Maart mama's 2010, deel 7!

Discussie in 'De mama's' gestart door jedalin, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

    jedalin VIP lid

    4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Alweer toe aan deel 7 dames! :D

    Het deel waarin al onze kindjes 2 jaar gaan worden (of net zijn geworden :)) ... leuk! :D

    Dat er zoals altijd maar lekker veel geschreven mag gaan worden hihi :)
     
  2. jedalin

    jedalin VIP lid

    4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Setti: Wat een goed nieuws op Fb las ik!!! Echt top!! Hopelijk wordt het huis lekker snel verkocht.

    @ Johannal: Benieuwd hoe grote broer Seph reageerde op zijn zusje! En hoe het met jullie gaat natuurlijk! :)
    Hopelijk mag je snel naar huis toe.

    @ Gwen: Dikke knuffel voor jou (n.a.v. privé forum) (hihi mensen die niet in het privé forum kunnen denken nu...wat zou ze daar geschreven hebben......waarom heeft ze een knuffel nodig?? Nou?? Daarom!)

    @ hier: Vandaag heeft de chirurg gebeld ivm de slikfoto-uitslag.
    Ze geeft aan dat de vernauwing die op de slikfoto te zien is ook kan komen doordat er spieren in de slokdarm minder goed werken en daardoor het eten minder snel zakt. Dat lijkt dan dus op een vernauwing.
    Maar ja, welke van de 2 het nu is weet ze niet.
    Die twijfel heeft ze omdat de arts die in december (Kerst) ons Daan geholpen heeft met dat stukje in zijn slokdarm aan had gegeven dat er een minimale vernauwing zat..
    Op de foto lijkt dat nu dus erger, maar dan had hij dat tijdens het opereren ook wel gezien.
    Ze heeft a.s. maandag chirurgen-overleg en gaat dan voorleggen om een endoscopie van zijn slokdarm te maken om te kijken hoe het er uit ziet. En om dan direct ook tijdens die endoscopie indien nodig zijn slokdarm op te rekken. (Endoscopie = met een camera in zijn slokdarm, dus via zijn mond/keel.)

    De zuurmeting waar de andere chirurg over gesproken had ziet ze niet zo zitten omdat zij denkt dat Daan nooit 24 uur een sonde gaat laten zitten. En dat denk ik ook niet; die haalt ie er direct uit en kan hem slecht eeen dag vastbinden.
    Dus ze gaat ook voorstellen om preventief weer medicatie hiervoor te gaan gebruiken. Eerder hebbe nwe die ook altijd gebruikt maar omdat het zo goed ging zijn we daarmee gestopt (ranitadine, zantac...kennen enkele dames hier wel)
    Dat is er dus voor om eventuele reflux die er zou kunnen zitten te bestrijden.

    Hij wordt hiervoor dan dus opgenomen als het doorgaat zoals zij voorstelt. Indien we het nodig vinden kan hij dan ook een foto van zijn buik laten maken ivm het poepen. Hij poept nu namelijk soms 8x op een dag, en soms helemaal niet.
    We zouden natuurlijk graag zien dat het 1x per dag is, maar ja, dat is dus niet.
    Maar moeten we dus even kijken of het nodig is om te gaan kijken hoe het er van binnen uit ziet.

    Volgende week horen we wat er besloten is. Maar lijkt me wel dat we er van uit mogen gaan dat het een opname wordt om in ieder geval de endoscopie te gaan doen.
     
  3. superb

    superb Fanatiek lid

    20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    Joehoe, gevonden! Jedalin, bedankt voor het openen.

    @ Jedalin; Jeetje, dat is toch best wel een heftig verhaal van Daan. Het belangrijkste is natuurlijk wel dat ze er iets aan gaan doen. Hopelijk zijn ze er snel achter wat nu het werkelijke probleem is en wat de beste oplossing is.

    Hebben jullie ook een vermoeden dat Daan nog steeds last heeft van reflux? Ranitadine hebben wij ook een hele periode voor Morris gebruikt maar ik kan me nog herinneren dat jullie een veel hogere dosis gaven.
     
  4. jedalin

    jedalin VIP lid

    4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    We hebben dat vermoeden eigenlijk niet, maar omdat het laatste wat ze willen is dat zijn slokdarm beschadigd wordt door eventuele reflux, willen ze dat waarschijnlijk preventief gaan geven.
    Wij hebben het altijd voor de zekerheid moeten geven maar op een gegeven moment dus af mogen gaan bouwen omdat het goed ging.
    Gaat nog steeds goed en de kans is groot dat hij het ook niet heeft want vaak als ze van de ranitadine af zijn en het gaat goed komt het ook nit meer terug....maar in sommige gevallen dus wel en dat risico willen ze niet lopen.

