Hi ladies, even een vraag tussendoor want er heerst hier verwarring in huis: de tijden tussen de voedingen, bijvoorbeeld 3 uren, die reken je toch van start laatste voeding tot start volgende voeding? Of is het van einde laatste voeding tot start volgende voeding. Later weer meer hoor, het is hier een en al hectiek en ritmeloze dagen maar de redding is nabij (contact met borstvoedingsdedkundige).
Volgens mij begin tot begin stabijtje, wij voeden hier inprincipe op verzoek. Hij eet dan wat meer maar doet er ook langer op, voeden we om de 3 uur dan drinkt hij zn fles soms niet eens half leeg. Alleen in de avond manipuleren we het n beetje haha @mirri op marsmanplein zit er een
Dat dacht ik dus eerst ook, van begin tot begin, totdat manlief mij in de war bracht. Voeden op verzoek, zo doe ik het ook, maar de kleine vraagt wat te veel. Elk 1,5 uur zo'n beetje. Dat is dus heel kort opelkaar als je ook nog de voedtijd meerekent. Maar ik wordt zo gebeld voor advies. Het breekt me echt op namelijk en speentje om te rekken wil 'ie niet aan Goh wat moet ik nog veel teruglezen zeg! Heb echt helemaal geen tijd gehad de laatste dagen.
@stabijtje jij geeft borstvoeding? Ik geef half afgekolfde borstvoeding en half kunstvoeding, en kunstvoeding drinkt hij meer van en dan zit er ook meer tijd tussen. (vanacht zelfs 6 uur) met borstvoeding drinkt hij minder, krijgt hij meer krampjes en wil hij eerder opnieuw (vandaar dat ik ook niet helemaal over wil naar borstvoeding, ik vries nu gewoon in wat te veel is) We (manlief en ik) hebben het idee dat hij het lekkerder doet op kunstvoeding dan op borstvoeding. maar wil het toch blijven geven voor zn afweersysteem. Maar beetje teleurstelling is het wel hoor vooral omdat het best wat moeite kost om het te verkrijgen zeg maar..
Stabijtje, ben benieuwd naar het advies, Eva komt soms ook zo vaak. Jammer Dippertje, je werkt er zo hard voor. Marsmanplein een plus, thnx voor de tip. Woon jij ook in de buurt dan ? Miss leuk om met z'n 3-en af te spreken dan Oor gelukkig beter
@Priscil; Dana had n uitgebreide vraag gesteld daar was ik mee door de war 0_o Hoop dat je snel antwoord krijgt. Stabijtje al terug gebeld voor advies ? Ik las ergens dat bij krampjes een paar minuten bv drinken ook kan helpen.
@Mirri ik woon in IJmuiden Alleen ik zie op de site dat ik neit zo een pakket mag ophalen want ik woon niet in het folderverspreidingsgebied :S Nou ja zeg! Dat ik die folders niet krijg klopt kijk altijd op internet of bij mn ouders die krijgen m wel.
