Ohhhhhh pfffffffffff....net ruim een uur met een krijsende Dex gelopen. Hij had zijn voeding gehad en dronk zijn fles niet helemaal leeg. Daarna een heerlijk tevreden ventje, tot hij met zijn beentjes begon te trekken. Krampen dacht ik. Janken, janken janken....zo ken ik hem echt niet. Hij bleef er bijna in zeg. Helemala zweten... Dus alles geprobeerd, tot ik in de wanhoop nog maar 30 cc heb klaargemaakt. Daarna weer janken, krijsen, nog maar 30 gemaakt. Dat was het dus...oeps sorry mannetje Maar Judith, jij ook het eerste lachje gespot? Lief!!! Dex is nog maar 2 weken, maar vandaag leek hij toch ook echt te lachen...ik praatte tegen hem en hij lachte uitgebreid terug. Dit leek geen stuipje, maar heel echt. Daarna deed hij het weer. Maar bij Dex kan dat toch nog niet? Ik dacht pas 4 of 6 weken na de uitgerekende datum??? Mykelti: van harte!! Hebben jullie al noodweer? Hier verwachten ze maar een beetje gerommel, maar in het zuiden? Code oranje! Calice: naar van de koorts Kwakkelt maar aan zo, vervelend zeg!
oh man, hij begon alweer nu tig rondjes gelopen en gezongen, nu slaapt hij op mijn arm. Ik zweet me te pletter, wat een ellende....zal nog wel vaker voor gaan komen, maar ja, zo ken ik dus niet
Oo Juenco akelig en zielig he. Hier Eva ook zielig, va 1900 elk uur gevoed en daarna alleen op De arm gehad, zodra ik haar neerleg Krijsen.....10 x gevoed! Morgen belt de lactatiekundige terug ben benieuwd wat ze zegt Trouwens tijdens de voeding van 04 u telkens zo'n honger! Jullie ook ? Ik geef er niet aan toe Judith, fijn een tevreden Sven, lekker dat je de tijd had om ervan te genieten. En wat een schattige foto. Hier gelukkig ook tussendoor lachen en brabbelen dat maakt alles weer goed Kelly, jij dus gefeliciteerd en.....leuke kado's. ?
Ik ben ook benieuwd wat de lactatiedeskundige zal zeggen Mirri. Zielig he Juenco, rond de 3 weken had mijn kleintje het ook zo extreem. De lact.desk. vertelde mij dat een baby ook bij pijn kan gaan toehappen en dan lijkt het voor ons dat ze honger hebben. Als je dan toch weer voeding geeft, krijgen ze daar weer meer krampjes van. Hier geen noodweer gehad trouwens, alleen maar veel regen laat in de avond.
@stabijtje dat heb ik inderdaad ook al eens eerder gehoord! @juenco zielig he ik word er zelf helemaal naar van haha liefst geef ik m dan aan Papa die is van nature al een kalmer persoon
Zit op mijn telefoon dus even snelle reactie... Sorry daarvoor! Juenco, zielig zeg! Hoe is de nacht gegaan? Judith, wat een scheetje! Die lach is gewoon om bij weg te smelten! Stabijtje, goede om te onthouden! Soms na de fles nog sabbelen op de handjes maar dat kan ook door de krampjes idd. Ik heb nog niet meer gegeven... Wel net 90 aangeboden en mevr drinkt de fles leeg! Nog nooit meegemaakt. Mirri, extra trek krijg ik 's avonds na de maaltijd... Er idd niet aan toegeven. Maar vervelend van Eva, benieuwd wat de lactatiedeskundige zegt. Dippertje, hahaha Klara416 doet het goed! Mykelti, gefeliciteerd nog!!!! Hier heeft het flink gespookt gisteren. Onweer, regen en wind niet normaal. Leuk als je dan net even weg moet...! Met Esmée voor het raam gezeten, ze vond het erg interessant allemaal.
