Trotse (oude) augustus 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Leontine78, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fokje

    fokje Fanatiek lid

    14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    welkom hummeltje!!!
    wat mooi dat hij het zo goed doet en nog gefeliciteerd!!!
    vedrveeld hier niet n mag graag in de box omhgaar heen kijken ligt hier groten deels an de dag in sochtends en savonds smiddags slaapt ze en snachts laatste fles 10 uur eerste 7
     
  2. Hummeltje 1

    Hummeltje 1 Fanatiek lid

    6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Hoi Fokje dankjewel.
    Ik zie dat jou dochter en mijn zoon op dezelfde dag geboren zijn :), wat grappig.
    Wel lekker als je je kleintje gewoon even kan neerleggen en dat ze het dan ook nog naar haar zin heeft.
    Soms is het wel lastig hoor, want eigenlijk moet je alles doen als hij lig te slapen.
    Als ik de deur uit gaat geef ik hem eerst een voeding omdat ik dan weet dat hij even later in slaap valt :).
    Vanmorgen pakte het iets anders uit.
    Ik ging bij iemand op visite die een paar weken eerder bevallen is dan ik.
    Vanaf het moment dat we daar aankwamen en hij wakker werd heeft hij alleen maar gehuild dus dat was een kort bezoekje :( jammer genoeg.
    Ik merk dat ik daar echt mijn draai nog in moet vinden om daar mee om te gaan.
    Misschien komt het ook wel door de BV.
    Thuis maakt het niet uit als je gek gezegd heel de dag je kind aan het voeden bent om hem stil te krijgen, maar als je de deur uit moet is het wat lastiger allemaal.
     
  3. sweety8

    sweety8 Actief lid

    8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    hier nog even een foto van onze meid!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. Leontine78

    Leontine78 Bekend lid

    29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft iemand van hier mij net toegevoegd op Facebook? Ik ken de echte namen natuurlijk niet, en ik wil niet iedereen zomaar toevoegen aan mijn lijstje...dus maak je even bekend hier. Niet met je naam natuurlijk, maar wel als je mij hebt toegevoegd :D
     
  5. Leontine78

    Leontine78 Bekend lid

    29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben eruit...het is Yara....C. kon ik op Facebook wel linken, hihi...
     
  6. Yara89

    Yara89 Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Leontine, heb je toegevoegd op Facebook!

    Marleen, wat fijn dat de Puckababy zo'n uitkomst is voor jullie!
    Hummeltje, welkom meid! Heerlijk dat die kleine al redelijk doorslaapt 's nachts! En ach, als ze ouder worden zijn ze ook meer wakker natuurlijk:)

    Sweety, wat een prachtig meisje!

    Hier gaat alles prima! C. is ook meer wakker sinds een paar dagen. Slaapt nog steeds niet goed overdag, alleen in de doek, dus daar wordt nog steeds veelvuldig gebruik van gemaakt:D Ach, komt vanzelf:) Maandag naar het CB, ben benieuwd!
     
  7. Yara89

    Yara89 Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hihi, nu moet ik nog uit zien te vogelen wie wie is;)
     
  8. Leontine78

    Leontine78 Bekend lid

    29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha....dat wordt een lastige opgave Yara, want het zijn twee topics samengevoegd. Maar uit de verhalen die je soms dubbel leest, weet je veel op te maken. Zo kon ik ook uitvogelen dat jij jij was....
     
  9. Libra1

    Libra1 Bekend lid

    2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hmm..is dat leuk op facebook?
    Ik wil eigenlijk wel anoniem blijven, niet perse voor jullie hoor. (yara weet zelfs mijn naam al ;) ) Maar gewoon op dit forum. Is het een grote groep op facebook? En wel prive toch? Even twijfelen of ik mij ook aan meld :cool:
     
  10. annet1985

    annet1985 Fanatiek lid

    14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    @ libra het is gewoon privé alleen wij kunnen je berichten lezen, en ja het is erg leuk op Facebook erg gezellig en je hebt veel san elkaar als je ergens onzeker over bent!
     
  11. Augustus baby

    Augustus baby Actief lid

    31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Ik kijk en schrijf toch wat sneller op FB dan hier, maar dat komt omdat ik daar wat meer op zit, en merk dat daar nu toch wat meer actieviteit is.
    En ja zoals Annet zegt je hebt er veel aan (athans ik) we delen ervaringen, maar stellen ook vragen als je iets wilt weten of als je onzeker bent over iets. Maar ook foto's en leuke dingen!

