Verschilt dit echt?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Blaak, 27 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hallo!

Ik heb een dochtertje, maar die was 3 maanden te vroeg geboren. De bevalling duurde in totaal ongeveer 12 uur, en ik kon het aardig volhouden, alleen vanaf een cm of 7/8 niet meer, kreeg toen een hevige weeenstorm. En toen ze daarna de vliezen gingen breken met 10 cm, vloog mn dochtertje er zo uit, maar ik had geen pijn!

Het was dus een aardig makkelijk bevalling voor mij geweest, zonder knip of scheur en ook geen verdoving ofzo. Ze woog 1300 gram.

Nu moet ik bijna bevalling van de tweede.. en deze is geschat rond de 3500 gram en dat is wel bijna 3x zo groot!

Nu mijn vraag.. Is de bevalling meestal hetzelfde en gaat de tweede dan ook sneller? Doet het dan echt zo veel meer pijn of voelen alle weeen hetzelfde hoe groot het kindje ook is? Ik heb zon angst omdat ik zelf aardig klein ben (165) en straks een groot kindje (in mijn ogen) moet uitpoepen!.. Doet dat zo veel meer pijn of is dat ook een beetje te vergelijken met een wat kleiner kindje?

Hopelijk helpen jullie me!

Groetjes, Mandy

2. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Volgens mij heeft de heftigheid van de weeen ed niets te maken met de grootte van je kindje. Wel zal het daadwerkelijk "uitpoepen" zoals jij het noemt misschien iets moeilijker gaan. Er moet toch een groter lijfje door hetzelfde kleine gaatje.

3. Blaak

Blaak Niet meer actief

Iets moeilijker of iets pijnlijker? haha, soms lees je ook dat ze dat helemaal niet erg vonden en dat het snel ging enzo.. Maar aan de andere kant hoor je ook zo vaak dat het inderdaad moeizaam gaat. Maar ik ben bang voor die pijn! Doet dat dan zo gigantisch ongelovelijk veel pijn als het hoofdje staat? Ik vind een piercing zetten ofzo al pijnlijk, hou niet echt van gemene pijn.. Vraag me zo af of dat ook van dat gemene pijn is..

4. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    lekker is anders :)

maar als het hoofdje staat is het al bijna voorbij!

5. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik ben ook klein en tenger (1,56) en Emme woog bij de geboorte 3200 gr. Alles is prima gegaan, had maar één hechting. Je lichaam kan het vast prima aan. Het is er voor gemaakt ;) .

Pim

6. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Bij mij op de cursus zeiden ze toen dat een wat zwaarder kindje wat meer 'meehelpt' met de ontsluiting. Dus wbt zou het makkelijk moeten gaan. Maar ja of dat echt zo is zul je toch echt af moeten wachten ;) .

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb volledige ontsluiting gekregen in ongeveer 6 uur en had dus een groot kind, maar je zal nooit weten of het daardoor zo snel ging ;). De weeen waren best pijnlijk, maar goed te doen. Ik ben trouwens 1.68m.
    Het persen, dat was heeeeeerlijk! Eva was een sterrenkijker en de laatste centimeters waren wel erg vervelend daardoor (maar niet extra pijnlijk) omdat ik persdrang kreeg. Dus toen ik een paar uur later mocht persen was ik zo opgelucht! En het persen deed helemaal geen pijn (eerst op de baarkruk om Eva te draaien), zelfs niet toen het hoofdje stond. Heb ook geen knip, scheur of hechtingen gehad. Heb wel een uur persweeen gehad, waarvan ik de helft moest wegpuffen omdat haar hartslag daalde. Daardoor heeft het goed kunnen oprekken.
    Het enige nadeel van zo'n groot kind vond ik dat ze behoorlijk hard hebben moeten trekken om haar eruit te krijgen toen haar hoofd er al was, maar ze heeft er gelukkig niets aan over gehouden. Op dat moment zelf was ik er helemaal niet mee bezig, was alleen maar heel erg hard aan het persen omdat ze zeiden dat dat moest ;).

Deel Deze Pagina