Trotse Stier/Tweeling mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mopke, 3 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Dana, hier ook nog niet veel smile op commando hoor! Af en toe wel een ondeugend pretbekkie. Dan is ze vast snel met andere dingen! :)

Hugo heeft weer een "ik wil mama-dag"...en onze Emma is vanmiddag ingeslapen bij ons in de huiskamer, ruim 14,5 jaar oud. Rust zacht lieffie. We hebben haar naar het crematorium gebracht en een mooie urn uitgezocht voor haar.

2. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Mopke veel plezier in assen.

Dippertje, mick had gisteravond ook veel krampen, is mijn schuld, te snel te veel flesjes gegeven ipv borst, had er niet bij nagedacht dat hij daar aan moet wennen.hij heeft minder poepluiers nu en ligt vaak te persen, poept moeilijker nu.

Dana, ik snap jou helemaal. Wij doen het nu zo dat mijn vriend de grote boodschappen doet met de auto op zijn vrije dag. En de andere keer ga ik lopend en dat vind ik goed te doen, heb groot boodschappenmandje onder wandelwagen.

Mykelti sterkte vandaag. Hoe is het nu met hugo?

3. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Mooie foto, echt verdrietig als je huisdier doorgaat.

Over het lachen: mick lacht al wel bewust, nog sporadisch hoor en weet je waar hij naar lacht? Meestal naar de diertjes van zijn woezel en pip mobiel, die vindt hij geweldig, echt heel leuk om te zien!

4. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hugo ligt nu te slapen. Mijn moeder heeft een heel eind met hem gewandeld toen wij Emma weg brachten naar het crematorium. Pas na een halfuur ofzo ging hij slapen. Hij valt soms wel in slaap, maar heel licht en begint dan weer te krijsen. Ligt nu nog steeds lekker in de kinderwagen te slapen buiten. Straks nog even naar de winkel wandelen.

Wat balen van die krampjes allemaal...zielige ukkies...we kunnen dan zo weinig voor ze doen. Hugo heeft weer meer pijn van het spugen op zo'n "ik wil de hele dag tiet-dag", maar hij neemt geen genoegen met minder, dus dan maar een paar keer nutriton. We moeten toch wat. ;)

5. Judith260580

Judith260580 Actief lid

21 sep 2011
    397
    0
    0
    Wat sneu Mykelti van je hond, je kunt op de foto zien dat het een oud beessie is...wel fijn dat hij niet verder hoeft te lijden nu....

Het boodschappen doen gaat best goed. Oudste in het stoletje voorop het karrtje, maxi cosi in het grote vak van het karretje en dan het achterste stuk en om de maxi cosi heen de boodschappen en dan mag de oudste nog in de bert en ernie auto en gaan we wat drinken in het cafeetje aldaar, dus ik heb er niet zoveel moeite mee gelukkig.

Hevhingen en gezellige samenzijns.... bij de eerste bevalling was ik flink toegetakeld en heb ik 3 maanden gewacht tot ik mijn man weer een pleziertje gunde. Nu denk ik dat ik al wel helemaal hersteld ben en dat het dus wel zou kunnen maar heb gewoon geen zin...dus nog maar heel even wachten...maar als je nog wat vloeit en stukjes heching verliest, zou ik er nog even mee wachten....

Mijn oudste lachtte ook vrij laat hoor, dus Dana, het kan even duren....Sven vond ik erg vroeg met ruim 4 weken :)

Nu bij oma, lekker stukje gewandeld en zo eten en dan flink eind terug rijden, hopelijk niet te druk met vakantieverkeer hier.... fijn weekend iedereen!

6. Dana

Dana Niet meer actief

Mykelti, veel sterkte, wat een schatje was je hond!

Ik denk inderdaad dat mijn dochtertje dan met andere dingen sneller is, ze tilt haar hoofd al op vanaf dag 1 en draait al op haar zij, ik vind haar overdwars in bed dus bewegelijk is ze wel.

