@all: ik duim voor een rustige nacht voor iedereen! Dit schreef tante gister en heeft gewerkt Eva ook luieruitslag, ze vind t heerlijk om Ff in dr blote billen te luchten om dan t aankleed kussen vol te .... >_< Actief hoor die Hugo.
Aahhh Judith, arme Sven... Maar ti's idd net hoe je ermee om gaat, hij kan er Ook van leren accepteren en voor zichzelf opkomen. Hoop dat z'n "aardbei" zich niet zo ontwikkeld
Mirri, altijd de luier aanlaten ja. Hihi. Ook weer geleerd, bij mij vertelde ze het ook als tip. Mooi dat ze goed groeit. Ennuh dames, tante had geduimd voor een goede nacht voor iedereen. Heeft bij mij ook geholpen. Prikjes, heb nog geen schema maar als ze 6 1/2 week is krijgt ze haar prikjes. Judith, ik wil je niet ontmoedigen maar mijn nichtje had er een in haar nek. Ze is nu inmiddels 18, maar je ziet nog wel het teveel aan huid zitten. Rood is hij vanaf haar 10e niet meer. Kan begrijpen dat het vervelend is, maar idd opluchting dat het zijn buikje is. Ik ga onze meid wassen en omkleden. Badje kan helaas niet, ik mag niet zo zwaar tillen. En ik ga niet oneindig vaak met emmers lopen. Douchen durf ik niet zo goed alleen. Het is lekker buiten.
Ja Mopke, je zult de aardbeivlek altijd blijven zien, alleen niet meer rood, maar het schijnt ook dat in je gezicht meer kans is dat je het altijd blijft zien, op de rest van je lijf wat minder.... we zullen het zien, eerst maar eens de ontwikkeling ervan zien... En het badje.... wij zetten het badje naast de douche/het bad op een standaard en vullen het dus rechtstreeks met de douchekop...dan is het toch niet zwaar tillen? of is de houding van je kindje vasthouden en er zelf beetje gebogen erboven hangen misschien ook zwaar? ja, lekker naar buiten iedereen, het is heerlijk!! En vast ook goed voor snotneusjes
Judith, dat doen we ook. Maar het leeg laten lopen is dan weer niet zo handig... Want dat kan ik dan niet. En ik heb op de badkamer geen mogelijkheid om aankleedkussen op te leggen ofzo. Dus moet dan veel bukken. Anders uit bad, cape om en naar de kamer lopen ofzo. Maar dat durf ik niet echt alleen, nog niet gedaan iig. Heb ze nu maar in de emmer gezet vond ze heerlijk. Misschien toch maar een tummytub aanschaffen ofzo... Het gebogen erboven hangen is daarbij erg trekkend aan mijn wond, niet echt prettig zeg maar. Heb nu een emmer op de commode gezet, was nogal zwaar maar toch een klein badje gehad. Nee, wij hebben geen ligbad, nu met een kleintje wel prettig maar ik ben totaal geen badmens. En wat betreft de aardveienvlek, idd eerst maar ontwikkeling zien. Wie weet valt het ontzettend mee.
Toevallig heb ik vandaag voor het eerst de kleine man in het badje gedaan. Manlief is weer aan het werk en in de ochtend wil de kleine vaak niet slapen dus een goed moment om te gaan badderen. Ik zit net als Mopke met de buikwond dus mag niet zwaar tillen. Maar ik zet alles klaar bij de keuken. Aankleedkussen etc. op de eettafel. Badje vullen met teiltjes water en badderen maar. Ik kan het bad ook weer teiltje voor teiltje legen maar ik laat het staat voor mijn man, die ruimt het dan op Gelukkig dat de vlek niet in zijn gezichtje zit Judith, en idd goed idee om als het een 'Probleem' wordt er later een spreekbeurt over te geven. Hier trouwens een goede nacht gedraaid. Paar keer voeden uiteraard maar netjes om de 3 a 4 uren. Hij lijkt wat ritme te krijgen! Warmen jullie de flesjes op in de magnetron trouwens? Hoor er zoveel meningen over. Ik heb ook zo'n flessenwarmer maar dat schiet niet op. Heb het 1x geprobeerd. In een pannetje met water kan natuurlijk ook. Ben benieuwd hoe jullie het doen! Wat een zonnige dag hè! Geniet ervan want donderdag wordt noodweer las ik!
Dippertje, lekker hoor in bad doen. Jij hoeft minder te bukken lees ik zo, dan is het wel te doen denk ik zo. Ik moet bukken bij het vullen in de douche en dan optillen voor het badje te vullen. Ik vind het zo mooi om te zien als ze ontspannen in bad. Maar misschien dat ik het een keer probeer en dus laat staan ja... Ik gebruik warm water uit de kraan, dit is aangeleerd door de kraamhulp. Dit omdat het leidingwater hier erg goed is. Als we naar de Efteling gaan (is hier om de hoek) of het centrum vraag ik gewoon om handwarm water uit de kraan.
