Een hele praktische vraag: Ik moet op allerlei formulieren (o.a. voor kinderbijslag, tegemoetkoming Belastingdienst en bijschrijving zorgverzekering) het Burgerservicenummer (oftewel sofi-nummer van ons kleine mannetje invullen. Maar ik weet zijn sofi-nummer nog niet. Waar kan ik dat opvragen? Gemeente? Belastingdienst? Groetjes, Wendy
Als het goed is krijg je die toegestuurd door de belastingdienst. Ik kreeg het gelijk met de aanvraag voor de kinderbijslag.
Hoi Wenniepennie, Deze krijg je inderdaad automatisch, zodra het kindje aangegeven is, wordt dit automatisch in werking gezet. Ik had ook nog geen sofinummer maar moest wel de verzekering regelen, dit kon gewoon, je verzekering kan dit gewoon opvragen. Ik heb de verzekering hier toen over gebeld en zij gaven aan dat dit geen probleem was, aangezien ik me afvroeg of het inderdaad wel goed was gekomen (ik was bang dat ik de rekeningen uit het ziekenhuis zou krijgen) heb ik ze na ontvangst van het sofinummer nogmaals gebeld en toen hadden ze hem inderdaad al zelf opgevraagd!
ik heb kinderbijslag niet hoeven aanvragen,kreeg een brief waarop de hoogte stond wat we zouden krijgen. en de verzekering heeft er ook niet naar gevraagd. maar je krijgt hem binnen een paar weken toegestuurd