Ja, daar twijfel ik niet aan...zeker niet gezien het feit dat hij in 2,5 week 800! gram was aangekomen. Dat kan niet zonder de achtermelk. Maar BV is natuurlijk lichter verteerbaar dan FV en daarom zit er zoveel verschil in, maar het hoeft niet. Maar Hugo is geen uitzondering qua aantal voedingen BV op deze leeftijd.
Blijft knoeien hoor de tijden, net zat er weer maar 2 u tussen en kan ik t echt niet rekken, Eva bepaald het ritme 0_o Stabijtje, we vertrekken pas als t mooi weer is ;P Hoop op as maandag maar ga pas weg als de zomer begint. Moet wel leuk blijven
Kan ik inkomen Mirri dat je nog even afwacht, dit is echt niet leuk meer. Ik heb vanmiddag tot half 2 in m'n pyama rondgehangen (ja, ik schaam me dood ) Vanmiddag al voorbereidingen getroffen voor de vakantie, we hebben besloten 2 dagen eerder te vertrekken, we tellen af... Judith, ik wil ook weer naar de sauna, heerlijk is dat! Fijn dat de bv baby's toch wat meer regelmaat krijgen, beter zo voor iedereen . In de meeste gevallen regelen ze zelf en hebben wij weinig in de pap te brokken Zondag komen de 2 tieners terug, weer wat meer leven in huis
Ja hier probeer ik de drie uurtjes als richtlijn aan te houden, maar komt hij eerder dan leg ik hem gewoon even aan. Meestal drinkt hij dan maar heel even, dus de volgende ronde is dan niet later zeg maar. Het grappige is dat hij altijd op 8 voedingen zit totaal, of hij nu wel of niet tussendoor heeft gedronken. Hij lijkt het dus echt zelf te regelen. Maar goed, er zijn genoeg dagen in de week dat het rommelig verloopt zeg maar. Beetje verwarrend verhaal dit geloof ik haha Sorry!
Gezellig het gezin weer compleet straks Ellis! Mirri, ideaal dan een eigen boot, dan kun je gaan wanneer je wilt! Maar hopelijk is het gauw mooi weer.
Petje af hoor, bv moeders! Vandaag even met Mick bij huisarts geweest, zalfje gehad voor zijn gezichtje, is idd licht exceem, voorlopig geen verdere actie. Als hij er last van krijgt, terug komen. Maandag inentingen, iets vervroegd ivm kinkhoest, oproep op nieuws gezien. Mick zit op 6 flesjes, drinkt meestal tussen 100 en 145 ml. 's nachts met moeite van 23.30-4.30 uur. Ellis hoe/waar ga je op vakantie met kleine baby? Wij wilden mss ook gaan in bungalowpark in nl., maar blijven nu toch ws. thuis en gaan dan dagjes weg. Vind het moeilijk met kleine beeb. Maar wel jammer, toch minder vakantiegevoel denk ik.
Nou, van mij mag ie beginnen hoor T_T Gelukkig hebben we nog 7 weken dus we hoeven niet perse maandag weg. Nu n middag heen om eea voor te bereiden. Gezellig hè Ellis, die puberdrukte Eva reageert enthousiast op onze jongens <3 Ze zit tussen de 8-6 voedingen vannacht weer 23-5.30 zijn we heel blij mee. Ze is wakkerder en kijkt nieuwsgierig rond, gaat kletsen en grinniken zoals Hugo Fijn weekend, lekker weer om thuis te hobbyen of foto's inplakken ;P
Tja Tante, we hebben redelijk lang getwijfeld om de vakantie te boeken, omdat het best wel wat organisatie vraagt zo op reis met een baby. Maar ben nu toch blij dat we gaan hoor met dat pokkeweer hier Mirri, zalig die langere nachten Hoop voor jullie dat het weer snel omslaat dat ook jullie kunnen vertrekken. Ben benieuwd, de tieners hebben Milla al 2 weken niet gezien en ze is ondertussen al veel alerter en we krijgen ook af en toe een lachje. Ik las net in de krant dat de laatste 2 weken van juli zomers zullen gaan worden, fingers crossed......
