Trotse Stier/Tweeling mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mopke, 3 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Hier is het ook niet altijd even makkelijk hoor :p
    Heb al overgewicht zelfs nu nog genoeg.
    Ik woog dat ik moest bevallen 136,5 kilo :O en nu 113,1
    Wil er nog minimaal 15 af. Dan weeg ik voor het eerst sinds 4 jaar weer onder de 100 kilo haha.
    Wil graag weer broekmaat 42 passen en ik zit nu in 48... Dus nog flink doorzetten.. :D

Maargoed dan mag ik wel trots zijn. Van zware obesitas waarmee ik zo een maagbandje had mogen halen helemaal zelf afvallen.

2. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Je mag zeker trots zijn dip!!
    Ik ben 'maar' 2 kilo aangekomen en ben er nu 6 kwijt.
    Heel erg fijn, maar ook ik heb overgewicht en wil er meer af.
    Maar lukken doet het niet echt...
    Ik sportte voor de zwangerschap 2 keer per week en eet altijd gevarieerd en gezond maar het wil maar niet lichter worden. Nu weer aan het sporten geslagen. Ik heb weer een beetje energie.
    En ik wandel enorm veel met de hond en met z'n drietjes.

Judith, veel plezier morgen. Altijd leuk, shoppen.
    Waar ga je shoppen?

Tante, haha dat is makkelijk zeg slapend eten. Hier laat ze de laatste tijd altijd 10/20 cc van haar fles staan en komt dan eerder. Krijg het er niet in...
    Zal het aan de voeding liggen misschien? Het is dikker, maar het is sinds een paar dagen dat ze dit doet.

3. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Als je zo goed doorgaat lukt t wel mt 42 Dip.
    Mopke, wat voor sport doe je ?
    Ik deed hardlopen en bodyshape (bij Donar Dippertje) das oefeningen op muziek best pittig maar erg leuk en de enige vorm van dansen dat k nog doe ;)

4. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Fitnessen, bodypump en bodybalance.
    Daarnaast ook vaak skeeleren.

Ik ga nu aquazumba een keer proberen, lijkt me ook erg leuk.
    Ga ik met de buurvrouw in het najaar doen als het slechter weer is.

Ik zal blij zijn als ik met onze meid mag gaan fietsen, zo'n behoefte aan met het mooie weer.

5. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Ik vind aquarobic leuk, omdat ik flink wat kilos mee zeul is dat in het water lichter terwijl je andere dingen weer zwaarder maakt door de weerstand.

Net met Daan naar huisarts gegana op advies van CB had ze even gebeld met de vraag hoeveel hij zou horen te drinken, en hij drinkt te weinig. Nu om andere huisarts gevraagd met aantal jaar ervaring. Dus weer ander spul tegen de spruw hopelijk werkt dit wel, verder vond ze hem helemaal goed, het dirnken was indd wat weinig maar wel advies meegekregen om gene uur met de fles te gaan zitten omdat ze dan lucht mee naa rbinnen gaan happen, nou dat klopt wel. Daantje ruft ook de hele dag :')

Hebben bij Gardo ander soort flesjes gekocht. Gaan deze nu eens proberen wellicht werkt dat ook iets beter. We zullen zien.

Daantje was deze week maar 50gr. aangekomen dat is niet bepaald veel.

6. Judith260580

Judith260580 Actief lid

21 sep 2011
    397
    0
    0
    Nou super bezig hoor Dippertje!!! Die maat 42 komt er wel, je hebt zoveel discipline!! En goed dat je even naar Daantje hebt laten kijken. Zou ik misschien bij Sven ook moeten doen, omdat hij echt heel weinig drinkt. En ik heb dus geen idee hoeveel hij aangekomen was. vandaag bij ons ook weeguurtje op CB, maar toen hadden we net fysio helaas. Volgende week dan maar. Ben benieuwd. Maar eigenlijk maak ik me er geen zorgen over en ik denk dat dat moederintuïtie is :)

Fysio ging goed. De voorkeur naar rechts lijkt elke week iets minder te worden, hij krijgt nu krachttraining haha. Komt hij straks toch nog veel aan, maar dan door spiergroei hihi.

