Trotse (oude) augustus 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Leontine78, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eva33

    eva33 Actief lid

    23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow, meiden, wat gaan jullie hard! :)
    Had even geen tijd om te typen, het nieuwe ritme zoeken vraagt wat ;).

    Hier vind het rustig zijn weg. Meisje doet het erg goed. Elke keer met voeden een poepluier en soms ook tussendoor. Gelukkig (nog) geen darmkrampen. Vind het wel lastig met de voeding, of ik heb ploftieten of zij drinkt ze zo leeg. Ben echt nog aan het zoeken hoe ik moet voeden. Eerst een een beetje dan de ander, een borst geven of eerst leegdrinken en een toetje. Ben er nog niet uit.

    Huilen, vooral s avonds ontroostbaar. Hou haar dan lekker bij me en dan gaat het uiteindelijk weer over. Heb echt het idee dat dat het verwerken van de dag is. Hoe meer er gebeurt is hoe langer het duurt. Overdag huilt ze weinig, vind het wel lastig dat ze stopt zodra ik haar pak. Denk dan, zo erg was het niet, maar zodra ik haar weg leg begint ze weer. Ach, nog zo klein, laat haar weining huilen, vind het niet zo nodig. Herken wel heel goed dat je er zelf bijna van mee gaat doen, zeker als je moe bent!

    Als ik even bezig ben, douchen oid dan heeft ze even pech. S middags slapen we samen, zij vaak op haar zij in het holletje van mijn arm op een kussen. Legt ze haar beentje over me heen. Verliefd!!!!

    Met mijzelf steeds beter, maar kan nog lang niet alles. Herken het moeilijk naar de wc gaan, deed de eersate weken echt zeer, heb nu van de dokter zakjes gekregen en die werken super.
    Kan (en mag) haar nog niet lang dragen. Heb ook snel last van mijn rug, dus wandelen in de wagen. Heb verschillende doeken, maar dat komt nog wel.
    Vandaag voor de eerste dag helemaal alleen, vriend komt pas vanavond weer thuis. Alles zelf doen is even wennen, hij helpt nog erg veel en dat is fijn.

    Inbakeren, Als ze erg onrustig is baker ik haar in in een doek. Het is een speciale inbakerdoek, een soort grote hydrofiel. Gaat prima, dus ga geen dure dingen kopen. Vouw haar ene armpje tegen haar lijfje daar gaat de doek omheen. Dan het volgende armpje en de rest van de doek om haar heen. Slaapt ze vaak binnen vijf minuten. Heb het grote geluk dat de het s nachts super goed doet, zonder inbakeren of wat dan ook. Ben ook erg gek op mijn co sleeper, wat en perfecte uitvinding is dat!

    Kolven, Ben ook aan het kijken om te gaan kolven, vind het een fijn idee om wat vooraad te hebben. Kan dan ook mijn borsten af en toe even echt leeg maken, want ik heb het idee dat zij dat vaak niet haalt. Komt de melk letterlijk al haar neus uit :).

    Grote borsten, ik voed in de rugby houding, vind dat met gote borsten echt een uitkomst. Kussen eronder en klaar. Hoef ik ook meestal mijn borsten niet vast te houden. Schijnt ook niet zo goed te zijn omdat je dan verstopte melkklieren kan krijgen.

    Kleding, wat doen de bv mama s aan??? Vind het echt super lastig om er A een beetje leuk uit te zien en B fatsoenlijk te voeden zonder je elke keer uit te kleden en C er tijdens het voeden ook nog een beetje decent bij te zitten!

    Openbaar, gisteren midden op de markt gevoed, ging super. Had iets simpels aan, dus dat ging goed. Vond het wel een mooi gevoel om te midden van de dagelijkse dingen gewoon mijn dochter eten te kunnen geven. Wijd vallend vestje aan, dus niemand had het verder in de gaten.

    Zoww, nog even een foto van mijn koekie in haar jurk die mama heeft gemaakt:

    s1.jpg

    Wens jullie een fijne dag!

