Hoeveel nexium bij 8 kg

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Carino, 17 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Hier weer een nieuw hoofdstuk in het vraagstuk reflux. Sinds een kleine week geswitched van omeprazol naar nexium. Zoon heeft echt flinke reflux en deze week is het dus weer zoeken maar een goede dosering.

Hij is 4,5 maand oud en weegt ongeveer 8 kg nu. Hoeveel nexium gebruikten jullie bij dit gewicht? Ik geef nu twee keer een half zakje maar zijn spuug net was erg zuur.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

2 keer een half zakje. Hebben we eigenlijk altijd gebruikt, vanaf dat we naar twee momenten per dag gingen, (daarvoor 1 keer per dag 2/3 zakje).

3. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Onze dochter van 5 mnd en 8 kilo krijgt 1x per dag een heel zakje

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Doorgaans wordt de nexium niet opgehoogd naar gelang het gewicht. Hier bij 2 kinderen rond de 3 maanden gestart. Bij de oudste gestopt toen hij een jaar was (2x daags half zakje) en de jongste krijgt het nogsteeds (1x daags half zakje).

Vanaf het begin tot het eind dezelfde hoeveelheid blijven geven.

Nexium heeft soms echt wat tijd nodig voor het zijn werk optimaal doet. Een kleine week is nog niet lang genoeg om te beslissen of het zijn werk goed doet.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ging hier ook pas echt goed werken na een week of 2.

6. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ok, helder. Dan wacht ik het af. De dosis lijkt me dan, in vergelijking met jullie, voldoende. Bedankt!

Deel Deze Pagina