@Kelly; Wauw wat een grote meid al seg ! En morgen zal het al wel véél beter gaan, de meeste hebben er de volgende dag bijna geen last meer van. Waarschijnlijk heeft/had ze inderdaad een sprongetje, hier zit er ook eentje in haar sprongetje . Soms gewoon huilerig om niets, kan van lachen ineens naar huilen gaan. Zij heeft echt de 3 H's. Gelukkig blijft het niet eeuwig duren . Wij gaan op vakantie naar Belek dit jaar. Daar zijn we nog niet geweest, wel al naar Bodrum en Side. Dus is weer eens iets anders. Naar waar gaan jullie op reis? @Hier; Onze meid is zo een lieverdje! Heb er vandaag zo mee kunnen lachen. Ze steelt echt de show en ze weet het nog ook, dan "giert" ze het gewoon uit . Buikliggen is er bijna niet meer bij want ze is in een wip en een flip omgedraaid naar haar rug. Gelukkig moet haar nekje niet meer zo "getraind" worden. De kleine kapoen . Hierbij ons meisje vandaag...
Wat een mooie foto's komen er weer voorbij! En ik zie dat de meiden de prikjes ook overleefd hebben @Shaantje fijn dat je zo'n verschil merkt met die andere voeding! Met de eerste keer achterlaten had ik ook wel moeite, maar inmiddels heeft mijn moeder opgepast en is hij al een middagje gaan wennen op het kdv en het is toch ook wel fijn hoor even lekker je vrijheid terug Echt knap van dat omrollen al, Ruben doet nog niet eens een poging haha maar komt vanzelf. En dat gieren als ze merken dat ze in de belangstelling staan is wel herkenbaar haha hier ook zo'n charmeur @Me87 hoe gaat het met Julie met drinken? Pakt ze de fingerfeeding spuitjes wel? Voor nnu maakt het nog niet zo veel uit maar als je straks weer gaat werken wordt het heel lastig als ze de fles niet pakt, hopen dat het gewoon een fase is! Oppassen door oma ging prima, hij heeft het grootste gedeelte van de tijd gewoon geslapen natuurlijk maar ook met flesje etc. ging prima. En wij waren er weer eens even lekker uit samen ook fijn Voor verre reizen zou ik ook niet zo'n idee hebben, wij gaan de eerste keer nog even 'veilig' met de auto haha. @Nijntje lekker dat je even op date bent geweest met je vriend. Maandag gaan mijn man en ik ook samen naar de bios en lunchen als Ruben op het kdv is heb ik echt zin in @Kelly je bent er vroeg bij weer aan het werk, wel heerlijk dat je haar mee kunt nemen! En als je je er goed bij voelt lekker doen toch En wat is Chayenne al super goed gegroeid! @Hier afgelopen vrijdag is Ruben een halve dag gaan wennen op het kdv. Hij was doodmoe van alle prikkels maar verder is het prima gegaan. Ik vond het wel raar om hem achter te laten daar hoor! Maar hij was al meteen aan het lachen naar de leidsters dus ik kon hem wel met een gerust hard achter laten. Dag erna heeft oma 's avonds opgepast en konden mijn man en ik even naar een feestje, dat was wel lekker er weer eens even samen uit! Nu is Ruben een beetje ziekjes. Snipverkouden, hoesten en verhoging (37.7). En zoals het hoort bij een echte man is hij ook direct héél zielig Dus hij hangt heel de dag lekker op mama en af en toe laat hij even een zielig huiltje horen. Wel zielig om te zien zo'n klein mannetje dat aan het hoesten is, hopelijk is het snel weer over! Had voor de zekerheid de huisarts nog even gebeld (overbezorgde mama) maar zolang hij alert blijft en zijn flessen goed drinkt schijnt er niet zo veel aan de hand te zijn.