    Liefs Eva
     
  2. Libra1

    Libra1 Bekend lid

    2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leuk berichtje Eva!
    Ik voed ook steeds makkelijker in het openbaar :) Pas bij de hema en van het weekend op de markt op een muurtje. Ik doe gewoon mijn kleding aan die ik al had. Voor het voeden doe ik een hempje aan(die kan ik dan zo omlaag onder mijn bh stoppen. Over dat hempje doe ik een een leuk stoer wijd(beetje baggy) shirt aan. Staat leuk op een skinny jeans bijv! Als j honger heeft doe ik dat hempje omlaag, prop ik hem onder dat shirt en drinken maar! Niemand die ook maar een glimp van mijn tepel te zien krijgt ;) Ik heb wel het voordeel dat ik kleine borsten heb, ik hoef alleen J vast te houden. Mijn borsten niet. Ideaal deze manier! Ik laat binnenkort wel even een foto er van zien ;)
     
  3. Libra1

    Libra1 Bekend lid

    2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh en wat een knap meisje!!!
     
  4. Leontine78

    Leontine78 Bekend lid

    29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef geen bv dus heb geen ervaring, maar mijn vriendin had altijd een sjaal bij haar. Even modieus draperen haha.

    Zo, hier even een rustig dagje.....niets gedaan behalve een wandeling. steeds ietsje verder. Perfect weer ervoor. We worden voorlopig getrakteerd op een mooie nazomer. Jammer dat ik dit weekend heel druk ben, maar het wordt weer prachtig las ik.

    Roan heeft vandaag nog niet heel veel geslapen. Heb hem nu maar boven gelegd. Kijken hoelang dat goed gaat. Vind het wel saai zonder hem beneden. Maar misschien is die structuur wel nodig. Hoe doen jullie dat? Ik wil eigenlijk naar een situatie waarbij hij in de ochtend beneden is, dan na de lunch slaapje boven. Dan weer beneden tot een uur of 22.00 uur en dan echt naar bed. Die 22.00 uur dan steeds iets vervroegen naar een uur of 19.00 uur naarmate hij langer doorslaapt. Geen idee of het een goede manier is?

    Ik vind het trouwens zo stoer dat iedereen die bv zo goed volhoudt! Ik heb uiteindelijk weloverwogen besloten om fv te geven, maar ik vind het wel jammer. Toch zie ik ook de voordelen hoor. Eric kan nu ook een deel doen! Voelt hij zich ook een beetje betrokken, zeker nu hij overdag weer gewoon werkt.
     
  5. Augustus baby

    Augustus baby Actief lid

    31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    @ Leontine, doen jullie altijd de flesjes zelf geven, dat leek mij het ergste dat iedereen het dan wil doen, maar we hebben afgesproken dat WIJ dat doen de eerste tijd, vind het toch een bijzonder moment.

    Ritme hebben we nog niet echt, proberen te vanaf nu om de 4 uur te voeden, en tja waar slapen, dat is toch meestal beneden, of onderweg (hebben allebij vakantie dus gaan weleens weg). En een vast avond slaap ritme hebben we ook niet, we nemen hem mee naar boven als wij ook op bed gaan, en denk dat we dat ook nog wel even houden, hij hoeft van mij niet perse vroeg op bed, straks als mijn vriend weer moet werken wil hij ook nog wel even genieten van ons mannetje en niet dat hij dan meteen op bed moet.

    @ fokje wat super vervelend, sterkte ermee!!

    @ puckababy hij slaapt er prima in, afgelopen nacht zonder want hij was vies, maar dan is hij net wat eerder wakker, dus vannacht weer met proberen.

    @ falen, het gevoel word al iets minder, iedereen die ik spreek zegt ook goeie beslissing je moet er niet mee gaan lopen klooien want dat werkt al helemaal niet, dat voelt wel goed.
    Helaas nu ook nog borstontsteking dus heb medicijnen gekregen, want met masseren hielp het niet en het is alleen maar erger geworden, en had gisteraaf ook nog hoge koorts, hopelijk is het snel weer over.
    Ik leg hem ook niet meer aan de borst, maar kolf alles wat hij dan later in een flesje krijgt. Dit bevalt prima, en ik ben lang niet zo lang bezig. Ben wel erg rigoureus aan het afbouwen, kolf maar 3 a 4 keer per dag, maar dan komt er tenminste wel 120cc uit, en normaal maar 60 ong. Toch blijft mijn linkerborst vaak steken op 20cc erg raar.
    Verder krijgt hij dus fles voeding van 120cc en dat gaat super.

