Mopke voor de allerkleinsten haal je de zetpilletjes bij de apotheek. Vraag: zijn er hier meer kindjes van een maand en rond de 4,5/5 kg die nog weleens 7 voedingen hebben? Mick had er gister ineens weer 7 en vandaag bijna ook. Zou het met de warmte te maken hebben? Ik laat hem drinken tot hij voldaan is, maar geregeld komt hij dan na 3 uur alweer, vooral overdag. Mick woog 4640 en was 55 cm op het bureau deze week. Knap hoor de kindjes die al gaan door slapen en fijn voor de papas en namaa!
Tante, thx ga ik doen. Voedingen: Vandaag kwam ze ook vaker/eerder ik denk ook vanwege het weer. Maar kan ook met sprongetje hebben te maken... Ik heb zelf ook meer dorst dus zij ook lijkt me.
Zo wat een hitte zeg. Vooral bij ons binnen eigenlijk, het is moeilijk een koel plekje te vinden voor de kleine. Ik heb nu bij ons op de slaapkamer toch maar een raam op een kier laten staan (hij slaapt nog bij ons). Lekkere bries nu maar wel risico op tocht, maarja, te heet is ook niet goed. Hoe doen jullie dat? Ook gewoon raam lekker open? Vandaag bij cb geweest. Inentingen gehad, viel mee. Hij slaapt nu al wel sinds 20:00, duidelijk vd prikjes. Over een uurtje maak ik hem maar wakker want hij heeft nog niet veel gedronken en wil niet dat ie uitdroogt! Hij is trouwens enorm gegroeid: van 3700 nasr 5100gram en 58cm nu! Goeie bv dus haha. Oja tante: hij zit makkelijk op 8 voedingen per dag maar met die warme weer zijn er ook veel kleine slokjes tussendoor (5minuutjes). Althans, ik hoop dat het na de hitte weer het gewone ritme is.
Wat een knapperd Stabijtje Een vreselijke nacht achter de rug, niet door de kleine maar wel door de muggen! We hadden een extra raam open in de kamer en die heeft geen hor. Wat gebruiken jullie voor de muggen? Ik heb me laten vertellen dat die elektrische antimuggendingen niet mogen.
Daantje weegt ruim 5 kilo en drinkt meestal 6x per dag maar ook wel eens 7x hoor. Dan zal hij het nodig hebben of drinkt 2x wat minder!
@mopke wat stom dat je moet afgieten :S , hebben wij niet hoeven doen. Hij krijgt gewoon wat hij vraagt en dan komen we niet boven zn dag hoeveelheid uit. Hij mag 750cc drinken maar meestal zit hij daar onder, soms 1 dag bijvoorbeeld 780cc en dan twee dagen in de 500cc. Er is gene pijl op te trekken maar ik weeg hem elke week 1x en hij komt nog steeds netjes aan. Dus blijkbaar neemt hij wat hij nodig heeft.. Ben nog steeds blij dat ik het bij hou, soms denk ik wat drinkt hij slecht... en dan kijk ik eind van de dag en dan heeft hij net zo veel gedronken als de dga ervoor toen ik vond dat hij lekker dronk LOL
Ellis, die muggen zijn erg vervelend, mijn grootste vijand ook! Wij hebben horretjes voor de ramen, tenminste, waar mogelijk. Tante ik realiseer me dat jij fv geeft, dus dan gaat de vergelijking met bv niet helemaal op qua hoeveelheid.
Stabijtje, wat een knapperd zeg, groeit goed dus! Zielig van de prikjes.... Ellis, ik gebruik zalf van een kruidenwinkel, je ruikt hem wel maar sindsdien nooit meer gestoken. Er zit nooit een etiket op, dus geen idee hoe het heet. Dippertje, ja ik mocht absoluut niet meer aanbieden want dan kreeg ze teveel... Misschien ligt het bij jou anders ivm bv? Geen idee hoor. Sinds ik de volle fles aanbiedt gaan ze zowat iedere keer leeg, soms nog beetjes over. Wel handig met opschrijven, weet je zeker of het goed gaat. Nu omdat ik iedere keer hetzelfde aanbied heb ik goed zicht op wat ze eet en makkelijk te onthouden hoeveel ze dan op heeft. Ons meisje had even gespeeld daarna ontroostbaar. Ik op de arm en gelopen, hielp niets. Ze wilde niets. Toen maar in bed gelegd en erbij gestaan was moe, heeft 1 minuut gehuild en is als een blok in slaap gevallen. Met dit weer doe ik 's avonds alles tegen elkaar open zetten en dan slaapt ze tot de late fles beneden. We hebben rolluiken dus laat het raam open en luik dicht. Daarbij weinig last van muggen boven omdat we ook horren hebben.
