Trotse jonge moeders! (eind sep 2013)

Discussie in 'De mama's' gestart door M89, 15 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    @Me87; Super dat Julie nu uit de flesjes wil drinken! Bespaart je toch een hoop zorgen. Slaapzakjes vind ik ook erg handig! Onze meid slaapt er al in vanaf dat ze 2 weken oud is ofzo ;). Zij was ook een enorme wroeter en bleef ook nooit onder de dekens liggen. Nu wroet ze nog steeds héél veel en ligt ze soms met haar hoofdje aan het voeteneinde ;). Dan word ze huilend wakker omdat het bedje natuurlijk scheef staat en ze hierdoor dus ondersteboven ligt. Dan moet ik haar terug omdraaien en dan is ze tevreden en slaapt ze verder. Begrijp niet hoe ze zo kan draaien :p.
    Hopelijk voel je je snel beter! Die vervelende hormonen ook... Ze doen wat met een mens en een bevalling is ook niet niks + de nasleep ervan! Zeker over praten meid als je er behoefte aan hebt! Kan opluchten en je er zeker niet voor schamen.
    Ik weet wel hoe je je voelt. Ik ben ook niet altijd meer de gezelligste thuis! Vind het soms ook zwaarder vallen dan ik ooit had kunnen verwachten en heb de eerste weken super veel gehuild en wou soms dat ik de tijd kon terugdraaien en ze nog lekker in mijn buik zat! Ook ik voel het groene monstertje opkomen als ik een zwangere vrouw zie ;). Al wil ik nog geen tweede!! Hebben onze handen vol aan onze kleine kapoen :D.

2. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    #82 nijntje87, 10 dec 2013
    Laatst bewerkt: 10 dec 2013
    @ me87, vervelend dat je je zo voelt. Kan zijn door de pil maar je hebt ook wel wat symptomen van een PDS. Ik zou het wel even in de gaten houden.
    Ik herken het zelf niet.. Ik voel me goed, op soms wat vermoeidheid na. Maar ik huil niet zonder reden, snauw niet op me vriend en geniet nog van de tijd die ik met Jenthe heb.
    Ik heb je bevallingsverhaal even terug gelezen en je had een behoorlijke heftige bevalling dus ondanks dat het voelt alsof je gefaalt hebt het was niet zo heel gek dat je voor medicatie hebt gekozen.. Ik denk dat je dat ook gewoon los moet proberen te laten. Je hebt het gewoon onwijs goed gedaan en ik denk dat ik ook voor medicatie had gekozen als ik in jou schoenen stond. Julie doet het prima en bij de volgende bevalling heb je weer de keuze en kan je het zonder pijnmedicatie proberen..:)
    Heel soms mis ik het zwanger zijn ook wel. Ik ben niet jaloers op zwangere vrouwen (heb ze ook niet in mijn omgeving) maar soms krijg ik wel eens een steek van heimwee als ik een zwangere vrouw zie.
    Kan je er een beetje over praten met bijv. je vriend, ouders of vriendinnen? Anders kan je natuurlijk gewoon je ei hier kwijt!
    Wel lieve foto's van Julie! ;) Leuke slaapzak.

@ Shaantje, lekker toch dat ze bij opa&oma wel lekker slaapt. Ze doet het zo te lezen sowieso lekker met slapen. Je hebt al een redelijk ritme met haar..

@ m89, super leuke foto van Ruben..Crea joh!;)
    Spannend joh, het wennen op het kinderdagverblijf.. Hoe ging het maandag? Zijn je mannen weer helemaal opgeknapt?? Het heerst toch behoorlijk momenteel!;)

Jenthe doet het lekker. Voeding het zelfde verhaal. Op dit moment qua ritme; geen hahaha :D. Er zit zo'n 3 a 4 uur tussen de voedingen en ik zie aan Jenthe wanneer ze moe is. Zodra ze enige symptomen van vermoeidheid vertoond leg ik haar gewoon op bed. Gapen, hoofdje wegdraaien, miepen ect..Maar houd eigenlijk nog niet bij wanneer dat na de voeding is. Ik doe alles een beetje op aanvraag en gevoel eigenlijk. Ik kijk gewoon puur naar het kind. Dat voelt nu het best. Ritme komt vanzelf wel. Zo is er wel rust en een soort van regelmaat..
    Vrijdagavond heb ik een kerstborrel van me werk, dus eigenlijk super zin in. Me vriend is lekker thuis bij Jenthe..
    Zijn jullie al in de kerstsferen? Ikke heb nog niks staan..Morgen maar even een boompje scoren. Heb wel een 'baby's eerste kerstbal' gekregen. Ik heb eigenlijk helemaal nog niet erg het besef dat het al weer het einde van het jaar is. Pff het jaar is ook zo snel gegaan, eerst 9 maanden zwanger en nu 2 1/2 maand zorgen voor Jenthe. Jaar is zo om!;)
    Sowieso heb ik weinig met de kerst.. Al dat gedoe, verplichtingen maar goed hoort er weer even bij. Geef mij maar de lente! Lekker naar het park met die kleine & vriend, terrasje pakken met vriendinnen en alles leeft weer wordt weer groen..heerlijk! :D

3. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    @Nijntje; Wij hebben in het begin ook geprobeerd om het op haar signalen te doen, maar het is nogal een koppige baby en geeft niet zo snel toe aan haar slaap ;). Nu we er een ritme op na "proberen" te houden merken we dat ze veel beter slaapt en niet meer oververmoeid geraakt. Maar iedere baby is anders hé! Jenthe doet het zo te lezen prima zo, lekker houden dus :D! Ritme komt inderdaad wel vanzelf!
    Hier staat de kerstboom al bijna een maand :). Is onze eerste kerst alleen in ons eigen huisje en we waren een boom en versiering gaan kopen en om te kijken of ik voldoende had, had ik hem al opgesteld haha! Aangezien hier dit jaar toch nog niet echt sinterklaas is gevierd, maakt het zoveel nog niet uit :D! Volgend jaar staat hij pas 7 dec :p. Kerstdagen hoeven ook niet zo voor mij, maar vind een kerstboom in huis wel super gezellig :D!
    Jaar is inderdaad omgevlogen hé! Zoals jij het uitdrukt voel ik het ook helemaal aan. Dit jaar was echt niets :p.

4. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    @ Shaantje, zo zie je inderdaad maar weer dat geen kindje het zelfde is. Ik vind het dan ook echt grappig om al die verschillen te lezen..:)
    Zo jij was echt vroeg met je boom! Ik heb de groene rakker eergisteren maar eens opgezet.. Zo in de avond ziet ie er toch wel gezellig uit met z'n lichtjes. ;)

Ik had eergisteravond toch even een off-moment met Jenthe. Mijn schoonouders waren er die dag.. 's middags een boompje gehaald bij de bomenboer en weg gegaan terwijl Jenthe eigenlijk lekker naar haar mandje moest.. Maar liet me toch overhalen om op dat moment die boom te gaan halen.. Jenthe mee in de auto en daarna in de wagen en daar sliep ze even in maar er waren daar toch te veel prikkels om goed te slapen.. Eenmaal thuis lette ik slecht op de vermoeidheid momentjes en raakte ze over haal slaap heen. Eenmaal op bed niet willen slapen, huilerig en dan uiteindelijk wel in de wipper slapen maar dan wil ik haar boven hebben omdat het beneden met mijn gezellige (iets drukke) schoonouders niet rustig is, maar dan leg ik haar boven en dan begint ze weer te huilen.. Volgen jullie me nog? ;)Rond 20:30u ben ik naar boven gegaan met Jenthe om haar rustig te voeden en haar in slaap te krijgen.. Ze sliep gewoon niet! Maar goed uiteindelijk gingen mijn schoonouders pas rond 21:30u naar huis (naar mijn idee veel te laat maar dat ten zijde) kind heeft ondertussen nog steeds niet lekker geslapen en mama super moe en gefrustreerd dat ze niet goed heeft opgelet om haar op tijd te laten slapen. Dit omdat mijn schoonouders zo genieten van hun kleinkind en continu haar aandacht geven dat Jenthe zelf ook niet aan haar vermoeidheid kan toe geven. Dus ik was dubbel gefrustreerd, door me zelf maar toch ook weer door me schoonouders en daar kan ik zo van balen. Want wil ze alles gunnen met Jenthe maar niet ten kosten van Jenthe en haar slaapmomentjes. 'S avonds om 23:30u heb ik het bed verwarmd met een kruik, Jenthe bij mij op de arm in slaap laten vallen en heel voorzichtig overgelegd in haar warme bedje en toen heeft ze uren geslapen.. 04:30u fles en weer geslapen tot 08:30u. Gisteren ging alles gelukkig weer gewoon normaal, ze sliep ook overdag gewoon weer goed. Dus ik voel weer een gesprek aankomen. Sorry voor het gemiep maar het lucht wel weer even op. ;);) Alles op gevoel doen heeft toch zijn keerzijde..volgende keer pak ik het heel anders aan!

Hier nog wel even twee foto'tjes!
    Bekijk bijlage 365646 Bekijk bijlage 365647

5. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    @Nijntje; Wat vervelend dat Jenthe zo uit haar doen was! Ik weet maar al te goed hoe "gefrustreerd" je er van kan geraken... Misschien inderdaad toch maar duidelijk maken aan je schoonouders dat als ze moet slapen het ook echt zo is! Jij zit er uiteindelijk mee achteraf als zij lekker terug naar huis zijn. Al bedoelen ze het goed ;). Schattige foto's van Jenthe!

Hier eergisteren een echte off-day gehad. Overdag had onze meid maar 4 uurtjes geslapen :(. Ze had enorm veel last van opkomende boeren. Hierdoor schrok ze elke keer wakker als ze dan toch in slaap viel. Gelukkig was het de volgende dag ook weer beter... Ze blijft de hele dag door boeren, maar ik merk nu sneller de signalen op en dan kan ik haar ervan "verlossen" voor het echt pijn doet. Voelde mij zo slecht omdat ik de signalen de dag eerder niet goed had opgevangen en heb toen dus bijna een hele dag met een huilende baby gezeten, omdat ik toen niet wist wat er scheelde :(. Dacht elke keer dat als ze een boertje had gelaten het wel beter zou zijn, maar nu weet ik dat er nog wel 2,3,... kunnen volgen.
    Deze nacht was een topper! Ze heeft bijna 9uren geslapen... Zo zalig :D. Is nu toch al ongeveer een 3 weken dat ze geen nachtvoeding meer nodig heeft, wat een luxebaby :p.
    Hierbij een foto van onze meid gisteren!

6. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ Shaantje, wow met slaapzak ook nog zo beweeglijk. Julie blijft nu netjes liggen haha. Hmm gelukkig toch niet de enige met zulke gevoelens. Moet zeggen dat het nu weer iets beter gaat. Hoop dat het beter blijft gaan. Al ben ik nog snel jaloers. Hier in de flat is meisje bevallen, vrij snel ook dus dat kan ik al niet goed hebben. En nu steeds als ik die vriend tegen komt zegt ie ja kindje slaapt al door, is echt een voorbeeld kind zeg. Dan denk ik Grrr jullie tijd komt nog wel. Hier ging de eerste week ook goed. Toen kwamen de krampjes en onrust begin van de nacht. Gelukkig heeft dat ook niet super lang geduurd.

@ Nijntje, dankje, ik weet ook dat ik het toen echt heel heftig vond en zeker lang zonder medicatie door heb gedaan maar het echt niet meer ging. Nu denk je van misschien kon het nog wel ff, heb ik te snel opgegeven maarja. Wat ik al zeg het gaat langzaamaan iets beter. Mijn vriend begrijpt me totaal niet, hij zegt je hebt verdomme een gezonde meid op de wereld gezet. Heb het gister ook tegen vriendin gezegt, die was aan het werk toen ik beviel dus heeft alles op de achtergrond meegekregen, het CTG en de notities in de computer. Zij zegt iedereen is zo trots op jou hier op het werk. Dat doet me dan wel goed.
    En qua ritme, ik kijk ook gewoon naar Julie, ze eet wanneer ze zin heeft en slaapt wanneer ze zin heeft. Leg haar weleens in bed van nu moet je tch echt een keer gaan slapen maar als ze niet wil wil ze niet haha.
    Hoe was de kerstborrel?
    Ik heb al een week de kerstboom staan. Maar heb zelf ook niet zoveel met de feestdagen. Is zo verplicht allemaal. Nieuwjaar vind ik al helemaal onzin, het liefst zou ik gewoon lekker naar bedje gaan ipv iedereen verplicht gelukkig Nieuwjaar te moeten wensen en kussen.
    (Al vind ik nu feestdingen wel leuker omdat de aandacht lekker naar mij, me vriend en Julie komt haha, erg he)
    Dat met jenthe dat ze oververmoeid is heb ik ook vaak met Julie, dan kan ze heel de avond mopperen en wil ze niet slapen. Valt ze uiteindelijk bij mij in slaap en in bed weer wakker. Wordt je idd moedeloos van maar hoort er ook een beetje bij. Ja je kan het idd proberen beter op te letten en eerder in bed leggen maar hier lukt dat ook vaak niet. En als er bezoek is leg ik haar bijna nooit in bed omdat bezoek het toch leuk vind als ze erbij is en ik zelf ook.

@ Hier, Julie heeft vanacht 10 uur geslapen!! Ik maak me wel zorgen of dit gezond is. Ik heb haar ook zelf maar wakker gemaakt na die 10 uur. Denk dat ik voortaan me wekker ga zetten en haar toch maar 8 uur ofzo zonder voeding laat. Ze had wel overdag amper geslapen maarja dan nog.
    Verder ben ik afgelopen week ook naar de kerstborrel van het werk geweest, en de dag erna heb ik high tea gedaan met me zussen en moeder. Julie lekker mee, en daar kunnen voeden dus ideaal. Mijn vriend moet vandaag extra werken (naast de 45 uur die hij al gemaakt heeft deze week) vind het maar saai.

OOh gister had ik trouwens Julie in de draagdoek en ging boodschappen doen. Zegt een man, is dat een pop? Ik zeg pardon??? Is dat een pop zegt ie. Ik zeg nee??
    Wat denkt ie dat ik met een pop over straat loop haha. Vind soms reacties heel leuk maar vind soms ook dat mensen zich teveel bemoeien.

Oh en nog iets , mijn buurmeisje is dus bevallen wat ik hierboven ook al schreef, kind weegt 4500 gram. Wow, dat weegt Julie nu na 10 weken. Ik ga volgende week ergens op kraamvisite, ben benieuwd.

7. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    @Me87; Ze blijft inderdaad héél beweeglijk! Ze was een echt druktemakertje in de buik en blijkbaar ook eruit :p. Beloofd voor later ;).
    Begrijpelijk dat je er niet goed tegen kan dat ze liggen op te scheppen over hoe voorbeeldig hun kleintje wel niet is! Laat ze maar in de waan, het kan ineens zo veranderd zijn ;)!
    Wauw, 10 uren!! Wat een goede slaper is Julie! Ik snap wel dat je er niet altijd even gerust op bent, maar normaal gezien komen ze heus wel als ze honger hebben hoor! Zolang ze na zo een lange nacht nog alert enz. zijn kan het allemaal geen kwaad :).
    Wat een domme opmerking haha! Sommige mensen zijn echt zo DOM :D.