    Nou weer een heel verhaal zo! Nu snel eten want meneer slaapt, en voor je het weet heeft hij zijn aandacht weer nodig ;)!
     
  6. nath86

    nath86 Actief lid

    1 jun 2011
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    heel kort een berichtje met foto had ik nog niet gedaan.. de kleine meid slaapt net maar weet niet voor hoelang..;)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. Yara89

    Yara89 Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Eva, vond ik ook even zoeken hoor! Ik doe nu meestal voor de voeding de luier verschonen, omdat C. last heeft van spugen. Dan laat ik hem 1 borst helemaal leegdrinken en als hij nog honger heeft krijgt hij nog een toetje uit de andere borst. De keer daarna laat ik hem drinken aan de borst waar hij toetje uit heeft gehad en laat ik hem die leegdrinken enz.;)
    Fijn dat het met jou langzaam beter gaat! Jammer dat je nog niet in de draagdoek kunt dragen, maar dat komt wel:)
    Over voeden in het openbaar, ik ben tot nu toe niet weggegaan dat hij moest eten. Ben er nog niet over uit hoe ik dat zou moeten doen. Thuis draag ik gewoon wat ik altijd al draag, kan mn shirt dan gewoon uit doen:p
    Wat een prachtig meisje Eva, mag je trots op zijn! En wat een snoezig jurkje heeft ze aan!

    Libra, ben benieuwd naar je foto, want dit klinkt wel als iets wat ik ook zou kunnen proberen! Heb een shitload aan oversized shirts en hema hempjes, dus zou nog best kans van slagen hebben.

    Leontine, lekker he, dat wandelen! Het wordt inderdaad prachtig weer, rond de 25 graden dacht ik.
    Over slaapritme, ben ik ook heel erg naar aan het zoeken. Ik doe het nu zoals jij het doet, alleen slaapt hij niet in zijn bedje of in de box, alleen bij mij. Als hij in slaap gevallen is leg ik hem weg, maar dan wordt hij na max. een half uur wakker. Dus heb hem nog veel in de draagdoek overdag. Dan slaapt hij tenminste en heb ik mijn handen vrij:)
    En ik zie ook wel voordelen aan FV hoor;) Zou af en toe best willen dat ik mijn tieten uit kon lenen aan manlief;) Die kan hele nachten doorslapen. Nouja, hij moet ook de hele dag werken, dus voor hem wel fijn:p Maar zeker in het openbaar en 's nachts zou ik af en toe best de voordelen zien van FV:p Ik kolf nu ook zo'n beetje elke dag, kan manlief ook een keer de fles geven. Nadeel is wel dat als we de fles geven, ik alsnog moet kolven rond die tijd, anders ontploffen mijn tieten:p

    Augustus baby, dan moet je dat ook zeker doen! Voeden is toch iets intiems, ook voor de kleine. Dus kan me goed voorstellen dat je dat alleen zelf wilt doen de eerste tijd! Anders gewoon lekker boven gaan zitten, heb je ook niet het risico dat iemand anders het wil doen. Ga je gewoon zn luier verschonen en meteen daarna voeden:)
    Hier nemen we de kleine ook pas mee naar boven als wij naar boven gaan, manlief werkt gewoon en anders ziet hij C. bijna nooit. Daarbij slaapt hij ook nog niet in zijn bedje, dus al zou ik het willen zou het nog niet lukken:p
    Ach meis, ik weet hoe je je voelt:( Heb ook een borstonsteking gehad, jeetje wat voelde ik me kl*te toen. Hoop dat het met de AB snel over gaat!

