Trotse jonge moeders! (eind sep 2013)

Discussie in 'De mama's' gestart door M89, 15 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    @Nijntje; Werken ging prima. Super druk, dus niet veel tijd om te liggen piekeren. Al denk ik wel héél de dag aan haar hoor :D! Maar het moet, dus we kunnen er beter het beste van maken ;).
    Siënna slaapt inderdaad echt super goed, echt een luxe! Zal bij jullie vast ook wel komen. Het ene kind is er sneller aan toe dan de andere hé. Ze heeft een tijdje grotere flessen gegeten, maar nu gaan ze zelden op. Dus zal weer eventjes een sprongetje zijn geweest. Af en toe gaat er nog 200cc in, maar dit is meer uitzondering dan regel. Gemiddeld eet ze 150cc :).
    Verkoudheid is nog niet helemaal voorbij hier, maar de slijmen beginnen wel goed los te komen. Hopelijk is ze er snel vanaf. Hopelijk bij jullie ook ;).
    Hier ook leuke feestdagen gehad, al was het best vermoeiend voor Siënna. Ze wil echt alles zien en daardoor gaat ze soms over haar limiet waardoor ze te moe is om nog te gaan slapen ;). Gelukkig gebeurt het niet te dikwijls.
    Wat een super mooi en origineel cadeau!! Zal ze nog lekker veel van kunnen genieten :D. Fijn hé, de feestdagen met de kleintjes. Zeker als ze vlot verlopen :p.

2. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Gelukkig nieuwjaar meisjes!!
    Dat 2014 een sprankelend, gezond, gelukkig en prachtig jaar mag worden, met ons lieve & mooie kindjes! ;)

Leuke dagen gehad??
    Hadden jullie kindjes erg last van de knallen? Jenthe in eerste instantie niet maar werd rond 00:30u wakker. Ze lag stil in haar bed om haar heen te kijken haha. Rond 01:00 ging ze weer lekker slapen.

Gisteren moest ik wel onverwachts naar de dokter met me teen, ab-kuur was af en omdat ik op wacht sta zouden we de ingreep uitstellen tot volgende week.. Waar het niet dat ik me teen eergisterevond keihard had gestoten dus werd ie weer helemaal rood, dik en warm. Gelukkig had mijn eigen huisarts nog tijd om de ingreep om 16:00u uit te voeren. Dus nu mist me teen een stukje nagel en gaat het steeds beter met de pijn. :cool:
    Verder vierde we ou&nieuw thuis met me ouders, schoonouders en opa. Was reuze gezellig en iets wat laat natuurlijk en om 06:00u stond ik al weer naast me bed voor de fles..pff!! Ze slaapt wel sinds een paar nachten door. Ze gaat rond 21:00u/21:30u naar bed en dan maak ik haar wakker voor de fles van 23:30/00:00u en dan slaapt ze door tot 07:30-08:30u. Dus super trots en net voor dat ik weer moet werken!;)
    Bekijk bijlage 368709
    Vanmorgen in het nieuwe jaar!

3. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Ook van ons een gezond & gelukkig nieuwjaar!!

Hier wat mindere dagen gehad. Heb het nieuwe jaar plat in mijn zetel kunnen doorbrengen :(. Ben net een week aan het werken, véél te hevig geweest maandag, resultaat = Het verschot!! Heel deze week al zeker thuis, met verplicht 3 dagen platte rust. En dat ik thuis ben vind ik nog niet het ergste, maar dat ik niet kan zorgen voor ons klein prutske vind ik echt een ramp :(!! Echt platte rust komt er dus niet van... Al kan ik bitter weinig. Wandelen gaat net, bukken enz. is uit den boze!! Lukt gewoon niet :(.

Wel hebben we het zo goed mogelijk thuis proberen te vieren. Mijn ouders zijn naar ons toe gekomen in plaats van wij naar daar. Dus hebben we het nog wel gezellig samen kunnen vieren :). Siënna heeft wel last gehad van de knallen. We hadden ze om 23.30u naar bed gebracht, maar werd wakker van de knallen. Hebben we ze maar beneden in de box gelegd, daar was het geluid veel minder luid, door tv etc. en is ze om 23.55 als een blok in slaap gevallen. Ze is dus lekker slapend het nieuwe jaar ingegaan :D. Om 02.00u toen we gingen slapen op bed gelegd en heeft ze gewoon lekker als een roosje verder geslapen. Geen last meer van gehad :). Om 06.00u kwam ze voor een flesje en heeft toen verder geslapen tot 10.00u. Dus zeker geen klagen :D.

Wat goed dat Jenthe de laatste nachten lekker doorslaapt! Hopelijk blijft het nu zo. Dan heb jij ook je nachtrust en kun je binnenkort fit terug beginnen werken :D.

4. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    @ Shaantje, he wat naar zeg. Ik neem aan dat je met; 'plat in zetel', op bed liggen bedoeld?? Zo wil je na je werkweek niet eindigen nee.. Wat waren je klachten als ik vragen mag? Het verschot?? Moet misschien maar een snelcursusje vlaams nemen ;)
    Hoe voel je je nu?
    Fijn dat jullie het toch nog een beetje hebben kunnen vieren! Vervelend dat Siënna last had van de knallen. Het verbaasde me dat Jenthe er relaxed onder was.;)

Ja super dat Jenthe eindelijk een beetje door slaapt. Al was het vanmorgen wel weer 04:30u maar ik geef oud&nieuw daar gewoon de schuld van! :D Ik sta al drie dagen op wacht voor me werk maar er worden weinig baby'tjes geboren (althans thuis dan).

5. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Oeps, sta er niet altijd bij stil dat ze die woorden niet gebruiken in Nederland hihi :D. Misschien is het woord Lumbago je meer bekend :)? Zijn eigenlijk gewoon pijnlijke steken/pijnscheuten in de rug, waardoor je bewegingen enorm worden beperkt. En nee, bedoel echt plat in de zetel :D. Heb een hoekje gemaakt, waardoor ik zeer comfortabel kan liggen ;). Het is vandaag gelukkig al een pak beter!!

Hopelijk worden er snel meer baby's geboren. Al zal de babyboom weer eventjes voorbij zijn denk :).

Hierbij nog een foto van gisteren. Onze meid was gek aan het doen met de papa :p.

6. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Ooh ik heb het echt een beetje verwaarloosd hier, ben druk geweest.

Allereerst natuurlijk de aller beste wensen voor jullie en jullie gezinnetje, we gaan er een mooi jaar van maken (al was 2013 voor mij denk ik toch het hoogtepunt, heb zo genoten van de zwangerschap)

@ M89, wat fijn dat de vakantie zo goed is gegaan en je ervan hebt kunnen genieten. Kan je er nu weer tegenaan. Heb je al uitslag van de foto van de heupjes? (is inderdaad standaard wij doen dat ook bij alle kindjes die in stuit hebben gelegen na 3 maanden).

@ Shaantje, lekker dat Sienna nu helemaal haar draai heeft gevonden en de nachten ook zo lekker gaan.
    Gek he weer aan het werk. Maar mooi dat de dag zo snel voorbij ging.
    200 cc, sow ze drinkt veel zeg. Of is dat normaal bij fles voeding kinderen? Ik weet natuurlijk niet wat Julie binnenkrijgt maar als ze fles afgekolfde melk drinkt is het iets van 100 cc. En ze drinkt 6 x op de dag aan de borst.
    Onee shaantje wat klote zo veel pijn. Gelukkig al iets beter. Wat voor werk doe je eigenlijk?

@ Nijntje, Super leuk stoeltje, ik wilde die ook vragen aan familie maar me vriend vond het niet echt iets. In ieder geval voor nu niet omdat ze er nog niks aan heeft. Wie weet vraag ik hem toch voor haar eerste verjaardag ofzo.
    Heb je niet hoeven werken met Nieuwjaar? Of al een gezinnetje gehad? Hoe is dat nu weer zon kleine baby in je handen haha?

@ Hier, Julie is vandaag voor het eerst naar het kinderdagverblijf om te wennen. Ben benieuwd. Ik ga zo kolven en dan ff naar de zonnebank. Lekker even iets voor mezelf doen maar vind het ook wel heel raar dat ik thuis zit en niet ff naar haar kan kijken haha. Denk wel dat alles goed gaat daar hoor. Ze is maar een ochtendje dus rond half 1 haal ik haar op.

Zo alle feestdagen doorgekomen.
    Kerst veel bij familie geweest. 1e kerstdag was veel te druk (26 man) dus heeft Julie veel gfehuild. Uiteindelijk zelf ook in tranen maar weggegaan, ik kon het niet meer aan. 2e kerstdag heeft ze het perfect gedaan, ikw as zoooo blij. Dag erna wel flinke regeldag gehad, veel bij mij gelegen en gedronken. Denk dat dat gewoon door alle drukte kwam maar ik vond het heerlijk haar zoveel bij me te hebben.

Oud op nieuw bij vrienden gevierd, campingbedje voor het eerst mee. Julie heeft om 19.30 gedronken, naar bed gegaan, wakker om 22.30, even op geweest en om 23.00 gedronken en terug in bed. Door het vuurwerk en alles heen geslapen. Om 2.30 hebben we haar uit bed gehaald, slapend en al is ze naar huis vervoerd en daar in bed gegaan. Heeft haar ogen nog niet open gedaan haha. En om 7.00 gedronken, toen terug naar bed tot 11.20 geslapen. Dus ik zeg perfecte baby haha. Overdag famileibezoek, ook perfect gedaan. Ben zo blij. In de avond wel weer elk uur gedronken maar komt denk ik ook weer door drukte.
    Sinds 3 dagen is ze ook niet meer zo huilerig in de avond en gaat ze gewoon meteen lekker slapen.

Verder heb ik eigenlijk nog maar amper last van me bevalling. Ben nu ook gestopt met de minipil, heb ik 5 weken geslikt. Ik denk dat een deel van me negatieve gevoelens ook daardoor werden veroorzaakt. Daarnaast was me libido laag en vond ik het verschrikkelijk steeds dat ding in te nemen. Het idee dat Julie ook die hormomen binnen krijgt vond ik niks. Dus vandaar dat ik 31 december ben gestopt. Geen hormomen meer hier.

7. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Hoi meiden,

Allemaal natuurlijk ten eerste de beste wensen voor 2014! Wordt een topjaar met van die topkindjes :D

Hier ook druk geweest, net even alles terug gelezen wat ik gemist heb.

@Nijntje: Fijn dat de kerstdagen zo goed verlopen zijn en dat ze ook lekker geslapen heeft. Super leuk cadeau dat stoeltje!! Heerlijk ook dat jullie nog een dag lekker met je eigen gezinnetje hebben gehad, mijn man en ik zeiden ook al dat we dat volgend jaar ook moeten regelen :) En wauw zelfs weer aan de speen, wat een voorbeeld-baby! ;) Super lieve foto ook weer je ziet echt dat je gegroeid is. Jij bent nu ook weer aan het werk toch? Gaat het goed?

