Trotse (oude) augustus 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Leontine78, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yara89

    Yara89 Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Zo, ben weer een beetje bij:) hier dus een mannetje wat overdag ook maar moeilijk slaapt, wel in onze armen, maar niet in bed/box.. Heb nu dus een.draagdoek besteld, dan heb ik tenminste mn handen vrij:p Ach, gaat vast wel over:p

    Verder alles wel oke, BV gaat nog steees goed en ben al redelijk bezig met mn voorraadje. Vanavond gaan we voor het eerst 2 uurtjes weg zonder ons draakje, schoonmama past op. Ben benieuwd wat hij en wij ervan gaan vinden!
     
  2. Augustus baby

    Augustus baby Actief lid

    31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Nou wij hebben de puckababy in huis, nu in de was en hopelijk vanaaf droog en kunnen we hem proberen, ik ben benieuwd!!!
    Daarna stukje gewandeld en ergens gegeten, ging prima gelukkig! Maar voeden lukte niet, denk dat hij voelde dat ik moest wennen in het openbaar, en hij liet continu los, dus snel naar huis gegaan!! Nu lkkr aan het drinken!
     
  3. Leontine78

    Leontine78 Bekend lid

    29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, wij hebben zo'n relaxte dag...vanmorgen vrienden op bezoek gehad. Daarna lekker geslapen met z'n drietjes. Toen alle babykleertjes uitgezocht die groter zijn dan maat 68. Die heb ik in een bak gedaan. Wassen doe ik die nog niet....is voor ong een jaar.

    Dit weekend is sowieso lekker rustig geweest. En nu Roan weer een beetje zichzelf is, gaat alles makkelijker. Morgen moet manlief weer werken. Aan de ene kant zie ik daar een beetje tegenop. Het is zo makkelijk om te zeggen: wil jij dit of dat even doen? Morgen kan dat niet meer. Maar goed, zo is het leven....hihi.
     
  4. Beebje2012

    Beebje2012 Actief lid

    28 nov 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, bedankt voor de troostende woorden!
    Vannacht heeft hij geslapen van twaalf tot half 7! Zo, die hadden we nog niet meegemaakt haha :D Was daar wel ontzettend blij mee!
    Na de ochtendfles meteen krampen en dat duurde eigenlijk tot de volgende fles! Na die was hij ook weer slaperig maar bij wegleggen, huilen en klaarwakker. We moesten even naar het centrum dus hij is lekker in de auto in slaap gevallen! En nu ligt hij alweer bijna 2 uurtjes te slapen in de box, gelukkig dus even als een wervelwind door het huis kunnen gaan!

    @augustus baby, hoop dat de puck gaat helpen!

    @leontine, ik merk ook dat alles nu in het teken staat van M. Zo herkenbaar die ochtendkus haha soms is die er pas 's avonds! Vind het soms nog wel lastig dat we zo weinig tijd voor elkaar hebben. Doe het graag voor M, maar het is wel even wennen nog!

    Ppf voor de rest, sorry..weet het even niet meer! Nu snel de was in de droger gaan doen voordat het alweer tijd is voor een schone luier!
     
  5. marleentje26

    marleentje26 Fanatiek lid

    25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    meiden heb jullie advies nodig!

    Zit hier te denken aan de puckababy. Dit omdat Mika overdag erg onrustig is en zelf nauwelijks in slaap valt. Alleen bij mij op schoot maar zodra ik hem weg leg is hij klaarwakker. Vreemd maar 's avonds en snachts kan hij wel gemakkelijk in slaap komen maar is dan ook helemaal op van het wakker zijn overdag. Je merkt dan ook dat hij wel wil slapen maar het gewoon niet zelf kan overdag op de een of andere manier. Hij is dan ook erg druk met zijn armen en zwaait ermee in het rond waardoor hij denk ik zichzelf wakker houd. Raden jullie de puckababy aan? Ik vraag het hier omdat er een aantal de puckababy gebruiken. Maar vind het vreemd dat de nachten juist geen probleem zijn daarom twijfel ik...
     