    Hier gaat het prima verder, afgezien van het niet willen slapen in bed/box overdag. De draagdoek wordt veelvuldig gebruikt hier;)
    Ben sinds vandaag begonnen met een papje Nutriton te geven voor elke voeding, want C. spuugde enorm veel. Vandaag nog bijna tot niet gespuugd:D
     
  8. Yara89

    Yara89 Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Nath, oohh wat een droppie!
     
  9. Libra1

    Libra1 Bekend lid

    2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Augustus baby, ik geef je groot gelijk hoor! Denk dat ik daar dan ook voor zou kiezen. Ik heb zelf gewoon echt mazzel dat het zo goed gaat. Goed dat je het afgekolfde dan even goed nog aan hem geeft :) En maar voet bij stuk houden als andere hem willen geven, zou er lekke van genieten nu nog. Die tijd komt wel dat andere de fles kunnen geven.

    Leontine wij wonen klein en alles gelijkvloers, slaapkamer grenst vlak aan woonkamer. Hier dus overdag gewoon in de kinderwagen in huis. Soms zet ik hem ook wel in de slaapkamer, als ik even flink ga opruimen enzo. Voor de rest hier niet echt een ritme. Elke dag kan weer anders zijn. Maar als ik zo globaal kijk zit er wel iets ritme in. Hij komt wel ongeveer op dezelfde tijden voor een voeding en rond 22:30 valt hij altijd als een blok in slaap! Vannacht kwam hij pas weer om 3 uur!! Maar ik ben niet zo bezit met ritme etc. Ik zie wel hoe het loopt, uiteindelijk zal hij wel vanzelf wat langer gaan slapen. Maar vind het ook belangrijk dat hij juist wel beetje makkelijk word met meenemen. Dat hij ook makkelijk ergens anders kan slapen zeg maar.

    Hoe is dat trouwens bij de bv mama's in de nacht? J. drinkt in de avond altijd vaak, en daarom slaapt hij dan best een lange ruk, maar in de nacht is hij nog zo slaperig, hij drinkt dan even en dan leg ik hem weer terug, maar vervolgens slaapt hij dan net 2 uur. Zou zo lekker zijn als hij dan vanaf die 3 uur ook weer ruim 3 uur zal slapen en pas weer half 7 komt ofzo :) Maarja hij is in de nacht volgens mij te slaperig om veel te drinken ;)

    Gisteravond had hij trouwens weer een lange huilbui! Pff dat is toch best zielig he?! Ben maar met hem op bed gaan liggen, hem strak tegen mij aan en pink in zijn mond(erg veel zuigbehoefte maar word boos als hij aan de borst zit en dan weer een tsr opwekt), vervolgens werd ik pas half 12 wakker toen vriendlief thuis kwam:)

    Voor de rest gaat het lekker hier, maar ben zelf soms beetje snel geirriteerd. Gelukkig merk ik het wel snel hoor :) Zullen wel de hormonen zijn hihi. Hele zwangerschap nergens last van gehad en dan nu af en toe echt even chagerijnig! Gister wel weer gesport voor het eerst na de bevalling! Was fijn! Nu wel spierpijn ;)
     
  10. fokje

    fokje Fanatiek lid

    14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    @ eva wat een prachtig meisje!! en mooie kleding wauw!!!
    @puchel accupntuur en chinese kruiden bedoeld voor de darmen bedoel je dan?? ben hier absoluut niet mee bekend! ben vanmezelf een b12 patiënt hierdoor veel in de diarree v.b ik verdraag geen 3 stuks fruit max 1a2 op een dag maar dag mag ik er geen vitamine tablet bij hebben etc anders diarree dus ik snap mijn lichaam even helemaal niet meer dat ik zo'n last had van opstipatie de eneige oorzaak die ik kan bedenken is dat ik mezelf vergeet kwa drinken (heb geen dorst gevoel) nu ben ik steeds door de movicolon in de diarree dus die doet zijn werk ! liever dun dan te hard het is mij wel goed en nog steeds pijn aan laatste stukje darm. de verzakking niet weer gezien heb wel een "vol "gevoel in de vagina ik hoop dat mijn lichaam zich zelf hersteld sta niet te wachten op een herstel operatie en revalidatie daarvan!

    verder gaat het met nynke en de jongens super!!!!!!!!!!!!!!! hier ben ik erg blij om, zo gaat het met mij ook een stuk beter! we zijn vanmiddag naar de kinderboerderij en indoorspeeltuin geweest en naatuurlijk naar de Mac! de jongens hebben erg genoten en zo wij natuurlijk ook! morgen hebben we feest week en het begint met versierde wagens! heb er zin in!!!
     