Mensen, lieve mensen, mag ik even vol trots mededelen dat Sven vannacht doorgeslapen heeft van 22.00 tot 7.00!!!! Hieperdepiep hoeraaaaaaa! Ik kon het niet geloven... geweldig! Alleen krijgt Sven op deze manier niet genoeg melk binnen op een dag.... hij blijft maar hangen op die max 115ml per fles.... en als hij er dan maar 5 a 6 per dag heeft is dat maar euh.... 600 a 700ml per dag en hij mag er met zijn gewicht ruim 800..... we zijn overgestapt op speen3, zodat hij wat sneller drinkt en dan minder snel verzadigd is en dus stiekem zijn hele fles leeg drinkt, maar het helpt nog niet veel...als er dan al iets meer in gaat, spuugt hij de laatste 10ml er weer uit.... terwijl hij nooit een druppel spuugde... maar goed, hij is verder tevreden en groeit goed, dus het zal wel goed zijn! Wat baal ik van het weer zeg...we zouden vandaag naar een dierentuin hier in de buurt gaan, maar dat is geen doen zo, dus maar naar een overdekt speelparadijs geweest en dat was ook super. peuter heeft zich helemaal uitgeleefd en stond rond 14.00 huilend onderaan de glijbaan van vermoeidheid haha.... morgen misschien alsnog dierentuin als het dan ietsje beter is... ja, vakantie plannen is met dit weer wel lastig ja... ik weet ook nog steeds niet wat we gaan doen, we gaan iig rond 25 aug... Sauna was heerlijk en ik weet niet of het zoute water kwaad kon weet ik eigenlijk niet...zal dat maandag vragen aan gyn.... het prikt ook op plekken waar ik geschoren heb, dus het prikt sowieso wel snel... Ik had toen ooit begrepen dat zink op gezicht kwaad kon omdat ze het dan via lippen binnen kunnen krijgen of in de ogen en dat dat allebei niet goed is.... maar gelukkig heeft iedereen een andere voorkeur Die Bubblies luiers van de Plus zijn echt naaierij.... de luiers die in hun 'Blije Doos' zaten waren prettig, nu heb ik ze gekocht en ze lijken wel van karton. Zijn stug, sluiten niet goed aan en Sven plast er langs.... nu heb ik gezien dat er blauwe en gele pakken zijn, die in de doos was een gele en die ik gekocht heb een blauwe, misschien zit daar het verschil in. het scheelt wel lekker veel in prijs, maar wil er geen flutluiers voor in de plaats... Donderdag eerste fysio voor Sven gehad ivm voorkeurshouding....aan de tips hebben we niet veel, want kennen we nog van de eerste, maar ach, we gaan er weer eens heel goed op letten, want het hoofdje plat al zichtbaar af... Oh, eten is klaar.... ik kom snel weer terug!
Lekkere slaapkop die Sven, hoop dat ie er een gewoonte van maakt Ga je die gele nog proberen dan ? Goed dat je waarschuwde, ik was van plan ze te proberen. Als ie tevreden is zal het toch genoeg zijn voor hem ????iemand enig idee tot wanneer de verkleiner in de mc moet ? Dippertje, Daan is gek op regelmaat zo te horen
Mirri, toevallig dat je net over die verkleiner in de mc begint, want ik ben er gisteren mee bezig geweest. Bij mijn oudste heeft hij er niet lang in gezeten, die had een megagroot hoofd en dat zat te strak tussen die twee zijkanten. Sven heeft een niet zo'n groot hoofd en heeft die hoofdsteunen juist nog wel nodig, omdat hij nog erg zwabbert met zijn hoofd. Maar die heeft weer zo'n lang en groot lijf (en benen) dat het eigenlijk wat te krap werd. Door de verkleiner ligt hij zo laag dat zijn voeten over de rand komt en hij zit ineengedoken/opgepropt. Heb het nu als volgt opgelost: verkleiner eruit, hoofdsteuntje van mijn moeders wipstoel erin. Ideaal! Dat ding bovenaan vast geklitteband, dus Sven kan in zijn geheel naar boven, hoofd zwabbert niet en meneer zit weer als een koning....maar, dat is geen antwoord op jouw vraag, want jouw uk zal dat probleem van die enorme omvang niet hebben haha... dus nu het antwoord: dat is voor iedereen verschillend... grote, stevige kinderen hoeven er niet zo lang in, kleine fragiele ukkies wat langer. Vooral zolang het hoofdje nog niet stevig is.... ander even proberen zonder, dan zie je of het er comfortabel uit ziet.... En nu lekker dvd'tje kijken, daar is het weer voor....
Haddan manlief en ik het toevallig ook over over die hoofdsteun, ik heb m al wat naar boven getrokken :') Maar Daantje is ook een flinkerd dus die zal ook over niet al te lange tijd zonder hoofdsteun gaan POmtiedomtiedom even kijken hoe lang ik de fles kan rekken werd om 5 uur wakker van wat gepruttel. Maar ik geloof dat meneertje nog even is gan tukken ofzo :S lol zit je dan met je goeie gedrag wakker te wachten hahaha Hebben een logee hond, als het van beide kanten bevalt komt hij hier 3 a 4 weekjes logeren. In de zomer is dat wel leuk kunnen we rustig wandelen (hij is al 9) dagen weg doen we toch niet echt. En we kunnen altijd naar het strand hier wandelen (mogen de honden hele jaar door los) en lekker terrasje pakken bij de beach inn en na paar uurtjes terug wandelen. Verdienen er ook een leuk zakcentje mee en Daan is een vrij makkelijke baby anders zou het geen doen zijn.