Hier; Siënna blijft extreem veel last hebben van boertjes! Heel de dag door word ze wakker en moet ze boeren. En soms duurt het een hele tijd voordat "hij" eruit is. Dan ligt ze zo te krijsen! Echt zielig :(. Verder als ze hier geen last van heeft is ze gelukkig wel echt een vrolijke en leergierige baby :D. Maar we gaan het nog even aanzien, anders toch maar eens laten nakijken bij de HA. Wil niet dat ze er teveel vanaf ziet!
    Vandaag ons spookje nog eens gewogen en ze weegt nu 5.440gr! Vorige week woog ze nog 5.080gr. Van een groeispurtje gesproken :$! Heb ze ook proberen te meten en kwam uit op 59cm. Ben benieuwd of dit klopt, lijkt mij ineens zo groot tegenover vorige keer bij kind & gezin ;). 7 Januari moeten we daar terug heen, dan zullen we het wel zien :D.

8. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    @ Shaantje, wat een vrolijk meisje! Lekker joh, dat ze al door slaapt! Heerlijk kan er weer naar uit kijken haha. Hoe is het nu met Siënna? Vervelend zeg dat ze zo last heeft van boertjes.
    Zo! Lekker gegroeid zeg! Hoeveel ml voeding per dag geef je nu?
    Jenthe was ook heel erg beweeglijk in de buik..Nu nog steeds maar grappig genoeg niet als ze slaapt.. Dan ligt ze heel rustig en stil. Dus ik gebruik nog geen slaapzakje.

@ me87, fijn om te horen van je vriendin. Ik denk dat je vanaf dat punt ook weer verder moet en vooral onthouden dat je inderdaad een gezonde meid op de wereld hebt gezet en dat je het ondanks de medicatie goed hebt gedaan. Vervelend dat je vriend het niet begrijpt, ook logisch het blijft een man en die zijn 'hoe zal ik het zeggen'; nogal praktisch ingesteld. ;)
    De kerstborrel vond ik onwijs gezellig, lekker even onder de mensen..het was echt een feestje.
    Ik sta op ouderjaarsavond weer op wacht dus misschien wel gewoon aan het werk..;) Voorheen vond ik oud&nieuw wel onwijs gezellig maar dat komt omdat we altijd wel een leuk feestje hadden. Nu "vieren" we het gewoon thuis met ouders en schoonouders.
    Hahaha, niet erg herken ik wel! ;)
    Ik hield voorheen ook rekening met visite en hield Jenthe beneden. Nu niet meer.. als ze moe is dan leg ik haar op bed visite of niet. Zeker als ik weet dat ik een vervelende avond ga hebben met haar. Gelukkig gebeurt het niet vaak..
    Lekker joh dat ze al zo lang slaapt..zou me inderdaad ook een beetje druk maken en haar eerder wakker maken omdat ze toch echt die voedingen wel nodig hebben.
    Wat voor werk doet je vriend? Mijn vriend werkt in de ict (huisartsen en apotheken) en werkt ook zo'n 40-50u in de week. Gelukkig geen wisseldiensten maar vaak vroeg de deur uit en laat thuis.
    Ohhww dat meen je! Haha wat een gekkigheid, alsof je inderdaad je pop mee zou nemen.. Vreemde zaak. Gelukkig hier geen mensen die zich met mij bemoeien, wel altijd mensen die in de wagen kijken en een praatje aanknopen.. dat vind ik soms ongemakkelijk omdat ik niet altijd zin heb om te kletsen met wild vreemden!:)
    Jeetje 4500 gram bij de geboorte! Heel eerlijk moet er toch niet aan denken om dat gewicht uit te persen. Had nu al behoorlijk een drukkend gevoel van ondere na de bevalling..Bij een gewicht van 4500 gram had ik niet alleen met medicatie bevallen maar ook met een ruggeprik! :p

Jenthe drinkt eindelijk sinds vrijdag 5x per dag 150cc + 5. Ze slaapt nu 's nachts ook weer wat langer. Laatste voeding rond 00:00u en ze komt weer tussen 05:00u - 06:00u, Vanavond was ze wat mopperig en heeft ze rond 20:30u een voeding gekregen en slaapt sinds 22:00u dus laat haar nu maar liggen en ga haar niet wakker maken. Vannacht dus vast en zeker een nachtvoeding! ;)
    Ze drinkt niet altijd de hele fles leeg, maar we gaan de goede kant op.. ;)
    Handjes heeft nu echt helemaal ontdekt.. Ze pakt ook alles vast wat je voor haar neus houd. Duurt soms even en als het niet helemaal lukt dan beweegt ze haar armpjes druk heen en weer om het vervolgens weer te proberen. Ik ben benieuwd welke knuffel/doekje ze als favoriet gaat zien. Hebben jullie kindjes al een favoriete knuffel/doekje?
    Jenthe vind het heerlijk om tegen mijn opgetrokken benen aan te liggen. Ze zit dan hoog en dan wieg ik haar heen en weer. Daar wordt ze vaak rustig van als ze mieperig is en gaat vaak lachen of valt uiteindelijk in slaap. Super sweet!
    Draaien van rug naar buik of andersom doet ze nog niet..wel probeert ze soms haar benen op haar zij te draaien maar dat lukt nog niet erg.. haha.;)

9. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    @Nijntje; De ene dag gaat al beter dan de andere, maar dat zal ook wel eigen zijn aan een baby :D. Wij hebben ook niet altijd goede dagen haha! We weten er nu beter op in te spelen, dus hebben niet te klagen :p. Siënna krijgt ook nog steeds 150/5 (170cc). De meeste flessen eet ze nu meestal op, maar ze durft er ook nog wel te laten staan. We gaan dus nog niet verhogen, ze is nog voldaan met de hoeveelheid dat ze nu krijgt.
    Nog eventjes en Jenthe zal ook wel de hele nacht doorslapen! En 5 à 6 uren is ook al niet zo slecht hé ;)! Ik herken het dat je een nachtvoeding gaat verwachten haha! Hier drinkt ze soms als laatste fles maar 100cc en dan houdt ik ook rekening met een nachtvoeding, maar toch slaapt ze steeds door, rare meid :D! Heeft Jenthe een nachtvoeding nodig gehad of heeft ze je toch lekker laten slapen?
    Wat leuk seg dat ze dingetjes gaat grijpen! Dan begint het echt leuk te worden :p! Hier nog steeds niet bewust grijpen naar speeltjes. Als ik speeltjes voor haar houdt, kijkt ze me echt aan van "wat is dat nu weer?" en als ik dan tegen haar praat en met het speeltje beweeg, dan zit ze naar me te lachen! Maar meer nog niet ;). Wel grijpt ze steeds haar slabbetje en kleertjes vast en ook het knuffeldoekje in haar bedje grijpt ze vast om tegen haar gezichtje te leggen om te slapen. Dit doet ze dan weer wel! Maar speeltjes vind ze nog niet interessant genoeg, ik en mijn man daarentegen wel, wij zijn voorlopig de leukste speeltjes :D!
    Het draaien komt heus nog wel! Heeft ze nog alle tijd voor :p. Dit doet mijn meid dan weer wel ;). Draaien van buik naar rug is ze een echte krak in en van haar rug draait ze al op haar zij, maar doorrollen lukt nog niet. Benieuwd wanner dit haar wel lukt :D.
    Zo grappig dat elke baby toch echt zijn ritme heeft! De ene grijpt sneller, de andere doet andere dingen dan weer sneller. Uiteindelijk kunnen ze het allemaal wel :).

Hier; Zaterdag heeft ons meisje voor het eerst echt luidop liggen lachen. Zo schattig :D! Daarstraks met het aankleden was ze echt aan het giechelen. Al die kleine veranderingen zijn toch zo leuk om te zien :p. Nu ligt ze lekker te slapen, benieuwd wanneer ze wakker word! Ga nu snel wat doen hier voor ze weer alle aandacht opeist :D!

10. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    @ Shaantje, is ook zo.. gelukkig zijn het hier toch meestal wel goede dagen! Leuk hé om te zien hoe ze ontwikkelen en wat ze inderdaad sneller of minder snel door hebben dan andere baby's in onze topic.
    Herkenbaar, Jenthe vind ons tot nu toe ook het leukst haha! ;)
    Heerlijk zeg, dat ze al zo uitbundig lacht. Ik kan niet wachten tot Jenthe dat gaat doen.. Ze lacht (glimlacht) wel en maakt veel geluid maar echt hard op lachen dat zit er nog niet bij!

Oh men, ik heb sinds een klein weekje een onstoken teen (ingegroeide teennagel) dagen een paar keer per dag in een soda-badje gezeten.. haalde natuurlijk niks uit werd alleen maar erger.. Ik ben gisteren maar even naar de dokter geweest (beetje angstig :)) en die heeft me een AB-kuur mee gegeven en moet over een weekje terug komen en dan gaan ze een kwart van me nagel verwijderen onder verdoving..brrr. Had ik zou maar eerder naar die dokter gegaan! Ik hoop dat die AB-kuur snel aan slaat. Ging gister koortsig naar bed dus was denk net op tijd met actie ondernemen.
    Haha even tussendoor; ik vind het echt hilarisch als Jenthe moet poepen.. dan perst ze zich helemaal rood en met zwaar geluid lekker te persen (zo zit ze nu naast me;))

@ me87, hoe voel je je nu?
    en hoe is het met de rest van de meisjes??

11. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    @Nijntje; Ah, wat vervelend van je teen! Hopelijk verloopt het verwijderen vlot en heb je er geen last meer van. En inderdaad er net op tijd bij, als je er al verhoging van krijgt is het wel best ernstig!
    Beterschap!
    Grappig dat Jenthe ook zo een moeite doet om te poepen. Hier ook eentje dat zich helemaal rood perst en haar vuistjes balt en dan hard zit te drukken. Inderdaad echt hilarisch :D!
    Het is hier inderdaad wel stil hé, de andere dames hebben het super druk denk ik :).

Ons meisje haar verstopte neusje is aan de betere hand, gelukkig! Ze had er best moeite mee. Het drinken was voornamelijk heel vermoeiend. Buiten dat is het nu echt een gelukkige en nieuwsgierige baby :D. Geen andere ongemakjes meer. Het boeren is bijna helemaal voorbij, geen reflux meer, het poepen gaat van een leien dakje, ... We hebben veel moeten zoeken en geduld moeten hebben, maar het is allemaal goed gekomen! Nu kan ze eindelijk op haar speelmatje alles gaan verkennen, wat eerst onmogelijk was met haar reflux. Je kon ze toen absoluut niet neerleggen! Het kan nu dus eindelijk allemaal echt beginnen. Deze pap heeft haar en ons leven helemaal opgebeurd :D!
    Pff, ik moet maandag terug beginnen met werken :(. Tegen het werken zelf zie ik absoluut niet op, maar zit elke nacht te piekeren omdat ik dan mijn meisje een hele dag moet missen! Zie het echt niet zitten :(. Gelukkig is mijn mannetje thuis en kan ik elke middag even naar huis om haar te zien :). Dat maakt het iets meer te verdragen, al blijf ik het vreselijk vinden ;).

