Hier weer een nieuw hoofdstuk in het vraagstuk reflux. Sinds een kleine week geswitched van omeprazol naar nexium. Zoon heeft echt flinke reflux en deze week is het dus weer zoeken maar een goede dosering. Hij is 4,5 maand oud en weegt ongeveer 8 kg nu. Hoeveel nexium gebruikten jullie bij dit gewicht? Ik geef nu twee keer een half zakje maar zijn spuug net was erg zuur.
2 keer een half zakje. Hebben we eigenlijk altijd gebruikt, vanaf dat we naar twee momenten per dag gingen, (daarvoor 1 keer per dag 2/3 zakje).
Doorgaans wordt de nexium niet opgehoogd naar gelang het gewicht. Hier bij 2 kinderen rond de 3 maanden gestart. Bij de oudste gestopt toen hij een jaar was (2x daags half zakje) en de jongste krijgt het nogsteeds (1x daags half zakje). Vanaf het begin tot het eind dezelfde hoeveelheid blijven geven. Nexium heeft soms echt wat tijd nodig voor het zijn werk optimaal doet. Een kleine week is nog niet lang genoeg om te beslissen of het zijn werk goed doet.
Ok, helder. Dan wacht ik het af. De dosis lijkt me dan, in vergelijking met jullie, voldoende. Bedankt!