0_O tis alweer 9 u ! Eva ligt uit te buiken, heeft een half uur gelurkt, kan haar nog niet aankleden anders komt t eruit. Srry,de dagen vliegen om met de vakantievoorbereiding ti's zeker een avontuur met de boot. Arme Dex , z'n prikje ... Ook al eerder ivm kinkhoest. Hoop dat ie zich snel beter voelt. Ik heb nog steeds m'n twijfels erbij, na 3 prikken dus pas de 4 e maand is ze volledig ingeënt en met 6 mndn heeft ze al meer weerstand. Stabijtje, wat n skatje, lieve foto. Meer drinken; hier ook door de warmte Ellis' bah, muggen .... Hier (nog) geen last. Straks op t water gebruiken we horren en deet....ik weet niet van dat elektrische ding. Wij gaan op zoek naar n klein reddingsvest
@ Ellis, een hor voor je raam doen, ennuh laat het even tochten voor je gaan slapen, daar houden al die vliegende creepy beeste niet van. Wij slapen met zn drietjes met raam en deur open :') zelfs Daantje slaapt alleen in zn 'zonder mouwen' rompertje onder zn laken+dekentje en wij ook zonder deken. ppff warm allemaal. En Daantje voelt nog gewoon fijn warm in de ochtend Lijkt wel of hij dan beter slaapt dan wanneer die meer kleertjes aan heeft. Oh oh oh oh oh dit moet!! ik even delen met jullie!!! Ik kan hem vandaga bij postkantoor ophalen, moest flink zoeken op internet want op sommige sites kost tie tegen de 80 euro en ik heb m voor 30 nieuw gevonden Hij is zoooooooovet!! Onze naja Daantje zn toekomstige babygym/speelkleed..
@stabijtje wat een muiter!! geef jij soms slagroom haha @ even naam kwijt, Daan eet bijna alleen nog kunstvoeding, ik kolf nu nog maar 1x per 2 dagen een vol flesje :') Dus dat tikt niet echt aan dat zijn 8/10 kolfsessies bij elkaar gemikt zeg maar En ik merk dat hij minder bv krijgt want hij krigjt nu af en toe hardere poepjes ipv de bv derrie luiers.. Zo sneu voor hem.
Ja Dippertje, zielig hè als de ontlasting zo hard is. Ik maak nu 2 flessen per dag met ander water en het gaat nu iets beter. Leuk speelkleed zeg! Vriend gaat vanmiddag naar de doe-het-zelf zaak om een hor op maat te laten maken, kunnen beide vensters open. Vanmiddag naar Breda voor een korte vergadering voor het werk, ga ik daarna even de stad in om schoenen te shoppen, in NL zoveel meer keuze en goedkoper . Sm komt oppassen, is de eerste keer dus ben benieuwd.
Leuk he Ellis! Wat voor ander water? of doe je meer water? Ik heb vorige keer druppeltje olie er door gemengt dat luchte 'm ook wel ff op, scheet zn hele luier vol :') Maar ben bang dat als ik dat te veel doe hij daar weer krampjes door gaat krijgen. Dat er nou toch nooit eens een intelligent iemand kv iets laxerend heeft gemaakt. Dit is gewoon sneu. Lekker een hor voor je raam, heb je tenminste frisse lucht! zonder beessies
Mirri, succes met zoeken, is wel een heel kleine vestje wat je nodig hebt. Tijd vliegt idd, zeker met jullie voorbereidingen kan ik het me voorstellen. Dippertje, dat was ik. Ik dacht dat je nog volledig bv gaf, dan nog knap hoor dat hij zo goed blijft drinken. Is hier op dit moment totaal niet aan de orde... Maar wat een leuk speelkleed!!! Scheelt enorm in de kosten zeg. Ellis, alweer aan de vergadering joh! Ik kom echt niet naar de vergaderingen hoor. Maarja jou functie is stukken belangrijker dan die van mij natuurlijk. Grappig zeg dat het hier zoveel goedkoper is. Shopze. Komt vast goed met oppassen. Hier een heel verdrietig meisje, schrok opeens wakker, half uurtje geslapen. Temp voor de zekerheid meten ivm onrust, heeft ze 37,8 verhoging dus... Normaal is haar temp rond de 36,8/37. Ze bleef maar overstuur huilen, wandelen hielp niet, fles weigerde ze. Haar uiteindelijk in bad gedaan en daarna weer een fles geprobeerd. Die heeft ze opgedronken. Ligt nu in bed maar ze slaapt niet echt. Lastig zo hoor. Nu eerst zelf nog douchen en aankleden, nog geen tijd ervoor gehad. Zelfs nog niet gegeten of gedronken...
