Ben heel benieuwd!! Hoop dat het voor kleine dex net zo lekker werkt als hier Waar komt iedereen uit dit topic trouwens zo ongeveer vandaan?
Hoi hoi heb me vergist, eerste prikjes zijn met 8 weken, dus zal mick ze morgen niet krijgen, ben heel benieuwd hoeveel hij weegt. Vandaag voor het eerst met hem in de efteling geweest, voor het eerst zo met zijn viertjes, echt trots op mijn gezinnetje. Ging goed, hij heeft de tijd dat we er waren weinig tot niet geslapen, maar wel rustig in reiswieg gelegen. Thuis gekomen was hij wel wat onrustig, dus lekker in badje gedaan, flesje gedronken en nu slaapt hij. Hij heeft sinds een paar dagen rode uitslag: veel kleine rode puntjes op hoofd, achter oren en zijn borst, hopelijk geen exceem, morgen aan arts vragen op bureau. Jullie ook een fijne dag gehad?
Manlief en ik zijn er redelijk uitgekomen.... we hebben besloten 1)elkaar om hulp durven vragen 2)aan kunnen geven als het je teveel wordt en rust 'eisen' 3)overleggen 4)we-time 5)he-time 6)she-time En nu maar hopen dat het wat beter gaat... en waar ik zelf nog aan moet gaan werken is de behoefte aan 'onderonsjes'.... dat heb ik een jaar of drie niet meer en dat vind ik slechte zaak... en dat ligt niet zozeer aan mijn gevoelens voor mijn man, maar gewoon in het algemeen.... daar moet ik echt wat mee.... want als broer en zus hebben we nu lang genoeg geleefd... (einde ego-bericht)
@judith hier staan onderonsjes ook niet op de eerste plek bij beide niet, en we kunnen ons er ook niet meer druk om maken Wat ik van vriendinnen ook hoor, is dat zo veel x sex per week zwaar gelogen is door de meeste mensen (dus niet iedereen dus niemand hier hoeft zich persoonlijk aangevallen te voelen ) Bij de gene met kids is 1 a 2x per maand al heel wat en dan nog doordat er aan gedacht word Maar ik kan me indenken dat als jij zelf het vervelend vind je het aantal wellicht wat wil opkrikken, ik zelf vind het dan geforceerd, en doe het liever bij wijze van spreke 1x per maand en dat het vanzelf en spontaan gaat dan elke week en het is geforceerd en eigenlijk niet echt fijn.
ja maar Dippertje, eens per maand zou ik al heel wat vinden.... het is nu eens per maaaanden....en dan puur omdat ik mijn man dat gun. Sven is in september verwekt, daarna heb ik me er in februari nog toe gedwongen en verder niets..... en het speelt al sinds de zwangerschap van onze eerste zoon en hij is ruim 3 jaar geleden verwekt...dus dat is echt niet goed.... dan liever mezelf er toe zetten om er wat ritme in te krijgen.... dan helemaal niet meer... En oh ja, Juenco....Sven krijgt 135ml ook niet weg.... wat we ook in die fles doen, hij wil precies 100ml.... en dus komt hij elke 3 uur en 's nachts 4 a 5 uur.... hij heeft nog steeds hetzelfde schema als op dag 1 en wijkt daar nooit vanaf....hopelijk gaat hij dat nog wel doen in positieve zin.... want hij blijft nu op de 7 voedingen hangen.... haha, het lijkt wel, hoe groter het kind, hoe minder ze willen drinken per fles, maar hoe sneller achter elkaar.... en wakker maken voor een fles doe ik ook niet....als hij nog minder dan 100ml drinkt, mag hij na 2,5 uur al best en drinkt hij eens 135ml, dan laat hij er soms 4 uur tussen, of als hij ;s middags een lange slaap heeft.... dus het is ook een soort van voeden op verzoek, maar hij verzoekt vaak hetzelfde haha.
@judith oke maar je bent dus niet de enige Daantje is duh ook in sept verwekt en daarna nog x hooguit 3x sex gehad hoor, vond het zo een gedoe met die in de weg zit buik. en van binnen deed alles zeer. Manlief kan er gelukkig ook niet meer zitten. En na bevalling durfde we eht ook niet aan ivm opnieuw zwanger raken.. je weet nooit wanneer je eisprong hebt. En 1 is ff genoeg Kan je het niet heel gemeen bij Sven de boel wat gaan rekken? dus elke keer 15 min later zn fles geven? Zodat hij wat meer weg drinkt en er wat meer tijd tussen laat? Dan komt hij wellicht snachts ook wat minder snel? Is maar een idee hoor, geen idee of zoiets werkt. En wat betreft meer van partner kunnen hebben hier werken we in 'diensten'haha met een vett eknipoog. Manlief doet de late avond, ik de nacht en vroege ochtend (ga dus ook eerder naar bed dan manlief) en overdag wisselen we af. (nu is manlief thuis) daarvoor deed ik overdag en nacht maar manlief hele avond. Zo heb je ff rust af en toe, kan je gewoon weglopen als beebje huilt of iets wilt want dat doet partner. Lekker boekje lezen of uur op de wc zitten vroeg naar bed in bad of uitgebreid douchen beetje tijd voor je zelf dus.