Mopke, wij gaan shoppen in Tilburg, voorheen in Breda, maar het maakt niet uit, want hij koopt alleen bij Britain, nergens anders.... makkelijke shopper hoor :)

Aquazumba lijkt me ook leuk! Ik heb totaal geen ritmegevoel dus bij zumba zou ik voor schut staan, maar in het water valt dat minder op haha. Heb wel aqurobics en aquagym gedaan, maar zat steeds in een bijna-bejaarden-groep dus vond het te soft. Zumba is vast wat pittiger, eens navragen bij de zwembaden hier....want ik beweeg nu echt te weinig, alleen wat wandelen, maar zelfs dat niet veel, omdat peuter niet in buggy wil en kan en hij natuurlijk geen kilometers gaat lopen!

Tot snel weer!

7. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    @judith ik schrok me kapot had helemaal niet verwacht dat hij zo weinig aangekomenwas .

Nu BornFree flesje gehaald kijken of dat beter gaat.

8. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Hoop dat Sven en Daan beter gaan drinken.

Zwemmen vindikook lekker doe ik nu wel al maar gewoon baantjes trekken in natuurwater vindikgenoeg ;D voor nu dan.

9. Calice

Calice Bekend lid

10 jun 2011
    686
    0
    0
    Hardinxveld
    Hey meiden!

Dippertje, heel veel respect voor je! die maat 42 gaat vast komen :D .

Hoe gaat het verder hier en met de kindjes?

Wil even zeggen dat het hier thuis weer stukken beter gaat :) .
    Jesse zit wel midden in een sprongetje dus hij wil de hele tijd mama.
    Vorige week woensdag is er een kies bij me getrokken ivm een infectie in de zenuw en wortel maar helaas hebben ze met verdoven de linkerkant van mijn gezicht nog verder besmet waardoor ik goed ziek ben (geweest) en we zaterdag in het ziekenhuis hebben gezeten. Zit nu onder de zware pijnstillers (tramadol) en antibiotica en hoop dat het snel weer weg gaat. Ontstekingen zitten namelijk in het bot.
    Jesse doet het echt zo goed en lacht de hele dag door, ook heeft hij het gillen uitgevonden en is af en toe net een gillende keukenmeid haha. Verder groeit hij super en word hij echt al zwaar.

Nog 2 leuke foto's :) , ga die met mijn paard nog naar de baby v/d maand verkiezing sturen.

Bijgevoegde bestanden:

10. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Calice, o wat een geweldige lach foto van Jesse! Echt super vrolijk!
    en gadver zeg dat je nog zo extra ziek bent geworden van het trekken van een kies :(

Dippertje, echt super knap dat je nu al de zwangerschapskilo's kwijt bent! En nu op naar het uiteindelijke doel, maat 42/ onder de 100.
    Heb je nog tussendoel?

sport, ik fitness en ben net begonnen met hardlopen met Evy. Heb de eerste les nu 2x gelopen, nu gevoel dat ik door kan naar de volgende les.
    Ik wil straks eens kijken naar spinning of een of andere dansles geen zumba maar wel zoiets dergelijks. Lijkt me ook wel leuk!

Zo flesje zit er in, na ja de inhoud daarvan ;), weer maar 80.
    Ik zal morgen eens tellen hoeveel meisje nou eigenlijk binnen krijgt, volgens mij volgens de richtlijnen ook niet genoeg. hmmm

Goed dat je naar ha bent geweest dip!

11. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Ja dacht zal cb maar ff bellen en die stuurde ons door omdat hij qua aankomen tegen de ondergrens aan zit. naja altijd beter dan afvallen natuurlijk.

onder de 100 komen is mn tussendoel

12. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Mooie foto's Judith en Calice!

Calice, fijn dat het beter gaat bij jullie, en nu wel snel weer helemaal gezond worden hoor. Mooi hè, dat gegil. Ik weet dat nog van mijn dochter, ze was af en toe net een krolse kat ;)
    Die ene foto met dat paard en Jesse in de buggy (als ik het me goed herinner...) was ook heeeel erg mooi. Die vond ik nóg ontroerender dan deze.