Hoe kan ze verhoging hebben dan Mopke? Zielig hoor. Soms is het zo moeilijk ze te troosten en in te schatten wat er scheelt. Mooi speelkleed Dippertje! Goeie vondst, scheelt een bak met geld Bestaan er zulke kleine zwemvestjes Mirri? Nog even en dan lekker vakantie! Oei alweer een beetje aan t werk Ellis, foei Toegegeven ben ik ook al wat aan het voorbereiden stiekem. Maar dat heb je als je zelfstandige bent. Ik moet ook echt gaan beginnen met voorraad moedermelk aan te leggen, anders komt t straks niet goed!
Nou hè hè hè Judith is weer back in the building.... internet doet het weer, mijn muisje ook en de hectiek hier is ook even wat minder... met Sven alles goed, op de vaste huiluurtjes 's avonds na... maar met de oudste gaat het even niet zo lekker.... hij zakt al weken door zijn benen en is nu in een week tijd 3x hard op straat gevallen, knieën steeds kapot....zaterdag flink hard in het zwembad gevallen.... en sinds vandaag loopt hij ineens helemaal niet meer.... zo maar out of the blue, vanaf dat hij vanochtend uit bed kwam. Hij kan nog nauwelijks staan... stort steeds ter aarde en weigert nog een stap te zetten. Als hij zit of ligt heeft hij geen pijn.... nu bij oppas....ook nog geen stap gezet heel de dag...manlief haalt hem straks op en dan beoordelen of we naar ha-post gaan of dat we tot morgenochtend wachten... echt heel vreemd... Oooooh, wilde op alles van jullie reageren, maar ben alles weer vergeten, heb zo'n enorme last van zwangerschapsdementie.... nog steeds.... Stabijtje, wat een schat.... donker, is één van jullie zo donker? Mooi hoor! En wat zielig, Dex, met de prikjes.... Sven mag maandag Sven weegt ongeveer 5,5kg, maar komt lang niet aan zijn max, voeding, hij drinkt tijdens deze dagen wel meer flessen per dag, dus korter na elkaar, maar zeker niet meer per fles...hij blijft star vasthouden aan de 100/110ml per fles...en blijft net zo star hangen op de voeding van exact 4.30 's nachts....haha, autistje.... Hier gelukkig geen last van muggen en ook nog eens koel binnen, dus ik mag niet klagen..... doe ik ook niet, want ik vind het heerlijk dat het nu zo warm is Dippertje, Omneo voeding van Nutrilon heeft wat 'laxerends' in de voeding, dus er is al zo'n intelligent iemand geweest hihi...en ik zag dat VSM druppeltjes heeft tegen dikke poep...niet cinababy, maar een andere...weet de naam niet meer... Sven heeft flesvoeding, maar nog steeds waterdunne mosterdsoep-poep gelukkig hihi. Oh jee, groot poepalarm hier....snel verschonen voor de mosterd tot in zijn nek zit, tot later
Haha wat een lollig joch ook zeg! Lief! Maar Judith dat klinkt toch vrij ernstig hoor. Ik zou naar de ha post gaan. Ja Indisch bloed, ikke. Wel appart want de ene keer vind ik hem ook donker overkomen, echt Indisch, en op andere momenten is het echt een Hollands joch. Leuk mengelmoesje dus
Stabijtje, ze is wat ziekjes denk ik. Moet opeens weer golfjes overgeven en poept zich suf! Billetjes zien er rood van... Ze wilde de hele dag niet slapen, op mijn arm was ze rustig dacht ik ze even weg te kunnen leggen was het heibel... Nu eindelijk na de fles boven in bed in slaap gevallen. Ze kwam ook steeds eerder voor de fles, logisch als je zoveel spuugt... Temp is gelukkig wel wat gezakt. Judith, wat een vrolijke jongen! Echt schattig! Maar van je oudste is wel serieus, ik zou niet wachten hoor... Al bel je alleen maar voor overleg ofzo. Schrikken hoor.