Trotse (oude) augustus 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Leontine78, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Libra1

    Libra1 Bekend lid

    2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Annet, valt het op? haha. Klopt wel hoor. Ik ben nog steeds wel nuchter en makkelijk. Maar ik hou wel echt zo veel van die kleine man, wil hem ook niet echt delen eigenlijk hihi. Als schoonma voor de grap al vraagt wanneer mag hij nou eens bij mij logeren? Dan denk ik, dat gaat voorlopig niet gebeuren. Om die reden ook wel blij dat ik BV geef, anders heb je dat gezeur weer dat andere een fles willen geven en durf ik misschien weer geen nee te zeggen, nu is hij lekker van mij :)

    Hoe zijn jullie (schoon)moeders eigenlijk? Onze ouders zijn dol op hem! Maar sm uit het wel echt veel meer. Die rukt hem zo uit zijn wieg.Loopt er graag mee te "zeulen". Mijn eigen moeder hoeft hem niet perse constant vast te houden, vind het ook lief om naar hem te kijken als hij bij mij ligt, of gewoon lief slaapt in zijn bedje/kinderwagen. Tegen haar zeg ik juist eerder, mam wil je hem niet even vasthouden? En dan zegt ze vaak, ach hij ligt nu zo lief te slapen. Laat hem maar. Schoonma zit echt te wachten en te azen dat hij gaat huilen, en zegt dan.. jaaa mag ik hem pakken?! Ooh moet hij nu alweer drinken? Uhh ja hij slaapt al 2 uur, dus hij zal wel honger hebben ;) Soms erger ik mij er stiekem wel eens een beetje aan. Voor de rest zijn onze ouders super hoor. En de tijd dat ze mogen oppassen komt nog wel hahah.

    Ik vind het trouwens best grappig om berichtjes te lezen waar ik mij in herken van 2 weken terug ofzo. Zoals jij Leontine dat Roan zo'n huilmoment heeft, en je zelf zo moe bent, en zelf ook wel kan huilen! Ik had dat een week of 2 geleden ook, maar je gaat je echt weer fijner voelen! Over 2 weken is het voor jou ook alweer zo anders.

    Ze veranderen zo veel die baby's, de ene dag zit je er door heen. De andere dag kan je de wereld weer aan, omdat je baby zich als een zonnetje gedraagd :) Ik merk zelf dat ik steeds makkelijker word, en de huiltjes van J. ook beter aan kan. Misschien omdat ik steeds beter weet wat voor soort huil het is.

    @Krampjes, ik heb nooit wat gegeven. Ook dat gaat ook gewoon van zelf over. Je weet toch nooit of het vanzelf over is gegaan of het door infacol komt. Inmiddels heeft J. al lang geen krampjes meer, misschien soms in de avond maar niet zo heftig als de eerste week!

    @Poepluier, hier BV maar meerdere poepluiers op een dag hoor! Hij schijt wat af hahah.

    @Jel, ja mijn borsten zijn maar klein(wel stuk groter dan normaal, zou bijna daarom lang borstvoeding geven vanwege de grootte haha).
    Dus het gaat zo simpel. Maar bij jou komt er vast ook wel steeds meer handigheid in straks ;) Ik warm het flesje een beetje op in een bakje warm water waar ik het flesje dan in zet. Maar als hij het straks goed uit de fles kan drinken zal hij kamertemp ook wel prima vinden denk ik.
    Nu lijkt het mij wel lekker, omdat de borst toch ook warm is.

    Ik ga vandaag de blije doos en de baby box eens ophalen!
     
  2. fokje

    fokje Fanatiek lid

    14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    he meiden alde derde pagina dat gaat snel!!

    hier is alles goed, nynke begint wat last te krijgen van haar darpjes dus heb vsm spul opgehaald, we zullen zien!
    ze drinkt vandaag niet de flessen ze heeft 1x 120 gehad de 2de 60 de 3de 70 we wachtne maar af haald ze het zo wel weer in denk ik of er komt heel wat uit.

    verder is ze savonds wat onrustig maar dan heeft ze mijn tijd eindelijk voor de rest ist vrij druk drie kleintjes! de jongens spelen nu buiten man is even om een nieuwe mobiel en ik zit aan de koffie was ik vanmorgen vergeten en werd zo moe en hoofdpijn (ojee echt een verslaving!!!)
    ben verder blij dat ik nog altijd van hhet roken af ben! al lokt het me nu wel heel erg! ik begon daarna altijd weer en ben nu vanplan eraf te blijven!

    gisteravond 10 laatste fles en kwart over 7 eerste
     
  3. Leontine78

    Leontine78 Bekend lid

    29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bellabella, wat betreft Jola...behalve dat het een kleine reus was (59cm) en een flinke kerel (over de 10 pond) weten wij ook niet meer. Ze heeft zich verder nog niet gemeld.