Ja, gelukkig dat Dexie in orde is!! Hij heeft het ook niet meer gedaan gister. Vandaag is hij wat snotterig, dus misschien had het daar ook mee te maken. Fijn dat iedereen een goede nacht heeft gehad, hier ook, al waren we dus ontregeld. We zijn om 22.30 naar bed gegaan en Dex kwam om 02.30, heel fijn!!! Judith: agossie, kan me voorstellen dat je baalt. Nu voor zijn mooie gave babyhuidje en later...mhmm na ja, wie weet valt het mee. En inderdaad, een goed spreekbeurtonderwerp! Gelukkig niet in zijn gezicht! Toch nog een aantal kindjes op de zij hier Mykelti: wat een sterke kerel heb jij zeg! Dat hij al zo goed kan rollen. Dat wordt nog wat met hem! Kan me voorstellen dat je hem dan op zijn rug legt. Stabjtje: wat vond je kereltje van het badje? Dex vond het eerst niks, maar nu zie ik hem genieten. Mondje open en dan dat kleine knuistje af en toe naar zijn gezichtje. Zo lief, deed mijn dochter ook! En fijn voor jou dat je hem eindelijk in bad kon doen! Mirri: haha poepfeestje!!!! MAar inderdaad, zielig hoor, zo vroeg al een prikje, helemaal met zo'n klein wichtje. Ik voelde me altijd zo slecht, dan moet je je kind in de houtgreep houden en dan spuiten ze er een ziekte in (dat hoort zo...maar het idee...) @ water opwarmen: magnetron hier. Kraanwater schijnt inderdaad te mogen, maar ik durf het niet zo . Gek hè...ik heb ooit eens gelezen dat er meer bacteriën inzitten dan. Maar goed, de straling van de magnetron is ook niet alles. En opwarmen in warm water duurt zo lang.
@mopke denk dat je stabijtje bedoeld Ik kan ivm mn rug Daantje niet alleen in bad doen, naja nu wel want ik heb zo een zitje voor in eht badje gehaald, je emot er natuurlijk altijd bij blijven maar ik heof nu niet meer voorover gebogen te staan om hem drijvend te houden. Die dingen kosten 10 euro zijn van plastic en echt super handig. Badje staat bij ons op babykamer, dus ik til hem vanuit bad op zn commode. dat is 1 meter er vanaf. Ohh ik kon net wel ff schreeuwen in de Dekamarkt/supermarkt, ik liep achter een winkelwagen met n vaartje klapt het hekje om naar binnen te gaan niet open... die blokkeerde dus ik liep daar vol met die kar tegenaan die zich vervolgens nogal hard in mn buik boorde.... geen suc6 3 weken na een keizersnede. Nu doet mn buik dus wel ff zeer
Oh ja Mopke, wil je ophouden over de Efteling...HAHA, ik ben stikjaloers, ik wil oookkk naar de Eftullihhing
Ja, bedoelde stabijtje... Handig op je telefoon reageren hihi, lekker slim! Dippertje, wel pijnlijk ja met de kar. Pfff! Hopelijk trekt de pijn snel weg! Juenco, hihi! Kan gewoon hoor. We kunnen een Efteling meeting houden haha! Mama's in de achtbaan, papa's oppassen! Mocht het zondag een beetje weer zijn gaan we weer hoor.
Wij ook! Dus als er niet te veel kraamvisite gepland staat, gaan wij ook weer lekker naar de efteling! Mijn dochter vindt dat natuurlijk helemaal geweldig. Wij hadden ook een rustige nacht, maar we mogen zowiezo niet klagen, Mick huilt vrij weinig. Ik heb nog steeds een pijnlijke tepels, Mick drinkt gelukkig al wel weer wat rustiger. Hopelijk werkt de gel snel, ook voor mij.
Dippertje...au! :x Stomme hekjes! Hopelijk heeft het geen schade aangericht. @in bad doen: hier op zijn kamer naast de commode. Ik vul het bad met emmertjes water. Leeg laten lopen doet mijn man. Mopke: ja maar...ja maar...ja maar...we wonen er 3 uur vanaf Tante:hopelijk werkt de gel!
Dippertje, ja omdat we zo dichtbij wonen hebben we een abonnement. Die heb ik nu al zo'n 12 jaar haha! Juenco, je kan ook overnachten hoor In het hotel en ze hebben tegenwoordig Bosrijk, een vakantiepark dat je kunt boeken incl. entree. Voor één keer 6 uur rijden in totaal is wel erg veel!
Blije efteling gangers dus @juenco, nee pijn is ook grotendeels weer weg, stomme hekjes grr SJONGE, koop ik ook eens wat via Marktplaats, 4 ongebruikte nieuwe Avent flesjes. Komt het pakketje aan zijn er maar 2 nieuw en ongebruikt(die ruiken ook nog smerig nieuw en zijn helemaal schoon) en die andere twee zijn gebruikt en er zit verdorrie schimmel in 1flesje :S Die kunnen dus beide rechtstreeks de vuilnisbak in. Dus een niet zo aardig mailtje terug gestuurd met het verzoek de helft terug over te maken.. Zal heus niet gebeuren maar vind het een smerig wijf zeg BAH
Gatverdamme! Inderdaad "smerig wijf" is de goede benaming. Bah! Die andere zijn echt wel nieuw ja? Zaten nog in de verpakking?
Oh ja, over flessen en spenen: Welke gebruiken jullie? Dex drinkt uit etos flessen met een kersspeen. Gaat op zich ok, maar dex wil nog wel eens lucht meezuigen. De speen lijkt te klein, maar ij avent doet hij het ook. Fles strakker/losser draaien maakt niet uit
Dippertje, bah!!! Of je het geld terugkrijgt is maar de vraag... Juenco, ik gebruik difrax flessen en spenen. Alleen hieruit kon ze drinken. Dit gaat nog steeds goed.
even gauw! milan bleef zo huilen en spugen non stop.. dus cb is geweest en moest ha bellen die heeft ka gebeld en nu is milan opgenomen.. sowieso 2 dagen ter observatie.. ik kan er niet blijven slapen omdat hij op een kamer ligt met nog een baby.. dus om half 11 ga ik er weer heen om te voeden en wat afgekolfde melk te brengen voor de nacht. en morgen ga ik op en neer rijden voor zijn voedingen.. :'( mn moederhart is een beetje gebroken..