    Wij moesten idd toen oook meer geven als doorgaans gegeven wordt aan een kindje, maar ja, dat had natuurlijk met zijn slokdarm te maken.
     
  5. Soda Pop

    Soda Pop Niet meer actief

    @ all, hallow, ik meld me ook in (WAUWW, alweer) deel 7!!

    @ Jedalin, ik las het al op FB.. Wat een verhaal van Daan.. Vind het nogal wat... Weer een opname voor het kleine mannetje! Wonderlijk eigenlijk dat hij er nog altijd zo vrolijk en nuchter van is heh! Nix geen trauma of wat ook, lijkt hij er tot nu toe van te hebben!! Tis echt een super kanjer!!
    Ik hoop dat ze nu ook alles in één keer goed bekijken en alles dan eens "afgesloten" kan worden, of zal hij op latere leeftijd zowiezo nog een keer geopereerd moeten worden?

    @ Superb, hihi, dat jou dat opviel dat we naar een deel 7 mochten gaan!! Hihi, had het nie eens in de gaten!! De laatste keer dat ik naar het aantal berichten keek dat er was geschreven zaten we op bijna 3000 ofzo...

    @ Johannal, ik ben ook zooo benieuwd hoe Seph reageerde! En hoe het met jullie gaat?
    Hoe lijkt het met de wond? Is het netjes gehecht?
    Krijg je goede pijnstilling etc.?

    Liefs
     
  6. Alies05

    Alies05 Fanatiek lid

    5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Wauw deel 7 al weer. Wat gaat het snel.

    @setti en hoe was het vanmiddag? En nu maar duimen dat jullie woning snel verkocht wordt.

    @jedalin heftig verhaal van Daan. Het arme manneke krijgt aardig wat voor de kiezen. Hopelijk kunnen ze er snel wat aan doen.
     
  7. Johannal

    Johannal Fanatiek lid

    28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Oooooh het gaat zo goed hier!!!

    Ik voel me zo veel beter als na Seph. Selah doet het ook geweldig. Ze is een natuurtalentje aanhappen en drinken dus de borstvoeding loopt echt al heel goed. Gisteren steeds om de vier uur (waarvan drie kwartier wel drinken) en vannacht ieder anderhalf uur :p niet zo heel veel geslapen maar maakt niets uit. Gisteren is ongeveer iedereen al geweest Seph, 2 x ouders en alle zussen met hun gezin of partner 's avonds nog 2 vriendinnen dus vanmorgen alleen nog vrienden en vanmiddag Seph met zijn tante. Vanmiddag hebben we dus samen lekker geslapen. En nu ligt ze op het bed tussen mijn benen op een kussen lekker te slapen *smelt*. Met mij gaat het ook super (wat een verschil) het katheter en de infussen zijn vanmorgen verwijderd en ik heb vanmorgen al gedoucht.

    Seph meest Selah; the story!
    Nou gisteren was Seph dus al even hier maar toen was hij niet echt geïnteresseerd hij heeft gekeken en dat was prima. Verder heeft hij heerlijk met de brandweerauto gespeeld die hij van Selah had gekregen. Maar vanmiddag *smelt* hij was hier een tijdje een beetje aan het rondbanjeren en stappen en toen ging Selah na het drinken terug in de wieg (de wieg hier is hoog en mijn bed stond heel laag) eindelijk kwam
    Seph lekker bij me opschoot (hij had niet geslapen en was helemaal hyper) maar hij wilde wel YouTube filmpjes kijken van tractors op mijn mobiel. Dus we zaten lekker en na een tijdje draaide hij zich naar Selah en wilde hij kijken. Dus ging hij bij me op bed staan en kon zo net in het wiegje kijken en toen gingen we een beetje kletsen. Dat is Selah, dat is de neus enz enz en toen ging hij haar aaien en wilde hij neuzen :D en uiteindelijk pakte hij zelfs zijn ALLES zijn Heilige slaapschaap van het bed en mocht die bij Selah liggen en mocht zij er mee knuffelen!!! Alles bij elkaar is hij er een minuut of drie helemaal mee bezig geweest het was echt TE Schattig. We stonden erbij en keken ernaar! Het was helemaal zijn eigen idee/initiatief! Ik ben zo blij dat we gisteren niet gepusht ofzo hebben.