@Shaantje: Fijn dat het werken goed is gegaan, drukte is dan toch vaak het beste he dan heb je niet eens tijd om haar veel te missen. Wel fijn om toch ook weer even je eigen ding te hebben? Zielig dat je toch nog zo verkouden is, hier ook zo'n snotteraar. Bij Ruben helpt het soms om met hem in de badkamer te gaan staan als de douche aanstaat, door de stoom gaat zijn neusje dan open. Haha moet af en toe wel lachen om de typisch Belgische woorden, ik heb een Belgische tante dus herken veel dingen wel ;) Wel balen zo die pijn net rond de feestdagen, fijn dat je je in ieder geval weer wat beter voelt!

@Me87: Spannend dat Julie vandaag gaat wennen. Haha ik had dat de eerste keer ook dat ik het zo leeg vond in huis ineens, heel gek. Bij mij zeiden ze ook al dat het wennen vooral voor de moeders is ;) Die kleintjes vinden het al snel best gelukkig. 26 mensen is ook wel erg druk he, kan me voorstellen dat jullie het dan allebei even zat waren. Haha ik was eerste kerstdag met de 6 man die hier over de vloer kwamen al blij toen ze weer naar huis gingen ;) Oud en Niew ging super met Julie zo te zien, bij ons bijna precies hetzelfde :) Ook heerlijk in het campingbedje geslapen, eventjes er uit voor de fles, en 's nachts slapend de maxi cosi in toen we naar huis gingen.

@Hier: de prikjes-en-ziekenhuis-dag hebben we prima overleefd. Prikjes was natuurlijk wel even brullen maar daarna kon hij weer lachen, verder ook helemaal geen koorts o.i.d. gehad. Ze waren op het buro helemaal tevreden hij zat precies op het gemiddelde van de curves (niet dat ik er zelf waarde aan hecht, maar hij deed het dus in ieder geval goed).

's middags naar het ziekenhuis, komen we op de parkeetplaats aan staan daar ineens allemaal woonwagens en vrachtauto's van het circus dat iets verderop staat. Haha liepen gewoon kamelen over die parkeerplaats. Ruben keek heel verschrikt naar die kamelen hihi. Toch even nieuwsgierig rondgekeken natuurlijk. In het ziekenhuis was ook alles goed, die echo laten maken vond hij natuurlijk weer even niet zo leuk maar er waren gelukkig geen afwijkingen te zien dus alles is helemaal in orde.

De feestdagen zijn hier ook goed verlopen alleen wel erg druk allemaal natuurlijk. Tijdens de kerstdagen ging het wel goed met familie maar 's nachts werd hij dan wel ineens weer vaak wakker. Ik denk dat hij al de prikkels gewoon niet goed kon verwerken. Oud en Nieuw ging super we hebben het bij vrienden gevierd. Hij heeft daar gewoon goed geslapen in een campingbedje en 's nachts zijn we weer naar huis gegaan en sliep hij in zijn eigen bedje gewoon weer verder.

We hebben hier inmiddels een bijna-omroller. Hij snapt precies wat hij moet doen en als hij zo'n beetje half op zijn zij / half op zijn buik ligt dan lukt het hem ook. Maar als hij helemaal op zijn buik ligt dan krijgt hij het nog niet voor elkaar. Komt vanzelf wel :D

Maandag moet ik weer aan het werk. Zie er toch wel een beetje tegenop. Aan de ene kant wel zin om weer eens iets anders te doen maar toch ergens ook weer dat ik er tegen op die. Ach zal vast weer snel wennen. Ik heb gelukkig een erg drukke baan dus ik zal me weinig kunnen bezig houden met balen of Ruben missen. Begin wel met halve dagen nog voorlopig omdat ik nog geen hele dagen mag werken.

Straks nog even met Ruben de stad in, toch nog even genieten van die laatste vrije daagjes :)

Met kerst:
    Bekijk bijlage 369176

En vandaag in hij in een ondeugende bui, hele tijd geluidjes maken en als ik dan kijk gaat hij lachen de boef:
    Bekijk bijlage 369177

8. kelly90

kelly90 Actief lid

26 apr 2013
    138
    0
    0
    Hee dames!

Sorry sorry sorry echt TE lang niks van me laten horen, erg druk gehad!

Hoe is het allemaal met jullie kleintjes?

Hoop dat iedereen fijne feestdagen heeft gehad en een fijne jaarwisseling! Hier eerste kerstdag lekker gegourmet met mijn ouders en mijn broer was erg lekker, tweede kerstdag niks bijzonders want mijn vriend moest werken. Met oud en nieuw waren me ouders en broer der ook en mijn schoonmoeder en vader was ook erg gezellig. Chayenne had helemaal niks van al dat vuurwerk.

Verder is ze sinds een paar dagen niet de chayenne die ik ken.. kokhalzen, smakken, Produceert veel slijm/speeksel en soms last van wat reflux waar ze normaal nooit tot zelden last van had, en gister leek het zo wat als of ze stikte en zijn we gisteravond bij de hp geweest en daar heeft de dokter haar buikje geluisterd en hoorde dus niks geks en keek niet verder, toen ik vroeg of er niet iets in haar keel/mondje kon zitten zei hij nee en ging ook niet kijken.
    Sinds vandaag lijkt het als of ze wat benauwd is en haar eetpatroon is trouwens ook anders ipv de o zo hongerige baby die normaal nog 5 flessen wilde en ging huilen om de fles moet ik haar er nu zelf op wijzen dat ze wat moet gaan eten en krijgt een fles minder, nou is die weggevallen fles niet zo erg want qua gewicht mocht ze er eigenlijk ook nog maar 4

Verder moeten we morgen weer naar het cb en krijgt ze haar 2e prikjes,
    Waneer moeten die van jullie weer?

