Ik heb mijn ouders een gezellige nacht bezorgd, dus niet iets heel ernstigs hoor, maar huilen, janken en nog meer huilen...mijn moeder zei al, zet de kw maar klaar om er de hele nacht mee te lopen en bewegen...hmmm
Judith, wat schrikken zeg! Maar gelukkig lijkt alles ok. Hoe is de nacht gegaan? Mykelti, ja klopt in België. Het was er heerlijk onderweg regen en daar 's middags een klein buitje. Maar verder heerlijk geweest. Esmée vond het ook heerlijk. Heeft gewoon haar eigen ritme aangehouden. Mirri, lekker hoor slapen op de boot. Fijn dat het goed gaat. Maar varen zou ik ook niet doen, ik zou zeeziek worden denk ik. Hier heeft onze meid echt nog geen vast ritme. Alleen de nacht is nu opgeschoven naar 4-5 uur. Verder afhankelijk van wanneer ze eten krijgt is het ongeveer om de 3 1/2, 4 uur. Maar nog geen vaste tijden. Ben wel al aan het streven naar vaste tijden. Wel zo handig als ik straks weer moet gaan werken. Gisteravond zijn we beide geschrokken van Esmée, het huiltje was zo serieus en echt nog erger als anders. Ik wist al waarvan het kwam, ze poept niet zo veel meer. 1 x in de 3 dagen. Had last van obstipatie, echt super harde ontlasting. Zo zielig!! Daarna een grote opluchting voor onze meid. Viel in slaap en heeft 5 uur geslapen. Daarna wel gewone ontlasting, gelukkig.
gewoon het nieuws op tv, zal wel rtl4 zijn geweest, eerder vaccineren ivm kinkhoest. De symptomen van kinkhoest zouden vervelender zijn dan de mogelijke bijwerkingen van de vaccinatie. En aangezien Daan bijna 6 kilo weegt nu vind ik hem neit zwakjes ogen voor n prikje
@mykelti, overgewicht komt niet doordat een baby een flesje leeg 'moet' drinken. Dat komt doordat je als kind te veel eet en te weinig beweegt of als volwassene (90%) gewoon te veel eten naar binnen propt en in verhouding te weinig beweegt. Ik weet ook niet goed hoe je een baby zou moeten dwingen zn fles leeg te drinken? Je kan de speen wel in zn giechel stoppen maar geloof me ze pruttelen alles via de zijkant eruit hoor Daan wil soms nog wel lekker die speen in zn mond maar de melk flutst hij er allemaal uit :') haha Bij FV 'moeten' kindjes wel een bepaald iets naar binnen krijgen, want als ze 1 uur later weer willen is de samenstelling nog precies het zelfde. BV is niet elke keer het zelfde van samenstelling. (voor achter melk) Daarbij blijken kindjes ook krampjes op krampjes te kunnen krijgen van te snel achter elkaar voeden.
Ook Sven drinkt zelden zijn hele fles leeg. Hij mag ook 5x165, maar drinkt maar 100 tot 115ml per fles...vreemd...want dat is zo'n beetje hetzelfde als dat hij vanaf dag 8 dronk haha...zeker omdat hij toen nog op 7 voedingen zat en nu op 6.... dus erg weinig, maar hij is tevreden en groeit goed, dus zal goed zijn.... hij heeft echt wel een ritme al...nog niet het perfecte ritme, maar het is een ritme.... om 19.30 een fles, dan valt hij in diepe slaap, wordt wakker om 22.30 of wij maken hem wakker en dan naar bed, daar slaapt hij tot 5.00, dan fles en dan om 8.30 weer en dan de rest van de dag om de 3,5 a 4 uur... ik vind het voor nu prima....maar die 5.00 zou eigenlijk 6.30 moeten worden. maar er is ook goed te schuiven met hem, als hij zijn fles maar half leeg drinkt, krijgt hij na 3 uur al en als hij slaapt, duurt het soms 5 uur, dan kun je schuiven zodat het 's avonds makkelijker uit komt... gelukkig is na zijn kopstoot niets aan zijn gedrag