    Ben echt zo gelukkig, zit al een tijdje alleen met Selah bij me en ik voel helemaal die rust..... Heerlijk
     
  8. Johannal

    Johannal Fanatiek lid

    28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Linda goh zeg die Daan, die moet al wat doorstaan (en daarmee jullie ook natuurlijk) ik vind het best heftig voor die kleine man en inderdaad wat Kussie zegt knap dat het hem niet beïnvloed in gedrag enz. Heel veel sterkte ermee hoor het is absoluut niet niks. Lees wel dat jullie goed geholpen worden klopt dat? Dat is wel fijn zeg.
     
  9. Appel en Peer

    Appel en Peer Niet meer actief

    Johannal; wat heerlijk om te lezen! Word er zelf gewoon helemaal happy en verliefd van! Ik wil ook hihi.. :)
    Maar misschien stomme vraag hoor; is er niks meer te zien van haar beentje of iets wat ze toen zagen op de echo.
    Hoe lang moet je nog in het ziekenhuis blijven? Geniet er maar heerlijk van. Dat is het wel het fijne van in t ziekenhuis liggen, alle visite kan al komen etc. Heb je geen zorgen meer thuis haha! ;)

    Jedalin; pff heftig allemaal weer met Daan. Zie m indd ook niet 24 uur met een infuus zitten. Nou ben benieuwd hoe en wat nu verder.

    En fijn zeg dat ze nu weer 2 dezelfde jasjes hebben haha :p!

    Ehm sorry heb bij gelezen maar weet t niet meer. Donderdag altijd beetje drukke dag. Dus ook druk in m'n hoofd.

    Oma is ziek die op vrijdag altijd oppast. Dus nu zelf vrij kunnen regelen, moet alleen om half 8 openen tot 9. Tot dat m'n collega komt zeg maar. Ik neem Taleah gewoon mee maar ja betekend wel dat we samen vroeg weg moeten haha. Dus ik duik vroeg m'n bed in hihi...
     
  10. Johannal

    Johannal Fanatiek lid

    28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Nee klopt er heeft helemaal niemand gerept over dr korte beentjes. Wel is ze extra gecontroleerd omdat ze in stuit heeft gelegen. Wijaakte ons ook niet meer zulke zorgen omdat bij de overdracht van de vk naar de gyn onze gyn ook zei van: oh ja die Guo nou daar zou ik me absoluut geen zorgen over maken jullie kindje mankeert niets! (had dat effe eerder gezegd, maar goed)

    Ik mag zaterdagmorgen naar huis
     
  11. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.280
    2.179
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Johanna: Wat super om te horen dat je al zo geniet. En hoe Seph vandaag reageerde...*smelt* Genietse meis!!

    Jedalin: Jeetje wat een gedoe rondom Daan, arm mannetje en arme jullie. Aan de andere kant wel fijn dat ze natuurlijk alles onderzoeken en geen risico's nemen. Hopelijk komt er uit alle onderzoeken een goed resultaat!

    Gwenolyn: Hoe is het met jou? Rommelt er al wat?:)

    Kussie: Balen van die financiële tegenslagen, het zit ook niet mee zeg...

    Setti: Succes met de verkoop van jullie huis!
     
  12. vriendlief

    vriendlief Fanatiek lid

    25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    Bij deze nog gefeliciteerd!!!!
     
  13. Lisil

    Lisil VIP lid

    19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    jedalin nou lekker dan t lijkt er op dat de artsen elkaar een beetje tegen spreken hopelijk kunnen ze via de endoscopie meer zien en wordt er meer duidelijk

    johannal wat fijn te lezen dat seph zn dierbare knuffel aan zn zusje gaf echt zo cute. en zo te horen doet ook hij t helemaal super. echt fijn te horen dan jij je ook goed voelt. geniet er lekker van meid