En nog even een fotootje van een paar dagen terug (vandaag kijkt hij te sip haha) Bekijk bijlage 363858
@ Shaantje, leuk naar Turkije. Mijn vriend wilde ook naar Turkije maar wil ik niet dus ben nu naar iets anders aan het zoeken. Heb nu iets betaalbaars op ibiza gezien. Maar het liefst ga ik lekker ver, Aruba ofzo. Maar dat is zo duur. Afgelopen jaren naar Thailand geweest en cruise door caribbean gemaakt. Fijn dat de prikjes goed zijn gegaan, Ik mag morgen ben heel benieuwd. Lekker die nachten, kan jij ook goed bijkomen. Wat een lachebekkie is Sienna. @Nijntje, ik heb zoveel geprobeerd om die fles te geven maar niks hielp. Heb al 4 verschillende flessen geprobeerd maar ook dat hielp niet. Maar afgelopen zondag is de oplossing gekomen. Ik heb Julie naar mijn moeder gebracht en ben zelf naar mijn vader gegaan, daar film gekeken en me onzettend zorgen gemaakt over hoe het nu moest met die fles. Nou ze heeft geslapen en gedronken. Gek kind. Er waren geen borsten in de buurt dus ze heeft zich erbij neergelegd en gewoon uit fles gedronken. Ik ga vanavond met collegas sinterklaas vieren en Julie gaat dus gewoon naar me moeder. Hopelijk drinkt ze de fles weer zo goed. Wat leuk dat je weg bent geweest met de vriend. Wat een leuke foto van je kleine meid. @kelly, denk dat het aan de leeftijd ligt want Julie had ook al zoveel geslapen en de kleine van Shaantje ook. Sow Chayenne is goed gegroeid zeg haha. @M89, zie mijn verhaaltje naar nijntje, heb de fingerfeeding spuitjes niet meer hoeven proberen. Wel die fles die ik op het werk heb gehaald heeft ze dus uit gedronken. Gelukkig zt het kinderdagverblijf op het terrein van het ziekenhuis waar ik werk, dus als er nood zou zijn kon ik zelf wel gaan voeden maar ideaal is anders. Hopelijk is het nu opgelost Zielig ja als die kleintjes ziek zijn. En wat fijn dat het kinderdagverblijf goed ging. Ik heb pas vanaf 1 januari aangevraagd dus duurt nog eventjes hier. @Hier, ik ben zaterdag weer voor het eerst gaan sporten. Natuurlijk vertikte Julie het om te drinken aan de borst voor ik wegging en heeft ze een halfuur gehuild. Alsof ze aanvoelde dat ik wegging. Ik wilde bijna niet meer gaan maar me vriend vond dat ik gewoon moest gaan. Uiteindelijk heb ik 1,5 uur gesport en heeft Julie gewoon geslapen haha. Eigenwijsje. Ik heb groepslesje gedaan van 45 min en daarna nog stukje hardgelopen op de band. Viel me niet tegen. Heb dan wel tot 30 weken gesport maar niet zo actief als van tevoren. Mag nog 4 kilo vanaf dus wil wel regelmatig gaan. Maar bij me vriend op t werk is t nu heel druk dus werkt hij ook avonden en kan ik dus niet weg. Vandaag gaat Julie dan dus naar me meoder en ik sinterklaas vieren. Verder gaat het goed met Julie, Morgen naar het CB. Ben heel benieuwd hoe ze gegroeid is. Ze is wel beetje huilerig nu al, wil hele dag aan de borst drinken. Leg ik haar slapend in bedje en dan na kwartier is het weer mopperen. Maarja zal er wel bijhoren. Regeldag ofzo?
@M89; Hopelijk is Ruben snel opgeknapt! Is inderdaad niet zo leuk om je kleintje te horen hoesten enz... Het zal jammer genoeg de tijd zijn, Siënna is ook nog niet volledig van haar verkoudheid af. Maar zolang ze nog vrolijk en vinnig genoeg zijn kan het zoveel kwaad niet. Verzorg hem maar lekker ! Een echte charmeur dus je zoontje! Dat belooft voor later, zou hem lang genoeg binnen houden haha !! Maar goed dat het zo vlot ging op het kinderdagverblijf, is toch weer een hele last dat van je schouders valt . En wat een schattige foto van Ruben!! Hij kijkt alsof hij zich afvraagt wat je nu allemaal aan het doen bent . @Me87; Wauw seg, jij bent al naar super mooie landen geweest! Ik ben er ook eentje dat liever wat verder weg gaat, maar mijn mannetje vind het meestal allemaal wat te duur . En nu met onze kleine meid gaan we eerst eens proberen 3 uren op de vlieger door te brengen, moest dat dan tegenvallen dan ben je er na die 3 uur gelukkig ook weer vanaf. Als je dan 10 uur ofzo moet vliegen dan gaat het heel frustrerend zijn denk . Ik zou nog eens graag naar Mexico gaan, daar zijn wij geweest voor onze huwelijksreis en het is zo een mooi land! Zou er elk jaar heen kunnen gaan, jammer genoeg is het niet zo goedkoop . Gelukkig wil Julie ergens anders wel van de fles drinken. Best een slimme meid dat ze dan beseft dat er geen borst te rapen valt haha . Bespaart je toch weer een hoop stress nu je weet dat ze ook van de fles drinkt. Zal inderdaad wel een regeldagje zijn, dan zijn ze altijd wel wat "lastiger". Hopelijk gaan de prikjes morgen goed en ondervind ze er niet teveel last van! @Hier; Onze meid is de 5kilo gepasseerd!! Gisteren woog ze 5.050gr. Onze kleine bolle . Al heb ik wel de indruk dat ze ook wel goed gegroeid is, het sprongetje zal zijn nut hebben gehad .