@Klara416: beetje gelukt? @Juenco: sneu, maar soms kun je gewoon niet weten wat er schort. Doe het hier zo dat we dan kijken naar gegeten, schone luier, misselijk, krampjes...en als niet helpt, dan leg ik hem gewoon weer aan. Al is het maar voor troost. En op sommige dagen willen ze gewoon meer/vaker eten. Wij ook wel eens toch? Gaat het nu wel beter? @Judith: agossi, wat een briljante foto! @Mirri: ben ook benieuwd wat de LD zegt. Maar lijkt een regeldagje? Gebruik je ook Cinababy tegen de krampjes? Dat werkt hier heel goed. Ja, hier ook honger en wel de hele dag. Heb een flesje 7Up in bed liggen voor af en toe een slok. Doe ik dit niet, dan kan ik niet slapen. In het begin (eerste week) heb ik 's nachts wel wat gegeten, anders trok ik het helemaal niet. Verjaardag was leuk, lekker rustig, alleen mijn ouders waren er. Dit weekend komen mijn schoonouders en volgend weekend vieren we het officieel. Gisteren langs mijn werk geweest om te showen en te trakteren. Daarvoor bij het CB geweest. Hugo is 6 cm gegroeid en 600 gram tov zijn geboorte. De arts vroeg zich af of de eerste lengtemeting wel heeft geklopt, maar hij is zowel in het zkh gemeten als door de kvz en dat klopte echt. Hij wil gewoon net zo lang worden als zijn vader. Hier gisteren heel veel geslapen en weinig gedronken. Vannacht heeft hij dat ingehaald...weinig effectief drinken, maar wel een keer of 4. Vanochtend 2x goed gedronken en hij slaapt nu eindelijk een uurtje. Zal wel weer een regeldagje worden vandaag. Hebben mss ook spruw hier. Is niet overduidelijk, maar hij begint slechter aan te happen en ik heb zere tepels en steken in mijn borsten. Houden het even in de gaten. Voelen jullie beebs ook zo warm aan de laatste dagen? Heb niet het idee dat hij koorts heeft, hij is pittig en alert, maar zeker als hij bij mij ligt, is hij een potje warm, rood hoofdje soms en soms ook zweterig. Denk meer dan hij het van mij krijgt, want ik ben niet super lekker en ook continu koud...brrrr
Hugo begint hier nu steeds meer expliciet bezig te zijn met speeltjes enzo. Gaat er echt naar rekken en strekken en houdt hele verhalen, beetje pantomime...
Hihi ja ben aan het afkicken van mn dubbele Medela ziekenhuis pomp en aan het wennen aan mn Avent enkele elektrisch en handpomp Zoals k nu zie haal ik er net zo veel uit en maakt het niet veel verschil welke ik gebruik al gaat de Medela 2x zo snel Maar met de Avent kan ik rustig op de bank gaan zitten want die heeft een handzamer formaat haha Dan kan de Medela terug naar het ziekenhuis. Kost namelijk ook 75 euro per maand om te huren... En dan 2x een enkele set + grote borstschelpen erbij gekocht en tepelhoedjes en een eigen kolfset gekocht + opvankbakjes voor andere tiet... En dan zeggen ze dat borstvoeding goedkoper is LOL mjah alleen als het rechtstreeks uit je boob komt anders is kunstvoeding goedkoper.. Ben al over de helft van tweede pak kunstvoeding + bovenstaande dingen Kleine fortuin dus Ik vind het eigenlijk best jammer dat die kolven zo verschrikkelijk duur zijn, dat ontmoedigd mensen ook in het proberen af te kolven. Want je weet nooit of je suc6 hebt met kolven sommige kolven nu eenmaal niks. En terugbrengen kan uiteraard niet. De gene die je leent vanuit ziekenhuis kost bijna 2000 euro. Dan kan je er zelf een kopen een dubbele van Medela dna ben je ruim 350 euro kwijt. De rest van medela is niet geschikt voor dagelijks afkolven. Dus moet je over stappen op een ander merk die natuurlijk op een andere manier werken/afkolven... Hele gedoe dus haha
Hier hebben we een Medela Swing gekocht. Enkelzijdig, maar die kan ik best dagelijks gebruiken hoor! Werkt prima!
Mykelti, fijne dag gehad dus mooi! Grappig zeg van Hugo met de speeltjes. Hier ook steeds interessanter allemaal. Hopelijk geen spruw, maar wel even in de gaten houden. Beter op tijd erbij zijn. Esmée is ook warm de laatste dagen, kleed haar nu minder warm. Dat was hier de oplossing. Omdat ze klein is durfde ik nog niet alleen een t-shirt aan te doen. Het is ook vies warm binnen. Calice, wilde ik nog op reageren. Ook snel ongesteld zeg! Kan begrijpen dat dat niet prettig aanvoelt. Ohja voor wie voordeelpas heeft van kruidvat. Je kunt nu weer de aanbiedingen activeren van twee pakken pampers voor de prijs van één.
Oh helemaal vergeten te vertellen... Hier op het CB gehad over zijn spugen. Het wordt erger, zeker sommige dagen/momenten en de arts raadde aan om te kolven en dan in te dikken met Nutriton (JBPM). De wijkverpleegkundige zou ons daarover bellen. Heeft ze gedaan en ik heb aangegeven wel zoveel mogelijk live te willen voeden. Ze zei dat je dan helemaal niet hoeft af te kolven, maar je kunt de nutriton gewoon aanmaken met water en dan een paar lepeltjes geven voor de voeding. Ze kunnen er wel krampjes van krijgen, maar dat zere overgeven zou dan minder moeten worden. We gaan dit dus een keer of 2 per dag doen, zodat zijn slokdarm wat rust krijgt...en gisteravond dus 1x gedaan en hij heeft daarna niet gespuugd! JOEHOE!!! Hopelijk geeft dit hem iets meer rust in zijn maagje, maar we gaan het zeker niet iedere voeding geven. Dat vind ik te zwaar en onnodig.
Mopke, hoe werkt dat die aanbiedingen activeren? En wat trok je Esmee eerst aan dan? Hier heeft hij een broekje, sokken, romper en shirtje aan. En als we buiten zijn nog een vestje en bij harde wind/kou een mutsje. Laken en dekentjes stemmen we af op het weer. Denk dat hij nu ineens snel zijn temp goed kan regelen en daarbij ook meer op zijn vader lijkt (bijna nooit koud) dan op mij (koukleum...)
