Trotse Stier/Tweeling mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mopke, 3 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Even ego berichtje, ik ga stoppen met borstvoeding. Spruw, melkblaartje, nu ineens te weinig voeding, waardoor mick weinig slaapt en huilt aan de borst en erna. En het kost me al mijn krachten, ben er heel de dag mee bezig, maar heb nog een kind dat aandacht wil...

Voel me wel schuldig, bang dat ik hem te kort doe, maar zo is het ook niks...

2. Judith260580

Judith260580 Actief lid

21 sep 2011
    397
    0
    0
    Voel je niet schuldig Tante.... een huilend hongerig spruwend kind maken tot een tevreden voldaan kind en ook nog eens een uitgeruste mama en een tevreden grote zus kan alleen maar goed voor hem zijn!!! geeft helemaal niks.... je zult zien hoe een rust en opluchting flesvoeding iedereen zal geven nu...zo heb ik het vorige keer tenminste wel ervaren....

Vreemd Dippertje, alle sites die ik bekeek en dan vooral de in mijn ogen betrouwbare sites/tabellen geven allemaal Tweeling aan.... het is dus fifty/fifty.... en ik wil gewoon hem echt het sterrenbeeld 'geven' dat hij is.... dus nu weet ik het niet goed.... haha, wat een zorgen :)

3. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hai allemaal!

Als eerste: wat fijn dat Milan thuis is. Zielg, zo'n kleintje te zien in een ziekenhuisbedje! (ik moet zeggen dat Milan en Dex wel een beetje op elkaar lijken wat uiterlijk betreft, helemaal als hij zo in slaapt :))

Judith, meid meid, wat een moelijkheid. Ik zou ook niet weten wat ik zou doen...Een astroloog vragen? Of anders even bellen met die paralijn op veronica (of welk net ht ook maar mag zijn) voor een consult bij medium miranda ;) haha! En ach Sven, janken!!! Die foto erna is wel heel mooi, tevreden!

Tante: niet schuldig voelen. Net als wat Judith zegt, een tevreden kind/moeder/vader/zus is wat je er waarschijnlijk voor terug krijgt. Flessenkindjes worden ook groot (kijk naar Sven en Dex haha!) Nee zonder gekheid, FV is heel goed hoor meid! Tenslotte is stress helemaal slecht voor de gezondheid, dus even doorbijten en lekker de fles geven!

Mykelti: Och Dex kan er ook soms bijna in blijven als hij zo moet janken. Hij doet dat alleen als hij vindt dat de fles te lang duurt (en dat is meteen nadat hij wakker wordt ;)) Maar hoe dan ook, zielig is het wel. Sterkte met je gewrichten, da's niet leuk...

Oh ik zie dat het al 19.18 is, Dex moet de fles, anders is het vanavond weer zo laat. Kom straks nog wel even terug (hoop ik haha!)

4. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Tante, je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor.
    Het is belangrijker dat je kindje tevreden is en de rest van het gezin.

5. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Tante, goed te begrijpen hoor. Ik hoop dat jullie snel weer rust zullen vinden, niets zo naar als n hongerige baby en vermoeide moeder.
    Lastig hè Judith ;) ik kwam er ook niet uit....
    Nu houden ze bij sommige sites wel rekening mee of het een late stier is of vroege tweeling, dat geeft n ander effect dan n volle....
    Lachen hè om te lezen ;)
    Juenco eng is dat hè als ze zo driftig huilen, wel n teken dat ze pit hebben ;D

6. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Eva laat overdag 2x 4 u tussen dr voedingen. 0_o
    Heb liever dat ze dit snachts doet ;P

7. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    #587 Dippertje, 25 jun 2012
    Laatst bewerkt: 25 jun 2012
    Misschien vind Eefje dat jij je moet aanpassen Mirri :p Overdag slapen en snachts voor de kleine meid zorgen :')

@Mykelti :( en meer ondersteunen met kussens e.d. lukt ook niet? Je gaat de fles geven las ik? Misschien kan je kolven en op die manier alsnog BV geven als je dat wilt.

@tante29 ik snap je wel, je hoeft je inderdaad niet schuldig te voelen maar mijn bv (die ik niet aan de borst geef maar kolf) loopt mega terug. En voel me daar ook rot onder. Ook al slaat dat nergens op ik doe mn best maar het wil gewoon niet meer :(
    Naja toch zeker 4 weken heeft hij grotendeels BV gekregen, heb nog beetje in de vriezer dus hij kan nog tijdje 1 fles per dag krijgen.

8. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Iedereen bedankt voor de lieve opbeurende woorden, dat doet me echt goed.
    Als we ons weer wat beter voelen, zal ik weer wat uitgebreider reageren. Xx

9. Judith260580

Judith260580 Actief lid

21 sep 2011
    397
    0
    0
    Heerlijk toch?! Hoe lam kun je zijn!! :)

Bijgevoegde bestanden:

10. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Aaahhh Sven is zen. :)

We hadden het over sprongetjes...

Hier de hele dag een meisje aan het huilen... Op 2 keer een slaapje van 1 1/2 uur na. Op mijn buik is ze rustig en kan ze het de hele dag wel volhouden...
    Man wil iedere keer een fles maken, maar ze heeft echt geen honger, schone luier.... Sprongetje?

Komt vandaag voor het eerst om de 3 1/2 tot 4 uur om voeding. Kan dat het zijn?

11. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    tante: hele dikke knuffel!!!!!!!!!!

jeunco ben benieuwd naar dex zo even kijken of je er een foto van hebt..

Lachen als mama knapperd zegt - YouTube
    hier HET filmpje van milan op t einde lacht hij als ik knapperd zeg!

12. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Priscilla, wat lief zeg dat lachje!!! :D
    Hoe gaat het nu thuis met jullie?

13. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    jah we hebben een hele andere zoon..

hij slaapt heerlijk.. nu ook weer!! ik had gewoon tijd om eten te koken dvdtje te huren en te kijken.. wasje te draaien..

zelfs mn vriend zegt net: mn zoon is nog stil.. hoe is t met m.. dus gauw kijken komt ie terug zegt ie: hij slaapt gewoon nog steeds..

14. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Judith mooie foto!

Priscilla wat fijn dat het goed gaat met milan.

Mopke super sneu als ze zo huilerig zijn.

Mick heeft net voor het eerst fv gehad en dronk heel gulzig zijn fles, tussendoor maar geboerd en verschoond om het wat af te remmen. Hij heeft 115 cc gedronken. Nu ik zag hoe hongerig hij was, ben ik blij dat ik overstap.

Fv moeders hoeveel cc bieden jullie aan, hoeveel voedingen totaal krijgen ze en wat is het gewicht van jullie kindjes?

15. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Nou dat is fijn zeg! Super!
    Nu zelf ook een beetje bijkomen van alle gebeurtenissen...

16. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    ja idd..

tante hoe oud is mick nu?

milan zou nu 135 cc mogen.. maar goed hij krijgt bv

17. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Tante, Esmée krijgt per 24 uur op dit moment 6 voedingen van 90+3 (dit is 100cc voeding, maar je mag alleen het vocht rekenen niet met de schepjes erbij) aangeboden dus iedere 4 uur. Ik moet bij haar uitgaan van 3 kg. Ze woog bij de laatste controle 2800 gr.
    Nu is er een rekensom, per kilo mag je 150cc minimaal en 180cc maximaal aanbieden per 24 uur.
    Ik zit dus aan de max (3*180=540cc / 540/7=90)
    Maar dit zijn standaard richtlijnen om mee te beginnen, je merkt vanzelf of ze nog honger hebben.

18. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    @tante29, ter controle gebruiken wij inderdaad ook de rekensom 150 x kilo lichaamsgewicht : door aantal voedingen.

Alleen voeden wij op verzoek. (behalve als hij er echt te veel uren tussen gaat laten)
    En hij krijgt gedeeltelijk afgekolfde melk waarbij de voedingsverhouding anders ligt dan uit KV.
    Het is vandaag zn weegdag dus ben erg benieuwd of hij weer aangekomen is :D

19. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Thanx, wat hij heeft gedronken, is dan precies goed.

20. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    @tante je hebt ook kans dat hij straks de ene keer 150cc weg drinkt en keer daarop maar 60cc. Dus schrik daar niet van :p

Jeetje Daantje is nu 4 weken en weegt 5030gr hihi spekkie :p

29-05 -- 4190gr (geboortegewicht)
    05-06 -- 3980gr
    12-06 -- 4310gr
    19-06 -- 4640gr
    26-06 -- 5030gr

Wij hebben een weegschaal(baby) dus ik vind het leuk om hem elke week te wegen :D
    Moet er wel echt om denken :p want kleed hem uit en trek schone luier aan en dan weeg ik hem :p
    Vorige week had ik m net in bad gedaan en aangekleed LOL shoot vergeten te wegen dus pas bij volgende vershconing gedaan toen haha :p

Deel Deze Pagina