  6. annet1985

    annet1985 Fanatiek lid

    14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    @ Marleentje waar slaapt de kleine overdag ? Misschien zou je eerst voor overdag eens zijn bedje boven proberen ? Hier heeft f erook last van dat ze overdag heel druk is! Maar ga er geen puckababy voor aanschaffen , ze slaapt verder nog wel redelijk en net zoals jij zegt in de avond en nacht beter ! Maar goed ik zeg altijd kijk waar jij je goed bij voelt!
     
  7. marleentje26

    marleentje26 Fanatiek lid

    25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    annet: het maakt niet uit waar ik de kleine neer leg in de box of in bed of gaan wandelen. Hij slaapt echt alleen bij mij op schoot. En begint dan om 18.00-19.00 aan zijn nacht slaapt dan in een keer door tot 03.00 (dus 9 uur achter elkaar) en dan de volgende fles om 07.00. En we krijgen hem niet wakker om 23.00 voor nog een fles. Hij verlegd dus ook zijn dag nacht ritme maar hij is gewoon erg moe om 18.00 omdat hij nauwelijks slaapt overdag.
     
  8. Leontine78

    Leontine78 Bekend lid

    29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marleen, je kunt het misschien ook proberen met een badcape en veiligheidsspeld. Heb je hetzelfde idee. Ik vind de puckababy erg makkelijk, maar werkt niet altijd. Afgelopen twee nachten wel weer....vanmorgen werd ik zelfs uit mezelf wakker...dan heb je voldoende geslapen.
     
  9. Puschel

    Puschel Actief lid

    5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    @marleen,
    Ik heb gisteren een berichtje getypt, maar die is blijkbaar niet hier terecht gekomen.

    Er is blijkbaar verschil tussen een swaddle en een puckababy. De swaddle heeft een laagje flapjes meer waardoor je de armen steviger kunt vastzetten. De een vind dat handig, de ander wil juist dat de kleine nog iets kan bewegen.
    Ik heb zelf een swaddle van mum2mum en ben er erg tevreden over. Hoe strak ik de armen vastzet, kan ik met deze toch redelijk zelf bepalen. Puckababy heb ik geen ervaring mee. Mijn swaddle koste onder 30 euro, volgens is de pixo duurder.
     
  10. miloe86

    miloe86 Actief lid

    28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    hey dames!

    Ik heb het forum wel gevolgd, maar niet de tijd gevonden om te reageren, telkens visite, of ff lekker weg met zn 3en. Nu is mn man helaas weer aan het werk. Vandaag wel meteen de vuurdoop, hij is namelijk werken, 7 uur de deur uit en daarna volgt hij op maandag en dinsdag nog een HBO opleiding na het werk, dus is hij pas om 10 uur vanavond thuis.. dan kan hij dus meteen zn bed weer in.. wat dan ook betekend dat ik die dagen echt helemaal alleen voor Luca zorg.. Vandaag dus voor het eerst, even aan kijken, tot nu toe gaat het goed.. op de krampjes na..

    Infacol, Ik had er nog nooit van gehoord, maar zag het hier op het forum langskomen, dus heb ik dat net gehaald, bij de volgende voeding eens proberen.

    Huilen, Luca huilt op zich niet zo veel, alleen met de krampjes, die komen de laatste dagen echter al 2 uur na de voeding en hij krijgt de voeding om de 4 uur.. Lastig wat je er mee moet doen, zo zielig.. Gelukkig heeft hij er snachts geen last van

    Nachten, Luca is een mannetje van de klok, stipt om de 4 uur begint hij te jengelen, maar zo is het voor ons goed te doen.

    ouders, Mijn moeder is helemaal bij gedraaid, door de gevolgen van de hersenbloeding dacht ze niet op te kunnen passen, maar we hebben hem nu 2 x een uurtje gebracht en ze vind het helemaal geweldig. Ze geeft gelukkig zelf wel aan dat het niet hele dagen kan, alleen maar goed vinden wij, ziet ze het zelf ook in.
    Mijn schoonouders zijn op zich wel rustig nu. Ze dringen zich niet zo op gelukkig. Ze wonen hier maar 10 minuten lopen vandaan, maar komen gelukkig niet onverwacht langs. Ze snappen alleen niets van dat ik mn rust nodig heb. Op het kaartje staat 'we rusten tussen 12 en 14' maar als mn schoonmoeder belt is het altijd precies tussen die tijd. Ook dat ik tot nu toe mijn man veel heb laten doen (mag het immers niet ivm de keizersnede) vinden ze maar vreemd.. Maargoed ze zijn lief voor Luca ;)

    Nou dat was het dan weer, Luca is alweer wakker..
     