  11. Leontine78

    Leontine78 Bekend lid

    29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aug.baby, wij geven de flesjes altijd zelf. Tot nu toe tenminste. Ik vind dat ook een speciaal momentje. Dat is iets van ons. Maar ik wil wel dat papa ook een band opbouwt met Roan. Dus hij geeft 's avonds de flessen. Ik doe de nachtvoeding, zodat Eric door kan slapen. Hij moet tenslotte de hele dag werken. Vrijdags is hij vrij. Dus we hebben afgesproken dat ik op vrijdag even alleen weg kan. Even me-time. Ergens wel raar, maar merk dat ik er wel behoefte aan heb. Dus vrijdag ga ik naar een workshop amigurumi haken. En ik wil even de stad in op zoek naar een spijkerbroek. Wil af van de zwangerschapsbroeken.

    Libra, die irritatie ken ik wel hoor. Denk dat het door de moeheid komt hoor. Ik merk dat ik wel beter en beter met die moeheid kan omgaan. Plus dat ik toch wel 2x vier uurtjes slaap op zich, dus zoveel slaap mis ik nog niet. Niet meer. De eerste week had ik wel drie nachtvoedingen!

    Fokje, wat fijn dat het goed gaat met de jongens. Ze zullen wel beretrots zijn op hun zusje!

    Eva, prachtige foto zeg. En wat een leuk pakje!

    Nath, ook al zo'n leuke foto in bad. Ook een waterratje? Hier wel, douche,badje of tummytub. Het maakt hem allemaal niets uit. Hoe vaak doen jullie hem/haar in bad? Hier ong om de dag. Soms elke dag als ik wat meer tijd heb. Vind het zo bijzonder om te zien dat Roan er zo van geniet.

    Ben benieuwd wanneer mannetje wakker wordt. Had hem even boven neergelegd want hij was zo ibrustig en had eigenlijk nog niet heel veel geslapen vandaag. Nu al 3,5 uur na de laatste fles. Ach, kom ik weer wat beter uit met de laatste voeding, hihi.
     
  12. Libra1

    Libra1 Bekend lid

    2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een waterratje! Iedereen grapt ook, ja dat kan ook niet anders als je ook in het water ter wereld bent gekomen ;) Hier soms elke dag, maar meestal om de dag even badderen. Dan meestal een douche, dat is lekker makkelijk. En soms badje. Maar het hangt er vanaf hoe vies hij is. Soms in de nacht(donker)knoeien we wel eens met bv, en is hij helemaal plakkerig hihi.

    Denk inderdaad dat ik snel geirriteerd ben door moeheid, heb ook sinds gister vervelende hoofdpijn! Bedacht mij dat ik eens wat meer moet drinken. Heb eigenlijk nooit echt dorst, maar die bv ontrekt natuurlijk wel vocht uit mijn lichaam, dus ga er nu maar wat beter op letten :)

    Lekker een avondje me-time Leontine! Ik vond het sporten gister ook zo lekker, even helemaal alleen met de auto ergens naar toe en even bezig zijn met iets anders dan baby :) En papa heeft heel goed opgepast, haha hij sliep de hele middag. Lekker makkelijk.

    Over papa-kind band, hier is de papa goed in troosten en samen douchen. En ze liggen heel vaak samen lekker op de bank in dromenland :) ech zo lief! Dus ondanks hier bv, papa-zoon tijd is hier ook wel aan de orde hoor. Alleen tjah..hij zegt wel. Dat hij die borsten ook heus wel eens over zou willen nemen zodat hij ook kan voeden haha. Hij kan wel gewoon lange tijd weg natuurlijk.

    Hier vanavond weer een rustige avond gok ik, dus we gaan lekker filmpje kijken!