    Libra, dat verliefde gevoel ken ik ook wel hoor. Ik wil hem het liefste ook bij mij of bij Eric houden. Maar ja, ik heb het excuus van de bv niet, hahaha.

    En de ouders/schoonouders. Dat herken ik wel. Mijn ouders wonen niet in ons dorp, dus ze komen echt voor hem (en voor ons) langs. Mijn moeder hoeft hem ook niet per se vast te houden. Als ze maar foto's kan maken, hahaha. Mijn schoonmoeder daarentegen woont wel in ons dorp en zie ik veel meer dan mijn eigen moeder. Normaal al, maar nu helemaal. Ze heeft hem van de week al in badje gedaan, dat wilde ze graag. Eric was erbij en ik ben toen naar de bank gegaan...ik wil dat toch het liefste zelf doen, hahaha. Maar ze is zo lief voor hem en doet het ook gewoon goed hoor. Dus geen probleem.

    En ik hoop idd dat het over twee weken heel anders is allemaal. Kijk, het ritme van voeden, slapen, schone broek, zit er heel snel in. Alleen het wanneer is elke keer een vraag. En ik moet wennen aan het feit dat je niet zomaar even weg kunt gaan. Je kijkt continu op de klok. Gisteravond zijn we heel even op verjaarsvisite geweest. Eric wilde eerst alleen gaan, maar ik dacht: dit gaat vaker voorkomen, dus laat ik maar meegaan....al is het maar voor een klein uurtje! Vandaag hebben we ook weer te maken met een hele andere Roan dan gisteren. Sinds gistermiddag was hij bijna niet stil te krijgen. Tot vanmorgen 07.00 uur. Toen is hij in slaap gevallen na de fles van 05.00 uur op mij in een stoel...en sindsdien is hij weer de blije en tevreden baby die hij eerst was. En dan kan ik ook gelijk weer meer hebben. Je moeheid wordt zo erg vergroot als hij huilt, dan voel je je gewoon machteloos.

    Nou...ik ga even genieten van het rustige moment hier :D Papa en Roan slapen allebei!
     
  4. Jel123

    Jel123 Actief lid

    1 aug 2011
    222
    0
    0
    Libra bovenstaande had ik ook kunnen schrijven ;)
    Zelfs een paar uur van hem gescheiden zijn zie ik nog niet zitten. M'n moeder dringt daar een beetje op aan. Ze bracht het zelfs naar voren bij het consultatiebureau toen ze mee mocht :x Maar ik bepaal zelf wel of ik daar klaar voor ben. Ik geniet nu nog volop en wil lekker zelf bij hem zijn! En hij gaat gewoon lekker mee als ik de deur uit ga. M'n moeder helpt me nu wel een paar uur per dag en dat is wel heel fijn. Kan ik even rustig eten of aankleden en ze doet de was, vaatwasser ed, heel lief.

    Nog een vraagje voor degenen die niet inbakeren, gebruiken jullie dekentjes of slaapzakjes? Ik gebruik tot nu toe dekentjes maar twijfel aan slaapzakje omdat dekentje toch vaak iets afzakt of hij trapt hem weg als hij niet wil slapen.
     
  5. Augustus baby

    Augustus baby Actief lid

    31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Zow wat alweer een berichten!
    En nu dus echt de mama pagina :D Leuk hoor!
    hier alles goed, goede nacht gehad, met hoop op meerdere, maar is weer afwachten natuurlijk!

    @ontlasting hebben we hier totaal geen problemen mee meneer pruttelt de ene vieze luier naar de andere vol.

    Bv hoop ik nog steeds dat hij genoeg krijgt probeer nu wat vaker aan te leggen dat de productie wat omhoog gaat, aangezien met kolven ik er maar 20 cc uit krijg (is niet te vergelijken ik weet het) maar hoop dat er binnenkort wat meer uit komt, kan ik ook een beetje een voorraad maken.

    En verder ehm sorry weet zo even niet meer waar ik nog op moet reageren.
    Probeer het weer wat meer bij te houden, maar is niet makkelijk, want dit kleine mannetje vergt ook nogal wat aandacht!
     
