Reageer alleen even snel op de laatste twee berichtjes lees vanavond even uitgebreider bij. Pff Kelly wat ontzettend vervelend allemaal!! Ik hoop dat jullie vandaag verder komen bij de kinderarts want kan me voorstellen dat je op deze manier geen moment rust hebt! Wat zeiden ze op het cb ervan dat ze niet volgde? Is dat iets waar de kinderarts ook naar gaat kijken of is dat echt voor de reflux? Succes meid!! Me87 kan me voorstellen dat je er dan echt even mee bezig bent rond die voedingstijden, hoop dat ze je snel wat laten weten! Ook jij succes!
@ Nijntje, adviezen van het cb waren om de melk met een bekertje te geven, cup feeding. Opzich zou dat kunnen maar denk dat ze daar niet blij mee zijn als ze 120 c moeten gaan cuppen. Daarnaast had de arts van het cb het idee om de borstvoeding in te dikken en met een lepeltje te gaan geven. Maar dat wil ik niet, en ik heb ergens gelezen dat moedermelk niet bind. Enja over maand mag ze fruit dus dan zou ze dat op het kinderdagverblijf kunnen eten. Maarja onder de 6 maanden is het niet de bedoeling dat het de borstvoeding vervangt maar gewoon voor erbij, maar dan krijgt ze in ieder geval iets binnen. Ze is idd bescheiden, maar begin me toch wel beetje zorgen te maken. Heb advies gevraagd bij lactatiekundige en ze zeggen dat ze rond deze leeftijd toch wel meer voedingen nodig hebben en dat ze niet door mag slapen, zeker omdat haar curve er niet super uitziet, maarja op cb zeggen ze weer dat het goed is. Ik weet niet meer zo goed wat ik met alle adviezen moet. Ik wist niet dat je als verzorgende ig de kraam inkon? Dacht dat je echt kraamzorg richting had moeten volgen. Maar wel fijn, dan heb je iets meer keus. Idd kraamhotel is ook leuk, bij ons bestaat dat niet in Eindhoven. Werken dus ook geen kraamverzorgene bij ons. Ik denk dat ik volgende week ook weer moet wennen aan de kleine babytjes haha. Maar heb echt veel zin om te gaan werken. Ben maandag op het werk geweest en vandaag, heerlijk bij me collegas, lekker kletsen. @ Kelly, wat balen meid. Ik ben benieuwd hoe het bij de kinderarts is gegaan. Worden dan ook meteen de oogjes gecontroleerd of niet? Ik snap dat je nu heel erg in onzekerheid zit. Gelukkig groeit ze wel goed zo te zien, dat is al een zorgje minder. Ik hoop op goed nieuws wat je kan vertellen. @ jullie allemaal want bijne iedereen vroeg ernaar Het is helemaal niet goed gegaan op het kinderdagverblijf, ja, het spelen en het slapen en het lachen gaat allemaal goed. Dat doet ze perfect, ze is heel lief, mopperd amper. Maar heeft dus niks gedronken. Ik baal echt als een stekker. Uiteindelijk heb ik om 12.15 gebeld (nadat ze dus om 8 uur voor het laatst bij mij had gedronken) Ze waren bezig met de fles op dat moment maar het lukte niet. Ik ben toen meteen erheen gegaan, ik dacht ze kunnen wel aan blijven kloten maar het is al zon klein meisje en ze heeft haar voeding echt nodig. Dus gevoed. Daarna weer naar huis, enja om 16.15 belde ze, het gaat echt niet. Dus toen heb ik haar opgehaald. Ik ben echt even helemaal van slag, wat meot ik nu doen? Ze dronk gewoon de fles, weigerde maar uiteindelijk dronk ze weer. En nu kapt ze er weer mee. Ze doet alsof ze niet weet hoe het moet maar ze kan het gewoon. Veel mensen zeggen als ze honger heeft gaat ze echt wel drinken maar ze doet het echt niet, dan krijgt ze of veel te weinig voeding binnen (en ik denk dat ze al aan de weinige kant zit) of ze wordt op een gegeven moment zo boos. Ik kan dat niet over me hart verkrijgen om op het moment te wachten dat ze helemaal over haar toeren is van de honger. Ik blijf het gewoon proberen. Ik ben nu thuis met de tuitbeker aan het oefenen. Misschien wil ze dat. Ik weet echt niet meer wat ik moet proberen. Daarnaast maak ik me dus zorgen om haar gewicht, zie haar curve, is niet geweldig. CB vond het nog goed hoor maar lactatiekundige dus niet. Maarja verder doet ze het super goed, ze heeft haar avondse huiluurtjes niet meer, gaat zonder problemen slapen, drinkt aan de borst en speelt lekker tussendoor. Alleen die klote fles. Vrijdag weer kinderdagverblijf, de middag, pff. En ik vind het juist zo leuk om haar erheen te brengen. Zo wordt dat steeds minder. Even iets anders, ik heb een fotootje laten bewerken. Wat vinden jullie ervan?