Hierbij nog een foto van ons popje, echt een ondeugend snoetje heeft ze hier :p.

12. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Hallo dames, sorry voor mijn afwezigheid de afgelopen week. Mijn tante is zaterdag overleden dus heb het wat drukker gehad. Dinsdag naar de opbaring geweest en gisteren crematie, koffietafel en samen zijn met familie. Nu weer tijd om op jullie te reageren.

@ Shaantje, gelukkig is het nu wat minder met de boertjes. Sow Sienna drinkt ook al veel zeg. Wat fijn dat het nu zo lekker loopt bij jullie. OOh wat leuk dat luidop lachen, daar wacht ik ook nog steeds op. Julie maakt er soms wel een geluid bij dus komt al in de richting.
    Maandag al weer werken. Gaat zo snel he. Ik heb gelukkig nog 4 weken ofzo. Al vind ik het wel weer super om andere moeders nu te gaan begeleiden nu ik zelf meer ervaring heb.

@ Nijnjte, Ik leg nu inderdaad Julie ook sneller op bed, als ze haar even vast hebben gehouden kan ze daarna best in bed liggen. Daar slaapt ze zelf toch het fijnste.
    Mijn vriend is klantenadviseur bij een energiemaatschappij. Nu heeft dat bedrijf ook autoverzekeringen en zorgverzekeringen o.a. en aangezien je alleen november en december van zorgverz. kan wisselen is het dan super druk en valt hij dus daar in. Gelukkig deze week niet extra gewerkt ivm crematie, en nu morgen heeft ie personeelsfeest dus gaat ie overdag ook niet werken. Vind ik wel fijn.
    Ik heb wel vaak dat mensen zich bemoeien hoor. Meestal is het gewoon van aaah wat schattig en komen ze idd even praatje maken. Of ik wordt gewoon vet aangestaard. Vind het natuurlijk leuk want ben heel trots maar soms idd ook geen zin om met vreemde te praten.
    Fijn dat Jenthe nu beter slaapt en zo goed drinkt zeg. En leuk met die handjes. Dat doet Julie nog niet, begint nu steeds meer te brabbelen en haar handjes in der mond of een knuffeltje in haar mond, maar die brengt ze met haar armen naar der gezicht, die pakt ze niet vast. Ziet er wel heel schattig uit. Ze doet af en toe ook een poging een beetje op haar zij te draaien. Verder gebeurd er nog niet veel.
    Ze heeft geen favoriet knuffeltje maar ik wel haha, dus die krijgt ze altijd van mij.
    Julie vind het ook het fijnste om zo tegen mijn benen te liggen, dan doet ze allemaal lachen en brabbelen.
    Oh bah die ontstoken teen daar kan je veel last van hebben ja. Hopelijk doet de AB snel zijn werk.

@ Hier, Met Julie gaat het super en met mij ook steeds beter. Ik heb alle papieren van de bevalling nog eens doorgelezen en gepraat erover en merk wel dat ik nu minder last ervan heb. Hopelijk gaat het snel helemaal goed. Ik wil ook nog mijn status opvragen en het CTG bekijken, de bradycardieen van Julie, daar ben ik nog heel benieuwd naar.
    Julie is gisteren meegeweest naar de crematie en heeft zich perfect gedragen. Tijdens de dienst wat rondgekeken en af en toe een keer een uh uh laten horen. Al vrij snel ook in slaap gevallen, niks gehuild tijdens dienst gelukkig. Daarna koffietafel veel bij familie in de armen geweest. Op een gegeven moment daar gevoed en weer bij familie op de armen geweest. In totaal dus maar weinig geslapen, ik was mee naar mijn moeder gegaan, haar daar in bed gelegd ( voor het eerst) en ze heeft zonder te mopperen heerlijk geslapen. Heel de dag daar nog geweest en ze deed het echt zo goed. Was heel trots. Alleen in de avond, en dat is altijd in de avond, heeft ze een huilmomentje. Nu vind ik dat niet erg maar ze krijst dan zooooo hard. Weet dan gewoon niet hoe ik haar moet troosten en krijg er hoofdpijn van. Het is niet dat ze dus een huilbaby ofzo is want overdag gaat alles prima, ik denk dat het dus savonds van vermoeidheid komt, maar zo hard krijsen, je denkt haast dat ze ergens heel veel pijn heeft ofzo.
    Verder drinkt ze nu 6 keer op een dag. En snachts dus een lange ruk ertussen, al was het vanacht maar 6 uur maarja maakt ook niet uit.

Ik ben ook wel benieuwd hoe het met de andere dames en kindjes is.

13. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Deze van vanavond wilde ik nog even delen

Bijgevoegde bestanden:

14. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Hee meiden,

Een tijdje niet gereageerd hier omdat we op vakantie waren, maar ik ben er weer bij!

@Me87 gecondoleerd met je tante, wat een vervelende gebeurtenis en ook nog zo vlak voor de feestdagen. Knap dat Julie het zo goed gedaan heeft tijdens de crematie.

Dat huiluurtje 's avonds heeft Ruben ook een hele tijd gehad, was echt alleen 's avonds zo rond een uur of 6 meestal. Overdag nooit. En dan ook echt niet te troosten. Heb nooit echt begrepen waar het nou precies vandaag kwam, denk ook vermoeidheid inderdaad (op het cb dachten ze krampjes) maar sinds ongeveer een maandje heeft hij het niet meer, was ineens over. En heerlijk dat Julie 's nachts ook meer tijd ertussen gaat laten!