  11. Leontine78

    Leontine78 Bekend lid

    29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, mijn eerste dagje alleen met Roan zit er bijna op. En eerlijk gezegd vond ik het wel relaxed. Moet nog even groeien in het alleen laten in de wagen of box terwijl ik even de was doe. Maar dat komt wel in de loop van de tijd. Dus heb ik vandaag lekker gewandeld, gelezen, tv gekeken....prima dagje!
     
  12. Beebje2012

    Beebje2012 Actief lid

    28 nov 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    @marleentje, wij hebben ook een puckababy, ook omdat M zichzelf wakkerslaat en als hij 'los' ligt, is hij veel te druk om in slaap te vallen.
    Wij doen alleen 's avonds de puckababy, dat gaat prima. Overdag slaapt M in het voedingskussen in de box (armpjes worden dan ook een beetje tegengehouden in de bewegingen). Vind m nu nog te jong om de hele dag dat ding aan te hebben maar wil eigenlijk binnenkort dat wel gaan doen aangezien ik m boven wil gaan neerleggen en dat gaat alleen in de puckababy, anders is hij na 10 minuten weer wakker .

    @leontine, fijn dat je zo'n relaxt dagje hebt gehad! En lekker ook wat tijd voor jezelf! haha ik vind (gek genoeg) met mn man thuis niet eens echt tijd voor mezelf! Vanmiddag terwijl M lag te slapen even 2 uurtjes mee kunnen slapen maar verder was hij weer constant wakker door de ontlastingskrampen.

    @miloe, is het goed gegaan alleen met Luca?

    @hier, morgen even de huisarts bellen voor M. even vragen of hij niet iets kan krijgen wat zn ontlasting makkelijk kan maken. Elke keer zo hard moeten drukken (pijn, rood hoofd) lijkt me ook niet echt normaal. Het wordt nl niet beter :( En het is ook zielig, elke keer na de fles valt hij bijna in slaap en dan komt er weer een pijntje!
    Hoe gaat dat bij jullie kleintjes? Een poepluier hoort toch niet samen te gaan met zoveel pijn? Het is nooit zo dat ik zn luier verschoon en er als verassing poep in zit, zeg maar. Eerder dat hij erg aan het drukken is/scheetjes laat/pijn heeft en dat ik denk: oh, er zit niets in zn luier!
    Morgen even langs mn werk met M. Even showen en buurten bij mn collega's en naar mn oude klas, ze waren ze benieuwd!
     
  13. annet1985

    annet1985 Fanatiek lid

    14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    @ Beebje misschien moet je eens kindicol gebruiken ? Dat werkt hier als een trein , Fabienne poept nu iedere dag sinds ik dat gebruik! Maar anders inderdaad even huisarts bezoeken ! Heb je wel het gevoel dat de sab simplex helpt dan !?
     
  14. Niqi79

    Niqi79 Actief lid

    7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    @ Beebje: S. heeft ook vrij veel last van zijn darmpjes. Hij krijgt vaak een rood hoofdje, kreunt veel, overstrekt en laat windjes (die klinken als van een volwassen vent haha). Als ik denk dat heel zijn luier wel vol moet zitten, zit er niets in... Maar als er dan ontlasting is, dan zijn het geen harde keutels maar juist zachte ontlasting (geen diarree). Dat is dan zo tegenstrijdig omdat je juist wel harde keutels zou verwachten bij al dat gekreun en gedruk... Heeft M. wel harde ontlasting?
    Ik heb ook goede verhalen gehoord over Kindicol van VSM, maar dat is geloof ik alleen geschikt voor kindjes met darmkramjes die ook harde ontlasting hebben (dus voor S. hoef ik dat niet te gebruiken).
    Ben erg benieuwd wat je huisarts adviseert!

    @ All: heeft er iemand al ervaring met Cinnababy van VSM? Aangezien hier de Infacol niet werkt ben ik op zoek naar wat anders...
     