@Birshit; Welkom!! Wat een mooie naam . Zo te horen een goede slaper wat een luxe ! Hier ook ons eerste kindje. @Nijntje; Ik ben zo goed als genezen. Nog een beetje het snot, maar voor de rest voel ik me prima! Het was super goed gegaan bij het cb. Ze groeit prima in haar lijn, wel net onder het gemiddelde blijkbaar qua lengte , gewicht scoort ze netjes op het gemiddelde, maar daar hecht ik geen belang aan. Ben blij dat ze het in haar lijn super doet . Ze weegt nu 5.920gr en is 59.5cm groot. Prima dus . Doet toch altijd wel wat raar hé, je kleintje wegbrengen! Dan geniet je inderdaad eens zo hard van de kleine dingen als je ze bent gaan halen . Hier was Siënna toen ze de eerste keer naar de opvang ging ook helemaal uitgeteld! Vond het toen ook super jammer dat ze alleen maar wou slapen. Wou ook zoveel doen met haar, omdat ik haar al een hele dag had moeten missen. Weet dus perfect wat je bedoelt . Geweldig als ze beginnen rollen hé. Nog even en ze zal heel de kamer doorrollen haha , het begin is gezet! @Kelly; Wat vervelend!! Hoe is het geweest bij de ka?? Het lijkt een beetje op de symptomen dat Siënna heeft gehad in haar eerste levensweken. Zij had ook verborgen reflux. Ze heeft hiervoor Zantac gekregen, hierdoor had ze gelukkig geen pijn meer. Maar de reflux bleef tot we eindelijk de goede pap hadden gevonden en ineens waren alle problemen van de baan, johannesbroodpitmeel hielp hier ook niet! Hopelijk is het bij jullie ook snel opgelost. Ik vond het ook doodeng om 's nachts te gaan slapen. Ik had ook steeds bang dat ze er 's nachts in zou stikken. Daarmee heeft ze ook de eerste 2 maanden bij ons op de kamer geslapen. Net naast onze hoofden, zodat we er onmiddellijk aankonden van zodra ze teruggaf. Ze groeit inderdaad wel goed! Dat is toch een hele geruststelling dat ze het wel goed doet qua gewicht & lengte. Over het volgen: Ze volgen ook maar de gemiddelden! Jouw meisje is misschien gewoon iets later qua volgen van voorwerpen. Maar gaat misschien sneller zijn met andere dingen. Ieder kind heeft zijn eigen ritme. Hopelijk heb je snel duidelijkheid! @Me87; Ik snap dat je van slag bent! Is ook echt vervelend dat ze niet wil drinken uit het flesje. Hopelijk gaat ze het toch snel waarderen. Zo breng je ze inderdaad helemaal niet graag weg. Haar curve wijkt inderdaad wat af, maar dit kan allemaal nog perfect bijtrekken hoor! Misschien doet ze binnenkort wel een hele inhaalslag . Mijn man zijn petekindje had tot voor kort ook altijd een hele slechte groeicurve qua gewicht. Ze is nu één jaar en is nog steeds een mager meisje (weegt ongeveer 8.5 kilo), nu begint het gewicht bij te trekken, viel de eerste maanden veel af en kwam veel te weinig bij, maar doet het voor de rest allemaal super goed! Is vrolijk, levendig, erg actief, ... Komt allemaal wel goed . Je foto vind ik trouwens echt geweldig! Echt prachtig!! Prikjes zijn hier goed gegaan! Ze slaakte even een huiltje, maar het was ook onmiddellijk terug vergeten en begon al terug te lachen en brabbelen . Hier twijfel ik toch nog steeds over de tandjes! Het is niet alleen het kwijlen, maar ook op de vingers kauwen, zeer platte stoelgang, sinds maandag luieruitslag, ze eet lastiger, ... We zullen wel zien . @M89; Mijn rug is genezen. Hij blijft soms wel gevoelig, maar dan kijken we gewoon wat we doen . Het wegbrengen zal nog wel lange tijd onwennig zijn, je zorgt natuurlijk altijd het liefste zelf voor je kind. Ach, we zullen wel zien. Gemakkelijker word het gelukkig wel . Het is al een geruststelling dat ze het overal goed doet en super braaf is en dat ze het er ook naar haar zin heeft! Zowel bij sm als bij de opvang loopt het allemaal zeer vlot. Dat maakt het draaglijker, al ben ik altijd blij als ik ze kan gaan halen en ze lekker kan knuffelen en vertroetelen .