Ja, tijd tussen voedingen is van begin tot begin... wat een super mooie foto Priscilla! Jeej Stabijtje, klinkt heftig, zo vaak voeden! Hahahaha Juenco, zielig en vervelend zo'n enorme balzak...maar hoe jij het omschrijft, geweldig!!!! En verder weet ik het weer ff niet meer.... Hier alles goed eigenlijk.... Sven gisteren heel veel geslapen en vandaag nauwelijks... in totaal misschien twee uur op de hele dag, maar echt huilen deed hij ook niet. Veel rond kijken en af en toe wat gemopper. 's Nachts wel goed geslapen, dus komende nacht hopelijk ook. De 6 uur tussen de voedingen 's nachts redt hij ook niet meer hoor. meestal 4 uur... dus een echt ritme zit er nog niet in, maar op sommige momenten toch al wel. Hij komt bijvoorbeeld altijd om 2 uur 's nachts, ongeacht de laatste avondvoeding. En hij slaapt boven van 22.00 tot 7.00 's ochtends en het lijkt ook wel of hij dat weet. eerder of later pikt hij het niet...haha nu al een autistje... Gisteravond wel onze test als ouders van twee kids gehad. Oudste zoon ziek en veel kotsen, Sven precies in zijn huiluurtje(s) en voedingstijd....pfff.dat was aanpoten, vooral toen zoon de vloerbedekking op zolder onder kotste...maar we hebben het gered, hoera! Nu is zoonlief gelukkig weer veel beter! Nu ff lekker bank hangen! x
@ dippertje ja ik geef borstvoeding. Valt me zwaar, ik kan me voorstellen dat je het afwisselt met kunstvoeding. Ik wil nog wel even doorzetten, dezelfde reden, afweerstoffen/weerstand. Heb nu advies gekregen om de ergste overdruk en voormelk af te kolven. Ik heb zo'n enorm veel melk en doordat hij zo vaak komt wordt dat ook alleen maar in stand gehouden. Nu krijgt hij ook de achtermelk binnen en kan hij wat langer toe. Voormelk vult wel maar niet lang. En het lijkt te werken: hij kwam net zelfs aan een 2e borst toe. Was niet na 1 borst al 'verzopen' in voormelk. Verder hem overdag inbakeren bij de slaapuurtjes, hopelijk brengt dat rust bij hem want hij slaat zich nu wakker vaak. We gaan op deze manier proberen hem naar 3 uren tussen de voedingen te krijgen. Zal wel een paar dagen duren maar we gaan ons best doen!
zo hehe de hele dag alweer in de weer met milan.. hij komt al 3 dagen elk uur of 2 uur voor een voeding.. ze zeggen groeispurt.. vandaag een enorme jengel dag (sprongetje?) niets is goed en alleen maar huilen.. hij is net bij vriendlief in slaap gevallen en ligt nu weer in zn kinderwagen.. hebben besloten toch zijn ledikantje maar bij ons in de slaapkamer te zetten of een luxe campingbedje want kinderwagen bak vind ik zo klein worden voor m!!
ppfff Judith spitsuur dus bij jullie in huis!! Stabijtje ik heb niet genoeg melk voor wat hij drinkt dus ook geen keuze wat betreft kunstvoeding Hier vanacht om 24:00 zn laatste fles gehad en om 07:30 weer zn eerste... dus weer n heerlijk nachtje gemaakt
@voeden: neem hier ook begin 1 en begin 2. Overdag zitten we nu doorgaans op 3 uur, 's avonds clustert hij, maar bv wanneer hij krampjes heeft of wakker is geworden door een vieze broek (is een schoon mannetje ) dan wil hij ook aangelegd worden als een soort troost. Kan dat dan soms af met mijn pink. Vannacht kwam hij om 1.30 en 5.30 en 7.30. En we gingen slapen rond half 10. Ben wel weer met hem naast me in slaap gevallen. Hubby maakte me wakker na de voetbal. We dromen nu soms allebei dat ik in slaap ben gevallen met de kleine bij me en dat hij onder de dekens ligt ofzo. Zucht... Idd wil BV ook wel helpen als troost bij krampjes of wat dan ook... Overigens lijkt het hier ook zo dat hij altijd komt tussen 1 en 2 's nachts tenzij we heel laat naar bed zijn gegaan. Daarna meestal rond half 4, maar vannacht dus later...heerlijk! @Dippertje: Marsmanplein?? Is dat in zeewijk ofzo? Hihihi hoe krijgen we het voor elkaar...in 1 topic 3 mensen die binnen een straal van 10 km ofzo bij elkaar vandaan wonen. Ik woon in B'wijk. @Mirri: afspreken met zijn 3-tjes ook gezelli! Fijn dat je oor beter gaat! @Juenco: idd leuk omschreven, maar denk wel dat je raar staat te kijken...het is in normale proporties al een redelijk groot ding, maar als er dan nog vocht in zit...agossi... @Judith: regeldagjes? Of een sprongetje idd, maar ja, wie kan die uit elkaar houden?? Zeker een uitdaging 2 kids die broodnodig aandacht willen en nodig hebben...gelukkig gaat het nu al beter met je zieke kindje. @Stabijtje: hopelijk werkt het. Hier doe ik het ook wel, maar kies nu voor blokvoeden, dus begin met de laatst gedronken borst. Als die dan nog vol is, pak ik die de volgende voeding weer eerst en geef de voormelk van de andere borst als toetje. In de hoop ook dat hij dat laatste beetje melk eruit gooit en niet de lekkere vette eiwitrijke melk. Hoe lang moest je eigenlijk kolven dan? @Priscilla: kunnen ook regeldagen zijn. Dat herken ik wel. Wisselend slapen en de hele dag door aandacht/borst willen. Hopelijk vandaag weer in rustiger vaarwater! @Dippertje: heerlijk nachtje! Ben jaloers, ondanks dat ik de nachten best te doen vind. Heb meer moeite om de avonden door te komen, dan ben ik het soms echt zat en ga vroeg op bed met de kleine.