Fijn weekend iedereen ;)

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    @Judith: dat is een heel getover zo met die kids, maar fijn dat het lukt!

@Dana: vond Hugo al snel met 3 dagen zijn hoofd omhoog! :D

Zeg hoe doen jullie het volgende:
    Hugo valt altijd in slaap aan de borst, beetje luie drinker. Verschoon hem halverwege, maar aan het einde toch weer in slaap. Als ik hem dan weg leg, is het janken geblazen na enkele minuten, ook al is hij soort van wakker wanneer ik hem erin leg. Soms wordt hij dan weer wakker en wil spelen, maar wanneer leggen jullie de kids weg, want ik herken het niet allemaal even goed nog... ;)

8. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Krampjes sucks!!

Mykelti sterkte met het inslapen het is en blijft rot :( ook al zijn ze mooi oud geworden.
    @ lachen, hier lacht hij nog niet op commando ;) hoor.
    @tante geefje infacol of cinababy? probeer bv met kv af te wisselen.
    @mykelti wat bedoel je met spelen? Ik leg Daantje de ene keer tukkend weg en de andere keer klaarwakker. Dan ligt hij soms uurtje rond te kijken en gaat dna slapen, andere keer gata hij beetje jammeren en dan hou ik hem nog ff bij me.

Zo lekker geshopped vandaag. Draagdoek gekocht glow in the dark spenen, Dooky tassenhaak voor aan kinderwagen en nog twee 260cc flessen van Avent.
    Klein fortuin kwijt maar weer even voorzien nu :)

9. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    @mykelti: ik herken wat jij bedoeld, ik vind dat ook moeilijk. Hoe zie jij dat hugo wil spelen? Mick gaat bijna altijd huilen/ jammeren als ik hem weg leg. In de box vindt hij het mss 5 of 10 minuutjes leuk, daarna gaat hij huilen, dan leg ik hem op bed, omdat ik aanneem dat hij dan moe is? In zijn bed huilt of jammert hij ook altijd, als er pauzes tussen zitten, weet ik dat het zijn in slaap val huiltje is. Soms huilt hij aan een stuk, dan heeft hij krampjes of honger. Ik ga er dan steeds even naar toe om hem te troosten, maar haal hem er niet steeds uit, tenzij het heel erg is.
    's nachts huilt hij bijna nooit als ik hem wegleg, typisch hè.
    Het is mijn tweede, maar vind het ook weer moeilijk om alles te herkennen.

Dippertje cinnababy gebruikte ik bij mijn eerste wel, maar merkte toen geen verschil. Infacol heb ik nagevraagd op het cb, maar wordt niet aangemoedigd als het niet echt nodig is, omdat het toch een soort medicatie is.
    Krampjes zijn vandaag gelukkig weer heel stuk minder.

10. Judith260580

Judith260580 Actief lid

21 sep 2011
    397
    0
    0
    Zie dat ondeugende snuitje:

Bijgevoegde bestanden:

11. Judith260580

Judith260580 Actief lid

21 sep 2011
    397
    0
    0
    En Mykelti, ik weet het ook nooit allemaal precies. Ik herken inmiddels wel krampjes(pijn)huiltje, hongerhuiltje, verveelhuiltje en zomaarhuil. Maar meestal als ik hem slapend weg leg is hij zo weer wakker. Als ik hem weg leg als zijn ogen bijna dichtvallen en hij zeurend huilt en ik hem dan weg leg, werkt het het beste. 's nachts gewoon na de boer.... blijft lastig allemaal. Sommige kinderen wrijven in hun ogen of krijgen rode oren....maar dit zie ik niet bij Sven.

12. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Och Mykelti, sterkte met het verlies van Emma!