Hier ook weinig onderonsjes hoor, al heel lang eigenlijk. Eén keer per maand redden we net (tijdens de zwangerschap niet hoor, toen helemaal niks) Ik merk dat ik er wel veel behoefte aan heb, maar dan niet op de manier zoals het altijd gaat (in bed...in het donker...standaard bladieblabeurtje ) Ik wil passie haha! Heb je een idee Judith waar het bij jou vandaan komt dan? Denk je dat het helpt jezelf te dwingen? Wel heel fijn dat jullie afspraken hebben gemaakt. Goed in elk geval dat jullie door hebben dat het niet goed gaat zo. Dat is het begin van de oplossing! Dex was wel wat overstuur zeg, hij liet onwijs veel ruften. Zijn drinkschema was vandaag wel beroerd hoor. Net om 21.00 wat gehad, dus ik ga zo naar bed. Hij zal wel niet doorslapen tot morgenvroeg 07.00 uur denk ik Wel "fijn" om te lezen dat er meer kerels zijn die weinig willen drinken. Kan natuurlijk kloppen dat onze reusjes minder willen. Ze hebben natuurlijk ook minder nodig. Kindjes van 2500 gram hebben wat dat betreft meer in te halen dan onze (bijna) 9 (en inmiddels bijna 10) pondertjes! Ik kom (als eeeenige hier....helemaal uit het noordoosten van het land) ver weg van jullie allemaal Wel heel jammer hoor, want als ik jullie zou willen ontmoeten moet ik het hele land door crossen... Zo nu even nog wat dingetjes doen en dan pitten! Trusten!
@juenco, hoezo inmiddels bijna 10 pond Daantje is met net aan 38 weken geboren (ingeleid) en is nu 4,5 week oud en over de 10 pond hahaha
@juenco, kan toch ook een keer een centrale meeting komen in 't midden des lands?? (das utrecht toch? lol ben a-topografisch..) dan moeten de meeste een stukkie rijden maar spreke je gewoon vroeg af. Ben wel benieuwd naar de andere beebjes. EN je kletst de uren zo weg dat heb ik op t strand met mirri en mykelti wel gemerkt haha
Oh haha, al over de 10 pond... Misschien Dex trouwens ook al wel, ik moet woensdag met hem naar het CB. Ben benieuwd! Ja, Utrecht ligt wel ergens in het midden ja, zou onwijs leuk zijn. Ik zou jullie graag allemaal willen ontmoeten en de beebjes...dat zou echt gaaf zijn, een groepsfoto van al onze druktemakertjes
Jeetje Judith dus ti's echt een wonder dat Sven er is gekomen wanneer je zo weinig onderonsjes hebt Zit je te plagen hoor ;P maar wat Juenco zegt, jezelf dwingen is ook zoiets. ...... Ti's wel bekend dat de eerste tijd na de geboorte de behoefte minder is omdat je veel met de baby knuffelt ( niet dat t een vervanging is maar het voldoet de eerste tijd ) Wel goed dat jullie afspraken hebben gemaakt en eraan werken. Kijk voor jezelf wat jij prettig vind en doe t rustig stap voor stap. Misschien beginnen met n knuffel af en toe of een massage Keertje samen wandelen of eten en ff oppas vragen voor Sven. Succes x Utrecht is leuk, alle baby's bij elkaar, ga ik wel met de trein denkik. Slapen; Eva de laatste 2 nachten van 23-5 ! Dus wel 6 u slaap =D Onderonsjes; hier ook veel behoefte van beide kanten gelukkig maar wij hebben ook Ups en downs gehad. Ik weet nu wat ik prettig vind en werd aan t eind v d zs sjaggie dat t niet meer lukte >_< nu lukt t weer dan kan ik af en toe ontspannen al komen we er niet vaak aan toe. Gister picknick en vjaardag, was druk en gezellig en Eva was lief en werd alom bewonderd Savonds Krampjes dus daar was ik ff zoet mee maar ze blijft m'n grote schatje <3
Hey ik kom ook uit het noord-oosten! Dus je bent niet de enige Juenco Hier valt net spontaan de babyfoon uit, doet helemaal niks meer, als er verder geen geluid is hoor ik mijn meisje prima door de muren heen maar als mijn dochter hier rondloopt dan hoor ik haar niet, mijn man er maar even naar laten kijken en anders maar even op marktplaats neuzen voor een andere. Ik geef ook de flesvoeding op verzoek, meestal laat ze er 3 of 4 uur tussen dus dat gaat gelukkig goed. Mijn oudste die wou elk uur wel drinken dus die heb ik echt moeten leren om te rekken, heel moeilijk was dat.