@ Kelly, vervelend dat ze er zo'n last van heeft! Hoe gaat het nu met Chayenne? Hoe is het vannacht gegaan? Ze is wel lekker gegroeid zeg! @ Shaantje, Mooie foto's, wat een lieverdje! Ook Siënna is lekker gregroeid zeg! Loslaten gaat van zelf en het valt uiteindelijk altijd mee! Nogmaals gewoon op je eigen tempo. Je merkt van zelf wanneer je er aan te bent en soms moet je je zelf een beetje dwingen om vervolgens te zien dat het mee valt. @ m89, wat een prachtig kereltje zeg, leuke muts! Lekker dat het goed ging op de wendag! Relaxed he, even wat samen doen.. Vervelend joh dat Ruben niet lekker is! Haha dat is niet overbezorgd zijn... je bent moeder en je kan het beste het zekere voor het onzekere nemen. @ me87, fijn dat nu dan eindelijk de fles pakt. Heerlijk eigenwijs dus! Kans is inderdaad groot dat je een regeldagje te pakken hebt met Julie. Sporten was dus weer goed te doen? Na lang lopen en zeker als ik tempo moet maken heb ik nog wel een druk op me onderkantje. Als dat binnenkort niet weg gaat moet ik waarschijnlijk naar de fysio voor oefeningen. Jenthe heeft vanmorgen haar vaccinaties gehad. Ik vond het verschrikkelijk. Ze raakte ontzettend overstuur.. zo zielig! Ik werd er helemaal naar van. Ik weet nu hoe het klinkt als ze echt pijn heeft. Gelukkig lijkt ze er tot nu toe weinig last van te hebben. Verder woog ze 4860 gr en is ze 62 cm. Misschien een stomme vraag hoor.... maar wat houd een "sprongetje" precies in?
@nijntje, volgens mij is dat als ze naar een nieuwe groeifase gaan. Die heb je op verschillende tijden. o.a. rond 5 weken en rond de 8 weken. dus in die van 8 zitten wij nu. Op google kan je daar meer over vinden. Ik heb nergens last van gehad bij sporten. Maar idd als jij last blijft houden even na laten kijken. aah wat zielig voor Jenthe. Doe haar maar lekker verwennen vandaag. @M89, wat heeft Ruben mooie ogen zeg. @ Shaantje, mijn vader heeft tot 3 maanden geleden in thailand gewoont dus ben daar 4 keer geweest. Die cruise afgelopen jaar was ook heel leuk, toen was ik zwanger en wilde we nog verre reis maken omdat het nu moeilijker is met kleine. Maar zijn dus in miami vertrokken, op aruba, curacao, colombia, sint maarten en maagdeneilanden geweest. Heel leuk.
@ me87, oké duidelijk! Zal er eens meer op letten bij Jenthe. Ze zal vast wel een sprongetje gemaakt hebben dan.. Mooi dat je geen last had tijdens of na het sporten.. Ik kijk het inderdaad nog even aan. Nou hier is het net rustig na twee uur hartverscheurend huilen. Gelukkig nam ze tussen door wel een fles. en ze ligt nu uitgeput in de wagenbak. Lekker bij ons in de buurt. Maar wat een drama.. Ik dacht heel even dat ze er makkelijk vanaf kwam omdat ze vlak na de vaccinaties goed had geslapen en toen ze wakker werd lachend in haar wipper lag. Ze zeiden het al bij het CB dat vaak 4 uur na de vaccinaties de onrust begint. Ik hoop echt dat het morgen over is en dat we ons happy meisje weer terug hebben! Want dit is niks..
