zo werkt tie wel Vanmorgen om 8 uur toen we samen het huis uit sneakten om boodschappen te gaan doen hihi
Mopke, was kraamfeest leuk? Schattig dat jullie ze naast elkaar hadden gelegd! Veel plezier met zomeravond in de Efteling, ben benieuwd hoe die watershow is. En dan bedoel ik niet de regen, hoop dat jullie het droog hebben gehouden. Wij hebben nu veel regen en woon er half uurtje vandaan. Judith, wat goed dat je oudste zoontje in het grote bed heeft doorgeslapen! Altijd spannend en knap als dat lukt! Hoe oud is hij? O en Sven slaapt ook door, super hoor! Goed gedaan van ledikant haha! Wat zijn wij ouders toch slim he Sven is inderdaad een cutie! Mooi mannetje! Dippertje, o dan is het inderdaad wel spannend welke dagen je moet gaan werken. Gaat Daniel naar KDV? Wel afwisselend werk, leuk! Hoelaat gaf je eerst de laatste fles dan? Wij hebben de laatste fles nu rond 22.30 uur. Eerst was dat 23.30 maar bij allebei moet ik haar toch wakker maken dus dan maar op een tijd die voor ons lekkerder is hihi. O Daniel ook al zon knap mannetje! Daar kun je idd met recht trots op zijn Wij hebben een best goede nacht gehad, rond 2.30 werd dochtertje alleen krijsend wakker. Pakte haar uit bedje en was net een gloeiwormpje, echt enorme koorts. Ik heb haar toen bij mij in bed gelegd en is ze tegen me aan weer in slaap gevallen tot 5.30 uur. Toen flesje gegeven en daarna verder proberen te slapen maar bleef ze steeds wat onrustig. Vandaag is ze gelukkig wel goed te pas, ze heeft nu nog wat verhoging dus einde van de uitwerking van de prikjes lijkt gelukkig voorbij
@leonie ja 2 dagen creche en 1 dag mn ouders. Al zal hij niet altijd gaan als ik die dag vrij ben Daan had gelukkig alleen maar wat verhoging en hangerig na de prikjes. Ik durf ook echt niet met hem in bed te slapen
Ach gossie Leonie, het is zonde.....hopelijk is ze snel weer koortsvrij.... aha, jij woont ook al zo dichtbij de efteling.... bijna de helft van de meiden hier woont rondom de Efteling haha.... voor mij is het 13 minuten rijden Mijn oudste zoontje is ruim 2,5 jaar Leonie... vannacht iets meer onrust in zijn bed. Sliep pas om 21.40 en was om 7.00 weer klaarwakker.... ik heb het idee dat het matras ook wel erg hard is. Hij heeft geen lattenbodem of veerbodem, maar het is gewoon een houten plank, het is zo'n autobed.... en we hadden best hard matras gekocht, maar omdat het nu niet meeveert is het wel erg hard!! Maar eens aanzien en anders een wat zachter exemplaar kopen! Oké oké, ik geef toe Dippertje, Daan is ook lief, bijna net zo lief als Sven hihi!
Haha dat is grappig dat er zoveel hier in de omgeving van de Efteling wonen, bij andere topics waar ik mee schrijf/ schreef vaak meer in het Noorden van het land. Misschien idd even kijken naar zachter matras. Wij hebben in het peuterbed trouwens ook een plank ipv een lattenbodem. Vandaag lekkere relaxdagje gehad en ondertussen heel het huis gepoetst, dus we kunnen er weer tegenaan deze week met een fris huis. Deze week ook nog naar Burger's zoo toe, even kijken wanneer het mooi weer is. Sinds de geboorte van onze oudste dochter gaan we daar elk jaar naar toe, dit jaar dus voor het eerst als compleet gezin
Slapen jullie kids 's avonds ook zo laat? Dochtertje ligt nu nog steeds wakker en dat is elke avond zo. Sowieso is zij veel wakker overdag, denk dat ze 1 goede slaap doet van max anderhalf uur en voor de rest wakker is. Mijn oudste dochter sliep echt veel meer. Herkenbaar van weinige slapen?
Hoi leonie, ook namens mij welkom hier, gezellig. Ik heb weer leuke foto's voorbij zien komen dippertje en judith! Ik kom niet zo veel aan reageren toe, lees wel alles. Ik heb het druk met mijn 2 kids, vooral mijn peuter van 3 vraagt veel aandacht, speelt op dit moment weer weinig alleen en wil alles samen doen... Met mick gaat het heel goed, heel rustig en tevreden. @leonie: Hij slaapt na een voeding variërend van 1 uur tot 3 uur. Hij ligt wel altijd op bed, Ookal is hij wakker, als hij niet huilt, valt hij in slaap en wordt weer wakker etc. Vandaag naar een speeltuin geweest op terras gezeten, was erg leuk! Gelukkig doet mick het goed als we hem ergens mee naar toenemen, merk wel dat 3-4 uurtjes lang genoeg voor hem is.
