Trotse Stier/Tweeling mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mopke, 3 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Zo zielig hè, dat huilen...onze buuf zei gisteren nog dat ze hem nog niet gehoord had...ach, dan is ze ontzettend doof, want hij produceert toch een geluid! :$
    En dan die snikken erbij...kan hem dan echt niet laten liggen, dus dan neem ik hem bij me. Hij kon gisteravond zijn krampjes maar niet kwijtraken...dus om 11 uur op bed en pas na 1 in slaap, toen elke 2,5 uur weer gevraagd om een voeding.

Hoe herken je reflux eigenlijk? Hij geeft hier wel eens een mondje terug, maar de BV spuit er ook in, dus da's niet zo gek.

2. Judith260580

Judith260580 Actief lid

21 sep 2011
    397
    0
    0
    Sven zit nu op 7x 100cc....maar dat moest door zijn gewicht...als hij veel minder dan dat zou drinken zou zijn bloedsuikerspiegel te laag komen, meestal drinkt hij hem leeg of laat max 20cc over...maar het hangt volledig af van de grootte van je kind en en de behoefte die ze hebben.... beetje kijken of ze tevreden zijn of honger lijken te hebben. Proppen heeft inderdaad geen zin. dan komt het er meestal zo weer uit....

Sven doet het echt super. Spuugt geen druppel laat binnen 5 minuten een flinke boer. Gaat 's nachts bijna altijd meteen slapen na een voeding en laat dan 3 tot 6 uur tussen de voedingen. Overdag 3 uur en is dan steeds vaker een tijdje wakker, zo gezellig. maar je merkt wel als hij te lang wakker is maar het hem niet lukt om te gaan slapen hij gaat mopperen en huilen en probeer zo'n uk dan maar eens te vermaken....lastig vind ik. Maar nu de krampen voorbij zijn is hij weer zo lief en tevreden. vanochtend in badje leek hij zelf kirrende geluidjes van blijdschap te maken....zo mooi. Zeker omdat onze eerste zo Ontzettend veel huilde.... dit is echt een verademing.

Ben erg benieuwd hoeveel hij weegt. Vanmiddag weten we het.

lastig lijkt me als je kindje veel spuugt of te weinig wil drinken... maar niet teveel zorgen maken, bijnas altijd krijgen ze toch genoeg binnen...al lijkt het soms van niet...

Sven blijft wel een beetje last van poepen houden, hij poept wel netjes elke dag en altijd tussen 16.00 en 22.00, maar hij moet er zoveel moeite voor doen. Vaak een half uur huilen en persen...tevergeefs, dan geeft hij het even op en dan een paar uur later nog een poging.... zielig hoor....hoe kan zulke dunne poep zo veel moeite kosten vraag je je af!

vandaag een dagje alleen met mijn ukkie. papa weer aan het werken vanaf vandaag. en de grote uk naar psz en daarna naar oma...ook wel eens lekker, kost toch veel energie, twee ukken,

maarre...ik ben gelukkig niet zo moe en heb het ook niet koud. Maar koud hebben kan inderdaad komen door vermoeidheid en door verstoord dag/nacht-ritme en vast ook door bv lijkt me en we zijn natuurlijk bevallen in een hittegolf, dan is het ook ineens koud nu. Ik zie dat Sven het ook sneller koud heeft dan in de eerste (hete) week. Ik heb zoveel geluk met mijn geweldige hubby. Hij doet de voedingen tussen 22.00 en 6.00....zodat ik 8 uur kan slapen.... zo lief. Meestal is dat een voeding rond 23.00 en één rond 3.00 en dan doe ik de voeding van 6.30 weer en dat terwijl manlief vanaf vandaag weer om 6.45 naar zijn werk vertrekt.... en toch wil hij best die nachtvoeding blijven doen.... zucht..voel me een bofkont hihi....

nou, maar eens even wat nuttige huishoudelijke taken verrichten!!

3. Dana

Dana Niet meer actief

mykelti, ja die van mij maakt ook van die maffe geluidjes!

4. Dana

Dana Niet meer actief

Judith, dat klinkt als een heerlijk voorbeeldkindje!

