorige forum . Was er iets ernstig mis met het kindje van Zelena? Ga zien of ik het nog kan terugvinden...
@ Shaantje, wat fijn voor jullie dat het nu zo goed gaat met Sienna. Toch geen KMA dan? Of is deze pap zonder koemelk? Maar super nu kan je ook wat voor jezelf doen en krijgen jullie allemaal weer wat rust. Zo als ik jou lijstje zie met voedingen lijkt dat super weinig maarja is natuurlijk anders. Julie drinkt toch wel 7/8 voedingen per dag nog. Volgens mij was de bevalling niet super gegaan bij zelena en dachten ze op iets van zuurstof tekort maar deed het wel goed of zit ik er nu heel erg naast? Ga het ook even terug zoeken haha. @ M89, wow Ruben slaapt echt lang, maarja is natuurlijk niet te vergelijken met flesvoeding met borstvoeding. En wat leuk dat ie al allemaal zo kletst enzo en de handjes ontdekt. Maar hij is natuurlijk ook net wat ouder dan de meiden he. Spannend het feestje dit weekend. Vind je het zelf ook spannend dat hij naar oma gaat? Ik denk dat ik zelf pas over een halfjaar hoor of ik op controle meot of niet voor me hart. Hier heeft Julie nog steeds maatje 50. Sommige dingen kan ze al 56 aan maar meestal zijn die nog veel te ruim. Fijn dat het op je werk is geregeld, en gewoon lekker genieten van de vakantie. Ik heb vakantie aan moeten vragen op het werk voor komend jaar maar ik weet echt nog niet waar ik heen zou willen/kunnen met een kleine. Iemand ideeen? Wij zijn namelijk altijd van de verre reizen geweest, dat is nu niet het plan ook wegens de kosten maar zou dan niet weten wat dan wel. @ Nijntje, haha gewoon muziekmobiel mee kapen haha. Hier ook een muzkemobiel die beweegt en geluid maakt. Vanaf begin veel gebruikt en Julie kijkt er nu echt naar en lacht dan ook. Verder doet ze nog niet veel, niet proberen aan te raken en heel af en toe geluidjes maken. Komt wel. Is je vriend alweer beter? Hier laatst ook 2 dagen een zieke thuis gehad, idd ook heel zielig dan. 2e dag niet eens meer ziek maar hij kon ook niet werken, pfff die blijft voor een verkoudheid nog thuis. @ Kelly, doe je veel oppassen? Wel fijn dat je Chayenne dan mee kan nemen. Ach vroeger begonnen ze ook na 6 weken al met werken. Ja idd na de bevalling niks meer van zelena gehoord. Misschien heeft ze er geen behoefte meer aan? Hoop niet dat er iets met haar kleine is. @ Hier, Julie is een hele eigenwijze. Sinds 2 weken weigert ze dus uit een fles te drinken en wil alleen de borst. Heb al vanalles geprobeerd maar ze doet het niet haha. Net op me werk nog een andere fles gehaald en fingerfeeding spuitjes, misschien lukt het daarmee. Het is niet zo dat ze perse de fles moet, want vind het geweldig haar te voeden maar ik wil ook eens een avond weg en moet straks natuurlijk werken. Ben wel voorraad aan het sparen met moedermelk. Elke dag wat extra kolven en in de vriezer dus dat gaat goed. Komende dinsdag ga ik met collegas sinterklaas vieren en had mijn moeder als oppas geregeld maar denk dat ik haar maar mee moet nemen. Opzich geen ramp maar als ze dan onrustig is zit ik niet fijn, en zou ik dus voor haar eerder naar huis meoten gaan. Verder slaapt ze het liefst in haar eigen bedje. Op de arm of in de box is ze onrustig en begint dan wat te mopperen. Als ik haar dan in bed leg is het goed en slaapt ze een tijdje. Haha ik vind het prima. Daarnaast slaapt ze ook veel nu. Maarja zal ze wel nodig hebben. Woensdag mag ik weer naar het cb, naar de andere dus ben benieuwd. Ook naar haar gewicht en lengte en ze krigjt prikjes. Vorige week nog gewogen was ze 4240 Ik ga zelf morgen weer eens sporten. Ben benieuwd want heb denk ik een conditie van niks. Ik wil dan ook proberen 2 keer in de week te gaan. Over de echo, idd niet verwacht en toen ook wel geschrokken maar ik heb me voorgenomen me geen zorgen meer te maken. Er hoeft niet geopereerd te worden zoals bij haar papa het geval was. En ze heeft geen klachten. We zien over een halfjaar wel weer verder.