9. kelly90

kelly90 Actief lid

26 apr 2013
    138
    0
    0
    Leuke foto's trouwens van jullie kindjes wat zijn ze gegroeid!

Hier is chayenne nog niet zo ondernemend en is tevreden met haar armpjes zwaaien haha.

Hier een vrij recente foto van chayenne

Bijgevoegde bestanden:

10. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Hey meisjes,
    Fijn dat de feestdagen goed verlopen zijn!

@ Shaantje, geeft niet. Langzamerhand zal ik de woorden wel herkennen. Ik leer snel. ;) Hoe gaat het nu met je?
    Super leuke foto met je man! Happy baby!

@ Me87, allereerst fijn om te horen dat je, je weer beter voelt. Waarschijnlijk ook wel door de pil inderdaad. Ga je helemaal geen anticonceptie meer gebruiken?
    Ik gebruik nu nog de welbekende condooms maar ga als ik weer ongesteld ben met de pil beginnen. Zit toch echt nog even niet op een tweede te wachten..;);)
    Thanks, ik ben ook super blij met het stoeltje! Begrijpelijk dat je vriend zo denkt hoor. Ik denk dat het een heel leuk cadeau is om te vragen als Julie één jaar wordt.

@ M89, thanks! Nogmaals super blij met het stoeltje. ;)
    Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vond de tweede kerstdag even helemaal niks. Ik vind het vaak als zo'n verplichting en nu was het gewoon relaxed. Alleen de eerste kerstdag is dan wel extra druk.
    Mooi dat Ruben alle prikjes en onderzoeken weer goed doorstaan heeft. En dat de foto's goed waren!
    Wat goed zeg dat hij al begint met omrollen. Ik zag de foto's net als de mijne ook al in "show je foto's" de super leuke topic van Shaantje..;) echt een prachtig kereltje!
    Oeh, morgen weer voor het eerst aan het werk.. Zal wel even slikken zijn! Ga je fulltime aan het werk?

@ Kelly, welkom terug! Geeft toch niet! Fijn dat je er weer bent!
    Wel naar nieuws over Chayenne.. Ik las je verhaal al onder "baby's en dreumes". Wel goed dat jullie naar je gevoel hebben geluisterd en naar de HA zijn geweest. Gek dat ze niet verder keek. Ik zou het zeker in de gaten houden en anders misschien gaan voor een second opinion.
    Succes morgen bij het CB, ik zou het daar ook even aankaarten.
    Wij moeten maandag weer naar het CB.
    Onwijs leuke foto's, en wat een schattig jurkje heeft ze aan!

Hier gaat het prima. Jenthe is een happy baby en doet het allemaal volgens het boekje. Zelfs het doorslapen gaat nog steeds goed. Ze valt in slaap met een knuffeldoekje en dat ziet er dan zo schattig uit. Echt haar nieuwe vriend.
    Heb wel het ideed at ze nu echt meer ritme krijgt.

Ik zelf sta nog steeds op wacht, tussen door één dag vrij geweest. Ik sta erop tot morgen 08:00u maar zit nog steeds thuis. Ikke kwam er vrijdag achter (op me vrije dag) dat ik nog steeds hormonen heb.;) Ik was met me vriendje en Jenthe bij me ouders. We hadden het over werk en dat het echt wel even pittig gaat worden. Nou huilen! Ik zag me kleine meisje vrolijk in de wipper zitten en had het niet meer. Vind het echt veel vervelender dan ik dacht en het is ook de vraag of ik met dit werk door blijf gaan (aangezien ik 8 dagen achter elkaar werk) of dat ik toch ga solliciteren naar een baan met vaste uren in de zorg. Ik wil graag blijven werken want ik ben niet alleen moeder, wil graag onder de mensen blijven en alles wat ik binnen breng qua inkomen daar kunnen we weer leuke dingen van doen.

11. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    #111 shaantje, 5 jan 2014
    Laatst bewerkt: 5 jan 2014
    @Nijntje; Kan beter. Rug is nog steeds niet wat het moet zijn en sinds gisterenavond echt super ziek ook nog, keelpijn, hoofdpijn, oorpijn, ... Ik vrees een griepje! Het nieuwe jaar heeft me nog geen goede gezondheid gebracht. Hopelijk is dit niet de inzet van het nieuwe jaar, maar is het nu al ineens genoeg geweest en ben ik de rest van het jaar super fit :D.
    Wat goed dat het doorslapen nog steeds zo goed gaat! Dan zal het normaal niet zo snel meer veranderen ;).
    8 Dagen achter elkaar werken, phoe dat is zeker ook genoeg! Kan begrijpen dat je dan wel denkt om ander werk te zoeken, waar je ook gewoon weet hoe en wat! Hopelijk vind je snel iets naar je zin.