  6. annet1985

    annet1985 Fanatiek lid

    14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Jel123 hier gebruik ik een slaapzakje en en lakentje plus dekentje beiden erg dun :)
     
  7. Beebje2012

    Beebje2012 Actief lid

    28 nov 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk, een mama topic!!
    PPff ik zit er even helemaal doorheen. Weet niet zo goed meer wat ik moet doen met M.
    Hij is sinds 1,5 week helemaal van slag. Slaapt overdag maar in totaal 3 uurtjes, wordt ook weer ineens 's nachts wakker (terwijl hij eerst doorsliep tot 5 uur.).
    Hij is ook zo veel aan het huilen en kan soms echt niet getroost worden.
    Het is nu dus vooral wiegen en vasthouden (wegleggen = huilen). Als ik m overdag wegleg, slaapt hij met een beetje geluk een half uur en dan is hij weer wakker :(
    Sorry voor mn klaag bericht maar ik weet het even niet meer!
     
  8. sweety8

    sweety8 Actief lid

    8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    hey leuk de nieuwe topic!!
    Hier weer een een berichtje van mij! gisteren een super leuke trouwerij van me zus gehad. ook ariette heeft het de hele dag super gedaan en goed gedragen.. savonds na het eten voor dat het feest los ging hebben we haar uit logeren gehad bij pake en beppe en daar heeft ze het ook heel goed gedaan! vanavond is ze even wat uit haar doen, maar ligt nu lekker bij papa te slapen! zal zo snel mogelijk een leuke foto posten van onze meid in haar mooie jurkje speciaal voor die trouwerij.

    kraamvisite: hier hebben we het tot nu toe rustig kwa kraamvisite maar er is wel aanloop.. deze week dan is het wel wat drukte met kraambezoek en begint nu wat meer te lopen dus we hebben nog geen eind in zicht kwa bezoek..
     
  9. annet1985

    annet1985 Fanatiek lid

    14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    @ Beebje meid wat rot voor je dat je er zo door je heen zit, denk dat de kleine man een sprongetje heeft, probeer hoe moeilijk ook er aan toe te geven! Des te meer gespannen jij bent des te meer m er last van heeft en jij ook! En eventjes laten huilen vind ik ook helemaal geen ramp ! Misschien een draagdoek een idee voor jullie?
     
  10. Leontine78

    Leontine78 Bekend lid

    29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh beebje, ik heb met je te doen. Ik heb gister zo'n dag gehad en ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat dat een week of langer duurt. Een oplossing heb ik helaas niet voor je. Maar ik kan je gevoel wel begrijpen.....

    Sweety, wat fijn dat de bruiloft goed ging. En zelfs al een nachtje zonder Ariette....mijn hoofd zou dat ook wel willen, even bijslapen. Maar mijn gevoel zegt dat ik nog niet zonder hem wil, haha. Dus we moeten de moeheid voor lief nemen.
     
  11. Puschel

    Puschel Actief lid

    5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Beebje,
    Sterkte meid. Zoals hier al geschreven is, zal wel een speongetje zijn ... lijkt me super pittig. Ik ben al helemaal de weg kwijt als ze een paar uur of een dag van streek is .... ik kan me amper voorstellen hoe erg dan zo'n fase is en hoe hulpeloos jij je zult voelen. Dikke knuf voor Jou en de kleine.
     
  12. Jola81

    Jola81 Niet meer actief

    Even snel een berichtje met mijn telefoon. Het leek er even op dat het die dag niet meer ging gebeuren, maar ik ben toch nog op 28 augustus bevallen. Na een bevalling van 2 uur (!) zette ik een klein reusje van 5165 g en 59 cm op de wereld. Hij heet Dennis Xander en alles gaat goed met ons. We zijn nog wel bezig onze draai te vinden, maar hopelijk heb ik na het weekend tijd voor een uitgebreider verslag.
     
  13. sweety8

    sweety8 Actief lid

    8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    @leontine vond het ook wel moeilijk om haar een nachtje logeren te doen,maar wist dat ze in goede handen was/is. en was wel even lekker bij tanken.

    jullie hadden het een tijdje terug ook over de liefde bedrijven met manlief/vriendlief,wij hebben het gisteren geprobeerd en deed niet zeer of ongemakkelijk. en dat na 3 weken! maar had na de bevalling ook niks dus ja..
     
  14. Laurie

    Laurie Fanatiek lid

    29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Zo gevonden!

    Sex, nog niet gehad. Ik vloei nog steeds, jullie niet meer?

    Waarom kolven jullie, is dat al voor voorraad aanleggen voor na verlof? Ik ben er nog niet mee begonnen, vond dat vorige keer echt vreselijk dus bedenk me nog of ik dat wel weer wil doen.