@Nijntje; Heeft Jenthe nog lang last gehad van haar prikjes? Is inderdaad hartverscheurend hé! Ik heb gisteren mijn meisje naar mijn schoonouders gebracht, voor 2 uurtjes maar , ik moest op controle bij de gyn en moest nog snel een aantal dingen doen. Dus dacht, ach doe ze wel snel even naar daar, anders moest ik te snel zijn voor haar voeding. En het deed wel even raar, maar moet zeggen dat het beter en beter begint te gaan . @Me87; Een echte avonturier . Als mijn vader in Thailand zou wonen zou ik er ook zeker heen gaan. Kan je 2 vliegen in één klap slaan, je ziet je vader en je hebt nog een lekker reisje in je zak . Hier; Morgen moeten we op gesprek bij de Crèche waar ons meisje vanaf 6 januari heen zal gaan. Ben wel eens benieuwd... Weet eigenlijk niet zo goed wat ik er van moet verwachten . Voor de rest niet zoveel te vertellen... Alles gaat zijn gewone gangetje. Wil wel even een foto tonen van mijn kerstvrouwtje .
@ Shaantje, ahhh wat een schatje! Jenthe heeft na twee uur huilen geslapen en toen ze wakker werd was ze happy. Voor het slapen gaan was ze wel onrustig, niet willen slapen in haar bedje. Gisteren was ze weer helemaal haar zelf, Het enige is dat sinds een paar nachten de nachtvoeding weer terug is. Ze komt nu gewoon weer rond 03:00u..niks aan te doen! Ze wil namelijk ook niet meer drinken. Nog steeds 120 + 4. Gelukkig dat het mee viel! Zo kan je het inderdaad een beetje opbouwen met Siënna. Zodat je af en toe tijd hebt voor je zelf of voor jou en je man.. @ me87, hoe gingen de vaccinaties bij Julie?
@ Shaantje, wat goed dat je haar even hebt weggebracht, het begin is gemaakt haha. En morgen op gesprek, waarschijnlijk is dat intake waar ze jou dus vragen gaan stellen hoe je de zorg doet enzo en of Sienna helemaal gezond is, dan kunnen hun daar allemaal rekening mee houden. Ik heb kinderdagverblijf vanaf 1 januari afgesproken maar heb er nog niks van gehoord. Beetje raar vind ik het want is flexibele opvang en je meot een maand van tevoren aangeven welke dagen je dus wil. Nou volgens mij is 1 januari al over een maand maar weet niet eens waar ik dat moet aangeven. Ik heb gebeld 2 weken terug en ze zeiden dat ze contact zouden opnemen voor zo'n intake dus ik wacht nog af. Leuke foto van je meisje. @ Nijntje, sneu he als ze zo hard huilen en je ze niet kan troosten. Gelukkig ging het al snel beter. jammer dat ze weer snachts komt. Maarja ik zelf altijd maar zo je hebt geen kinderen genomen om uit te rusten. Zo zit me schoonfamilie altijd te zueren slaapt ze nog steeds niet door? Jeetje dat is al vroeg, dan kom je zelf ook niet aan je rust toe..... Julie heeft gister haar prikjes gehad. Ze werd heel boos haha toen ze gezet werden. Daarna lekker in slaap gevallen. In de avond ook huilen. Heel sneu en ik was op een sinterklaasavond bij me meoder met zussen en aanhang en opa. Tja niet echt gezellig met een huilend kind maar kan er niks aan doen. Natuurlijk geen paracetamol meegenomen, dacht zal wel meevallen. Toevallig heb ik 1 van de buren tijdje terug verzorgd in het ziekenhuis dus ik dacht die hebben nog een jong kindje. Ik daarheen hadden ze gelukkig nog 1 paracetamol liggen van 120 mg. Dus die gegeven en daarna voelde Julie zich veel beter. Ze heeft zelfs van 23.30 tot 7.45 geslapen, heb haar toen maar wakker gemaakt om te voeden. Eind van de ochtend werd ze weer wat huilerig, heb temp gemeten was 37.9 dus meteen paracetamol gegeven. En verder de dag is ze vrolijk geweest of heeft ze geslapen. Verder woog ze 4510 gram en is 56 cm. Dinsdag avond ben ik met collegas sinterklaas gaan vieren. Julie heeft bij mij moeder 2 flessen gedronken en toen ik terug kwam zat mijn vriend te kloten met een fles want ze had weer honger. Maar die pakte ze niet. Waarschijnlijk in ons eigen huis dus niet, maar ik was toch bijna thuis.