  15. miloe86

    miloe86 Actief lid

    28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    @ beebje
    Dat rode hoofd en het harde drukken komt mij inderdaad ook bekend voor. Luca had dan 1 x per dag ongeveer een volle luier, met 'normale' ontlasting.

    Sinds gister middag voor elke voeding infacol gebruikt. Na de eerste voeding lag hij te slapen als een roosje tot aan de 2e voeding, een erg aangenaam idee dat hij zo relaxed kon liggen! Hierna toch wel wat krampjes gehad, maar een stuk minder hevig. Die kon hij dan met een speen wegzuigen, niet meer zo krom liggen en overstrekken. Maar ik moet zeggen dat ik het eerst een paar dagen aan wil kijken of het wel daadwerkelijk werkt.. Hij laat nu in ieder geval wel makkelijk scheten, wat op de verpakking staat dat het effect van dat spul is.. Dus dat lijkt dan toch wel enig effect te hebben. Nu kijken of het blijft werken ;)

    Volgende week moeten we weer naar het consultatiebureau, dus anders daar maar even overleggen als dit niet (goed genoeg) helpt.
     
  16. Augustus baby

    Augustus baby Actief lid

    31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Nou hier net de knoop doorgehakt we stoppen met bv ik ben er 2,5 week erg veel mee bezig geweest, maar het blijft voor mijn gevoel niet goed gaan, we zijn nu te veel aan het rommelen met borst geven nog extra fles en ga zo maar door, dus we weten nu helemaal niet meer wat hij binnen krijgt. Ik ga er flink aan onderdoor en al heel wat huilbuien ervoor gehad, en dat lijkt me ook niet de bedoeling :(
    Ik voel het wel echt al falen, en baal er erg van, vind het erg moeilijk, en ook omdat mijn vriend het ZOOOO graag wou.
    Nu kijken hoe we het af moeten bouwen, aangezien we al steeds aan het klooien zijn, we zullen zien hoe het gaat. Hopelijk gaat mijn faal gevoel snel over :(

    Wij hebben ook cinababy gebruikt, en werkt volgens ons wel, maar volgens mij werkt elk product bij elk kind weer anders, is denk ik gewoon uittesten?!
     
  17. fokje

    fokje Fanatiek lid

    14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    he meiden even een berichtje van mij
    bij na de bevalling en ontlasting staat een stukje van mij.
    ik ben zondag avond opgenomen geweest (gelukkig weer thuis) ik kan mijn ontlasting als die hard is niet kwijt door de verzakking erg vervelend allemaal! het gaat verder erg goed maar met mezelf wil het niet zo! daar baal ik erg van hierdoor zie ik veel dingen niet zitten ben niet depresief maar moet hier we om denken anders komt dat niet goed.
    heb nu veel pijn aan de laatste stuk darm en lig veel netzxoals na de bevalling voelt het wat beurs daaro nou nu ook, ik beval liever dan dat de ontlasting niet wil ivm verzakking die er voor hangt. bah
    ik moet eerst 2a3 maanden bekkeoefeningen doen (deed ik ook al vollop) misschien operatie maar ben hier a te jong voor en b dan mag je geen kinderen meer krijgen (dit hoeft vboor ons ook zeker niet gezondheid voorop) ze kunnen nu niks voor mij doen
    zo even mijn gal gespugd!
     
  18. Leontine78

    Leontine78 Bekend lid

    29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aug.baby. Een weloverwogen beslissing is altijd goed. Ik vond het ook moeilijk dat ik de bv miet kon uitproberen, maar als ik nu zie hoe tevreden en vrolijk Roan is, maakt dat een hoop goed. En het fles geven heeft ook voordelen. Eric voelt zich nu ook heel betrokken!

    Fokje. Jemig meid, het zit je niet mee. Ik hoop dat er snel een oplossing voor je us.

    Weet je meiden...soms voel ik me zo schuldig tov jullie. Ik heb een goede zwangerschap gehad, een wereldbevalling, lieve mensen in het ziekenhuis, een fijne kraamhulp en een goed herstel. Daarnaast hebben we een wereldkind. Ikheb zoveel verhalen gelezen van dingen die minder gingen bij jullie.....ik durf mijn bevallingsverhaal niet eens te delen. Er valt zo weinig te vertellen.

