Juenco, ja klopt. Dat zei ik al tegen mijn man, over een jaar kunnen we ons het niet voorstellen dat ze zo klein is geweest. Mevrouw kwam daarstraks na 2 uur weer om de fles. Had de 80 fles op, had nu 90 erin gedaan. Heeft ze met pauze van 3 kwartier gewoon helemaal op. En volgens de berekening mag ze eigenlijk maar 70 iedere keer. Maar moet er wel bij zeggen dat ze vandaag gemiddeld iedere keer 40 heeft gedronken. Herkenbaar of is mijn meisje aan het inhalen ofzo?
@mopke, hier ook ene keer 40 andere keer 100, maakt ook niet altijd uit of het borst of kunst is.. als ik kijk wat hij per dag mag zit hij ong. goed meestal iets eronder. naja jij hebt soms ook meer honger dan anders toch
Hey meiden, hier ook even een ego berichtje...Hugo gaat steeds meer spugen helaas, ook projectiel spugen. Gelukkig niet alles en niet iedere voeding, maar toch wel zo'n 80% van de voedingen. Huilt (krijst beter gezegd) ontroostbaar na iedere voeding en is dan ook echt misselijk. Na een tijdje komt er nog wat "kaas" uit zijn mondje, dus melk in brokjes. Gisteren helemaal een dramadag, of het nou een combi was met een regeldag, maar de hele dag krijsen, niet slapen en alleen maar willen drinken. Dat laatste kan ook komen van het zuur dat hij weg wil drinken, maar dat is gissen. Zat er dus ook echt doorheen en was flink aan het huilen. Zo moe...ben om half tien met de kleine naar bed gegaan en gelukkig heeft hij een paar uurtjes geslapen tot half 2. Toen om half 4 weer wakker en dat was weer drama, dus hubby om half 6 naar beneden gegaan en ik om half zeven en hubby weer naar bed. Hij ligt nu even te slapen gelukkig. Dikke tranen met tuiten omdat ik er nu serieus over denk om BV gedeeltelijk in de fles te geven. Hubby wil graag meer doen, maar ik heb er erg moeite mee...ben heel bang dat hij dan niet meer aan de borst wil drinken hoewel dat mss geheel ongegrond is. Ook lijkt hij steeds meer last te krijgen van zijn luchtwegen door het opgeven...lijkt me niet ok... Kortom, erg emo door de vermoeidheid, maar hopelijk snel weer beter. Als je naar dat lekkere koppie kijkt, ben je alles weer snel vergeten gelukkig. Morgenochtend komt de wijkverpleegkundige, dus dan zullen we e.e.a. bespreken. Ook even wegen morgen en dan afspraak maken bij de HA.
Ah Kelly, wat zielig voor Hugo en jullie ..... Hoop dat t snel beter gaat, frusterend zo, je doet je best, meer kan niet. Eva gebruikt al een fopspeen en tepelhoedje soms ook m'n tepel als t lukt het verwart haar niet hoor, ze past zich gewoon aan.
Pfff wat kun je dan snel weer wat bijtanken! Hij slaapt nog steeds! Wordt wel weer wat onrustiger, dus zo weer honger, maar gewoon even geen gekrijs...joehoe! @vloeien: hier ook nog flink...is niet echt rood meer, maar een beetje roodbruine viezigheid. Mopke, hopelijk snel over bij je! Mss heb je bloedarmoede? @Priscilla: hoe gaat het nu met Milan? Werken de medicijnen? Wat heb je gekregen? @foto's: wat een super leuke foto's! Hier gisteren in de supermarkt...hebben een oranje dekentje in de kinderwagen, geheel onbewust en niet voor het EK. Oh zegt een vrouw, wat een leuke deken! Ik nog steeds niets door...hebben er met een heel aantal mensen hartelijk om moeten lachen... Hugo juichte eerst flink...en moest daarna lachen om het suffe verlies...
Thanks meis...denk ook dat mama er meer moeite mee heeft dan Hugo...gelukkig lijkt vandaag wat beter te beginnen! Nu wel weer honger, dus de plicht roept!
Mykelti, zielig voor Hugo en voor jullie! Wel fijn dat de wijkvpk komt, hopelijk gaat daarna beter door tips. Wat een scheetje is Hugo! Wel grappig van het dekentje haha, ik zou precies hetzelfde hebben gereageerd... Bloedarmoede, tja zou ook nog kunnen. Ik heb iig vit B12 in huis, dus kijken of het daarmee al vooruit gaat.