@Mykelti, dus jij bent de derde persoon die Mirri bedoelde hahaha Zat me de hele ochtend al af te vragen wat ze nou bedoelde met zn drieen afspreken :') LOL Maar ik vind het prima hoor En marsmanplein is het eerste rijtje winkels op de rijkstraatweg in haarlem noord Daar zit een plus supermarkt, maar op hun site staat dta je alleen zo een pakket mag halen als je in eht folder verspreidingsgebied woont :S grr
@mykelti je moet je geboortekaartje afgeven daar staat 9 van de 10x je adres op misschien dat ze het niet checken maar anders heb je dus pech Zo ff naar Haarlem stad, naar de H&M ze hebben daar ook grotere maten... zucht pas maat 48 nog net niet lekker dicht grr en bij de C&A koop je in maat 50 meteen zo een vormeloze zak :S alsof je geen leuke broek wil als je een dikke reet/buik hebt :S Misschien dat ik bij de H&M tenminste 1 broek kan kopen.. 1 is genoeg want hoop toch met afvallen weer in een normale maat te komen.. lol nu 15,5 kwijt dus we gaan goed.. maar nog steeds 6,5 en dan pas de zwangerkilo's kwijt
Veel shopplezier Dippertje! Zalig de lange nachten Mirri, gelukkig weer beter. Goh Stabijtje en de andere BV mama's, respect voor jullie hoor! Judith, gelukkig is de oudste weer beter, tjsa is wat als ze dan beide zorg/aandacht nodig hebben. Gisteren terug een rustige Milla ik merk wel dat ze soms nog hongerig is als ze flesje van 100cc drinkt, zou het kunnen dat ik moet ophogen, lijkt me erg vroeg al? Even wezen shoppen met de oudste, we waren bij H&M en zij reed met de wagen en je zag mensen echt kijken en afvragen van wie die baby nu wel zou zijn echt grappig. Dochter is inmiddels al 1.75 dus bijna zo groot als mama . Vandaag en morgen duiken we weer met de neus in de boeken, allebei belangrijke examenweek op school.
Haha ja Ellis, mensen denken dan gelijk vanalles, zo'n jonge meid met een kinderwagen Mykelti ik kolf 3 minuutjes en dan kolf ik 40cc, was gister nog 50cc. Het kolven kan ik staken zodra de hoeveelheid weer wat afneemt. Dan neemt de baby het weer over. Drinken gaat nu goed alleen wel 25 minuten per borst nu. Slapen gaat zoooo slecht overdag. Tot nu toe 1 klein uurtje geslapen, zelfs in de kinderwagen een stukje wandelen geen oog dicht. Heb een puckababy gekocht, hopelijk helpt dat een beetje.. Maar ik lees hier meer babietjes die niet koesen willen, was jij dat Judith? Ook krampjes erbij of andere oorzaken?