    Hier verder alles goed straks voor het eerst naar een verjaardag even een uurtje, want wilde eerst de thuis blijven dat mijn vriend alleen ging, maar hij vond het wel zo gezellig als ik mee ging dus even een uurtje ofzo met z''n 3en, en dan doen we de kleine man maar in de draagdoek, zodat hij veilig bij mij zit en niet teveel prikkels krijgt en bij iedereen op de arm moet, hopelijk vind hij het ook goed :p
    Morgen naar een pompoenenmarkt waar mijn moeder en zusje staan, en dan zondag nog weer op verjaardag, dus lekker druk en gezellig weekend! En dan nog een week samen vakantie en dan moet mijn vriend weer aan het werk :(
     
  12. Yara89

    Yara89 Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Libra, ik heb met andere meiden van dit forum ook al een Facebookgroep, is ideaal vind ik:) Is gewoon een prive groep, dus alleen de mensen in die groep kunnen de berichten lezen. Met die andere groep zijn we zelfs niet meer als groep actief hier, zijn volledig over op FB. Is super gezellig! Zou leuk zijn als je je aansluit;)

    Leontine, is het niet een idee om een document te maken dat iedereen even zijn eigen naam en zijn forumnaam inzet? Dan weten we allemaal heel makkelijk wie wie is:p

    Slim Augustusbaby, in de draagdoek! Dan heb je inderdaad niet het probleem dat iedereen hem vast wil houden:p Veel plezier dit weekend!

    Ik ga vanavond voor het eerst proberen mn mannetje in zijn eigen bedje te leggen op zijn eigen kamertje.. Ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen en hoe ik het ga vinden;) Tot nu toe lag hij lekker langs me en kon ik gewoon in bed blijven om te voeden. Als hij op zijn eigen kamer ligt moet ik er toch echt uit, dat is dan wel minder;) Ben ook nog even aan het twijfelen of ik de babyfoon naast me zet. Er zit nog een slaapkamer tussen die van ons en die van hem, en ben bang dat ik hem anders pas hoor als hij krijst. Maar van de andere kant hoor ik dan elk geluidje en sta ik misschien 10x voor niks aan zijn bedje.. Hmm twijfel:p
     
  13. Libra1

    Libra1 Bekend lid

    2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Klinkt wel gezellig! Laat het wel even weten als ik mij wil aansluiten op fb :)

    Hummeltje welkom trouwens! Ik herken ook in jou verhaal weer dingen, baby's lijken toch best op elkaar ;)

    Handig in de draagdoek augustusbaby! Ik heb ook een draagdoek(bykay), maar vind het niet heel handig, wel als het eenmaal om zit maar vind hem erin stoppen maar een gepriegel en geduw. Ik heb nu ook een storchenwiege baby carrier besteld, mijn vriend vind zoiets ook wel makkelijk en wat stoerder voor een man ;)

    Yara succes met oefenen in het bedje! Ik zou wel een babyfoon gebruiken, dan hoor je hem zeker op tijd. Of je moet echt heel goed kunnen horen. Ik heb soms nachten dat ik al heel moeilijk wakker word, dan moet mijn vriend mij aantikken of hij heeft hem al gepakt haha. Word dan dus pas wakker bij het echte gehuil! Als hij dus in een andere kamer zou slapen, zou ik er zo door heen slapen denk ik haha.

    Hier gaat alles lekker! Vandaag echt een dag dat alles lekker gaat en ik mij super vrolijk voel :)
     
  14. Sher

    Sher Fanatiek lid

    14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    Yara ben benieuwd hoe het gaat in zijn eigen bedje!

    Sweety wat een mooi meisje!

    Hummeltje welkom!

    Wij zijn vandaag voor de 1e keer bij het CB geweest! Ze was 700 gram aangekomen en 8,5 cm gegroeid (niet dat ik geloof dat ze met de geboorte maar 47 cm was! Heb het gevoel dat ze dit niet helemaal goed hebben opgemeten)
    Omdat ze zo veel huilde hebben ze mij geadviseerd om haar in te bakenen! Nou wat een uitkomst... We waren om half 1 weer thuis heb haar een flesje gegeven en het meteen geprobeerd, en wat denk je moest haar voor de volgende fles gewoon wakker maken! Volgende flesje hetzelfde verhaal en nu net weer een flesje gegeven en ze ligt alweer heerlijk te slapen!
    Hoop echt dat dit niet puur toeval is en dat het echt helpt!
    Ben benieuwd hoe het vannacht gaat...
    Lig nu ook lekker even in bed met de laptop op schoot! Heerlijk wat een verademing dat ik niet de hele dag meer met mijn meisje op de arm loop!
     
  15. Yara89

    Yara89 Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Libra, hihi denk er nog maar even over na;)
    En de draagdoek omdoen was hier ook een gehannes, maar na een paar keer gaat het steeds gemakkelijker en C. vind het heerlijk, slaapt als een roosje in dat ding:p

    Ja, had net voor mezelf besloten dat ik de babyfoon ga gebruiken, ik ben anders toch bang dat ik hem pas super laat hoor en dan is hij hartstikke overstuur en drinkt misschien niet goed. Beter een keer te veel aan zijn bedje dan een keer te weinig. Phoe, hoop dat ik er meer moeite mee heb dan C. De nachten gaan nu zo super dat ik echt hoop dat hij dat in zijn eigen bed voortzet.