    Fokje, las je berichtje over je bekkenbodem. Sterkte ! Hopelijk komt het gewoon goed!

    Oh ja..nog ff over kolven. Ik ben er even klaar mee hoor. Heb het idee dat ik ineens minder "afgesteld" ben op j, in de nacht ineens erg volle borsten(vooral die ene met sterke tsr). En ik krijg beetje jeukerige tepelhof van dat kolven. Ik laat het maar even. Heb nog maar 100 cc in de vriezer haha, maar we zien wel hoe we het doen als ik eens weg wil. Kan dan altijd even snel wat bij elkaar kolven.

    Gebruiken jullie hier eigenlijk een speen? Ik hou er helemaal niet van, en was het niet van plan. Maar heb er toch 1 aangeschaft(en dan zo'n 1 die helemaal zacht is, niet zo'n harde plastic). Ik gebruik hem zelden, maar merk dat als hij wat huilerig is en moeilijk in slaap komt, dat speentje toch wel helpt om zijn oogjes dicht te laten vallen. Het is net even handig als je beide bezig bent, of even wil douchen of in de supermarkt ben etc. Dus toch maar gebruiken, maar heel af en toe. En uiteraard alleen als hij zijn buikje vol heeft. Want ik vind het niet mooi als een baby constant zo'n grote fluoriserende speen in zijn gezicht heeft ;)
     
  13. anskev

    anskev Actief lid

    27 nov 2011
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo hier toch ook even reageren. Merk dat ik nu meer op fb actief ben dan hier.

    FV, hier geven wij ook alleen zelf 't flesje. Misschien over een tijdje dat iemand anders t ook mag, maar ik vind 't nu te fijn om 't zelf te doen of manlief te laten doen. Is idd even een intiem momentje samen.

    Manlief heeft sinds deze week ook vakantie dus nu heerlijk aan 't genieten met z'n 3tjes. Iedere dag dan ook al een klein uitstapje wezen maken. Gister heerlijk in 't bos wezen wandelen en vandaag een paar uurtjes richting de dierentuin. Vind ons manneke allemaal prima, ligt dan lekker te tukken in de wandelwagen.
     
  14. anskev

    anskev Actief lid

    27 nov 2011
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    oja speentje. Hier ook alleen in geval van nood. Soms heeft hij m nodig om in slaap te vallen en af en toe is 't fijn om er de tijd mee te rekken. Maar als hij m niet nodig heeft is de speen weg. Wil niet allemaal foto's krijgen met overal die speen erop, dus probeer hem er ook niet te veel aan te laten wennen.
     
  15. Yara89

    Yara89 Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Libra, hier doe ik ook maar gewoon wat ik denk dat goed is;) Als hij niet in zijn bed wil slapen overdag, prima, hou ik hem lekker bij me;) In de doek slaapt hij prima!
    's Nachts moet ik C. ook af en toe echt wakker maken tussendoor, anders laat hij er ook maar 2 uurtjes tussen. Lukt ook niet altijd hoor. Wat je ook kunt doen is hem echt goed wakker laten worden voordat je hem aanlegt, eigenlijk dat hij zo'n beetje gaat huilen. Dan is hij goed wakker en drinkt misschien meer. C. heeft de eerste ruk ook lekker lang, soms wel 5 uur ertussen! Keer daarna is meestal na 2/3 uurtjes.
    Ohh herkenbaar dat lichtgeraakt zijn! Zal ook wel te maken hebben met hormonen/gebroken nachten:p Hoort erbij denk ik dan maar:p
    Oh heerlijk, sporten! Ik begin weer als C. 6 weken is, dan mag ik ook weer zwemmen:D

    Fokje, snap dat je niet zit te wachten op een hersteloperatie, hoop dat het gewoon vanzelf goedkomt nu! Fijn dat de jongens en Nynke het zo goed doen! Dan kun je zelf ook wat meer hebben he:)
    Veel plezier met de feestweek!

