hmm gister had Daantje een zuipdagje bijna 800cc weggeklokt en vandaag drinkt hij beroerd en ligt hij bijna de hele dag te tukken. Naja nu niet nu is hij flink aan het krijsen bij papa en die is even op onze slaapkamer gaan zitten dus dat scheelt mij ik hoor hem wel maar niet op het ik word knettergek volume. Over een uurtje heeft hij hopelijk honger genoeg om zn fles leeg te klokken en is hij moe van het krijsen. Kunnen we weer een lekker nachtje tegemoet.
En is het flesje leeggedronken Dippertje? Erg hè als ze zo krijsen, ik kan zelf dan niet inhouden om te gaan voeden. Gaat mij door merg en been. Fijn dat het nu beter gaat met de voedingen Mopke! Nu de temp. nog onder controle, ook wel zo fijn voor de kleine. Ja mykelti, ik wil ook wel wat foto's zien, super nieuwsgierig hier ook vaak rond de klok van 4 in de nacht. Maar vandaag was wéér een dag dat hij constant drinken wou en hij heeft sinds vanochtendvroeg 20 minuten geslapen (!!). Nu is hij uiteindelijk om 21:30 in slaap gevallen, dus maar afwachten hoe laat het vannacht wordt. Ben wel weer brak nu hoor...2 dagen marathon bv.. Help!
@stabijtje hij had krampies geen honger nog hij was 5 min stil dan krijsen gillen dan een mega scheet en dan weer stil tot de volgende. En ik heb er voor naar bed gaan 140cc ingekregen vanmorgen om 5 uur weer ggrr uurtje te vroeg maar er was om 4 uur een mega onweersklap waarvan we allemaal wakker werden dus Daantje ook ja dan kan ik het geen twee uur meer rekken uurtje ging nog maar lekker weer 140cc weg, en ik mocht uitslapen dus om 08:30 bij papa 110cc erin knappe knul
respect voor de mamas die telkens gebroken nachten hebben!! ppff ik zou echt een zombie zijn! @mirri zit je niet meer in het andere topic :')
Misschien weten jullie het al... Bij de kruidvat zijn de billen doekjes 12 pakjes (a72stuks) voor 10 euro en de new born luiers maat 0 tm 2 zijn sowieso 1 euro per pak goedkoper. Wij gaan de billendoekjes weer ff inslaan die van de DA zijn bijna op die vinden we ook erg fijn dus 22 1 a 2 dozen kopen :') dan kunnen we weer tot de volgende aanbieding voort hihi
Dip, ik heb eigenlijk m'n handen al vol aan dit topic junimammas lees ik wel ns maar reageren lukt idd niet meer KV heb ik de luieraanbieding 2 pk gekocht 1 pk doekjes om te testen maar ik vind z te geparfumeerd.... Dus ga die van de action proberen; 99ct
Ow,ja, gebroken nachten; t went niet maar Kweetniet beter dus aanpassen maar........vannacht 23-6u !!!! Lekker hoor. En die klap om 4 u kreunde ze ff maar sliep verder tot 6.... Wat n schatje hè
Hij was hard he Mirri!! Sjonge toen moest ik meteen piesen e.d. en ik zei tegen manlief wat n klap het was dus ja eigen schuld dat Daantje helemaal wakker werd Maar lekker joh 23:00 tot 06:00 Hier om 22:30 met laatste fles begonnen. Ik vind de kruidvat doekjes wel lekker (die met 72 stuks erin niet die sensitive ofzo) vorige keer de vomar eigen merk ofzo gekocht voor 99 cent. Wat een snert doekjes lijkt wel alsof ze schuimen :S heel viezig bah!
Nog 2 kilo dan ben ik al mn 23 zwangerkilo's kwijt Ben er ook weer lekker in aan het komen op dat afval forum lekkere receptjes gevonden met minder kcal. Moet me wel enorm inhouden om geen choco repen te verorberen etc.
Zooohe, goed Dippertje nu volhouden hè. Ik kan niet tegen chocolade repen en heb vanmiddag gezondigd en nu spijt >_< dus kan voorlopig weer zonder Wat voor lekkere recepten ?
Thais gehakt Bevat ongeveer 420 Kcal per persoon: Voor 2 personen: 125 gram rijst (droog gewogen) kies een lekkere thaise rijst 0,5 el olie 1 ui in halve ringen 1 teentje knoflook 1 rode paprika 200 gram gehakt (kip, kalkoen, rund) 1/2 theelepel chilipoeder 100 ml kippenbouillion 1,5 theelepel maizena 2 el sojasaus verse basilicum (handje) zout en peper. Kook de rijst volgens de aanwijzingen op het pak. verhit de olie in een pan (met antiaanbaklaag) en fruit de ui goudbruin, voeg dan de knoflook en de paprika toe en bak dit even mee. Dan het gehakt en de chilpoeder oevoegen alles lekker rul bakken. Voeg dan de bouillion toe en laat het nog 5 minuten pruttelen. Roer de maizena door de sojasaus tot een glad papje en voeg het toe aan het gehaktmengsel. Roer tot het lichtgebonden is, en breng op smaak met zout en peper. Schep de rijst op een bord, gehaktprut erboven en garneer met basilicum. Een komkommersalade met azijn, peper en zoetstof is hier heerlijk bij. Dit is lekker at dit al af en toe voor ik zwanger raakte. Hoezo kan je daar niet tegen dan? gezondigd met wat? hihi heb je er van genoten? Wij hebben voor onszelf de regel bedacht dat we alleen in het weekend mogen snacken. dus vrijdag zaterdag zondag bakje chips of nootjes oid.