@Me87; Deze pap is inderdaad zonder koemelk of lactose. Omdat ze nu nog niet kunnen testen of ze hier werkelijk allergisch voor is. Het kan ook gewoon zijn dat haar vertering nog helemaal niet op pijl is en de andere papjes nog veel te zwaar zijn voor haar. Deze is licht verteerbaar. We weten dus niet wat er juist scheelt, we weten alleen dat ze met deze pap goed geholpen is. En dat is het belangrijkste . Goh, met ideeën voor reizen... Ik zou het niet bepaalt weten, ik weet alleen dat wij in juni voor 10 dagen vertrekken naar Turkije . Dit is nog niet super lang vliegen (+/- 3 uur) en ik denk dat het altijd een beetje afwachten is wat het gaat geven met zo een kleintje. Hopelijk gaat Julie de fles toch waarderen, anders gaat het inderdaad niet zo gemakkelijk worden om haar te laten voeden door iemand anders. Siënna slaapt ook veel hoor! Misschien is het wel eigen aan de leeftijd . En wat een luxe dat ze het liefste in haar eigen bedje slaapt, is best handig. Dan heb je geregeld je handen vrij voor iets anders . @Hier; Whoppa, we zijn weer goed bezig met de voedingen. Ik denk dat ze gewoon 2 mindere dagen had . Vandaag heeft ze al haar flesjes al opgegeten van 170cc!! Super tevreden dus... Typ de rest wel later... Meisje begint te mopperen!!
Hier ben ik met het vervolg ! De prikjes zijn donderdag goed verlopen bij onze meid. De prikjes waren even schrikken, maar als ze haar speentje kreeg was ze terug zeer tevreden . Met haar lengte zit ze iets onder het gemiddelde (55cm) en met haar gewicht zit ze mooi op het gemiddelde (4.960gr). Maar in haar lijn deed ze het prima . Heeft 's avonds wel een beetje koorts gemaakt, maar de volgende dag was ze weer helemaal de oude. En.... ze slaapt voorlopig de nachten prima door ! Geen nachtvoedingen meer. Al 4 nachten na elkaar slaapt ze minimum 8uurs!! Zalig . Na een weekje deze pap te gebruiken durf ik stilaan te zeggen dat we de pap voor onze meid hebben gevonden!! Whoehoe .
@ Shaantje, kan hoor dat je inderdaad gewoon even een mindere dag hebt met Siënna qua eten. Fijn dat het nu weer goed gaat! Ahh de prikjes.. Was ze de rest van de dag niet hangerig? Op zich geen lange meid maar wel een behoorlijk gewicht voor een kindje wat niet erg goed at de laatste tijd! @ Kelly, lekker toch opassen.. zolang je je goed voelt lekker doen! Vriend is gelukkig weer helemaal opgeknapt op verkouden dan na.. Ik hoop inderdaad dat alles oke is met Zelena en haar meisje. Misschien gewoon te druk en niet meer aan dit forum gedacht! Ik ben benieuwd hoe het met ze zijn.. @ me87, leuke foto, wat een schatje! Ahh gozzie die foto van het de echo. Ik ga em denk echt kapen inderdaad! Jenthe doet naast het maaien naar de mobiel en trappelen met haar beentjes, lachen en ons altijd onwijs nakijken als we weglopen doet ze ook nog niet zo veel hoor. Niks in de zin van draaien of bewust dingen vastpakken. Ik maak me er ook nog helemaal niet druk om. Gelukkig is me vriend weer opgeknapt maar vind het ook sneu. Het was wel meer dan een verkoudheidje. Haha, klinkt inderdaad lekker eigenwijs! Heerlijk dat de BV lukt maar inderdaad als je even weg wilt zonder Julie dan is de fles wel handig. Jammer dat ze die nou net niet wil pakken. Proberen van meerdere flesjes. Voor Jenthe vind ik de avent naturel ideaal. Misschien een idee.. Ik ben gisteren op ouderwets op date geweest met me vriendje. Schoonouders paste op en dat ging eigelijk heel goed dus heb me uiteindelijk natuurlijk om niks druk gemaakt haha. We waren gezellig naar de film geweest in A'dam en lekker een wijntje gedronken bij Stout!. Film was niet bijzonder maar het was gewoon gezellig en we waren er echt even aan toe; tijd alleen voor elkaar. Jenthe krijgt nog steeds 6 a 7 keer 120 ml + 4 scheppen. Eergisteren leek dat naar 150 ml + 5 scheppen te gaan maar uiteindelijk waren dat maar twee flessen en dronk ze verder de 150 flessen niet leeg (hield gewoon die 30 over) . Dus ze was er schijnbaar nog niet aan toe. Ze woog gisteren 4690 gram. Verder slaapt ze alleen in haar ledikant...als ze in de box of in wipper in slaapt dan leg ik haar boven neer. Maar het liefst al als ik de tekenen van vermoeidheid zie; gapen, in haar oogje wrijven en hoofdje wegdraaien. Lekker naar bed!