veranderd...dus het viel misschien toch wel mee...maar ik vond het echt zoooo vervelend! En bij mijn eerste had ik ook al twee van zulke voorvallen. Toen hij 3 maanden was is hij van ons bed gerold en toen hij 8 maanden was is hij de kelder ingekropen en 5 treden naar beneden gekukeld... je voelt je dan zo ellendig... lekker zeg, op de boot slapen, maar ik snap met deze wind dat je het rustig aan wilt doen... en sneu, de spruwkindjes. Hier gelukkig geen last van, ook bij de eerste niet, maar met fv is die kans ook veel kleiner. De oudste had ook altijd veel last van de prikjes, veel huilen en 2 dagen van slag. Sven sliep er alleen maar nog meer en langer door en had verhoging, 38.5 graden, verder niks...er is dus geen voorspelling over te doen hoe je kindje het gaat doen. maar succes alle prikjes, het is zo sneu!! Bij de oudste rolde bij mij bij de eerste keer echt de tranen over mijn wangen. Ze gedragen zich voorbeeldig en als beloning krijgen ze twee steken in hun beentjes. Die eerste valt nog mee, maar dat programmeren ze dan even in hun hersenen en dan die tweede er bovenop, dat is zoooo zielig.... Ja Mopke, op een gegeven moment ga je aan de huiltjes herkennen wat er aan de hand is, of het echt iets ergs is of gewoon 'zeuren'...wat zielig, zulke harde poep, Sven begint eindelijk een poepritme te krijgen en poept meestal eens per dag en dan nog steeds waterdun gelukkig...dat poep zo dik kan worden van alleen melk, eigenlijk gek.... Nou, ik ga weer eens een afleveringetje kijken van Bloedverwanten, seizoen 2...heerlijke serie! rustige nacht iedereen!
Rechts de pasfoto van Sven van gisteren en links van mijn oudste toen hij net zo oud was, ik vraag me af of ze wel van dezelfde ouders zijn haha.... ze hebben werkelijk niets gemeen...behalve dat ze allebei in het echt knapper zijn dan op zo'n pasfoto!!! Haha
Judith sven heeft ongeveer hetzelfde ritme als mick, leuk om te lezen. Die pasfoto's echt cute! Waterdunne poep van Fv? Mick niet, die heeft zo'n donkergroene dikke brei, met het laatste beetje geel. En dan krijgt hij al steeda 10 ml water extra. Mick gelukkig maar kort last gehad van de prikjes en temp. niet boven 37.8 uitgeweest.
Ik denk dat het door de AR voeding komt die obstipatie en harde ontlasting. Had ze bij nutriton ook al last van maar wij halveerden de dosering maar spugen werd erger. Ze perstte vandaag weer zonder resultaat, toevallih roosvicee laxo in huis beetje door de fles gedaan en na een uur een mooie volle poepbroek en het was zacht. Morgen even overleggen met de huisarts. Verdunnen van de voeding met extra water aanmaken maakt de voeding te dun. Eerst was haar ontlasting echt dun en iedere dag. Op het begin iedere luier zelfs. Judith, gelukkig alles goed met Sven! En wat leuk zeg die pasfoto's! Ik moet ook dit jaar een ID aanmaken, gaan in november namelijk op vakantie. Tante, gelukkig heeft Mick weinig last gehad van de prikjes.
Boehoeee hier echt geen nachtritme meer, kan wel janken. Vorige weken altijd van 2130-400 en nu om 030. Word hier echt wel gefrustreerd van. Bah.
Ik heb t zelf nog niet gedaan maar als t vaker gebeurd zou ik haar wakker maken voor n laatste voeding om 23u. Dan kan je tenminste tot 3 à 4 u slapen Hoop dat je vanmiddag n uurtje kan pikken Bv mamma's Eva heeft ineens pukkeltjes in haar gezicht. Hele tijd niet gehad.....hebben jullie beebs ook pukkels ?