Fijn dat je je zelf ook weer wat beter voelt. Ik herken het zelf ook wel maar dan niet echt door de bevalling maar meer door de zwangerschap. Als mensen er van uit gaan dat ik alweer volledig hersteld en aan het werk ben schaam ik me er voor dat ik eigenlijk nog heel veel last heb van mijn bekken. Alsof ik me heel erg aanstel(fysio zegt dat ik het gewoon echt ernstig heb gehad en het een jaar gaat duren voordat ik alles weer kan, maar schijnbaar loopt de rest van NL na de kraamweek al weer de marathon dus ben ik heel raar).

@Shaantje Wat een ondeugend koppie heeft Sienna, super!

Fijn dat het met boeren weer beter gaat! En zielig he die verstopte neusjes, hier ook weer een snotteraar! Wij hebben zo'n neuspeertje om zijn neusje een beetje leeg te maken dat helpt wel. Maar door die verstopte neus is hij wel soms 4x per nacht wakker (haha en we waren zo verwend met een goede slaper, dus dat is even wennen). Maar super fijn voor jullie dat het nu zo goed gaat met Sienna! Het is even tobben geweest met de reflux etc. natuurlijk, dus dan zullen jullie wel onwijs blij/trots zijn dat ze het nu zo goed doet!

Dat zal even wennen worden morgen om je meisje achter te laten he. Gelukkig heb je wel zin om te gaan werken dan zal het waarschijnlijk wel snel goed gaan. Het zal even zoeken worden naar een nieuw ritme voor jullie! Ben zelf ook heel benieuwd hoe het zal gaan, moet 6 januari beginnen.

@Nijntje: ohh balen een ontstoken teen dat kan flink pijn doen he:x Leuk dat Jenthe ook dingetjes gaat vastpakken en grijpen, ik vind dat zo leuk om te zien bij Ruben:D Haha hij is inmiddels al een expert geworden hoor in dingen vastpakken. Hij slaat nu met zijn rammelaar tegen de speeltjes die aan zijn speelboog hangen waar hij anders niet bij kan;) Draaien doet hij hier ook nog niet, hij pakt vanalles, wil zichzelf optrekken aan mijn vingers, lacht en maakt volop geluid. Maar dat hij ook kan draaien daar heeft hij echt geen idee van, ach alles op zijn tijd :)

@Hier: Wij hebben een heerlijke vakantie gehad. Was benieuwd hoe het met de reis (3,5 uur) zou gaan maar dat ging prima. We zijn op de heenweg onderweg even een uurtje gestopt voor een voeding en op de terugweg zelfs in een keer doorgereden ging echt prima. Daar lekker stukjes gewandeld en gewoon lekker even genoten van elkaar met zijn 3tjes :)

Morgen moeten we weer naar het cb voor zijn prikjes dus dat wordt weer brullen ;) En 's middags naar het ziekenhuis voor een foto van zijn heupjes omdat hij zo lang in stuit heeft gelegen. Schijnt een standaard controle te zijn. Maar de kinderarts gaf al aan dat ze niet verwacht dat daar iets mee aan de hand is omdat hij zich prima ontwikkelt.

Ga straks wat uitgebreider teruglezen wat ik allemaal gemist heb, er komen wat geluidjes uit de babykamer dus ik denk dat hij zo wakker gaat worden :D

Samen met mama:
    Bekijk bijlage 367089

15. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    @Me87; Gecondoleerd met het verlies van je tante! Is inderdaad niet leuk met deze dagen! Op 28dec is het hier 1 jaar geleden dat mijn grootmoeder is overleden, zal ook weer raar doen.
    Haha, baby's zijn echt mensenmagneten hé, ik denk dat iedereen met een baby'tje kan beamen dat dan eender wie tegen je begint te spreken. Snap dat je dat niet altijd even interessant vind :D!
    Goed dat het nu veel beter gaat, nu je de papieren nog eens hebt doorgelezen en je er goed over hebt kunnen praten!
    Huilbuitjes zullen de kleintjes 's avonds allemaal wel hebben. Hier ook eentje dat meestal als het begint te schemeren even een lastig moment heeft. Hier ook van vermoeidheid heb ik de indruk. Dan krijst ze ook zo hard dat ze inderdaad pijn lijkt te hebben. Dat hebben ze dan toch allemaal gemeen :D.
    Mooie foto van jullie! Ook een echt lachebekje :p.

@M89; Super dat de vakantie zo goed is verlopen met Ruben. Zeker de momenten onderweg, is altijd afwachten natuurlijk ;). De test heeft hij zo te horen met glans doorstaan!
    Kan je nog even genieten van je mannetje. 6 Januari zal er jammer genoeg ook snel zijn! Dan gaat onze meid voor het eerst naar de opvang. Zal ook wel een hele aanpassing zijn ;).
    Ah, wat leuk dat Ruben zo zit te spelen met de rammelaar. Kan het mij al inbeelden, schattig :p.
    Hopelijk vallen de prikjes morgen weer mee en gaat hij er weinig last van hebben. En anders is hij hopelijk weer snel de oude!
    Aah, schattige foto! Is echt een pienter mannetje :D.