Even weer korte reactie... als je doekjes van het kruidvat te geparfumeerd vindt, Mirri, kun je de extra sensitive gebruiken. Die met dat schaapje erop...die gebruik ik al twee jaar en wil niets anders meer, vooral omdat dat ook snoetenpoetsers zijn, hoef ik alleen die te kopen en hoef ik maar één pakje mee te nemen in de tas.... ze zijn ongeparfumeerd en in bijna alle billendoekjes zit zink en die mogen niet op de snoet, deze dus wel.... (zo, na mijn reclame voor Puckababy, Omneovoeding en baby Bjorn, nu de kruidvat doekjes haha....ik zou er geld voor moeten krijgen...). Vandaag heerlijke dag gehad! Met mijn moeder dagje sauna gedaan, net pas terug....zo relaxed, het was rustig, zonnig, en vooral zonder kids! Wat een genot.... had helaas nog wel beetje bloedverlies van eerste menstruatie, dus moest tampons gebruiken... was ik geen voorstander van.... nog maar zo kort geleden bevallen worden tampons sowieso al afgeraden.... de eerste was ik dan ook al kwijt in dat enorme gat haha... en kans op infectie is groot, want zuigt zich helemaal vol met zwembadwater...dus stel dat er nog ergens iets niet goed dicht zit... vond het wel opvallend dat het zoute water van binnen brandde....dus ik hoop maar dat ik niks verpest heb vandaag...dinsdag nacontrole, zal het haar eens vragen.... en nu lekker bankhangen!
Wij poetsen ook weleens handjes of gezicht met billendoekjes...wist niet dat het kwaad kon, waarom is zink op het gezicht niet goed?
Judith, lekker sauna, en kon t zout geen kwaad ? lekker Thais Dip, de Thai op de boulevard is ook goed. Chocolade gaat m'n bloedsuikerspiegel raar van doen, n uur later voel ik me akelig dus dan leer je t wel af maar t was ff lekker Chocomuffin kan ik wel hebben maar om mezelf te beschermen neem ik alleen die bij ah wanneer ze in de aanbieding zijn Zulke afspraken werken wel Als je je eraan houd ;P Zo, laatste voeding, hoop dat ze t weer tot 6u redt. Trustuh
Na 2/3 dagen aan de lopende band voeden zijn we weer in rustiger vaarwater (zegt ze heel voorzichtig). gister weer gewoon 8 voedingen gehad, de laatste om 2130 en nu pas weer (430). Hij lag zo lief te kirren in zijn bedje. Ik hoorde aan de geluidjes dat hij klaarwakker was, plezier had en honger had. Wat fijn als je je kleintje zo goed leert kennen. Ziet er goed uit dat Thaise gerecht (ook nu ja)
@Stabijtje: lekker hè die dagen na regeldagen...weer wat rust... @Mirri: hmm balen als je daar last van hebt. Eet je dan pure chocola (min 70%)? Daar zou je nl minder tot geen last van moeten hebben. Sowieso krijg je daar meestal geen hele reep van op. @Billendoekjes: gebruik deze ook wel eens voor zijn toet hoor. Kruidvat vond ik 3x niets, te droog. Hebben nu Pampers uit de aanbieding en die zijn fijn en die van de C1000 uit de babybox ook wel. @Judith: lekker dat je zo genoten hebt van de sauna! Brrr tampons gebruik ik hier nooit...krijg er het paard van sinterklaas van... En lijkt me idd ook niet het meest prettige zo nu. Bij zwangerschapscursus was er iemand die wilde geen kraamverbanden gebruiken, vond ze vreselijk, maar dan wel tampons?! Hmmm als je een ontsteking wilt, dan sta je op die manier vooraan in de rij. @Dippertje: ziet er lekker uit. Hier begint Hugo wat regelmaat te krijgen. Hij redt het nu meestal om de 3 uur. Ik stuur hem er nu ook een beetje in omdat we toch straks weer moeten werken en hij naar de KDV/mijn ouders moet. De nachten redt hij meestal 4 uur, veel langer nog niet, maar de nachten zijn ook belangrijk voor de BV, dus vind ik niet zo erg. Ik leg hem overdag ook steeds vaker boven in zijn bedje te slapen om aan te wennen en ook dat gaat steeds beter. Beetje pruttelen en huilen en dan plop, vertrokken... Morgen reünie van samen bevallen, ben benieuwd!
Leuk n reünie Kelly. Stabijtje en Kelly, fijn n beetje ritme. Begint hier ook te komen, Eva heeft 6-8 voedingen. Vannacht 0-5 dus ze houdt het lang uit vergeleken met Hugo. Wel lekker dat hij het ook langer gaat uitzingen Pffffft wat n zondvloed, triest hoor, ben niet meer zo in de vakantiestemming maar zal toch maar gaan pakken. De zomer zal toch een keer beginnen
Heerlijk als er wat regelmaat in komt, voor de babies zelf ook goed. Ik doe hem overdag ook in zijn bedje op zijn kanertje, gaat langzaam beter heb ik het idee. Ik merk ook dat hij zijn kanertje herkend, het mobile, foto's, knuffels. En hij reageert daar heel vrolijk op. Wanneer gaan jullie ook alweer met de boot weg mirri?
Hoe doen jullie dat overigens met regelmaat erin brengen? Soms kan Hugo het echt niet halen die 3 uur en dan is het bv 2,5 uur. Proberen jullie dan de volgende periode 3,5 te maken of houden jullie die termijn dan gewoon op 3 uur, zodat de rest allemaal een half uur opschuift?
@mykelti krijgt hugo wel die vette melk ook binnen dan? en niet alleen die eerste melk. Of is het normaal bij bv dat ze zo snel weer komen. Ik merk dat Daan ook eerder komt bij bv-fles maar er zit ook maar een heel dun laagje vet op zeg maar.