Fijn zeg n goede tip Kelly, die van t cb kan je nix mee maar van de wv, lekker n praktische oplossing. Blije baby blije mamma. Goeie tip van t kv ga ik ook regelen. Hier wacht ik nog op telefoon van de lactatiekundige.... Ik wil ook n gouden tip vanmorgen weer marathon voeding; 7-8-9 u met tussendoor boeren en eten laten zakken 3 u aan t voeden. Nu slaapt ze dus met n noodgang t huis door 0_o
@mykelti, het zal ongetwijfeld kunnen maar Medela zelf zegt dat al hun pompen op die van 350 na niet geschikt zijn om meer dan 7 of 9 keer per week mee te kolven... Nou dat doe ik per dag hahaha Dus als die dan stuk gaat mag je waarschijnlijk niet piepen van Medela Avent heeft er geen limiet aan gekoppelt. Het liefst had ik Medela gehad want die vanuit het ziekenhuis is ook Medela en echt een super ding! Alleen groot en daarom onhandig
Lactatiekundige vond t klinken of ze niet voldoende vette achtermelk krijgt. Was ongemerkt toch weer de li na de re borst gaan geven. Moet binnen 3 u dezelfde steeds aanbieden. Eva is nu weer Ff tevreden. T zal ook wel met krampjes te maken hebben maar dan mag je ook de borst als troost geven. Dippertje , zeker jammer dat kolven zo duur zijn dat ontmoedigd mij ook n beetje. Ben bv gaan geven omdat t gratis is los van t extra voedsel dat ik eet. Kv aanbieding, heb je zo'n voordeelkaart Kelly? Dan maak je op kv website een account, Inloggen en aanbieding activeren dan kan je m binnen een week ofzo ophalen bij de winkel. Leuk dat Hugo al zo reageert en 6cm gegroeid ! Echt n zoon van z'n vader Judith is Sven alweer in z'n ritme? Priscilla, hoe gaat t? Hoop dat Milan snel naar huis mag.
@mirri: hopelijk helpt het advies van de lactatiedeskundige. Mykelti: hopelijk geen spruw voor jullie, niet fijn! Mick heeft vannacht alleen in romper gelegen, had het zo warm! Speentje hier doet wonderen, minder krampjes en mick meer tevreden, Vannochtend zagen we een echt lachje, zo lief! Hij gaat vanavond voor het eerst op zijn eigen kamertje slapen, ben benieuwd. Ik slaap nu zo weinig en hoop dan iets beter te kunnen slapen, zo houd ik het niet vol, ben zo vermoeid. Vind het wel moeilijk, vond het fijn hem zo dicht bij me. Als het niet bevalt, staat hij zo weer bij ons
Met Dex gaat het weer goed, hij heeft vannacht 5 1/2 uur geslapen zowat...daarna wel weer onrustig omdat hij uit het ritme was, maar dat krijsen als een mager speenvarken doet hij niet meer. Hij is bovendien lekker mee geweest winkelen. Meneer heeft de hele tijd liggen ronken! Hij is alom bewonderd door het winkelpersoneel, maar kreeg er niets van mee. Wel een stomme actie van mij: was ik in een superleuke kledingzaak, pas ik het eerste setje en wat zie ik in het hemdje dat ik pas: melk! Shit, vergeten zoogcompressen in te doen!!! Gelukkig wilde ik het hemdje kopen, maar ik heb wel gezegd om welke reden ik maar niet verder ging passen. Gelukkig begreep ze het...maar een andere keer terug. Genant hoor En balen: ik ben echt aangekomen...pfff...er moet zeker 10 kilo af. Vandaag maar begonnen met lijnen. Verder hier veel borstvoedingsperikelen...hopelijk krijgen jullie de gouden tip! Mykelti is in elk geval een eind verder, fijn dat hij niet meer pijnlijk spuugt. Arm kereltje! Maar moet je nu steeds kolven of mag je ook nog gewoon voeden? Tante: succes, misschien vindt Mick het ook wel heel fijn in zijn eigen bed! Maakt hij veel lawaai tijdens het slapen? Mijn dochter deed dat ook (brommen, knorren, net een egeltje hihi!), Dex helemaal niet, die hoor je niet. Priscilla: al nieuws? @ warme baby: ja, Dex voelt ook warm aan. ik heb hem nog wel gewoon een romper zonder mouw, shirtje lange mouw en een broek aan. Hij ligt onder een enkele deken. Hij heeft verder geen hoge temp (37.0) dus dat zit wel goed. Maar ik betast zijn koppie ook steeds, even checken! En het lachen: het is echt hoor. Als ik hem aankijk en tegen hem praat gaat hij lachen. Wat gaaf!!! Heerlijk!!! Hij volgt ook zijn speeltjes van de mobiel (heeft voorkeur voor de gele vlinder haha!) en begint geluid te maken. Zucht, wat een genot!!!