@Me87; Ze dronk zoveel. Zal vast weer even een groeispurtje geweest zijn :D. Nu drinkt ze nog 1x per dag 200cc, de rest van de flessen drinkt ze rond de 150 à 170cc. Al kost het ons soms wel veel moeite om de 150cc erin te krijgen. Ze kan best lastige momenten hebben tijdens het drinken. We denken dat ze misschien al iets begint te voelen van tandjes ;).
    Ik werk in de Delhaize. Dus best een zwaar fysieke job, want het kassawerk is niet voor mij. Ik draai mee in de winkel, uitpakken, etc...
    Hoe is de eerste wendag verlopen bij Julie? Had ze het er een beetje naar haar zin?
    26 Man, dat zal inderdaad wel wat veel zijn geweest voor jullie meisje! Gelukkig was ze nadien wel snel terug de oude.
    Dan heeft Julie zich toch ook perfect gedragen met oud op nieuw! Leuk toch zo van die schatjes :D.

@M89; Vervelend hé zo'n kleintjes met het snot. Hier is het nog steeds niet over. Het blijft maar aanslepen. Gelukkig maakt ze geen koorts, is ze nog actief en vrolijk genoeg en ze eet nog voldoende. Hopelijk is het snot snel over! Hier gaat ze regelmatig mee onder de douche. Dat helpt inderdaad, maar jammer genoeg niet voor lang ;).
    Snap dat je niet zoveel belang hecht dat hij op het gemiddelde zit of niet, maar is toch altijd leuk om te horen dat hij het goed doet hé! Is toch een leuke bevestiging dat jullie kleine kapoen het goed doet :D.
    Ah leuk dat hij begint te rollen! Nog even en hij zal het als de beste kunnen! Dan rolt hij misschien héél de kamer door :p.
    Véél succes maandag! Is inderdaad wennen, maar komt vast allemaal goed!

Reageer straks verder op de rest. Ga nu even snel eten nu onze kleine meid lekker slaapt :D.

12. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ M89, wat fijn dat hij na de prikjes niet meer heeft gehuild en dat de echo goed was. Hoeveel weegt Ruben nu? Ik hecht idd ook geen waarde aan wat cb zegt. Julie buigt af met haar groei maar ze doet het verder goed dus ben niet zo bang dat ze te weinig ofzo binnen krijgt. Morgen moet ik weer wegen, ben benieuwd. Wat leuk dat hij al probeert om te rollen. Hier ook 1 die flink aan het oefenen is. Alleen maar van rug naar buik, ze vind buikligging niet leuk dus ze ligt meestal op haar rug. Zo grappig hoe ze probeert haar benen in de lucht te gooien en haar lichaam naar de zijkant te rollen.
    Wat een knappert zeg die Ruben, al zo’n wijs mannetje haha.
    Hoe is je werkdag gegaan?

@ Kelly90, wat vervelend dat het even niet lekker gaat met chayenne. Klote hij die huisartsenpost, zo ging het bij ons ook. Even luisteren naar longen, nee niks aan de hand, ik zeg kan ze geen last hebben van haar oortje, nee kant niet. Maar idd niet eens naar gekeken. Ik hoop dat Chayenne zich alweer wat beter voelt, en hoe ging het bij het cb?
    Ik ga morgen weer, ook 2e prikjes. Hopelijk niet teveel last ervan.

@ Nijntje, gebruik nu idd ook condooms, Wil die eigenlijk ook niet maarja moet iets. Zou weer zwanger worden niet heel erg vinden maar ik ga opleiding beginnen dus zou niet handig zijn. Die heb ik al verzet omdat ik zwanger was van Julie haha, beetje lullig om het nog een keer te verzetten. Straks als ik weer ongesteld ben ofzo wil ik wel zonder condoom, maar dan rond vruchtbare dagen met ofzo. Weet het nog niet. In ieder geval geen zooi meer in me lijf. Ben je nog niet ongesteld geweest?
    Dat lijkt me idd wel shit van jou werk. Nu ook zo lang al op wacht. Je weet nooit wanneer je moet werken. Maar zijn er nu maar weinig geboortes ofzo? Bij ons op het werk is het vrij druk, die mensen hebben toch ook zorg nodig als ze naar huis komen? Hoe doe je het nu eigenlijk met opvang dan? En waar zou je anders willen gaan werken?

@ Shaantje, balen zeg nu zo ziek. Zit niet mee he. Is dat niet vroeg tandjes? Julie zevert opeens heel veel, mijn moeder zei ook krijgt ze al tandjes? Ik zeg uuuh nu al?

De eerste wendag op het kinderdagverblijf is opzich goed gegaan. Ze was vrolijk, heeft gespeeld, geslapen, gebrabbeld, gelachen. Ze vonden haar echt een relaxt kindje zeiden ze.
    Ik had haar om 8.15 gebracht, ze had om 6.45 gedronken thuis. Om 11.00 belde ze, Julie drinkt de fles niet. Ik dacht kutttt, ik daarheen was ze inmiddels in slaap gevallen, ze zeiden ja ze heeft 30 ml op, toen hebben we jou gebeld, ja en nu slaapt ze. Toen ben ik weer weggegaan. Ik zeg als ze echt over haar toeren is van de honger, kom ik wel terug. Ze moet leren daar die fles te drinken en niet de borst. Nou niks meer gehoord. Om 12.45 ging ik haar ophalen lag ze lekker te spelen. Ze hadden nog een keer fles geprobeerd maar had ze maar 10 ml van gedronken. Ze heeft dus van 6.45 tot 13.00 maar 40 ml uit de fles gedronken. Maar verder wel gewoon vrolijk geweest. Komende woensdag gaat ze een hele dag. Ben benieuwd.