@ me87, zeker sneu dat ontroostbare..Gelukkig heeft het maar een dagje geduurd. Dus Juli heeft het gelukkig ook gehad voorlopig, de prikjes.. Ze had dus wel wat verhoging na de prikjes. Het blijft een naar gedoe. Was dat niet té veel 120 mg voor haar gewicht? Wij mochten maar 60 gr (3 tot 5,5 kil0) halen van het CB. Nee inderdaad, ik vind het ook niet heel erg maar het was natuurlijk al genieten dat ze überhoupt al door sliep. En ze pakt die 150cc ook nog steeds niet. Ze doet het schijnbaar op haar eigen tempo!
Dju... Valt tijdens mijn berichtje de computer uit :x! Reageer morgen wel!! Het is nu bedtijd voor de kleine meid en dus kruipen wij ook lekker in bedje !
@Nijntje; Gelukkig was Jenthe de volgende dag weer helemaal haar vrolijke zelf. Is toch altijd vervelend die prikjes hé. Ach en de nachtvoeding, daar moeten de meeste nog een tijdje doorheen. Al heb ik best makkelijk praten . Hier al 2 weken geen nachtvoeding meer... Deze nacht heeft ze van 22.40u tot 5.30u geslapen. Bijna 7 uurs dus . En deze keer zonder één keer wakker te worden 's nachts. Het gebeurt wel een keer dat ze 's nachts een paar keer enkele minuten huilt, omdat ze haar speentje wil of even een pijntje heeft, ... Maar het blijft gelukkig bij enkele minuten en niet 1.5u zoals voorheen met de nachtvoedingen. Ben dus helemaal herboren, hopelijk blijft het zo gaan, al verwacht ik wel nog een paar nachtvoedingen . Zolang Jenthe tevreden is met de hoeveelheid van de flesjes, lekker zo laten! Het zijn uiteindelijk maar richtlijnen, zoals je zegt... Ieder kind heeft zijn eigen ritme! Alle volwassenen eten ook niet evenveel . @Me87; Had al een vermoeden dat het zou gaan over haar dagritme. Ach zal het straks wel horen . 1 Januari bij jou. Hoe sta je er tegenover? Ik zie het al iets meer zitten dan enkele weken geleden, maar weet dat ik er toch moeite mee zal hebben. Ik moet 23dec al terug beginnen met werken, gelukkig is mijn mannetje thuis tot 6 januari. Moet ik haar die 2 weken nog niet wegbrengen, maakt het toch iets makkelijker. Al zal ik haar toch missen! Zo een hele dag zonder haar... Van afkicken gesproken, van een hele dag bij haar naar bijna een hele dag zonder haar ! Wat vervelend dat Julie best veel last heeft gehad van haar prikjes! Is toch nooit leuk om te zien... Dat ze nadien huilerig was zal je moeder en zussen etc. best wel begrepen hebben. Ik denk niet dat er veel baby's zijn die er niets om geven . Goed dat ze de nacht toch lekker heeft geslapen! Dan konden jullie beide terug bekomen. Dat kleintjes dat toch doorhebben hé van thuis te zijn. Gelukkig was je bijna thuis en kon ze toch nog lekker eten. De kleine bandiet Hier ook eentje dat thuis soms de "koppige" uithangt. Toen ik haar die 2 uurtjes naar mijn schoonouders bracht heeft ze daar lekker 2 uur aan een stuk in de box geslapen!! Had er bang voor want hier thuis is een uurtje meestal echt de max. Nadien wil ze er niet meer inliggen! Enkel bij mij slaapt ze dan verder . Maar ben blij dat ze het ergens anders wel lijkt te accepteren! Is toch een hele geruststelling .