@Tante: hopelijk werkt de zalf snel! Wij gaan wel een weekje weg en dan ook ws nog een week naar BE om dingen te regelen, maar een weekje weg lijkt me makkelijker dan dagjes weg? Maar da's persoonlijk denk ik. Heb er iig veel zin in! @Mirri: ik duim voor beter weer, is op een boot toch prettiger. Grappig hè, dat ze zo ineens gaan grinniken, zo lief! @Ellis: waar gaan jullie heen op vakantie? @Judith: knappe jongen heb jij! En als hij tevreden is met wat hij drinkt en hij groeit, plast en poept goed, prima toch? Hij is gewoon geen eenheidsworst... @Dippertje: ja, dat ken ik...wakker worden door je kindje, licht aan, kindje slaapt alweer. Doet Hugo ook vaak, maar dan meestal rekt het niet verder dan een half uurtje. Maar ook goed. Veel plezier met jullie logee. Hier gisteren leuke reünie gehad. Helaas was 1 beebje afwezig, maar zo leuk om die 5 knulletjes te zien. Op een gegeven moment aan het einde maakten we foto's van alle kids op een rij. Hugo kreeg honger, dus begon maar aan de knul naast hem... Denken dat hij weer in een sprongetje komt; wil ineens continu zitten ipv liggen, moet alles even bekijken/rondgedragen worden en slaapt weer slechter overdag. Terwijl hij de afgelopen dagen juist heel slaperig was en heel rustig. Gisteravond mega veel krampjes, echt zielig. Heb hem vroeg gevoed (21.15) en daarna in bed gelegd. Gillen, moord en brand, dus bij me genomen en toen is hij op mijn borst in slaap gevallen. Om 24 uur kwam hubby op bed en toen in zijn mozesmandje gelegd. Om half 3 werd hij weer wakker, knappe jongen! En daarna om half 6 of zes uur, weet ik niet meer want ik werd met hem wakker om half zeven. Halfslachtige voeding gehad helaas, dus om half 8 en 9 weer een voeding. Hopelijk nu weer in het ritme van 6-9-12 etc, maar hij wil nu weer niet slapen, dus ben bang van niet. Ach regeldagje hebben we ook al een tijdje niet gehad.
Zo eindelijk tijd om te kolven ppfff Daantje heeft een prut ochtend achter de rug... huilen huilen huilen :S behalve toen we samen in bad zaten. Zag een witte stip op zn verhemelte zitten morgen toch maar weer huisarts bellen gebruiken nu 2 dagen dat spruw goedje niet meer en het huilen neemt toe (was maar 1 week houdbaar vandaar) Hij kwam trouwens pas om 6:15 voor zn fles haha net toen ik dacht ik duik mn bed weer in en hoor het wel werd hij echt wakker haha zal ook niet zo zijn :') en daarna dus niet meer geslapen ppff dus hij heeft lekker 8 uurtjes gemaakt.. mama iets minder haha
Agossi, Hugo heeft vandaag al iets van 8 schijtluiers gehad...ws van de Nistatyne tegen de spruw...arme knul...slaapt nu eindelijk even...hopelijk
Ach gossie die hugo. Mick had gister ook zijn dag niet, veel gehuild, typisch dat meerdere baby's dat gister hadden. Vandaag is hij weer hartstikke tevreden, ik vind het zo leuk nu, hij lacht telkens als ik tegen hem praat en in de wipstoel en de box heeft hij het ook ontzettend naar zijn zin.
Arme hugo!! Is dat dat viezemint stink spul waar je zulke gele vlekken van krijgt die was je er niet eens meer uit? Oh dat is zo smerig!!! Had het geproeft ik ging bijna over mn nek YUK nog erger dan infacol Hier heeft ons arme mannetje hele ochtend liggen krijsen uiteindelijk van pure vermoeidheid bij papa op schoot in slaap gevallen. Heeft van 1 tot 5 liggen slapen toen flesje gegeven (totaal 160cc) hij lag vrolijk in zn wiegje en een uur later kotst hij de hele boel weer uit, het zieltje. Dus papa hem aan zn oortjes onder de douche gehouden en mama hele wiegje verschoont. Hopen dat hij vanavond nog even goed kan drinken, hij heeft in totaal vandaag maar 360cc op waarvan die zn laatste fles voor de helft eruit gegooid heeft
@Dippertje: de kids zijn wel lekker bezig...wat sneu voor Daniel. Beterschap! En dat spul is idd geel, maar ruikt naar amandelen. Geeft wel nare vlekken, maar tot nu toe uitwasbaar...gelukkig @Tante: idd frappant hoe vaak de beebs op hetzelfde tijdstip lastige dagen hebben. Wat fijn dat hij vandaag wel tevreden is! Hier is hij ook weer iets beter geluimd, maar heeft vandaag wel een hele 20 minuten geslapen in zijn bedje. Nog even in de kinderwagen en bij mij op schoot, maar wil de hele dag alles zien/in de gaten houden en zijn speen, kortom, heerlijk aanhankelijk...Even in slaap en hups weer klaarwakker...behalve op schoot...