Hee meiden sorry dat ik alleen momenteel even update over me kleine meid en niet op jullie. Lange weg van emotie vandaag waarbij ze vanmorgen ineens trekjes in haar mondhoek had (dacht misschien een zenuwtrekje) vanmorgen vroeg bij de ka geweest en over dat spugen was misschien een griepje volgens hem maar over het volgen maakte hij zoch wel zorgen, we mochten meteen daarna een echo van haar hoofd laten maken daar zag alles er prima op uit en in de eind van de middag konden we nog bij de oogarts terecht, eenmaal dat we in de tussentijd even naar huis gingen werden de trekjes alleen maar meer oogjes en wenkbrauwen dus meteen weer de ka gebeld en die ging een afspraak regelen boor een hersenfilmpje toen moesten we ineens snel snel snel weer naar het ziekenhuis, eenmaal daar kreeg ze ook trekjes in der arm er bij. Toen moesten we meteen weer door naar de ka voor de uitslag van het filmpje en helaas daar was helaas een kleine afwijking te zien en dan barst je echt in tranen uit. Toen hadden we meteen te horen gekregen dat ze een nachtje moest blijven ter observatie, eenmaal dat de oogarts eindelijk tijd had (jeetje wat hebben veel mensen oogklachten) toen bleek er gelukkig niks geks te zijn met haar ogen tot hoe ver zekkunnen zien bij een baby. Nu slaapt ze gelukkig lekker rustig, voor haar ook een erg onrustige dag geweest) morgen eind van de dag krijgt ze een mri en dan weten we als het goed os van hoe en wat maar we hebben eigenlijk allemaal een vermoeden ook al vertelde me der eentje van de afdeling dat die trekjes ook misschien door de entong kan komen (mogen ze eigenlijk niet zeggen) Laat jullie morgen weer meer weten!
Ooh sterkte Kelly. Ik hoop dat het allemaal meevalt. Mag je ook in het ziekenhuis blijven slapen? Heel veel succes. Hou het hier in de gaten. (En dan zit ik te zeiken over een stom flesprobleem)
Jeetje Kelly wat een verhaal!!.Heel veel sterkte vanmiddag ik zal aan je denken. Ik hoop dat jullie snel meer duidelijkheid krijgen. Mocht je bij haar blijven in het ziekenhuis?
Hey meisjes, @ Kelly, wat heftig allemaal meis! Logisch hoor en goed dat je het allemaal van je af schrijft hier. Heeft ze een beetje geslapen in het ZH? Mochten jullie bij haar blijven? Echt ik vind het zo rot voor jullie. Hoe gaat het nu met de "trekjes" en wat was de uitslag van de MRI? Het zullen wel nare dagen zijn voor jullie.. Sterkte!! @ Me87, allereerst! Geweldige foto! Julie zit inderdaad een stuk onder het gemiddelde en kan me enigsinds wel voorstellen dat je je zorgen begint te maken.. Ze is al zo fijntjes en dan op het kinderdagverblijf niet willen eten. Echt bale! Het advies uitproberen waar je je het prettigst bij voelt. Zo'n lactatiekundige weet vaak wel waar ze over praat. Wat je ook zegt; 'het is alleen de voeding'. De rest doet ze zo te lezen prima. Hoe heb je het vandaag aangepakt? Ging het beter of drinkt ze nog steeds niks tot weinig uit de fles/tuitbeker? Morgen moet ze natuurlijk weer heen.. Heel veel succes! @ Shaantje, fijn dat je je weer beter voelt! Goede berichten van het CB, lekker hoor! Het klinkt allemaal best! Ja, blijft lastig een hele dag zonder me kindje.. Gister heeft me moeder bij mij thuis opgepast en me vriendje is sinds vanadaag t/m maandag vrij dus die geniet heerlijk van zijn vader/dochter tijd! Ik moet zeggen dat ik lekker druk ben in me gezinnetje dus de tijd gaat gelukkig snel. Ik baal alleen want maandag moet Jenthe naar het CB voor haar prikje en controles en daar kan ik niet bij zijn en dat zal dus de eerste keer meteen al zijn dat ik dat mis. F#cking irritant, wil daar ook heel graag bij zijn!