    Badje doe ik maar om de dag, hij wordt toch niet echt vies en anders krijgt hij zo snel een droge huid. Doe wel op de dag dat hij geen badje krijgt zijn gezicht, handjes en billen met een nat washandje:) C. vindt douchen ook heerlijk! Heb zelf nog niet met hem gedouched, maar manlief wel en ik geniet dan weer van dat papa-zoon moment:)

    Hier ook genoeg papa-zoon momenten hoor, ook met BV. Samen douchen, 's avonds lekker knuffelen en papa geeft hem soms een flesje afgekolfde voeding. Ik heb C. zelf niet de fles gegeven, is echt even iets voor hun:) Manlief is ook echt gek met C., lachen en dollen, terwijl die kleine dat allemaal nog niet snapt;) Maar maakt hem niks uit, hij speelt gewoon door:p

    Oh ja, Libra, over kolven, je kunt echt het beste op een vast moment op de dag kolven (hoe moeilijk dat soms ook is;)), dan stemt je productie zich daarop af en ga je op het kolfmoment ook meer voeding aanmaken, maar op andere momenten niet (als het goed is). Je kunt ook het beste 's ochtends kolven volgens mij. Maar ben het met je eens dat het lastig is. Hier probeer ik het elke dag op een vast moment, maar lukt niet echt. Heb nu 700 cc in de vriezer, dus ik kan in ieder geval al even vooruit:)
    Maar wat je zegt, op het moment dat je weg wilt kun je sowieso dan wat bij elkaar kolven. Moet je dan sowieso doen, anders ploffen je tieten als je langer weggaat;)

    Speentje, gebruiken we hier sinds een week ofzo. Merkte dat C. soms toch nog zuigbehoefte heeft, terwijl hij geen honger meer heeft. Vond het eerst ook niks, maar vind het nu eigenlijk wel fijn, helpt hem af en toe net wat gemakkelijker in slaap. En met de krampjes vindt hij het fijn erop te zuigen. En omdat ik toch al met tepelhoedjes voedt, was hij dat rubber natuurlijk al gewend:)

    Facebook, dat heb ik helemaal gemist, zitten jullie allemaal op FB?



    Drinken, ik bedacht me vandaag hetzelfde als jij Libra. Ik drink veels te weinig, heb nu ook hoofdpijn. Maar BV ontrekt inderdaad veel vocht. Morgen toch maar een fles water klaarzetten en een flesje water naast mn bed:)
     
  16. Leontine78

    Leontine78 Bekend lid

    29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet iedereen zit op facebook maar wel een hoop hoor. En gezellig....als je mij toevoegt (leontine meijer) dan voeg uk je toe aan de groep.

    Speen is hier een echt zoethoudertje. Roan heeft nl zijn duim gevonden en we hebben liever die speen dan een duim. Speen is makkelijker af te leren. Heb er ook meerdere...anders blijf ik die dingen uitkoken. Hij is hem alleen ook continue kwijt, dus ik doe er een doekje door, dan blijft hij liggen.

    Drinken, ik heb ook echt dorst hoor. Ik drink zeker 2l water en 's avonds cola light of appelsap ofzo. Iets met een smaakje. Ik ben wel een echte waterdrinker, maar je kunt het overdrijven ;)
     
  17. Augustus baby

    Augustus baby Actief lid

    31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Ja Yara een groot deel zit ook op FB, als je er ook bij wilt moet je volgens mij Leontine even opzoeken die kan je dan toevoegen.

    Hier geeft papa nu vaak flesjes, en ik nu dus ook weleens vind het ook heerlijk en geniet er echt van!
    Verder is papa ook veel met hem bezig, en geniet hij er echt van! Nu natuurlijk samen vrij dus echt genieten!!!

    Speen hebben we een paar keer gedaan, maar spuugt hij vrij snel weer uit en dan begint hij weer te huilen, en daar ben ik zo bang voor dat hij hem continu nodig heeft en dus elke keer wakker word als hij hem niet meer heeft.
    We blijven dus zonder proberen, en af en toe wat sabbelen op onze pinkjes!
     
  18. fokje

    fokje Fanatiek lid

    14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    speen is hier voor de extra zuigbehoefte ze heeft de fles vaak binnen 10 minuten leeg of 2x5 en dan heeft ze nog wel zuigbehoefte maar geen honger!
    verder ga ik morgen even bij lezen lekker slapen!!
     