@ Nijntje,die vrouw van cb zei dat ik 2 x 120 mocht geven. Want ik zei heb nog van 60 liggen, toen zei ze nee ze mag al meer hebben. Ik moet toch ff pakje kopen vandaag dus kijk wel even wat daar op staat. @ shaantje. Ja gek he, engeltjes zijn het op een ander. En thuis haha... Ik kijk er eigenlijk heel erg naar uit om haar naar het kinderdagverblijf te brengen. Lijkt me leuk zo met andere kindjes en dan de activiteiten die ze doen enzo Chevalier haar liever daarheen dan naar opa en oma. Ik ga per 15 januari weer werken en heb vanaf 1 Jan opvang. Maar ga haar dan gewoon alvast halve dagen brengen. Kan ik lekker voor mezelf iets doen. En zij kan wennen. Dan ga ik met een geruster hart werken.
@Nijntje: zielig dat ze zo moest huilen bij de prikjes! Maar gelukkig is het meestal na een dagje weer over he. Dat hartverscheurende huilen kan ik ook slecht tegen dan wil ik hem helemaal fijnknuffelen @Shaantje: Wat een leuke kerstfoto! Ik heb er ook eentje van Ruben zal hem hieronder toevoegen Goed van je dat je haar toch even weggebracht hebt, na die eerste paar keer wordt het denk ik wel makkelijker! Hoe is je gesprek op de crèche gegaan? @Me87: mooie reizen heb je al gemaakt! Zielig he dat huilen door de prikjes, gelukkig hadden de buren nog pcm in huis. Ruben kreeg ook gewoon 120 mg kon volgens de apotheek. Ik heb hem maar eentje gegeven daarna voelde hij zich alweer prima. Haha wel een meisje met een eigen willetje zo te lezen met die flesjes, dat wordt wat later als ze gaat puberen @Hier de afgelopen dagen waren allebei mijn mannen ziek, zo zie je maar weer wat het zwakkere geslacht is he Ruben is inmiddels weer opgeknapt kucht alleen af en toe nog een beetje. Gistermiddag is hij weer gaan wennen op het kinderdagverblijf (in plaats van dinsdag omdat hij toen nog koorts had). Er lag zelfs een cadeautje van de sint voor hem klaar en met de iets grotere kindjes gingen ze die middag de kerstboom versieren. Dus het komt wel op me over alsof ze echt leuke dingen met de kindjes doen. Toen ik hem kwam ophalen was hij aan het huilen dat is dan wel weer zielig. Volgens de leidsters was het de rest van de dag prima gegaan maar werd hij op het laatst wel erg moe. Is ook nog wennen voor zo'n klein mannetje natuurlijk al die prikkels. Maandag gaat hij de hele dag wennen en dan is mijn man ook vrij dus dan gaan we ouderwets op date haha. Eerst naar de bios dan lunchen en even de stad in. Volgende week gaan we op vakantie dus moet ook maar eens gaan bedenken wat ik allemaal meeneem voor Ruben, haha ben echt bang dat ik de helft vergeet Hier nog even mijn kerstman: Bekijk bijlage 364565
@Me87; Leuk dat je er naar uit kijkt! Is toch altijd beter dan dat je er tegen op zou zien . En het laten wennen is een heel goed idee, dan ben je inderdaad zeker dat het gaat lukken voor als je terug moet gaan werken . @M89; Wat een mega mooie foto ! Echt super mooi gedaan seg! Het gesprek is goed verlopen... Ik hoop dat ik het belangrijkste verteld heb! Maar ik mocht altijd bellen als er nog iets moest zijn, dus ben wel redelijk gerustgesteld en zie er al veel minder tegenop om haar weg te brengen . Wat leuk dat de opvang toch echt leuke dingen doen met de kleintjes en niet enkel en alleen maar hun "opvangen". Is toch altijd plezierig voor hun . En het zal de eerste keren voor alle kleintjes wel héél vermoeiend zijn, is dan ook niet niks! Van hun lekkere rustige thuis naar een drukke opvang. Lekker een dagje voor jullie tweetjes. Lekker van genieten! En bijna op vakantie! Kunnen jullie gaan aftellen . @Hier; Sinds vandaag hebben we eindelijk een ritme in de slaapjes overdag! En het werpt zijn vruchten af... Ze slaapt voortaan als een roosje in haar bedje en wij hebben onze handen weer een beetje vrij . Eindelijk geen oververmoeid meisje meer dat gaat krijsen omdat ze uiteindelijk van de vermoeidheid niet meer in slaap geraakt! Hopelijk kunnen we dit volhouden. Het zal voornamelijk wennen zijn voor mij . Eerst lag ze of lekker bij mij of beneden in de box en zag ik haar ook elke minuut. Nu ligt ze boven in haar bedje en moet ik het doen met de babyfoon . Maar als zij er beter mee is, dan doen we het lekker zo! Ze heeft deze nacht ook voor de eerste keer in haar eigen kamertje geslapen... En dat ging ook super goed! Het gaat nu dus ineens super snel allemaal . De reflux enz... is allemaal goed onder controle, dus hopelijk kunnen we binnenkort ook rustig de zantac beginnen afbouwen!