Mirri, zwemmen in natuurwater, bootje varen, klinkt geweldig ontspannend. Heerlijk!

Dippertje: jammer dat Daantje niet zoveel aankomt. Hopelijk werkt je nieuwe fles. En jij, wow man...al zoveel afgevallen. Hoe doe je dat?

@kilo's: ik moet nog 8 en wil er nog 13 af hebben. Ik ben 1.80 en weeg nu 86 kilo. Ik heb ooit 62 gewogen, maar dat was erg mager. Dat is dus niet (meer) mijn doel, eerst maar eens weer onder de 80 komen, dan kan ik tenminste mijn broeken van voor de zwangerschap aan....Passen jullie je oude kleren dan alweer? Ik dus niet :( en heb dus maar 2 goedkope broeken aangeschaft.

Vandaag lekker naar de sauna geweest, al dat zwangerschapszweet eruit!!

13. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    @ juenco: lekker naar de sauna!
    Ik pas ook mijn broeken van voor de zwangerschap nog niet. Komt vanzelf, bij mijn oudste duurde het bijna een jaar....

14. Judith260580

Judith260580 Actief lid

21 sep 2011
    397
    0
    0
    Juenco, zo toevallig...ik ben ook 1.80m en weeg nu ook precies 86kg en ben ook hard aan het werk om onder de 80 te komen en wil graag naar de 75kg.... toevallig hè? Ik pas mijn oude broeken ook nog niet hoor, maar die heb ik tussen de twee zwangerschappen in al 2,5 jaar niet gepast haha.... sommige wel, maar die waren voorheen dan te ruim.... maar als we er allemaal maar hard voor gaan, komt het vast goed!

ja da's waar Dip, beter 50gr aankomen dan afvallen, maar als het de ondergrens is, is het beter actie te ondernemen ja. Ik heb wel begrepen dat groot geboren kids of kids die de eerste weken razendsnel groeien, op een gegeven moment even stabiliseren. Zowel op gewicht als op voeding...misschien zijn onze grote ukkies dat nu aan het doen?

Sven huilt nu al twee dagen erg veel. Misschien ook sprongetje. Maar niets is goed, slaapt overdag niets tot nauwelijks, is erg onrustig en maar zwaaien en trappelen. Kan geen seconde alleen in een ruimte zijn. Vermoeiend hoor. 'gelukkig' was hij vandaag lange middag bij de oppas, zodat ik kon shoppen. Goed geslaagd. Zowel voor mijn broer, als voor mij als voor mijn oudste. Hij verslijt momenteel broeken bij de vleet, dus was weer nodig haha! Ik weet nog steeds niet goed waar ik leuke passende broeken voor mezelf kan kopen. Ik heb echt een moeilijk figuur voor broeken....vind maar zelden een fijne!

Manlief lijkt ziek te worden. Hetzelfde virusje als Sven en ik vorige week lijkt het. Buikpijn en euhm...een hoop viezigheid haha....hopelijk snel weer over....

hij ligt al op bed en mijn kleine mannetjes ook, ik ga ook zo maar eens!

Rustige nacht iedereen!

15. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    @judith dat kan ja, zeid e huisarts ook maar neit alle grote baby's doen dat, en alle weken 300+ gram aangekomen hij krijgt spruw komt 120 gr aan en vervolgens 50gr
    Dat is wel een groot verschil.
    Van in de 700cc per dag naar 650cc per dag en nu gister 590cc en vandaag 600cc

Het zit me gewoon niet lekker. Hij is als hij wakker is een blije baby op zn kramp/huil uur savonds na.
    Maar normaal eten wil hij niet. na 15/20 minuten heeft hij hoogstens 50cc op.

Husiarts vond hem ook ontzettend veel lucht in zn buik hebben, wellicht door het slechte drinken dat hij doet wanneer we toch een beetje aandringen (telkens speen aanbieden ipv stoppen) maar op die manier krijgt hij tenminste nog 600cc binnen.