Mykelti hopelijk gaat het snel beter met Hugo, echt zielig. Vannochtend ben ik 2 erg grote stolsels verloren, toen de vk gebeld, als het binnen een uur niet beter werd, moest ik terugbellen, gelukkig lijkt het nu juist weer minder te worden. Met mick gaat het ook beter, vannacht heel goed geslapen tussen de voedingen door en vandaag gelukkig ook. Liefs
Mykelti sterkte met kleine Hugo! Hier is het vloeien even heviger geweest maar is nu weer wat rustiger. Zal zn gang wel gaan. Lekekr in het zonnetje gewandeld vanmiddag ruim een uur onderweg geweest! Daarna ruim 2 uur liggen pitten ahah was kapot Na twee dagen flinke krampen ontroostbaar zijn en veel gehuil heeft ukkie vandaag een betere dag. Zijn maar weer ff KV en BV omstebeurt gaan geven en dit blijkt toch beter te gaan. Morgenochtend afspraka huisarts om te kijken om een implanon wat is. Of de prikpil oid. Wil van de gewone pil af ivm onregelmatig werken, zo een ring vind ik niks pleister ook niet. En een spiraal begin ik niet aan, er is wel ff genoeg geprut geweest daar beneden. Prikpil ben ik niet zo happig op ivm botontkalking etc. en als dat niet bevalt zit je er 3 maanden aan vast voor het uitgewerkt is. Zo een staafje kan je nog laten verwijderen, een injectie niet
Bizar, zo'n slechte dag als gisteren was, zo'n super dag is vandaag! Hij komt netjes om de (bijna) 3 uur en drinkt goed en slaapt dan helemaal super. Even jinxen, maar hij heeft nog niet een keer gehuild na vanochtend vroeg! Ben tot de conclusie gekomen dat gisteren mss een regeldag was? Mijn borsten ontploffen nu weer en ik lek me suf. Moest er vanmiddag bij mijn ouders gewoon een kopje onder houden..drup drup... ben dus allergisch voor zoogcompressen en was mijn plastic cupjes vergeten... Staan jullie kleintjes ook lekker buiten vandaag? Hier is Hugo al de hele dag buiten in de KW. Net thuis van mijn ouders, ook lekker heen gewandeld, en nu bij ons ook weer in de tuin. Heerlijk, vliegennet eromheen en slapen heen!
@Dippertje: fijn dat Daniel ook een betere dag heeft! Houden zo! @Tante: hier werd ik gewaarschuwd voor extra vloeien en grote stolsels wanneer ik meer in beweging zou komen. Dat kwam wel uit, alleen dan hier geen grote stolsels. Wel lekker dat het alweer minder is. @Mopke: thanks! Hopelijk slaat de B12 aan!
Fijn is dat he mykelti als ze dan weer een beter dagje hebben!! Het is zo sneu als ze zo tekeer gaan en je kan ze niet helpen! Hier zo weer kolftijd! Staan al 3 flesjes gevuld in de koelkast Zo om en om zorgt voor een klein voorraadje, echt meer kolven wil niet mag denk ik blij zijn als ik de 3 maanden ga redden!
Dippertje wat knap dat je al kolft! Ik kan dat nu echt nog niet opbrengen, heb genoeg aan de 8 voedingen die ik zo geef. Als alles zo blijft gaan, wil ik wel gaan kolven, mss. over 2 weekjes, dan mag hij ook aan een flesje gaan wennen. Vraagje aan alle bv dames: gaan jullie een speentje aan bieden en zo ja wanneer? Ik wil dat wel gaan doen, hoop het vol te houden tot hij 4 weken is, omdat dat het beste schijnt te zijn. Tot die tijd maar met een vinger de zuigbehoefte bevredigen...
@tante29, ik heb geen keuze Daan drinkt niet uit de borst. Dus vanaf keizersnede kolf ik al, helaas nog steeds niet genoeg om hem volledig borstvoeding te geven, dus hij krijgt nu om en om. Ene voeding kunstvoeding andere voeding borstvoeding. Zoals vandaag (tot nu gerekent) heb ik 90cc te weinig aan borstvoeding. Vandaar dat er nog 3 flesjes in de koelkast staan. De Borst geven zal ook wel vermoeiend zijn maar kolven is ook vrij vermoeiend. sowieso elke 3 uur kolven en ik probeer om de 2 uur in de hoop dat de productie omhoog gaat. En snachts mag er niet meer dan 6 uur tussen zitten. Dus ik ga rond 11 uur slapen dan heb ik net gekolft dan om 1 uur half 2 maakt manlief me wakker (die heeft dan uk laatste fles gegeven) dan kolf ik en gaan we alledrie weer slapen. Dan om 6 uur komt Daan voor flesje die doe ik. En dan kolf ik weer opnieuw. En dan als Daan zin heeft slaapt hij nog 3 uurtjes en dan kan ik ook nog ff terug. Soms denk ik wel eens alleen kunstvoeding is makkelijker dan zou ik gewoon savonds mn bed in kunnen gaan tot 6 uur.