thnx Shaantje Heb wel iets van 60 foto's snel achter elkaar gemaakt tot we een goede hadden haha. Fijn dat het gesprek goed ging bij de opvang, gaat ze binnenkort ook al daagjes wennen of hebben jullie dat niet? Super dat jullie een slaapritme hebben gevonden overdag! Hier gaat het 's nachts echt prima alleen overdag krijgen we er nog geen ritme in. Wat voor ritme hou je nu aan? Ik leg hem overdag in bed als hij gaat gapen of max 1,5 uur na zijn fles. Meestal gaat hij dan wel slapen nadat ik een of twee keer terug ga voor zijn speentje, alleen de ene keer slaapt hij zo tot zijn volgende voeding en de andere keer slaapt hij bijv. maar 45 minuten daar is bij ons echt nog totaal geen ritme in te krijgen. Hij is ook steeds meer zijn handjes aan het ontdekken, hij had af en toe al wel dingen vast maar ik twijfelde nog of dat bewust was. Sinds vandaag als we iets voor zijn neus houden bijv. zijn speentje kijkt hij er echt bewust naar en pakt het dan vast zo leuk (om het vervolgens na een paar tellen weer te laten vallen maar toch)
@M89; Neen, hier geen daagjes van te voren wennen. Is hier niet zo van toepassing. Langs de ene kant vind ik het niet erg, zou er toch tegenop zien als ik ze moest wegdoen terwijl ik thuis ben. Langs de andere kant zou het natuurlijk voor haar wel beter zijn om al eens te wennen. Maar het is nu zo . We zullen wel zien wat het brengt! Wij leggen haar ongeveer 30min. na haar flesje in bedje. Meestal is zij dan ook echt moe en is het niet zo dan proberen we ze toch te laten slapen. En 9 op de 10 keer slaapt ze dan ook. Hoe lang ze slaapt is hier ook nog geen pijl op te trekken hoor . Soms is ze na een uurtje wakker en halen we er haar uit tot ze terug moe is (laten haar dan spelen, spelen met haar, knuffelen...) en dan gaat ze verder slapen tot haar volgende flesje. Maar soms slaapt ze ook gewoon tot ik haar wakker maak voor haar volgende flesje. Dat verschilt hier ook! Maar ze gaat voorlopig steeds in bed na een 30min. voor de rest kijken we gewoon naar welke signalen zij geeft en voorlopig werkt dit prima . Nu ligt ze ook weer lekker te slapen in haar bedje, benieuwd wanneer ze terug wakker is . Leuk hé dat ze de handjes beginnen te ontdekken. Hier ook eentje . Begint overal aan te prullen. Begint haar flesje vast te nemen tijdens het eten en als de fles niet snel genoeg naar haar komt dat "trekt" zij ze wel naar haar, zo schattig. Begint ook te "friemelen" aan onze gezichten, echt geweldig !