Hier; Wat is Siënna een slaapkop 's nachts seg! We worden echt verwend :D! Door de week maken wij haar om 6 uur wakker, omdat ze dit toch gewent moet worden als ze 6 januari naar de opvang moet en wij terug beiden moeten gaan werken. Maar in het weekend laten we ze normaal zelf komen, maar dit is ook geen optie meer ;). Om 8uur slaapt ze nog steeds! Langer laten slapen is geen optie, anders worden de 5 voedingen om de 4 uur zeer moeilijk. Ik denk dat we stilaan naar 4 voedingen moeten gaan, want we merken dat ze de 5 voedingen minder en minder nodig heeft. We zitten vanaf vandaag ook op 180/6. We zullen zien wat het allemaal geeft de komende dagen/weken ;). Van zodra de groentepapjes komen zal er wel een flesje wegvallen.
    Gisteren heeft ze ook voor het eerst haar hangspeeltje vastgegrepen en bracht het onmiddellijk naar haar mond. Het begint nu allemaal heel snel te gaan :). Ga nu nog even genieten van mijn laatste dagje rust met ons drietjes! Morgen is het weer werkendag. Van mij mag deze dag eindeloos duren :).

16. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Dames fijne feestdagen allemaal, geniet van jullie eerste kerst als gezinnetje!! :D

17. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Hetzelfde natuurlijk. Hele fijne dagen. Eerste kerst met de kleintjes.

Zal binnenkort ook op de rest reageren.
    Vandaag mijn officiële laatste verlofdag haha, Julie is 12 weekjes. Nu nog 3 weken vakantie.

18. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Ook van ons drietjes fijne feestdagen!

Geniet ervan!

19. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Op de valreep! Fijne feestdagen allemaal. ;)
    Waren vast leuke dagen de afgelopen 48 uur!

20. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Zo meisjes, kerst hebben we gehad! Hebben jullie fijne dagen gehad??

@ Shaantje, hoe waren je eerste dagen werken? Was vast weer even wennen?Wauw! Wat slaapt je meisje goed zeg. Jenthe, die slaapt echt nog niet langer door dan 5 soms 6 uurtjes 's nachts. ;) Eten gaat zo te lezen ook goed! Gaat snel joh, dat ze nu al weer een grotere fles mag en kan hebben. Duurt hier nog wel even.. 150 + 5 gaat er soms niet helemaal in..
    Is Siënna weer van haar verkoudheid af? Het heerst ook verschrikkelijk.. Fijn dat ze van haar reflux ect. af is! Super leuk dat ze dingen begint te pakken. Alles gaat naar die mond hé..;)

@ me87, gecondoleerd. Zoiets gebeurt altijd weer rond de feestdagen. Had je een goede band met je tante? Fijn dat het ging op de crematie met Julie, is toch altijd even afwachten. Lekker dat ze bij je moeder uiteindelijk heeft geslapen (en dat voor een eerste keer!).
    Ik heb vorige week te horen gekregen dat mijn opa (vader van me moeder waar ik heel eerlijk niet zo'n goede band mee heb) longkanker heeft. Uiteraard de ergste vorm dus zal niet lang duren. Hij krijgt nu chemo en bestraling dus afwachten wat het doet.
    Goed om te horen dat jij je ook weer wat beter voelt. Er over praten en de papieren door lezen heeft blijkbaar geholpen.
    Vervelend dat Julie zo'n huiluurtje heeft. Hoort er denk toch een beetje bij. Jenthe heeft het ook meestal even na het eten 's avonds.

@ m89, welkom terug! ;) Dus een fijne vakantie gehad? Super dat Ruben het zo goed deed! Vooral onderweg..
    Hoe ging het met de prikjes? Had hij er veel last van? Ik moet 16 Januari geloof ik weer, kijk er absoluut niet naar uit! :)
    Hoe was het in het ziekenhuis? Niks geks op de foto's?
    Het nichtje van me vriend haar meisje heeft een spreidbroekje omdat ze ook een lange tijd in stuit heeft gelegen. Ze heeft er geen last van maar ziet er toch een beetje sneu uit. Gelukkig is ze er bijna van af!

Wij hebben wel een leuke kerst gehad. Eerste kerstdag bij me ouders met me broertje + vriendin, mijn schoonouders + broer van me vriend en met me opa (vader van me vader). Heerlijk gegeten, cadeautjes uitgepakt en was gewoon erg gezellig. Jenthe deed het ook goed. Ze sliep lekker boven in een campingbedje. 'S avonds was ze wel huilerig en wilde ze niet slapen maar uiteindelijk viel ze op me arm in slaap en kon ik haar boven leggen. Super verwent natuurlijk.. Dit vond ik het meest bijzondere cadeau:
    Bekijk bijlage 367804 Bekijk bijlage 367806
    Een eigen stoeltje met een print van haar geboortekaartje + een foto in haar feestoutfit!

Gisteren waren we lekker thuis, met z'n drietjes. Heerlijk, de hele dag een beetje in joggingbroek gehangen, geen verplichtingen en lekker even gegeten met z'n tweeën.
    Jenthe doet het verder meer dan goed. Ze is vrolijk, eet redelijk goed, slaapt lekker oh en newsflash: ze neemt de fopspeen weer als inslapertje (moet ik em wel voorverwarmen onder de warme kraan;)). Gekkigheid!

Deel Deze Pagina