@Mirri: Hugo heeft ook af en aan rode pukkeltjes/vlekjes in zijn gezicht, maar ook op zijn lichaam. Dan zo ineens ook weer weg. Ws reactie op iets dat je gegeten hebt. @Stabijtje: komt hij nu dan iedere dag om die tijd of is het alleen vannacht? Frustrerend idd, maar mss zit hij ook in zijn sprongetje? Hier ook wel eens gefrustreerd daardoor, maar een dag of paar dagen later wordt het weer beter. Denk wel dat onze beebs voelen als we gefrustreerd zijn. Dikke knuff. @Mopke: fijn dat ze even lekker gepoept heeft... @Tante: hopelijk heeft Hugo net zo weinig last van zijn prikjes als Mick. Wel een geruststelling als ze zo weinig last hebben. @Judith: ahhh lief! Gelukkig dat er niets aan de hand blijkt met zijn hoofdje. Sven ook al weinig last, lekker! Hier net zijn prikjes gehad...wat ik nooit gedacht had...ik zat dus ook met tranen op de wangen...zelfs hubby vond het wel moeilijk. Gewoon omdat je mannetje naar je kijkt met zo'n blik van "weet niet wat er gebeurt, waarom heb ik pijn..." echt zo sneu. Maar heb zelf geen moeite met injecties dus zo onverwacht... Hij lag daar alweer te slapen, dus nu lekker laten liggen. Zie wel wanneer hij komt voor de volgende voeding. Hebben jullie overigens nog iets bijzonders gedaan na de prikjes? Heb even lekker zijn beentjes bewogen net tegen het stijf worden en voor het verdelen van de vloeistof. Jullie ook nog iets met koude/natte washandjes ofzo gedaan? Verder alles helemaal super! In 1,5 week weer 600 gram aangekomen! Hij is nu 57 cm bij 5245 gram. In de borstvoedingsgrafieken loopt hij nu allebei tegen de middellijn aan.
Zo zielig die prikjes, ik kon het zelf ook niet aanzien, de gedachte doet al pijn. We hebben hem ook flink geknuffeld. Ik heb verder de beentjes met rust gelaten. Mirri, Hier heel lang pukkeltjes gehad (hormonen) maar dat is nu weg. Alleen met warm weer heeft hij er weer last van. Wel af en toe witte (talg?) pukkeltjes. Vannacht 3 x de kleine gevoed. Gister ook al, maar hij drinkt dan 5 minuutjes. Zou inderdaad een sprongetje kunnen zijn. Hem voor een extra late voeding nog een keer wakker maken lukt meestal niet. Of hij is dan zo sloom dat hij alsnog niks meer drinkt, niet genoeg voor een lange buffer voor de nacht. Maar vanochtend hebben we lekker samen in bed gelegen en tot 9 uur nog wat geslapen en gebabbeld. Dat maakt zoveel goed!
Oh dear oh dear oh dear...... Wat heb ik jullie verwaarloosd!! Sinds ik die nieuwe telefoon heb, zit ik daarmee te pielen. Ik ben er alleen nog niet zo handig mee dat ik ook echt makkelijk op zp ga en berichten plaats. (schaamt zich diep) Ik ga het nu weer bijhouden hoor, beloofd! Korte update: met Dex gaat het geweldig. Wat een heerlijk rustig ventje zeg...drinken gaat goed, slapen ook (al moet hij zijn nacht nog wat verlengen, maar dat komt wel) Ik ga nu even de was opvouwen, want alles was vies! Tot snel meiden! (en nogmaals sorry...)
Wie ging er nou ook alweer ook proberen fles te geven op verzoek?? En werkt dat een beetje? Nu met de spruw voeden we overdag toch meer op een ritme omdat hij anders veel te weinig drinkt
Hier heeft Hugo vanochtend zijn prikjes gehad. Daarna bijna de hele dag geslapen en daarstraks had hij 38.3. Toen wat gekoeld met een doekje op zijn hoofdje en denk dat de temp nu alweer lager is. Hij was daarstraks alweer flink aan het keten en lachen. Zo lief vanochtend op het CB. Ontwikkeling werd getest en hij was doorlopend aan het lachen tegen de verpleegkundige...
Juenco, geeft nix..zijn we allemaal wel eens "schuldig" aan denk ik. Fijn dat het zo lekker gaat! Dippertje, volgens mij is dat Mopke?