@M89, Wat zielig je mannetje ziek. Hopelijk zijn ze nu beide weer helemaal beter? Leuk dat ze zoveel doen op het kinderdagverblijf, daarom lijkt mij het ook heel leuk voor Julie (al zei mijn buurmeisje net dat het kinderdagverblijf waar ik Julie heb ingeschreven niet zo goed is en die waar zij werkt beter is dus twijfel nu of ik ga overstappen) En fijne date gehad vandaag? Ben benieuwd. Idd een super leuke kerstfoto, leuk bedacht zo. Julie begint zelf nu een beetje ritme te krijgen overdag, ze krijgt nu wel borstvoeding op vraag dus het verschilt nog wel een beetje. En heb ik vaak afgesproken of ga ik weg dus dan komt het er niet zo van, maar wil nu wat meer plannen in haar ritme, natuurlijk wel beter voor haar en ook als ik straks weer ga werken. Rond 7.00/8.00 drinkt ze, dan leg ik haar terug in haar bed of bij ons in bed. Volegnde voeding rond 10.00/11.00 en daarna ligt ze vaak even bij ons te lachen en gaat dan in de box, daar ligt ze meestal ook nog heel wakker rond te kijken, naar haar speeltjes of valt ze beetje in slaap. Om 13.00/14.00 weer voeding en daarna leg ik haar meestal in bed en slaapt ze goed. Verder de dag weinig ritme. Vaak ligt ze begin van de avond wel bij ons omdat papa dan ook wil knuffelen na het werk enzo. Rond de voeding van 21.00 doe ik haar slaapzakje al aan en probeer ik haar daarna in bed te leggen maar dan is het vaak in en uit bed en clusteren. Gisteren heeft ze toevallig goed geslapen maar meestal kloten we dan wel aan en huilt ze wat meer. Om 0.00 laatste voeding en dan slaapt ze gewoon goed in bed. @Shaantje, Raar he nu de kleine ineens in bedje slaapt. Ik vind het soms maar saai dat ze niet bij me is haha. En de eerste nacht in haar bedje geslapen, echt heel goed van haar. Ik miste Julie de eerste nacht wel maar merkte snel dat ze dan beter sliep. Gelukkig woon in gelijkvloers dus geen babyfoon, hoor haar goed en is ze niet zo ver weg haha. @Hier, Met Julie gaat het goed. Ze heeft nu al aantal keer uit fles gedronken, gister zelfs toen ik er langs zat dus dat gaat weer goed komen. Ze slaapt sinds 2 nachten in een slaapzakje. Elke keer kwam ik haar snachts boven de deken tegen. Dat is natuurlijk veels te koud en werd ze dan wakker van. Dus nu in de slaapzak blijft ze lekker onder haar dekentje liggen. Hieronder fotos van hoe ze er bij lag en nu in haar slaapzak. Ik ben afgelopen zaterdag ook weer gaan sporten dus dat is fijn. Liefst wil ik zeker 2 keer gaan in de week maar nu steeds maar 1 keer gelukt. Mijn vriend werkt in deze periode ook meer, vaak van 8.30-21.00 en komende zaterdag ook. Dus zit wel veel alleen en kan dan dus niet weg. Maarja die uren krijgt hij straks in verlof terug en kunnen we leuke dingen gaan doen. Verder gaat het de laatste week psychisch niet lekker met mij. Weet niet zo goed waar het aan ligt. Gister zei een vriendin dat het door de pil kon komen, die slik ik nu ter overbrugging tot ik de spiraal kan laten plaatsten. Dus misschien dat ik er weer mee stop. Andere kant ben ik bang voor post natale depressie maar zo erg is het echt niet dus denk dat niet zo. Ik ben in ieder geval niet de vrolijke meid die ik normaal wel ben. Denk veel na over dingen, ben tegen mijn vriend niet altijd even gezellig en kan zo om dingen huilen (wat ik niet doe omdat ik me schaam) maar het voelt niet goed/fijn. Misschien komt het door het thuis zitten, ik ben niet iemand om thuis te zitten, maar wil bezig zijn. Misschien komt het door de nieuwe situatie, of dat me vriend nu zoveel weg is. Ik weet het niet. Ik denk wel veel terug aan de bevalling. Heb heel erg veel spijt dat ik de keuze heb gemaakt voor pijnstilling. Ben zelfs jaloers op kennissen die het zonder doen, voelt echt als falen voor mij. Ik heb ook heel erg heimwee naar mijn zwanger zijn. En ook dus jaloers als er kennissen zwanger zijn. Ik weet niet waar dat vandaan komt. Zou heel graag gewoon weer zwanger willen zijn en gaan bevallen maar wil nu nog geen 2e kind. Maarja ik hoop dat ik me snel beter ga voelen of in ieder geval weet waar het vandaan komt. Nu loop ik mezelf gewoon een beetje in de weg.