Wij leggen Dex altijd weg om te spelen na de voeding en schone luier. Hij is dan tevreden. We zetten hem vaak in de wipstoel en zetten de mobiel aan. Zo schattig als hij dan begint te lachen tegen de poppetjes aan de mobiel! Hij begint ook echt meer te kletsen. Dan haalt hij diep adem en "zegt" dan hoowwwwww hihi!!

Ik houd het verder ff kort, want Dex moet zo zijn NIEUWE fles :D We zijn vandaag overgegaan op de difrax. Het was een uitprbeersel, want hij drink gewoon nog steeds niet goed. We gebruikten de etosflesjes op aanraden van de kraamzorg. Echter, hij leek steeds zo vol al, na 60 of zelfs 30 CC. Nu? Hij heeft een hele fles opgelurkt in één keer. Daarna wilde hij nog meer :D

13. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Oh ja, over de "onderonsjes" met manlief: ik vloei toch nog steeds wel een beetje, maar verder zouden we wat mij betreft los kunnen!
    Gelukkig is de lekkerij uit mijn borsten ook bijna over. Als je geen borstvoeding geeft is dat niet fijn vind ik...dat gelek terwijl het zinloos is.

Herkennen de FV mama's dat hier ook trouwens? Of zijn mijn borsten de enigen die niet willen accepteren dat ze er alleen voor de fun zitten haha!

14. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Hier geen vloeien meer en geen enge dingen down under, maar niet de behoefte onderonsjes te houden. Hormoonstaafje zit er pas sinds gister in en ben als de dood zwanger te raken...

15. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Hier n druk weekend meiden.
    Gelukkig mooi weer voor n picknick & vjaardag & bergen wasgoed 0_o
    Geniet van de zon ( met mate)

Diplegie, hoe was het plaatsen van t hormoonstaafje ?
    En wanneer werkt ie ?

Hier zijn we al n tijdje gezellig onderonsjes aan t houden wel rustig aan en niet zo vaak ;P
    Maarja kan ook niet meepraten over hechtingen en lekken doe ik ook nauwelijks .
    Het gaat gewoon goed gelukkig =D

16. Judith260580

Judith260580 Actief lid

21 sep 2011
    397
    0
    0
    Haha, nee hoor Juenco, ook mijn borsten hebben hard hun best gedaan om mij te bewijzen dat ze ook echt wel nuttig kunnen zijn.... laatst dacht ik dat het gestopt was, dus ik druk erin en spuit ik zo tegen mijn bril hahaha.... en gisteren in de douche kwamen er weer wat druppeltjes maar niet veel meer en zeker niet zomaar....moet ik er wel in drukken, dus dat mag manlief voorlopig nog niet....hoe sexy is dat, om een spuit melk in je gezicht te krijgen :)

Sven is een wakkere dodo vandaag. Al vanaf 8.30 (het is nu 11.30) aan het rond koekeloeren.... zelfs een uur gewandeld in de kinderwagen en dan nog kwebbelend en lachend rond staren, iedere voorbijganger was onder de indruk van deze nog geen 6 weken oude wakkere dot..... maar nu begint het mopperen dus het zou fijn zijn als hij nu even gaat slapen.... een voeding rekken tot 12.30 is nog lang :)

Geniet van de zon iedereen!!!

17. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    @mirri, buitenkant word verdoofd, je voelt alleen wanneer ze m iets verder doorduwen zeg maar. Maar dan is het al gebeurd.
    Vond het mee vallen dus!

Het is nu beetje blauw allemaal maar doet nu alleen nog zeer als ik er te hard op duw

Gisteravond was prut met kleine man, hij is nu ook al hele ochtend kalar en klaarwakker :S
    Wel gewoon 7 uur gepit vanacht dus dat is t niet..