Zojuist brak mijn moederhart.... Sven huilde zijn eerste traan. Hij heeft sinds gisterochtend niet meer gepoept en juist wel veel gedronken en nu lukt het poepen niet. Dit hebben we bij de eerste ook een half jaar lang gehad en toen zijn we over gestapt van standaard voeding naar omneo voeding en dat hielp bij hem heel goed. Duis donderdag maar eens met de cb-arts overleggen. Hoewel ik zelden adviezen van het cb opvolg... ik volg meestal mijn eigen gevoel en verstand, maar ach, voorleggen kan geen kwaad. En dit is zo zielig. Vanaf 18.00 al zo ontzettend aan het krijsen.... maar ik lees dat er meer poep/kramp/spuug-krijsertjes zijn in deze groep.... maar gelukkig spuugt Sven nog steeds nooit... Zielig Mykelti... dat Hugo zo brulde, hopelijk inderdaad een regeldagje.... En ik wilde op nog veel meer reageren maar ben het even kwijt.... Ik ga zo maar eens heel vroeg slapen.... Sven kwam afgelopen nacht ineens om de 3 uur....en dat terwijl we al richting de 6 uur aan het gaan waren...jammer, maar we mogen nog niet klagen hihi... alvast truste allemaal...hopelijk allemaal van het heerlijke weer genoten vandaag....
Ik ben een zeef vandaag, ben ook zo moe... Maar dat komt omdat ik vanmiddag door het mooie weer energie had en zin om weg te gaan. Ons meisje is voor de eerste keer in de Efteling geweest. Gewoon lekker gewandeld en wat gedronken. Aquanura gekeken, die komt hoog! Gewoon boven de bomen uit. Maar met donker is hij het allermooiste ivm de lichteffecten. Nu dus echt sinds thuiskomst erg moe, al dutjes gedaan. Want kraamvisite gehad, straks proberen te slapen zodat ik de nachtvoeding kan doen. Man moet morgen weer gaan werken. Mykelti en dippertje fijn dat het met jullie jongens vandaag al beter gaat. Judith, dat is erg zielig zeg dat hij niet kan poepen. Vraagje over omneo voeding... Ons meisje heeft de hele dag poepluiers maar moet enorm veel windjes laten en heeft er zichtbaar last van. Kan dit juist verminderen door die voeding? Dat vertelden ze op het cb namelijk. Ik heb 1 dag infacol gebruikt om het op gang te helpen maar om dat nou iedere dag te blijven gebruiken...
Hai!! Mykelti: ben zo blij voor je dat Hugo het weer beter gaat zeg, lijkt me zwaar hoor, zo'n regeldag... Judith: zielig hè...Dex kon gister ook niet goed poepen. Dan wil je het graag van ze overnemen, maar ja dat kan niet Toch maar het advies opvolgen...Gelukkig heeft Dex vandaag wel 2x flink gepoept. Luier uit, beetje met een doekje over het kontje wrijven en poepen maar!!! We houden altijd hele leuke poepfeestjes hier (mijn man had het over zijn vingers zitten ) Mopke: drinkt Esmée nog maar 70? Hihi, Dex zit nu al op de 100 , dat is dan over 6 voedingen. Tsja, het gaat per kilo en Dex heeft wat meer kilootjes mee te dragen En...hoe vond Esmée de Efteling? Wat zal ze daar straks van gaan genieten, jullie vrouwtje! Hier gaat het nog steeds goed. Vandaag lekker met de kraamvisite buiten gezeten, onverwacht een prachtige lentedag! We gaan nu slapen, Dex heeft zijn 23.00 fles vervroegd naar 22.00 vandaag. Uitstellen kon echt niet meer, hij was zo verdrietig!
Juenco, ja dat maakt wel verschil in het gewicht. Maar ze komt nu soms eerder dan 3 uur voor de voeding dus we gaan de late fles maar ophogen denk ik. Ze rest altijd het laatste beetje, maar wie weet. Esmée heeft veel geslapen haha. Heeft wel op het terras haar flesje leeg gedronken, dat vond ze wel lekker. Maar ze werd pas wakker toen we naar huis gingen. Ach nog tijd genoeg om erheen te gaan. Lekker genoten vandaag dus met Dex, lekker hoor.
Haha, Sven zit al op 7x 100cc hihi...maar die is dan ook bijna 5kg... en de laatste twee dagen lijkt hij zelfs nog meer te willen...maar dat probeer ik te voorkomen, het moet immers geen boeddha worden... ook dat maar overleggen met cb....dat hij zo vreselijk hongerig kan zijn en wat ik dan moet doen. Ik wil hem geen honger laten lijden, maar ook niet overvoeden.... en zeker omdat hij slecht poept, wil ik hem niet volproppen.... moeilijk om daar je weg in te vinden... Weet ik niet mopke, of omneo ook tegen lastige windjes helpt... ik heb het toen gedaan ivm krampjes en slecht poepen, maar misschien dat er meerdere redenen kunnen zijn. Zowel mijn eerste als Sven laten en lieten zelden windjes...dus geen ervaring mee. Haha, poepfeestjes Juenco, gisteren ook geprobeerd, de doekje-tactiek, maar hielp niets. redelijke nacht gehad en hoera, na 48 uur, zijn eerste poepluier vanochtend...hoop dat er nog meer volgt, want was niet heel veel. Vanochtend brak mijn moederhart weer, maar nu uit ontroering. De oudste stond in de wieg hele verhalen tegen Sven te vertellen...het meeste onverstaanbaar, maar ik verstond wel 'klein mannetje, ga maar slapen, niet huilen'.... Dat is toch TE schattig!!!!