    Vandaag even gezellig op mijn werk langs geweest. Fijn om iedereen weer even te zien na 11 weken. Over 10 weken mag ik weer....al denk ik daar tegen die tijd vast anders over......

    En even bij het cb geweest voor een tussentijdse weging. 3865gr voor meneer. Gaat dus heel goed!
     
  19. Yara89

    Yara89 Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

    Augustus baby, en hoe bevalt de Puckababy?
    Wat rot dat je stoppen met BV voelt als falen. Heb je nog contact gehad met een lactatiedeskundige? Die kan je misschien nog goede tips geven. Maar als je de beslissing al genomen hebt moet je daar achter blijven staan.
    Maar zie het niet als falen meid! Je kunt er niets aan doen dat het niet gaat zoals je graag zou willen en je maakt nu de beste beslissing voor jou en je kleintje. Want als jij niet achter de BV staat, merkt die kleine dat en drinkt ook niet meer goed. Knuffel!

    Fokje, jeetje meid, het zit je niet mee! Wat rot zeg, sterkte!

    Leontine, heerlijk dat je eerste dagje alleen met Roan zo goed bevallen is!
    En je niet schuldig voelen hoor meid. Ik begrijp je gevoel, ik heb hetzelfde, ook een prima zwangerschap, redelijk gemakkelijke bevalling, lieve kraam en geweldige beeb (op wat kleine dingen na, maar goed, je mag ook weten dat je een baby hebt he;)). Maar ben blij meid! En jouw bevalling hoort hier net zo goed bij, iedere bevalling is uniek. Geniet lekker van het feit dat het zo goed gaat!

    Beebje, jeetje, jij had een goede nacht gisteren! Wel rot dat ukkie zo'n moeite heeft met zijn ontlasting.

    Marleentje, hier hetzelfde probleem. Nachten gaan goed, maar overdag wil hij alleen in mijn armen slapen. Ik heb nu een draagdoek aangeschaft, daar slaapt hij prima in! Probeer hem wel na elke voeding neer te leggen, soms slaapt hij dan en dan laat ik hem liggen, maar als hij blijft huilen doe ik hem in de draagdoek en slaapt hij binnen 2 minuten. Ach, hij is nog zo jong, komt vanzelf:)

    Miloe, jeetje, vuurdoop dus gisteren. Hoe was het gegaan? Is toch even spannend he:p Super dat je moeder toch meer kan met Luca als ze van te voren dacht!
    Fijn dat de Infacol lijkt te werken:)

    Ik ben nu ook wat verschillende dingen uit aan het proberen, omdat hij overdag niet goed slaapt. Hij spuugt ook veel. Heb nu Nutriton gehaald en zijn bedje aan het hoofdeinde omhoog gezet, zodat zijn hoofd wat hoger ligt. Gewoon wat uitproberen;) Dat met die hydrofiel zal ik ook eens proberen, misschien mept C. z'n eigen ook gewoon wakker ofzo.

    Verder gaat het prima hier, BV en kolven gaat nog steeds prima. Afgelopen zondag zijn manlief en ik voor het eerst 2 uurtjes weggeweest zonder de kleine, spannend, maar ook wel even lekker:) En C. heeft het super gedaan!
    Deze week heb ik overdag verder helemaal niks gepland, zodat ik er hopelijk wat meer ritme in krijg bij C. Hij slaapt overdag namelijk nergens anders dan bij mij, heel soms in de box. Dus ik hoop door rust en ritme dat het wat beter gaat, in combinatie met Nutriton en z'n bedje omhoog:)
     
  20. Puschel

    Puschel Actief lid

    5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    @fokje
    Jee meid, het zit je ook niet mee. Wat ontzettend vervelend. Ik hoop dat de bekkwnbodemoefeningen helpen. Heb je ook al "alternatief" gekeken? Misschien dat ze met acupunctuur en chinese kruiden iets kunnen.
    Sterkte

    @leontine en Yara
    Fijn dat het zo goed met jullie gaat/gegaan is.

    @augustus baby
    Jij geeft jouw grens aan. Daar is niets mis mee, en jij hebt zeker niet gedaald.
    Ik denk dat zo'n "kogel" je ook heel wat rust geeft. Dus ook goed voor de kleine.
     

Deel Deze Pagina