    Hier gaat het redelijk, Thomas valt na de nachtvoedingen niet meer echt in slaap. De nachten zijn dus niet al te best.
     
  15. Leontine78

    Leontine78 Bekend lid

    29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vannacht weer een fijne nacht gehad. Roan sliep steeds snel in en daardoor wij ook.

    Is jullie relatie met je man/vriend veranderd? Hier wel hoor. Soms komen we pas in de middag aan een eerste kus van de dag toe haha. Alles staat in het teken van Roan. Maar soms moet je wel tijd voor elkaar maken, ook al is het midden in de nacht. Een knuffel kan dan al genoeg zijn.....en daarnaast...ik ben weer super verliefd op mijn man. :D
     
  16. Leontine78

    Leontine78 Bekend lid

    29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Libra, ik herken het wel hoor, wat je beschrijft. Niet alle standjes zijn even fijn. Omdat er tegen je bekken en schaambeen wordt gebeukt haha. Ik heb wel het idee dat het makkelijker gaat, maar glijmiddel is geen overbodige luxe.
     
  17. Augustus baby

    Augustus baby Actief lid

    31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Pff hier een mega slechte nacht meneer sliep pas na 4en :( Snap er soms niks meer van, slaapt hij lekker op de buik al een hele tijd wil je hem weg leggen gaat hij huilen :( Terwijl hij super moe is.
    Denk eraan om nu voor het slapen gaan een kv fles extra te geven, gister nacht nog na 2 borsten het overige gekolfde van eerder deze week gegeven, en daarna is hij eindelijk in slaap gevallen. Heb dus het idee dat hij niet genoeg krijgt :S
    Ook gaan we maar even kijken naar een puckababy misschien slaapt hij daarin beter.
    Verder iemand nog tips?
     
  18. Libra1

    Libra1 Bekend lid

    2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha Leontine, beuken is nog niet van toepassing geweest hoor haha. Erin AUW! en eruit ;)

    En hier vergeet ik ook wat vaker mijn vriend te kussen. Gelukkig doet hij dat dan wel :) Komt ook wel weer.

    Augustus baby, vervelend dat niet willen slapen. Tjah hier ook pas dat hij vanaf een week of 2 of 3 in de nacht weer in zijn eigen bedje wilden slapen en dan meteen weer doorsliep. Misschien heeft het even tijd nodig? Als hij op je buik wel lekker in slaap valt zal hij toch wel voldaan zijn van de voeding lijkt mij. Hier wil J. in de ochtend en avond ook niet in zijn bed slapen. Ben er dan altijd maar druk mee. Ga er van uit dat ook dit wel een keer overgaat. Nu ligt hij ook op mijn buik eindelijk te slapen, dus laat hem zo voorzichtig in mijn bed liggen zodat ik even kan douchen ;)

    Oh ja ik zit ook wel eens te denken aan een puckababy, had hem laatst rond etenstijd(dan is hij ook altijd huilerig) strak in een badcape gewikkeld, toen heeft hij toch nog een uurtje geslapen. Kon ik mooi even koken en eten. Voor zulke momenten lijkt mij dat misschien toch wel handig.
     
  19. Laurie

    Laurie Fanatiek lid

    29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Relatie met mijn man is niet veranderd, scheelt denk ik ook dat we al ouders waren. Ik zag hem naast mijn maatje al een paar jaar als vader.

    Heb hem nu voor het eerst overdag ook boven gelegd om te slapen, ben benieuwd of dit de nachten ook ten goede komt.
     
  20. Yara89

    Yara89 Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

    Infacol, nooit gegeven.. Die krampjes hebben ze toch en moeten ze toch doorheen.. Gelukkig heeft C er nu veel minder last van.

    Flesje opwarmen, ik zet het flesje gewoon in een bakje gekookt water. Laat het niet heel warm worden, op kamertemperatuur is idd prima.

    Dragen, hier een geweven draagdoek besteld, die zit nu in de was, dus morgen proberen. Ben benieuwd wat klein draakje ervan vindt!

    Nachten gaan hier ook prima, soms wat moeite met inslapen na een voeding. C slsapt wel nog steeds bij ons, maar wil van de week toch gaan proberen hem in zn eigen bed te leggen. Overdag slaspt hij daar niet in..

    moeders, hier allebei super lief, komen regelmatig, maar houden ook genoeg afstand en dringen me niks op, ideaal:D

    Hier tot nu toe lakentje+deken, maar die trapt hij vaak af, dus toch maar een slaapzakje nu.
     

Deel Deze Pagina