Gister met me vriend uiteten geweest. Mede ook omdat we dan weer die fles konden oefenen. Dus Julie naar me moeder toe. Wij uiteten, extra lang weggebleven. Toen we daar kwamen had ze maar 20 ml uit fles gedronken. Pfff wordt je wel beetje moedeloos van. Maarja ik vind het ook wel fijn haar aan de borst te hebben haha. Ik denk dat ze het wel weer gaat doen, moeten gewoon meer oefenen. Want ze dronk eindelijk er weer uit paar weken terug, maar niet meer weggeweest dus niet meer geoefend. Achjah. Over 1,5 week werken dus heb nog even om te oefenen.

13. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    @Kelly; Wat vervelend dat ze haar niet verder wilden onderzoeken! Daarvoor zijn ze er toch? Hopelijk is ze ondertussen weer lekker de oude.
    Zitten jullie op 4 flessen? Ik overweeg het ook met Siënna, maar soms denk ik dat ze nog te jong is, ookal heb ik het vermoeden dat ze het perfect op 4 flessen zou doen. Ze vraagt namelijk nooit voor eten! Met 4 flessen gaat er wat meer tijd tussen zitten en gaat ze misschien weer meer eten.
    Hoeveel weegt Chayenne nu? Siënna woog vorige week 5.770gr. Ik ben dus nog aan het twijfelen ;).

@Me87; Ik zou ook denken dat het zeer vroeg ik voor tandjes, maar het zou natuurlijk altijd kunnen. Ze heeft alleszins best véél "symptomen" die erop wijzen. Ze zevert ook véél meer. Ze kauwt steeds op haar vingertjes en tutje. En dit steeds aan dezelfde kant. Ze heeft momenteel hele platte/waterige stoelgang. En haar eetlust is fel verminderd. We zullen wel zien :p.
    Wat vervelend dat Julie weer niet uit de fles wou drinken! Hopelijk is het terug beter als je terug moet gaan werken. Voor één keertje kan het geen kwaad als ze eens weinig drinkt op een dag. Maar zo elke dag is toch ook niet erg gezond hé :). Nog lekker véél oefenen ;).
    Morgen ook de 2de prikjes? Wij ook weer morgen, ben benieuwd hoe ze er deze keer op reageert ;).

Hier is Siënna vandaag voor de eerste keer naar de opvang geweest. En pff, wat had ik het moeilijk om haar bij "vreemden" achter te laten :). Daar binnen ging het nog goed, maar van zodra ik in de auto stapte om naar het werk te gaan, ben ik in huilen uitgebarsten. Zo stom ;). Was blij dat ik haar om 17.15u terug kon gaan halen! Ze heeft het eigenlijk zeer goed naar haar zin gehad. Wel minder gegeten en héél weinig geslapen. Maar ze zag en hoorde ook zoveel dat ze niet wou slapen. Maar dat heeft ze thuis ook, dus dat waren we gewoon :p. Voor de rest heeft ze de hele tijd braaf liggen spelen in haar box. En het resultaat was dat ze vanaf we haar zijn gaan halen niet meer echt wakker is geweest. Ze is echt pompaf. Ze ligt nu lekker bij mij te bekomen :D. Morgen voor het eerst een hele dag naar mijn schoonmoeder. Benieuwd wat dat gaat geven. En dan morgenavond naar het cb. Dan zullen we weer horen hoe ze gegroeid is. Ben zeer benieuwd :p.

14. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    @Kelly: Welkom terug! Hoe gaat het nu met Chayenne? Leuke foto's ze is ook lekker gegroeid zo te zien! Hoe zijn de prikjes gegaan? Hier hebben we de 2e prikjes al achter de rug, de 20e gaat hij alweer voor de 3e (pff wat gaat de tijd snel!)

@Shaantje: Hoe gaat het met je rug? Weer een beetje opgeknapt? Je begint het jaar niet lekker inderdaad zo met rugpijn en een griepje, maar ach.. je kan het maar gehad hebben he ;) Moeilijk he dat achterlaten bij de opvang...ach meid over een paar weken voelen we ons vast beter als we het wat meer gewend zijn! Ik dacht bij Ruben trouwens ook al dat hij tandjes krijgt maar iedereen verklaart me voor gek haha. Maar hij kauwt ineens op zijn vingertjes en speen, kwijlt de hele boel onder en drinkt zijn flessen onrustig. Op zijn tandvlees zie ik bovenin de hoeken ook twee bobbeltjes zitten dus ik dacht zou het... maar kan toch haast niet zo vroeg? Heb hem gisteren wel zo'n gekoelde bijtring gegeven die vond hij wel fijn geloof ik zat er heel de avond op te sabbelen.

@Me87: Fijn dat het goed ging op de opvang. Alleen toch weer moeite met de fles, gaat het al beter nu jullie er meer mee oefenen? Ruben is 23 december voor het laatst gewogen toen woog hij 6080gr, dus zal nu wel weer wat meer zijn. En lengte was 60,5 cm (ik denk zelf iets langer maar ja ze gaan hem niet helemaal uitrekken om hem te meten natuurlijk). Lekker dat je gestopt bent met de pil, zou ik ook wel willen. Ik merk ook echt de invloed van de hormonen wel op mijn humeur (en op mijn redelijkheid richting mijn man af en toe haha) maar als ik stop dan heb ik cyclussen variërend van 58 dagen tot 20 dagen ofzo dus dat is ook echt niet ideaal.