Altijd op bed, bedoel ik na het spelen in de wipstoel/box. Overdag is hij meestal met voeden en spelen na 1 uur/hooguit anderhalf uur weer moe en gaat hij dus naar boven om te slapen/rusten.
Hahaha, leuke strijd met foto's! Zal morgen eens mee gaan concurreren. Maar wat een knapperds zeg! Leonie, grappig zeg jij ook al zo dichtbij! Ik ben er wel sneller dan jullie allemaal hoor. Amper 5 minuten. Wij hebben een abbo erop. Esmée is nu al 6 keer in de Efteling geweest. Aquanura is erg mooi, vooral in het donker. Er is een flinke bui gevallen maar toen waren we gelukkig net een winkel binnen gelopen. Maar leuk zeg naar Burger's Zoo! Met het gezin! Ik wil heel graag weer een keer naar de Apenheul, laatste keer dat ik er was, was op schoolreisje... Woensdag wordt het weer warm hoorde ik. Wel zielig van je dochtertje, de mijne had ook koorts. Maar in bed slapen durf ik niet hoor. Gewoon in haar eigen bed, vooral als het al zo warm is. Slapen doet ze trouwens erg weinig. Ze slaapt soms een half uur en is daarna weer lang wakker. Wil dan niet in bed liggen maar in de box, daar mag ze spelen en is de mobiel die ze geweldig vind. Alleen van gisteren is ze nog best moe dus slaapt nu sinds een kwartiertje, krijgt de laatste fles om 23 uur. Tante, mooi dat met Mick alles goed gaat. Wel druk thuis met alles, maar dat is begrijpelijk hoor. Klinkt als een gezellige dag! Ik heb vanmiddag voor het eerst weer motor gereden. Heerlijk!! 75 km gereden, was lang genoeg. Ben echt moe nu, dus morgen lekker rustig aandoen.
Fijn mopke voor het eerst weer motor rijden. Mick vindt net als esmee de mobile boven de box super leuk. Vraagje: mick komt dus nog voor een nachtvoeding, op advies van cb geef ik hem dan 90+3, maar hierdoor is het dagschema wat anders, dan moet hij uiterlijk 8 uur s ochtends een fles, anders wordt het veel te laat en zo ook ' avonds om 8 uur en 23.30 komt hij zelf nog niet voor een voeding, maar maken we hem wakker omdat het anders zo laat wordt. Hij lijkt nu zijn vaste slaap te doen van 19 tot 4 en daarna is hij veel wakkerder en alerter. Moet er wel bij zeggen dat hij erg tevreden is, niet huilt en zijn flesjes bijna altijd leeg of bijna leeg drinkt. En de tijden komen ons best goed uit. Toch ben ik benieuwd als we hem niet zouden hoeven wakker maken wanneer hij dan zelf komt. Degenen met Fv die nog een nachtvoeding geven of recentelijk nog gaven: hoeveel kreeg jullie baby dan en hoelaat kwam hij dan daarna weer? En hoe is het ritme als ze voor het eerst tot half 6/6 uur door slapen?
Ik gaf 's nachts gewoon de normale hoeveelheid voeding, dit omdat ze anders gewend raken aan de fles 's nachts volgens de jeugdvpk. Ze begon opeens te tijd te verschuiven nadat ik de flessen overdag al een week had opgehoogd en om de 4 uur kwam. Had met in de nacht 90+3 een schema van voeding om 23/23.30-5-8 en soms 7. Met 120+4 slaapt ze van 23.30/0.00 tot 7. Ze is zelf opeens de tijden gaan verleggen dus langer dan 5 uur en nu is het sinds een week rond 7 uur. Probeer nu enigzins als het lukt tijden van 7-11-15-19-23, maar soms komt ze eerder of later. Toen ze opeens later kwam in de nacht, liet ik haar het ritme bepalen. Dat is er dan helemaal uit soms, maar ze heeft zichzelf geregeld. Dus ik liet wel steeds ongeveer 4 uur tussen de voedingen.
Tante, wij gaven ook de normale hoeveelheid, maar dat dronk hij niet altijd op. Ik heb gewoon een keer zijn speen gegeven en dat accepteerde hij en hoefde geen voeding. Hij slsat nu tot 06.00 soms 07.00. Maarrrr Meiden, slapen julli kindjes ook zo onrustig? Dex rommelt nu ontzettend veel. We gaan dan ook vaak bij hem kijken, wat de nachten weer heel beroerd maakt....hij hoeft geen voeding.