  19. marleentje26

    marleentje26 Fanatiek lid

    25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    meiden ik kom jullie even bedanken voor de adviezen die ik gekregen heb van jullie!

    Hier hebben we toch de puckababy piep gehaald. En moet zeggen sindsdien is hij veel rustiger overdag. Hij slaapt wat langer en is wat meer ontspannen als hij wakker is. Hier dus een succes. Vanmorgen is hij zelfs zonder puckababy in slaap gevallen in zijn wiegje! Dus ben blij dat we er een gehaald hebben. Hij lijkt het prettig te vinden als we hem aandoen verschijnt er meteen een grote glimlach op zijn gezicht echt zo heerlijk heb mijn puck weer aan haha

    Speen: hier wel in gebruik. Merk dat hij veel zuigbehoefte heeft na zijn fles. Hij gebruikt hem dan ook alleen voor de zuigbehoefte als hij slaapt heeft hij hem niet nodig. Een enkele keer met in slaap vallen maar dan ligt de speen er zo uit als hij slaapt.

    Geuidjes: genieten jullie ook zo van alle geluidjes van je ukkie? Hier ligt Mika nu heel hard te kraaien naar zijn m,uziekmobiel in de box echt hard. Je merkt dan ook dat hij steeds meer geluid gaat maken.

    Lachjes: ook zo leuk om te zien dat hij steeds bewuster gaat lachen. Als je geluidjes naar hem maakt verschijnt er direct een grote glimlach op zijn gezichtje. En ja dan smelt ik...

    Bv: meiden die het doen respect voor jullie! Vind het altijd zo knap. Ik heb er bewust voor gekozen om fv te geven ook bij de eerste omdat ik geen bv type ben. Maar vind het knap dat jullie het volhouden!

    Meiden die gestopt zijn met bv: soms is het beter om inderdaad te stoppen al kan ik me wel voorstellen dat je het jammer vind! Maar je hebt het geprobeerd en de eerste week (en) heb je bv gegeven. Praat jezelf geen schuldgevoel aan! Het is al knap dat je gestart bent met bv!
     
  20. Hummeltje 1

    Hummeltje 1 Fanatiek lid

    6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Hallo meiden ook ik me me hier aanmelden.
    Had deze topic nog niet eerder gezien.
    Heb even globaal zitten lezen naar jullie verhalen, en herken overal wel iets :).

    Mijn kleine man lig net lekker te slapen.
    Het is eigenlijk een heel zoet ventje, eten slapen poepen plassen alles gaat volgens het boekje.
    Heb alleen wel het idee dat hij snel verveelt is of zo iets.
    Als hij de tiet :) gekregen heeft (geef volledige bv) vindt hij het 10 min leuk om een beetje om zich heen te kijken en dan begint hij te huilen.
    Even in de box liggen wilt hij niet dan begint hij te huilen.
    Het enige waar wij hem stil mee krijgen is met hem rond lopen.
    Hij is zo nieuwsgierig als wat (heeft hij van mij hihihihihi) als we rond lopen kijkt hij overal naar en is hij stil.
    Leuk doen met een rammelaar of een speeltje, nee hoor daar vindt hij niks aan een speen moet hij niks van hebben dus als we hem stil willen krijgen geven we hem een pink.
    En vanaf het avondeten tot een uur of 22:30 is hij wakker. Meestal zit ik dan boven op de slaapkamer met een tiet eruit om hem stil te krijgen.
    1 geluk als hij slaapt dan blijft hij slapen.
    Gister heeft hij geslapen van 23:00 tot vanmorgen 06:15 heb hem toen een voeding gegeven en hij is weer verder gaan slapen tot 09:15. Smiddags slaapt hij van een uurtje of 13:30 tot ongeveer 17:00 dus ja hij slaapt wel veel :D.

    Leuk om mee te praten in deze topic en ervaringen uit te wisselen.
    En natuurlijk iedereen gefeliciteerd met de geboorte van zoon/dochter :)
     

Deel Deze Pagina