    Heerlijk dat je zo'n goede dag hebt! Had ik ook vandaag, lekker ontspannen, mooi weer, tevreden mannetje:D
    Spuugt J. trouwens veel of valt dat mee?

    Sher, ze groeit goed, die kleine meid! Fijn dat inbakeren zo goed helpt!

    Ik hoor het steeds meer, dat ouders hun kleintje inbakeren. Hier nog niet geprobeerd, heb ook geen inbakerdoek. Misschien maar eens kijken of C. beter slaapt als ik hem strak in een hydrofielluier wikkel.
     
  16. Augustus baby

    Augustus baby Actief lid

    31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Ik heb ook de bykay Libra, wel heb ik het idee dat ik hem er nog niet helemaal goed heb liggen, beentjes gewoon naar beneden en koppie tegen mijn borst, maar dan zakt hij helemaal in een hoepeltje, en als we dan de benen erbij in doen trekt hij zijn knietjes dus ook helemaal op, iemand een idee of dit goed is???

    Maar het ging wel super gisteraaf, na flink brullen in de auto even een omweg over hobbel wegen, en toen sliep hij! Dus in de doek, en toen zijn we ruim anderhalfuur geweest en meneer heeft heerlijk bij mij geslapen!!!
    Scheelt weer die grote wagen mee nemen ;)!
    Nou zal nu weer even lekker douchen met ons mannetje en dan straks weer lekker weg!!

    Fijn weekend allemaal!
     
  17. Sher

    Sher Fanatiek lid

    14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    En hoe ging het vannacht Yara?
     
  18. Yara89

    Yara89 Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Morning meiden!

    Augustus baby, het is ook de bedoeling dat hij zijn knietjes optrekt, hij moet in een spreidstand zitte zeg maar en dan met zijn knietjes ter hoogte van zijn navel. De rug is dan iets krom, maar dat hoort dus zo:) Anders moet je ff op Youtube zoeken, daar staan heel veel filmpjes van hoe je je kleintje in de doek kunt dragen, dus dan kun je zien of je het goed doet:)

    Fijn dat het gisteren zo goed gegaan is! Heerlijk joh! Ik ga morgen naar een verjaardag, is om de hoek, dus denk dat we met de wandelwagen gaan, maar neem mn doek zeker mee:)

    Sher, thnx for asking, het ging best goed!
    Helaas kwam het met de voedingen (BV) niet helemaal goed uit, hij wilde net toen ik naar bed wilde rond 12 uur eten. En het duurde tot kwart over 2 voordat hij in zijn bedje ging slapen. Normaal duurde het ook al wel langer voordat hij sliep, maar toen lag hij langs me en kon ik half slapend hem troosten. Nu ben ik bij hem gebleven tot hij sliep en daarna voorzichtig weggeslopen. Hij heeft geslapen tot 5 uur (normaal komt hij altijd om 5 uur, maar dan heeft hij de laatste voeding om 11 uur, is rond half 12 klaar met drinken en slaapt dan rond 12 uur). Na de voeding van 5 uur sleip hij om kwart over 6 tot half 9. Dus heb toch 5 uurtjes kunnen slapen;) Straks nog maar even een dutje doen;)

    Als manlief wakker is ga ik even boodschappen doen en dan vanmiddag lekker even wandelen ofzo:) Verder helemaal geen plannen voor vandaag, lekker relaxen:)
     
  19. Hummeltje 1

    Hummeltje 1 Fanatiek lid

    6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ik merk indd ook dat het een heel uitzoek werk is om te kijken wie nou wie is :).
    Eigenlijk ben ik hier dan te weinig om actief mee te praten denk ik.
    Als je 1 of 2 dagen niet gekeken hebt ben je de draad van het verhaal alweer kwijt.
    Maar ik las iets over facebook? wat is daar anders dan hier dan?
    Is dat een apart groepje waar jullie in zitten of hoe moet ik dat zien?
     
  20. Jel123

    Jel123 Actief lid

    1 aug 2011
    222
    0
    0
    Twijfel ook aan Facebook maar wil ook wel anoniem blijven... moeilijk, denk er ook nog even over na.

    @draagdoek, dat moet ik ook maar eens gaan proberen naar visitie toe met draagzak. Het lijkt me alleen lastig als hij wel wakker wordt en hij eruit moet... krijg hem niet zo heel makkelijk weer terug zonder in de spiegel te kijken of alles goed zit. Moet wat vaker oefenen denk ik.
     

Deel Deze Pagina