18. Judith260580

Judith260580 Actief lid

21 sep 2011
    397
    0
    0
    Oh ja, ik weet niet meer wie er laatst over begon, Mykelti? Over een geïntegreerde zonnekap in de maxicosi.... die zit er bij mij in!! maar dat schijnt redelijk uitzonderlijk te zijn ja, mijn vriendinnen missen het ook...ik heb een model van 2008/2009. Onder het gedeelte waar het achterhoofd op steunt, dus aan de achterkant boven de klem om de autogordel achter te bevestigen, kan ik de zonneklep er zo uittrekken en die bevestig je dan aan twee uitsteeksels op het hengsel...super handig, vooral voor zon maar ook voor lichte regen. Ik wandel best vaak met maxi cosi op het onderstel van de kinderwagen, omdat Sven maxi cosi fijner vindt dan ligbak en het ook minder gesjouw in de auto betekent en dan is het zo handig, die zonneklep, maar dus ook in de auto en als hij slaapt of gaat slapen, doe ik aan de voorkant de Dooky van de kinderwagen, komt er helemaal geen zon meer door...

En wat ik ook nog even kwijt wil.... ik heb de laatste dagen en nachten veel gekibbel met manlief.... we kunnen niets meer hebben van elkaar.... communiceren loopt wel vaker stroef bij ons... ik ben flapuit en spreek alles graag uit, hij is introvert en laat weinig emoties zien en vertelt zelden wat hem dwars zit, kan ook niet om hulp vragen of toegeven dat het teveel wordt, en die laatste eigenschap bezit ik zelf helaas ook... dus het loopt ff niet zo lekker. Vandaag is hij met de oudste gaan zwemmen en blijf ik met Sven thuis en dat werkt bij ons even om de gemoederen tot rust te laten komen, maar we moeten echt even praten vanavond... want dit is niet gezellig zo. ik denk dat hij mij verwijt dat ik te weinig doe, buiten de zorg voor de kids om... alleen buiten dat veel leuke dingen... ik vind dat ook belangrijk, huishouden en klusjes komen nu even op tweede plaats, hij vindt die dingen nog wel net zo belangrijk als voorheen en dus zorg ik 's avonds vaak ook nog voor de kids, omdat hij aan het stofzuigen, dweilen, schilderen of weet ik veel wat is.... zo ongezellig en zo geen prioriteiten stellen vind ik....de volgende dag loopt peuter met cracker door het huis en liggen en er toch weer kruimels en waarom precies het hele huis willen schilderen als er een tweede geboren is....niet echt goed getimed toch?

Sorry voor mijn beklag....moest het even kwijt....

19. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    @Dippertje: fijn dat het is meegevallen en heerlijk geshopt las ik!

@Judith: schattig hè, als ze zo wakker zijn en andere mensen er wat over zeggen..super! Balen van jullie gekibbel, maar hopelijk vanaaf opgelost.

@Juenco: gelukt met de nieuwe fles?

Ik was dat niet over de MC, maar heel toevallig zag ik vanochtend onze buuf ermee, dus ik zei dat ik dat zo handig vond en waar ze die gekocht had... :) Zit er bij ons dus ook in...net even uitgeklapt. Hugo was van de week (stranddag) nl al bijna geroosterd uit de auto gekomen, ondanks ons zonneschermpje. :(

Hugo was vannacht weer zoet. Om even over 10 zijn laatste fles gehad 80 cc met half schepje nutriton. Daarvoor wel geclusterd met de borst. Om half elf gaan slapen en om 11uur ofzo sliep hij echt en kwam weer om kwart voor 4! :D Was wel fijn na mijn slapeloze nacht en geweldig "fijne" dag gisteren. Hij komt daarna standaard iedere dag om 6 uur en om half 8. Bijzonder kind. ;):D

Hier vieren we onze verjaardagen vandaag, dus ben verder redelijk afwezig. Veel plezier vandaag!

20. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Vraag: vaak als Mick 135 ml fles bijna helemaal opdrinkt, is hij na 4 nog niet gekomen, voor zijn volgende voeding, moeten ze bij Fv ook om de 4 wakker gemaakt worden of is dat alleen bij pasgeborenen?

Deel Deze Pagina