Hij is helemaal gezond verklaard.
    Maar vind het verrekte vreemd in ene.

We gaan morgen maar proberne hem om de 4 uur eten te geven kijken of hij dan beter gaat drinken, maarheb er een hard hoofd in.

@zelf kilo's afvallen, eerlijk... er is maar een manier en dat is niet alles in je mond proppen.. :p
    Ik heb in mn kraamweek n klein doosje met chocohartjes gegeten en dat was ook mn laatste x chocolade.
    Verder ontbijten middageten en avondeten. in de avond hooguit een appeltje alleen op vrij zat en zon mag ik bakje chips of bakje nootjes. mager kipfilet op brood. recepen zoeken voor avondeten waar normaal calorieen in zitten.
    Ook op verjaardagen op bv zaterdag dus de keuze maken of in de middga op die verjaardga een snackie of in de avond.

verder water drinken en crystal clear, thee met amper suike rof geen suiker

proberen elke dag paar km te wandelen in een flink tempo en af en toe in de avond rondje (10/15km) fietsen.

Dus... op die manier ;) haha

16. Judith260580

Judith260580 Actief lid

21 sep 2011
    397
    0
    0
    Ja Dippertje, ik weet dat het makkelijk gezegd is 'je geen zorgen maken'. Maar ik maak me eigenlijk niet erg zorgen om Svens drinkgedrag. Hij drinkt erg weinig. meestal ook maar rond de 620ml per dag. Vaak maar 105ml per fles en daar doet hij inmiddels bijna een half uur over. maar zo lang hij tevreden is vind ik het prima. Bij mijn oudste was dat ook zo, sommige weken kwam hij 500gram aan en dan weer een paar weken nauwelijks. En nu is dat nog zo bij mijn oudste. Ruim 2,5 nu en in de afgelopen 4 maanden een halve kilo afgevallen. Is ook wel vreemd, maar ach, hij is blij en gezond en dan komt dat wel weer goed. Goed dat je het in de gaten houdt, maar hij haalt het wel weer in, komt goed!

17. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    @Judith mjah Sven doet half uur over 105ml Daantje doet vaak 1 uur over 100ml .

Gisteravond om 20:45 zn laatste fles gegeven (ruim n uur gedaan over 100ml) toen in zn bedje gelegt , vanmorgen om 5:45 werd hij wakker maar gewoon rustig aan het pruttelen dus om 6:45 zn fles gegeven.

Dat is 10 uur na het begin andere fles (dus 9 uur lang geen drinken).

Hij drinkt net aan 50ml.

Dat is toch bizar... hij moet toch een keer echt honger hebben...
    Vervolgens begint hij om 8:15 te brullen dat hij honger heeft. naja best logisch dus fles maken , hij drinkt 30ml en stopt. Ja daaag dus elke keer overgepakt als hij stopte boertje laten doen, verschoont etc. En uiteindelijk na een uur zat er 100 ml in.

En dan staat er op pakken melkpoeder minimaal 15/20 minuten over de fles te doen.... Zou heel wat geven om gewoon eens een baby te hebben die half uurtje doet over 140ml

18. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Ja wij hebben idd het tegenovergestelde, met de kleinste speen na 10 minuten klaar. Wij stoppen tussendoor om hem af te remmen..

Maar dat liever dan een uur en ik snap bij zulke kleine hoeveelheden drinken dat je je zorgen maakt dippertje. Goed in de gaten houden kan geen kwaad.

19. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Vandaag trouwens tommy tippee fles geprobeerd dat lijkt idd veel meer op de borst en gaat veel langzamer, maar hij had er moeite mee omdat hij nu niet meer gewend is om zo te drinken... Dus we houden het nu zolang het goed gaat, maar bij de difrax fles.

@doorslapers: moeten jullie nog 's nachts speentje aanbieden en zo ja hoe vaak?

20. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Somms in de ochtend tante29 dan word hij om 4 uur wakker. Dan geef ik hem zn speentje, soms leg ik hem weer even goed dan is hij gaan zwerven door zn bedje :p en dan tukt hij nog 2 uurtjes door.

Deel Deze Pagina