@Nijntje: Dat lijkt me lastig ja aan jouw werk dat je niet echt weet waar je aan toe bent als je zo lang op wacht staat. Heb je het verder wel goed naar je zin? Is het lastig om iets met meer vastigheid te vinden in jouw sector? Hoe ging jij het ook al weer doen met de opvang?

Hier is de eerste dag werken op zich goed gegaan (zijn ook nog maar halve dagen voor mij, dat scheelt toch ook wel weer denk ik). Ik miste Ruben wel echt hoor, moet er echt nog wel aan wennen. Ik had van mijn man 's ochtends een fotolijstje gekregen met een foto van Ruben er in voor op mijn bureau, dat was wel lief :) Toen ik hem 's middags weer op ging halen had hij veel gehuild op de opvang, volgens de leidster had hij last van krampjes. Als ik dat overdag geweten had had ik het waarschijnlijk zo zielig gevonden dat ik hem meteen weer was gaan halen, dus misschien maar goed dat ik het pas achteraf hoor. Ga hem om 17u weer halen hoop dat het vandaag beter is gegaan.

Sinds gisteren zitten we hier op 4 flessen (180/6). Hij kreeg er altijd 5 maar voor die laatste moesten we hem echt wakker maken omdat hij om 20u al naar bed gaat. Dus maar eens geprobeerd wat hij zou doen als we hem gewoon lieten slapen en jawel...heerlijk doorgeslapen tot vanochtend 7u!! Hopen dat hij dat vannacht nog een keer wil doen :) En over 10 dagen is hij alweer 4 maanden, het gaat zo snel. Lijkt me echt leuk om te beginnen met een groentehapje straks.

Zo nu nog even de minuten aftellen tot ik hem weer op kan gaan halen ;)

15. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Hallo,
    Even een update van het consultatie bureau.
    Julie woog 5030 gram en is 59 cm. Ze heeft prikje gekregen en verder eigenlijk geen bijzonderheden. Ja die fles, drinkt ze dus nog steeds niet, hun hebben paar tips aangedragen maar denk dat dat ook niet gaat werken. We zien wel hoe het gaat lopen, maak me er niet zo druk om. Mede ook omdat de opvang naast het ziekenhuis zit, dus met uiterste nood kan ik gaan voeden tijdens me werk, alleen zou het niet ideaal zijn.
    Morgen gaat ze een hele dag wennen dus ik ben benieuwd. Ik ga wel vanalles doen maar blijf in de buurt zodat ik eventueel er heen kan gaan.

Ze begon net wat te mopperen van het prikje denk ik dus heb haar pcm gegeven. Nu ligt ze lekker in bedje.Normaal ben ik niet zo van de medicijnen maar heb geen zin om uren haar te moeten troosten na de prikken. Ze wordt verder wle wat meer verwend op deze dagen haha. Lekker knuffelen, sneller ana de borst voor troost. Vind ik zelf ook fijn haha.

@ Shaantje, hoe zijn de prikjes bij jou gegaan?

@ Shaantje en m89, omdat Julie zoveel zeverd en ook veel haar handen in de mond heeft heb ik dat aangekaard bij het cb. Die arts zei dat ze op deze leeftijd meer speeksel gaan produceren en meer hun handen ontdekken, daarom veel in de mond doen. Omdat die vingers in de mond zitten kunnen ze neit slikken en daarom kwijlen ze. Haha is dus gewoon heel normaal en geen tandjes.

16. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Hee Birshit,
    Gezellig, tuurlijk kan je meekletsen. Hier waren de meeste eind september uitgerekent maar veel zijn pas in oktober bevallen haha. Achjah maakt niet uit.
    Lees een beetje terug en reageer lekker mee.

17. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Welkom Birshit! Leuk dat je mee komt kletsen :) Ruben is van 17 september dus die is ongeveer dezelfde leeftijd als Isabeau (mooie naam trouwens!)

@Me87: Handig dat je het even gevraagd hebt van dat kwijlen etc.! Toch geen tandjes dus haha, zou ook wel heel toevallig zijn als al onze kindjes ineens heeeel vroeg tandjes kregen ;)

Fijn dat het verder allemaal goed was op het cb!

18. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Welkom Birshit!
    Voor ons allemaal is het inderdaad het eerste kindje, voor jou ook?
    Mooie naam Isabeau, wel een flinkerd bij de geboorte zeg! Ben je thuis of in het ZH bevallen? Zo te zien geef je nog steeds bv. Super goed! Ik heb een maand afgekolfde melk gegeven. Bv zelf ging niet erg goed maar ik wilde dat ze toch wat van zich zelf binnen kreeg.

@ Shaantje, hoe is het nu?
    Haha totaal begrijpelijk toch dat je even je tranen liet lopen toen je Siënna weg had gebracht. Fijn dat ze het zo lekker heeft gehad!
    Hoe was het bij het cb? En.. is ze lekker gegroeid? ;) Wij moeten maandag weer!

@ Me87, ik ben twee keer ongesteld geweest sinds de bevalling en vond het wel even lekker zonder extra hormomen. Maar de pil werkt direct op de dag van ongesteldheid vandaar dat ik er mee begin met mijn volgende ongesteldheid.
    Lekker joh, uieten geweest me je vriend. Ben je af en toe echt aan toe hé. Jammer dat Julie maar 20cc had gedronken. Zo laat je haar toch ook niet helemaal gerust achter! Succes morgen met de hele dag wennen op het kinderdagverblijf, komt vast helemaal in orde!
    Fijn dat het goed was bij het cb, met haar bescheiden gewicht en lengte. Heerlijk klein kindje!;) En wat zijn de "goed bedoelde" adviezen van het cb voor het nemen van de fles?