    hier en huis nu dus de bezichtiging gehad en viel vies tegen!!! pfff. T zijn de eerste bewoners die er nog wonen en zijn dus bejaard. ze hebben nooit wat aant huis gedaan t dakkappel op zolder is redelijk goed maar t stukje op de voorzolder is nooit afgewerkt en de hele voorzolder is niet geisoleerd. boven overal nog enkel glas en de badkamer met een opstap van wel iets van 30 cm echt mega lelijk. en die vaste kasten in de slaapkamers echt zo lelijk maar goed die kun je verwijderen. t houtwerk bijna overal moet wat aan gedaan worden. en in de keuken kan geen raam open alleen die deur die voor de helft oopen kan en in die deur zitten 4 raampjes en 2 raampjes zit vocht in. en dan nog de chloride schade al met al zeker wel 15.000 euro aan onderhoud die gedaan moet worden. ze zitten niet op de schopstoel dus misschien staat die nog te koop als ons huis verkocht is en anders is er wel een ander huis we kijken iig vrolijk verder ook naar andere huizen en morgen krijg ik nog t bouwkundig technisch rapport gemaild. dus we wachten af.
     
  14. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Jedalin: Wat een verhaal over Daan........ Ik kan me voorstellen dat jullie dit even goed op je moeten laten inwerken (ook qua medicatie voor eventuele reflux, omdat jullie zelf niet het idee hebben dat Daan last heeft van Reflux, en ik het eigenlijk ook nooit uit je verhalen opmerk dat hij er eventueel last van zou hebben), en qua buikfoto van Daan.
    Het lijkt mij ook dat Daan de sonde geen 24 uur laat zitten.

    Tja, als hij dan toch opgenomen gaat worden voor een endoscopie, misschien ook meteen buikfoto's laten maken? Als hij er dan toch ligt.

    @ Kussie: Oohhh, oké op jaarbasis, ik dat dat het op maandbasis was:), maar ja, dan is het nog een hap geld wat je mist.

    @ Johannal: Volgens mij is jouw roze wolk zo groot dat hij zelfs boven Tiel hangt:D:D:D:D
    Ik vind het zo fijn om te lezen dat je zo positief terug kijkt op je bevalling, met jouw alles goed gaat, de BV als een speer loopt, en Seph helemaal in love is op zijn kleine zusje. Wat een goede grote broer zal hij zijn!!

    Fijn dat er met Selah helemaal niks aan de hand is!!!

    @ PenF: Het is nog nooit zo rustig geweest in mijn buik;). Kleine uk is wel druk aan het bewegen, mijn buik danst af en toe alle kanten op, maar verder helemaal niks, nada, nopes.

    Ben je klaar met knutselen?

    @ Setti: Zo valt dat even vies tegen:$ Als je de foto's ziet zou je dat echt niet zeggen. Tuurlijk sommige dingen wel verouderd, maar dat het zo slecht is onderhouden.

    @ Zazz: Wel handig dat je Taleah even kan meenemen naar je werk.
     
  15. seanli31

    seanli31 Fanatiek lid

    19 apr 2009
    1.213
    0
    0
    Brabant
    gaat snel weer, een nieuw deel!

    @johannal, fijn dat alles zo goed gaat :) word ook helemaal blij van je verhaal hahaha

    @jedalin, leuke jasjes ;) enne spannend weer met daan!!

    @setti, balen dat t huis tegenviel zeg :( wat willen jullie? wel verder kijken neem ik aan, je bent toch nog nergens aan gebonden? dit zou wel een flinke klus worden als ik t zo lees!


    voor diegene die ik nie op fb heb, mn buikje morgen 17 wk :D
     
  16. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Seanli: Mooi buikje!!
     
  17. seanli31

    seanli31 Fanatiek lid

    19 apr 2009
    1.213
    0
    0
    Brabant
    best groot alleen he voor 17 wk ? :)
     
  18. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Valt toch wel mee? Lekker trots zijn op je buikje!!
     
  19. seanli31

    seanli31 Fanatiek lid

    19 apr 2009
    1.213
    0
    0
    Brabant
    hallo karinde!!

    tja weet eigenlijk nie zo goed hoe jullie zwangere buikjes dr allemaal uitzagen hahaha ik bedoel, of die ook al zo flink waren bij 17 wk ;) maar ben trots hoor! :) voel nog gn beweging eigenlijk maar dit zal ook wel vanzelf komen ;)
     
  20. Lisil

    Lisil VIP lid

    19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    seanli mooi buikje hoor

    huis we willen zowiezo de verkoop van ons huis afwachten en wie weet staat t dan nog te koop we kijgen nog t bouwkundig rapport gemaild daar in staat precies beschreven wat er nog gedaan moet worden. maar goed t is een groot huis met mogelijkheden we laten t ff bezinkenn en wie weet komt er een ander leuk huis op ons pad
     

Deel Deze Pagina