5. stabijtje

stabijtje Actief lid

20 sep 2011
    427
    0
    0
    Wauw, weet niet meer wie het zei, maar 4 uren tussen de (nacht-)voedingen is wel heerijk lijkt me! Moet je nagaan hoe je je grenzen verschuift in wat een lekkere lange nacht slapen is:D;) Met 4 uren zijn we superblij:D

Kou en vermoeidheid zal vast door de bv komen. Dat geloof ik meteen. Ik val ook bijna altijd in slaap tijdens het voeden. Hoop dat de temperaturen een beetje omhoog gaan, scheelt mijn lichaam weer extra hard werken plus dat het gewoon veel aangenamer is.

oh, beebie huilt, straks weer verder!

6. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Ja Tante, vervelend hoofdpijn, klaag maar lekker en let op dat je voldoende drinkt.
    Dana, rust is belangrijk als jij en je baby t beter doen op fv moet je dat doen, is een stuk zwaarder met nog n peuter erbij.
    Ik heb alle rust en tijd en hulp en vind t evengoed pittig.

Meiden vermoeidheid ed klachten lijkt me heel logisch.
    Ontzwangeren duurt nog ns 9 mndn dus zorg goed voor jezelf dan kunnen we beter voor de kindjes zorgen.
    Kelly geluidjes hier ook

7. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Tja we gaan denk ik vanmiddag toch maar naar het consultatiebureau toe om te wegen. Ze zijn hier nog niet geweest, maar zijn wel benieuwd of ze wel aankomt.
    Ze komt soms dus wel om de 2, 2 1/2 uur om de voeding, maar dan heeft ze de fles daarvoor gewoon niet leeg gedronken. Laat vaak dan 10 of soms 20 staan. Dus lijkt me logisch dat ze dan wakker wordt van de honger. Wat kun je hieraan doen? Papa propt dus wel soms en dan zit ie onder... :p

Poepen, dat gaat hier goed hoor. Letterlijk iedere luier poept ze wel.
    Heeft ook last van krampjes weer, overstrekt zichzelf echt zo zielig om te zien.

Mykelti, die van mij maakt ook van die geluidjes. :)

Judith, wel een voorbeeldig kindje hoor en erg lieve man!!!

8. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    LOL 5 uur tussen twee voedingen :p
    Ik slaap nu meer dan toen ik zwanger was toen moest ik elk uur zo een beetje naar het toilet of ik werd wakker van de pijn om om te draaien. Overdag slaap ik niet, heel soms even uurtje na het avondeten. Anders word ik zo gaar als een konijntje.

Zal even het geboorte lijstje opzoeken

9. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    De mei/juni mama lijst

Geboren

Calice - jongen - 8 mei - Jesse - 3925 g - 36.2 wk
    Priscilla - jongen - 12 mei - Milan
    Dana - meisje - 14 mei 3040 g 38 wk
    Stabijtje - jongen - 18 mei
    Judith - jongen - 21 mei - Sven - 4645 g - 40.0 wk
    Mopke - meisje - 23 mei - Esmée - 2710 g - 38.6 wk
    Mirri - meisje - 24 mei - Eva - 2955 g - 39.3 wk
    Mykelti - jongen - 27 mei - Hugo - 3250 - 39.6 wk
    Tante - jongen - 28 mei - Mick - 3825 g - 40.0 wk
    Dippertje - jongen - 29 mei - Daniel - 4190 g - 38.2 wk
    Ellis - meisje - 1 juni- Milla
    Juenco - jongen- 3 juni- Dex

Zo even de naam bovenaan aangepast zijn natuurlijk mei en juni meiden/mama's :D

10. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Dippertje heb je goed gedaan!!!

Slaappatroon is hier hetzelfde gebleven... Erg onrustig.
    Maar nu ga ik 's middags ook echt nog even slapen als het allemaal toelaat.

Consultatiebureau belde op. We krijgen extra controle ivm afvallen.
    Mogen hierdoor vanmiddag op afspraak komen. Erg fijn.

Borstvraagje, dames die fv geven lekken jullie ook zo? Het is vooral uit een borst bij mij. Het loopt er gewoon uit, draag expres strakke bh's maar lekt er niet minder om zeg.

11. Dana

Dana Niet meer actief

Mopke ik lek ook nog steeds en geef nu fv. Heb al een dag of 5 geen stuwing meer en toch lek ik nog steeds vooral 's nachts. Draag ook nog zoogcompressen.

12. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Dana, gelukkig ben ik niet alleen dan.
    Ik draag ook zoogcompressen anders heb ik natte plekken haha.
    Ik heb al een week geen stuwing meer, heb er 3 dagen last van gehad, maar het lekken is sinds 2 dagen juist erger geworden.
    Voel echt een druk op mijn borst en als ik dan controleer loopt het eruit. Lang leve de compressen zeg…

13. Dana

Dana Niet meer actief

Weet niet meer wie het vroeg, de klachten van (verborgen) reflux zijn, luidruchtig slikken en herkauwen na een voeding, kreunen, roggelen en piepende ademhaling tijdens en vlak na het drinken, melk dat uit het mondje loopt (zonder te spugen) tijdens het verschonen als de billetjes omhoog gedaan worden. Vaak de hik, verslikken terwijl ze niet aan het drinken is.

pas wel op want het kan ook bij koemelkallergie passen, als je kindje bijvoorbeeld ook eczeem heeft dan past het meer bij koemelkallergie.

14. Dana

Dana Niet meer actief

Gelukkig had ik ook nog 2 pakken in huis :D.

15. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    hey meden.. sorry weinig aanwezig milan en ik zijn beide ziek.. ben de hele dag met m in de weer

juenco ook hier gefeliciteerd!!!!!

16. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Hmmm sommige dingen herken ik wel Dana.

Kleine heeft een roggelende, piepende ademhaling tijdens de voeding. Vergeet soms ook goed te slikken, verslikt zich dan. Heeft vaak de hik tijdens en na het voeden. Laat voeding uit mond lopen, soms tijdens verschonen. Bellen blazen van de voeding.

Moeilijk zo zeg, als het reflux is dan weet ik waarom het eten zo slecht gaat soms...

17. stabijtje

stabijtje Actief lid

20 sep 2011
    427
    0
    0
    Klinkt toch wel een beetje als reflux hè Mopke.
    Hier nog steeds een zielig jongetje. Wil niet slapen en strak om de 2 uur voeding. Ik probeer het te rekken met een speentje, maar daar snapt hij niets van en wil hij op een paar seconden na niets van weten.
    En ikzelf nog steeds moe.. Bleehhgg

18. Calice

Calice Bekend lid

10 jun 2011
    686
    0
    0
    Hardinxveld
    Mopke, klinkt inderdaad als een reflux. Volgensmij wil het wel eens helpen om met slapen het matrasje bij het hoofdeinde een stukje hoger te zetten.

Dippertje, welkom!

Mykelti, hier ook een die gekke geluiden kan maken :p .

Elis, Is alles weer goed na een dagje lamp? Jesse heeft er ook een dagje onder gelegen en zag meteen stukken minder geel.

Dana en Mopke aan het lekken. Doordat ik deels BV geef en deels fv kan ik elke keer op tijd lozen voor ik ga lekken.

Voor de meiden die niet helemaal lekker in hun vel zitten een dikke knuf.

Priscilla, beterschap voor Milan en jou!

Ben net voor het eerst met Jesse naar het CB geweest. Hij is nu 56 cm en 4440 gram :D .
    Hij is verder helemaal door de APK, nog wel even over zijn ontlasting gehad en de hoeveelheid BV en flesvoeding wat ik nu geef. Hier staan ze helemaal achter, omdat de kans dat mijn BV nog op gang gaat komen voor alle volledige voedingen klein is.
    Heb wel andere flesvoeding moeten halen, speciale voor babytjes met buikkrampjes en moeilijke ontlasting dus net het hele dorp doorgelopen en was doodop :p , was ook de eerste keer wat verder lopen en het CB was al 2x zo ver als ik normaal max had gelopen. Dus net even lekker samen in het "grote" bed geslapen.

19. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Zo net mn eerste rondje buiten gelopen achter de kinderwagen :) Ging goed, kwam al best een eindje, morgen gaan we naar het winkelcentrumpje hier en dan geboorte kaartje naar amerika op de bus doen dankan ik daar ff zitten en dan weer terug :)

20. Calice

Calice Bekend lid

10 jun 2011
    686
    0
    0
    Hardinxveld
    Dippertje, heerlijk is dat hé voor het eerst buiten achter de wagen :D . Weet nog we dat ik de hele tijd met een giga glimlach heb gelopen haha.

Deel Deze Pagina