@ M89, fijn dat het werken goed ging. Weinig last van je bekken? Super lief van je man zeg! Jammer dat Ruben het niet zo heel lekker deed op de opvang. Huilen en krampjes, vervelend! Haha inderdaad maar goed dat je het niet van te voren wist ja!;)
    Qua eten doet Ruben het lekker zo te horen. Hij slaapt lekker door zeg. Begin je met vier maanden ook direct al met de hapjes? Het lijkt me inderdaad ook heel leuk, alleen klinkt vier maanden al zo vroeg!:)

Hier even de antwoorden op de zowat zelfde vragen van Me87 & M89. ;)
    Ik sta stond inderdaad erg lang op wacht. Dit is vaak een uitzondering maar in mijn regio waren gewoon weinig baby'tjes geboren. Ik doe uiteraard thuisbevallingen maar ik ga ook gewoon naar gezinnen die net of de dag na de bevallingen thuis komen.
    Ik zou graag in een geboortehotel (die hebben wij aan het ZH) willen werken i.v.m. een vast rooster en zodat ik nog steeds het werk kan uitvoeren wat ik leuk vind. Maar ben bang dat ze geen verzorgende IGer aannemen. Maar ik moet daar nog even achteraan. Anders wordt het verpleeghuis/verzorgingstehuis met ouderen (het werk waar ik ook bekend in ben en al vanaf me 17de in gewerkt) avond en nachtdiensten.
    Mijn ouders/schoonouders passen op of me vriendje is thuis.

Ik merk dat ik echt zoekende ben qua werk. Ik wil graag voor de kraamzorg blijven werken maar ik vind 7 a 8 dagen wel erg lang achter elkaar. Ik wil wel een 0-uren contract er bij zoeken (wat mijn orginele plan was) maar ik houd wel van vastigheid en ik kan hun nooit vertellen wanneer ik wel kan werken. Pff ik wil één ding sowieso en dat is wel blijven werken maar ik moet echt even me weg vinden. Komt wel goed.:)

Ik heb vanmorgen Jenthe wegebracht naar mijn schoonouders, om vervolgens thuis rustig op wacht te kunnen staan (ook een soort wendagje dus). Ik reed ook een beetje van slag weg. Maar ik ging nog even boodschapjes halen bij mij in de buurt en toen ik thuis kwam werd ik een half uur later gebeld dat ik een gezinnetje heb! Eindelijk, was blij ook want anders zou ik sollicitaties bekijken maar of ik me echt zou kunnen concentreren thuis zonder me kindje. :);) Voor de afleiding was werken wel goed maar onderweg naar huis kon ik echt niet wachten om haar te knuffelen en de simpele dingen doen zoals de fles geven. ;) Was wel weer even heerlijk. De baby van het gezin waar ik werk was inderdaad echt weer klein! Jeetje wat is Jenthe dan groot zeg haha.

Jenthe rolt sinds een paar dagen op haar zij, super trots!! Verder heeft ze het bij ope&oma wel prima gedaan, alleen was ze kapot en kon ik haar vrijwel meteen na het avondeten (na dat ze onder de fles door in slaap viel) weg brengen. Helemaal onder zeil! Dus heb voor het eerst weinig gezien van Jenthe vandaag. :(

19. kelly90

kelly90 Actief lid

26 apr 2013
    138
    0
    0
    Hee meiden,

met chayenne is het nog steeds niks verbeterd en gaan vandaag naar de kinderarts eindelijk na 2 x hp 1 x cb en 1x eigen ha, gister vlak voordat we naar ha moesten kwamen we er achter dat chayenne verstopt zit/zat dus daar meteen lactulose voor gekregen en dat werkte gelukkig meteen, verder denken we toch verborgen reflux (johannesbroodpitmeel helpt niet) dus hopen dat we vandaag iets van maagzuurremmers voorgeschreven krijgen want het is niet normaal dat je kindje er bijna elke keer in stikt en er nu ook zelfs snachts last van heeft en we gewoon niet meer durven te slapen.

Verder maandag op het cb te horen gekregen dat ze nog niet volgt voor haar leeftijd wat wel zou moeten, hierdoor onderneemt ze dus ook nog niks qua spelen omdat ze het niet ziet, er spookt van allles door ons hoofd van totale blindheid tot gewoon een late (re) ontwikkeling, het is een zeer emotionele baan.

Verder groeit ze wel heel goed, ze woog 7000gram en ze was 65.2cm en met de prikje was ze heel klein beetje huilen maar ze heeft er voor de rest helemaal geen last meer van gehad.

Ik reageer later even op de rest van de gesprekken en welkom birshit!

Ik hou jullie op de hoogte ga proberen om nog even wat slaap te kunnen vatten voor het wekkertje gaat.

20. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Ik reageer later uitgebreid, even ego bericht.

Ik zit vet in spanning, echt erg. Julie heeft om 8.00 gedronken, dus zou rond 11-12 uur weer moeten drinken op het kinderdagverlbijf. Ik heb nog geen telfoontje gehad maar manmanman ik heb zoveel spanning in me nu. Bel zometeen zelf.
    Het wegbrengen vind ik geen probleem, maar op t moment dat ze meot gaan drinken kwam dit gevoel. Me vriend appte ook al of ik iets wist haha.

Deel Deze Pagina