Inderdaad Juenco Ppff sodeju, alles gestoft en gezogen hier in huis, en goed ook dus zweet stroomt van mn kop hihi Maar het is weer ff schoon voor 5 minutne want dna gaan de katten rondrennen (4 stuks ) En is alles weer onder de haartjes haha maarja Vinden jullie Beebs de stofzuiger ook zo heerlijk?? Daantje ontspant er helemaal van als hij huilt en ik ga stofzuigen is hij meteen stil en valt hij daarna in slaap haha
Dippertje fijn dat jullie om toerbeurt werken, hier ook heerlijk om op je gemak naar de wc te kunnen of douchen ed Hier uit noord Holland aan t strand dus Tante lekker naar de Efteling geweest Hier weer op weg naar Hoorn, er moet nog veel aan de boot gebeuren en Eva moet wennen. We gaan over 2 wkn 6 wkn naar Friesland dus.....Ontmoeting wat min betreft na de vakantie. Wat doen jullie met vakantie? Dippertje al iets in nl. Gevonden ?
Ja Dip, stofzuiger, elektrische tandenborstel en de dieselmotor van de Volvo zijn slaapverwekkend Huisdier; hier 1 kat maar das meer een buitendier =D
We hebben besloten lekker thuis te blijven en een spaarpotje op te bouwen en aangezien ik een draagdoek van 50 euro heb gekocht en nog een zoemrdoek ebrij wild ie ook wel weer wat kost laten we eht maar gewoon op playa ijmuiden
Zag hele mooie foto's voorbij komen! Priscilla, hoe gaat het nu met Milan? Judith, gelukkig heb je met je man kunnen praten. Mopke, Hou je de nachtvoedingen nog een beetje vol? Tante, Lekker naar de efteling geweest . Dippertje aan de poets . Ik ga altijd stofzuigen als Jesse huilt, dan word hij rustig hihi. Hoe gaat het met de rest en hun Beebjes? Wil even een teken van leven geven , red het af en toe wat bij te lezen op mijn telefoon maar red het niet om te posten. Jesse vraagt veel aandacht en is echt een mama'skindje. Afgelopen week is hij veel aan het huilen geweest waardoor ik behoorlijk moe ben. Werd afgelopen nacht echt beroerd en duizelig van de vermoeidheid maar het gaat nu wel weer ok. De momenten dat hij lekker slaapt probeer ik wat tijd voor mezelf te nemen en in het weekend proberen we leuke dingen met zijn 3en te doen. Gisteren zijn we lekker naar de paarden geweest en mijn grote paard is zo lief voor Jesse. En Jesse weet me goed om zijn vingertje te winden, niet alleen mij trouwens want meneer heeft het lachen om wat voor elkaar te krijgen door gekregen haha.
Haa daar ben ik weer na een vol gezellig weekend! Heb alles bijgelezen maar om nou overal op te reageren... Ben druk met huishouden bezig. Sorry daarvoor! Calice, kan begrijpen dat je weinig tijd hebt. Lekker de aandacht aan je gezin schenken hoor! Wel balen dat hij veel gehuild heeft en jij oververmoeid... Hopelijk deze week minder voor jou en voor Jesse. Wel grappig dat hij het lachen doorheeft. En wat een mooie foto van je paard en Jesse! Voedingen zijn wel vol te houden maar met zo'n dag als gisteren niet hoor... Man was moe van het weekend, logisch, maar ik ook! Hij heeft dus liggen slapen en ik heb alles gedaan. Late, nacht en ochtendfles... Ik heb gelukkig voor hem geen ochtendhumeur, ben altijd vrolijk en erg wakker als ik wakker ben. Ik laat Esmée daarom 's nachts nooit huilen omdat ik haar wakker hoor worden. Nou man had ook geen ochtendhumeur van het vele slapen... Ach vanavond mag hij weer! Afspreken in Utrecht is geen probleem idd, centraal voor iedereen hopelijk? Tante, wij hadden elkaar tegen kunnen komen! Wij waren er ook namelijk. We waren er geweest van 11 tot 14, waren voor de bui thuis. Vakantie, nog steeds op de planning maar geen idee of we het ook gaan doen. We zien wel. Aanbod van felicitas gaan we misschien wel doen, maarja boeken binnen 4 weken... Mijn zus en zwager gaan in november met ons weg, maar vakantie weten ze pas na de zomer. Handig! Dus maar geen korting via de bon denk ik. Ik las nog iets over zonnescherm mc, die hebben alle cabriofix modellen, althans die je nu koopt standaard. Even wurmen bij het hoofdeind tussen kunststof en bekleding. Als je twee haakjes aan de hendel hebt, heb je een zonnescherm. Wisten wij eerst ook niet, totdat ik het boekje ging bekijken waar die 'haakjes' voor waren.
Ha, over vakantie gesproken! We hebben net geboekt van 29 juli t/m 4 augustus hier deoshaar.nl. El cheapo en all-in! En aangezien mijn hubby is aangenomen in België......gaan we daarna ook nog een weekje België om e.e.a. te regelen. Druk druk druk en erg spannend!