@Nijntje; Ze was best hangerig ja . Heb ze heel de avond lekker bij mij op de borst laten slapen. Voor die keer mag het nog wel eens . En het gewicht bij onze meid is inderdaad het probleem niet, gelukkig blijft ze bijkomen ook al heeft/had ze soms problemen met eten. Gezellig seg, lekker met z'n tweetjes erop uit! Mijn mannetje wil ook nog eens gezellig gaan eten met z'n twee, maar mijn hoofd staat er nog niet naar! Kan de kleine meid nog steeds niet missen . Onze meid word lui! Ga haar in bedje stoppen en ga dan met m'n mannetje nog gezellig met z'n tweetjes sofa hangen. Reageer later uitgebreid op je . Slaapwel!
@ Shaantje, nou gelijk heb je hoor, lekker bij je op de borst! Ik moet dinsdag met Jenthe voor de prikjes en ik zei al tegen me vriend; even geen visite en we blijven lekker thuis met haar. Nou fijn toch dat ze niet afgevallen is ondanks het slechte eten. Wij waren er wel echt even aan toe, samen op date. We hebben maar drie keer aan de lijn gehangen om te vragen hoe het ging met Jenthe hahaha Maar iedereen op z'n eigen tempo! Ik vind me relatie ook ontzettend belangrijk dus wil ik af en toe echt tijd maken voor ons tweeën. Jenthe vandaag.. Bekijk bijlage 363525
@Nijntje; Jenthe krijgt nog best veel voedingen tegenover onze meid . Maar lijkt normaal te zijn, hier is het door het ziekenhuis vanaf dag 1 gewent gemaakt dat ze om de 4 uur een flesje krijgt. Dus meer dan 6 voedingen heeft ze eigenlijk bijna nooit gekregen . En leuk dat ze lekker in haar eigen bedje slaapt! Hier slaapt de kleine meid nog beneden in de relax of box. Boven krijg ik ze nog niet gelegd, achja ben al blij dat ze rustig kan slapen overdag . De rest komt nog. En je hebt gelijk!! Tijd voor met zen tweetjes heb je zeker nodig . Ik ben alleen zo een platte mus ... Moet echt leren het een beetje los te laten, binnenkort terug gaan werken, dan moet ik ze ook achterlaten... Gaat nog een ramp worden, veel tranen vrees ik . Wat een schattige foto van Jenthe . En wat een lieve pantoffeltjes!!
@me87 ik ga elke donderdag oppassen buiten de vakanties om, erg leuk en gelukkig ook nog is leuke makkelijke kindjes hihi mooi meegenomen. @shaantje wat fijn dat sienna nog steeds zo goed vooruit blijft gaan! Waar gaan jullie heen in Turkije? Wij gaan mogelijk in juni ook weer naar turkije kan niet wachten! @ nijntje wat ziet jenthe er vrolijk uit schattig hoor! @hier afgelopen paar dagen was chayenne heel erg veel aan het slapen en kwam ze ook weer paar nachten voor een nachtvoeding en at ze ook niet zoals ik gewent was van der, ik denk en het cb ook dat ze een groeispeurt had(heeft). Vandaag heeft ze der prikjes gehad en de arme meid heeft er de hele avond al last van, huilen slapen huilen slapen huilen slapen hopelijk gaat het morgen weer wat beter met haar en heeft ze er niet zo'n last meer van, ze heeft in ieder geval nog geen koorts. Verder is ze weer flink gegroeit namelijk 61cm en 6090gram! Verder doet ze het allemaal goed qua beweging enz. Succes morgen dames met de prikjes en vooral daarna mochten ze last krijgen...