Ons arme meisje wat ligt ze er zielig bij, we zijn gelukkig een stuk wijzer geworden na de mri en we zijn grotendeels opgelucht, waarom ze al deze symptomen heeft(sinds gister heeft ze ook last van epilepsie aanvalletjes) komt omdat er bloed boven haar schedel zit waardoor haar hersenen werden geprikkeld en dus al deze symptomen heeft. Morgen word er weer een mri gemaakt omdat ze willen zoeken hoe dat kan. Ze moet zo ie zo nog een paar dagen ter observatie blijven van hoe het allemaal verder gaat. Haar hersenen zelf en haar ogen zagen er voor zo ver ze kunnen zien allemaal goed uit. We mochten ook blijven slapen en doe ik vannacht weer. De foto wilt even niet want internet is slecht in het ziekenhuis, ga het zo nog we ff proberen. Morgen komt er weer een nieuwe update.
Pff, heftig seg! Gelukkig is er duidelijkheid wat er aan de hand is en kunnen ze het nu hopelijk snel verhelpen!
Jee Kelly, ben benieuwd hoe ze daaraan is gekomen? Maar belangrijker dat ze er nu vanaf komt. Klote zeg. Verwen haar maar lekker met veel knuffels daar. Germ meisje. @ Hier, Julie is al vanad 12.30 op het kinderdagverblijf. Ik had gezegd dat ze neit hoefde te bellen als ze niet dronk maar dat ze moesten bellen als ze niet meer te genieten was van de honger. Uhm heb nog niks gehoord en durf zelf niet te bellen haha. Dus afwachten. Ga haar om 18.30 ophalen dus zit te popelen om te mogen gaan. Heb heel de middag fotos zitten inplakken want lag ver achter. Maar nu is me lijm op. Reageer later nog op de anderen, en zal een update geven haha.
even een update van chayenne sinds gisteravond laat. gisteravond nog naar het vu in amsterdam overgebracht en daar te horen gekregen dat het slecht gaat met chayenne, ze denken heel erg aan een stofwisselingsziekte, daar zijn er zo veel van en voor heel veel soorten zijn er geen medicatie en zijn zelfs levensbedreigend. momenteel is ze net naar het intensive care gebracht vanwege zware mediciatie voor de epilepsie aanvallen waardoor haar ademhaling kan stoppen. verder word er als het goed is vandaag weer een eeg gemaakt en maandag weer een mri. laten we allemaal hopen dat het niet levenbedreigend is en ze er weer bovenop zal komen en oud kan worden met medicatie.
Jeetje Kelly wat vreselijk!! Moet steeds aan jullie denken.. Heel veel sterkte meid hoop dat er snel meer duidelijkheid komt voor jullie
Weer een dag voorbij en nog niet veel wijzer, maar wat doet ze het goed ondanks dat haar medicijn vandaag alweer 2 keer omhoog was gegaan vanwege de epilepsie, ze ademt nog steeds zelfstandig en was ook weer wakker (normaal slapen ze daar alleen maar mee) morgen weer een eeg om te kijken hoe haar hersentjes het doen. En dan maandag of dinsdag weer mri, hopelijk worden we daar een stuk wijzer uit met hopelijk positief nieuws verder nog vele bloeduitslagen afwachten minimaal een week vanaf maandag dus ja voorlopig zitten we hier nog wel! Please god pray for our little girl!!!
Pff, krijg er rillingen van als ik het lees! Dit wens je niemand toe! We denken aan jullie en duimen voor de kleine Chayenne!
Vandaag weinig verandering bij chayenne, alleen na de eeg weer haar medicatie iets omhoog gegaan omdat ze toch nog ligt wat zagen qua epilepsie. Maar nog steeds ademt ze zelfstandig en word ze wakker, het is zo'n knappe sterke meid! Morgen weer eeg en misschien mri