@ juenco: ik geef eerst zijn speen, dan slaapt hij nog een uur, maar daarna blijft hij huilen en heeft hij echt honger. Die 100 krijgt hij op, maar is daarna wel voldaan, ik moest juist op advies cb 's nachts minder aanbieden. Mick slaapt verder erg goed, alleen na de nachtvoeding is,hij soms wat langer wakker. Maar 's nachts hoor ik hem nooit. Gelukkig, dat maakt die nachtvoeding niet zo erg.
@tante geen tips. Hier krijgt Daantje nu uurtjes eerder zn fles in de avond dus om 21:30 (gister 21:15) want ik de ochtend drinkt hij maar 50cc en dan wil hij niet meer grr. Hij deed eerst 22:30 / 05:30 (met enige variatie in half uurtjes eerder later etc.) Nu gister 21:15 / 05:45 en nu drinkt hij in de ochtend wel beter. Dus dan maar zn bed tijd vervroegen, naja hij valt in slaap tijdens de fles, hij doet daar een uur voer *zucht* dan leggen we hem in bed en vliegen zn ogen open :') haha maar dan blijft hij rustig en na uurtje ofzo (weet ik veel) valt hij in slaap. Ik ga dan meestal zelf ook mn bed al in en val in slaap dus geen idee hoe lang het precies duurd voor hij gaat slapen haha dus geen desinteresse ik slaap zelf al Kereltje is in de box in slaap gevallen zie ik dus ik ga hem even in zn bedje leggen slapen doen we in bed niet in de box. 1 vaste regel hier in huis. Zn bedje staat ook in de huiskamer overdag maar prikkelloos dus geen speeltjes. Hij lgit ong. 1x per dag in de box te spelen n half uurtje ofzo en thats it. Dan ramt hij heel actief overal tegen aan de rest van de dag slaapt hij heel veel.
@Tante...toen Sven 's nachts nog kwam, kreeg hij ook gewone hoeveelheid voeding, maar hij drinkt nooit zijn fels leeg dus toen ook niet, hij komt nu al heel lang (haha, heel lang, ze zijn 2 maanden oud) 's nachts. laatste voeding 23.00 en eerste rond 6.00 nu. @Leonie, Sven slaapt overdag ook niet veel. Meer een boel hazenslaapjes. Tussen elke twee flessen wel een hazenslaapje, maar niet meer dan dat. Rond 21.00 valt hij dan in slaap. Om 23.00 maken we hem wakker voor laatste fles en dan meldt hij zich weer rond 5.30/6.00. Mijn oudste sliep overdag ook niet veel, ik kan het ook niet, ook niet als baby haha, dus ik ben niet anders gewend. Nu moet ik zeggen dat Sven ook altijd beneden slaapt, dus misschien is dat anders dan wanneer ze boven in bed slapen. Trouwens, 's middags maakt hij wel eens een lange ruk van twee uur.... soms wel, soms niet.... Oudste was gisteren ziek, zo zielig. Koorts, spugen, zielig vogeltje. Nu weer beter. Hij spuugt erg veel de laatste maanden, bijna wekelijks. Hij kauwt ook al van begin af aan, heel slecht, dus verteert zijn voedsel erg traag, gisteren om 11.00 een appel gegeten, om 18.00 gespuugd, appel in hele brokken eruit.... Hij is nu sinds april een halve kilo afgevallen, terwijl hij wel 3cm gegroeid is, lijkt me niet goed. Hebben de mama's met een peuter een idee of een kind tussen 2 en 3 jaar aan moet komen? Volgende week met Sven naar cb, vraag ik het meteen voor de oudste...wat we kunnen doen. Nou, nu maar even met peuter Nijntjespelletje doen, hij staat hier zo te springen haha
Een uur?! Mick drinkt hem in 10 minuten leeg... Hebben we ook al van alles aan geprobeerd, maar niet langzamer te krijgen.
Wij gebruiken nu nummer 2 avent spenen maar er komt niet veel uit dus we gaan er maar gaatjes bijprikken. Vriendne van ons hebben baby zelfde leeftijd die zijn de dr brown? flessen gaan gebruiken want hun baby klokt eook zo een fles naar binnen en was dan dus eigenlijk nog niet verzadigd.
Typisch, mijn dochtertje deed ook zo lang over de avent flessen, dus toen zijn we overgestapt op difrax en toen ging het goed. Maar mick drinkt er veel te snel uit, s speen, dental speen en nu 3 standen speen op stand 1, dat gaat tot nu toe het beste. Maar ben ook bang om nu weer totaal iets anders aan te bieden, te snel veel veranderen schijnt ook niet goed te zijn.