Trotse Stier/Tweeling mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mopke, 3 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Dana, wat een nachtbraker, gauw ook bijslapen dan.
    Kelly, Eva heeft sóchtends en s'avonds een wakkere periode en drinkt dan zo'n beetje om t uur om daarna niet te willen slapen en steeds troost nodig.
    Spugen doet ze gelukkig niet veel, verschoon haar voor de voeding, doe ik dat niet dan gaat ze spugen of de hik.
    Vind t wel modderen zo omdat ik niet eens een uurtje weg kan voor een boodschap maar hoop dat t nog bijtrekt.
    Snachts gelukkig wel 4 u slaap.
    Geef haar wel af en toe een fopspeen om t te rekken, ze moet wel wennen telkens een andere speen,tepelhoedje of tepel maar past zich prima aan.
    Bijvoeding of kolven durf ik ook nog niet maar miss wel prettig straks om wat reserve te hebben......das de volgende stap.
    Ellis, naveltje; kh zei, niets aan doen, in t badje voorzichtig deppen.
    Velletjes; kh zei dat t normaal is dat ze als n "slangetje" vervellen, smeer Eva na t bad met olie in, vind ze lekkerrrrr<3
    In mn album staan wat nieuwe foto's van haar geboorte ;)

2. Calice

Calice Bekend lid

10 jun 2011
    686
    0
    0
    Hardinxveld
    Ik red het nu om hem om de voeding een goede volledige voeding te geven. En heb sinds een paar dagen ook ene goede (en pijnlijke ;)) toeschietreflex. Heb wel besloten dat we de fles en borstvoeding om en om blijven doen zodat mijn lichaam het ook blijft trekken en ik overigens ook. Er is nu een goede balans en merk dat dit voor Jesse ook het rustigst is.
    Meneer heeft nu alleen alweer 3 dagen niet gepoept, wel buikpijn,huilen,persen en erge stinkscheten maar ontlasting ho maar.. Toch wel heel sneu om hem zo te zien.

3. Judith260580

Judith260580 Actief lid

21 sep 2011
    397
    0
    0
    ja, wilde ik net zeggen Mykelti, dat Calice het ook afwisselt... En misschien eerst afkolven ja..dan krijgt Hugo minder binnen in CC, maar wel meer in 'echte' melk...misschien dat dat helpt...succes!!

wat vervelend zeg dat Esmee zo verkouden is, hopelijk knapt ze snel op...ze zeggen altijd dat kindjes de eerste weken niet verkouden worden omdat ze dan nog een enorme weerstand uit de baarmoeder meenemen, maar dat is dus echt niet waar, dat blijkt wel!

Pfff vermoeiend Dana, zo'n nachthuilertje, hopelijk gaat het komende nacht beter!

Dippertje, ik wil je niet bang maken, maar Sven sliep de eerste anderhalve week als een roos 's nachts en nu begint hij steeds meer moeite te krijgen met het inslapen na een flesje 's nachts en laat er ineens nog 'maar' 3 tot 4 uur tussen zitten...jammer, want hij deed het zo geweldig 's nachts... hopelijk blijft Daniel het 's nachts wel gewoon net zo goed doen als nu!

Vandaag bij vk geweest om mijn inwendige hechtingen te laten checken, krijg er steeds meer last van. Ze laat ze toch nog even zitten, nog een weekje te vroeg om die weg te halen, dan zou alles weer open kunnen gaan. Nee, laat ze dan maar zitten, een weekje red ik nog wel.... en waarschijnlijk lossen ze deze of volgende week wel zelf op.

Sven slaapt de hele dag al, op wat voedingsmomenten na. Hopelijk gaat dat geen invloed op de nacht hebben....

en nu begint het huiluurtje denk ik haha, dus maar eens even gaan troosten!

4. Calice

Calice Bekend lid

10 jun 2011
    686
    0
    0
    Hardinxveld
    owja mykelti. ik voed trouwens zowel uit de borst als uit de fles. jesse krijgt ook gewoon een speen en heb totaal geen last van tepel-speen verwarring. gebruik ook een normale difrax fles. als het voor jullie meer rust geeft moet je je er absoluut niet rot om voelen. je doet juist wat dan op dat moment het beste voor je kleintje is en dat is wat telt.

judith, wat rot van je hechtingen :( .

mokpe, beterschap met je kleine meis.

priscilla, ook heel veel beterschap voor jullie.

5. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je &#9829;-tje klopt zijn zo trots op je
    meiden even ego..

ben gebroken!! vanochtend weer aan telefoon gezeten met cb en ha.. ha belde me gelukkig terug.. milan heeft ineens uitslag op zijn rug.. en blijft onrustig en voeding terug geven, zuur kijken, tong uitsteken, keel schrapen..

soms ligt hij te slapen hoor je hem ineens slikken omdat er voeding ofzo terug komt en dan zet hij het op een krijsen en is echt even ontroostbaar..

dus ha wil nu dat ik morgen weer met hem langs kom omdat hij allergie en/of reflux vermoed.. ik hoop zo dat ze er nu iets mee doen.. want als ik milan heb gevoed ben ik zo anderhalf tot 2 uur bezig voor hij rustig is en slaapt.. en een uur later komt hij weer.. maar ik heb ook nog mn huishouden enz. te doen.. ik kom nergens meer aan toe.. kan net aan even douchen..

*zucht*

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    @Mirri: leuke foto's! Zal ook even wat foto's van de geboorte in mijn album zetten. Hebben er ook film van, heel bijzonder om mezelf zo te zien. :)
    Ook bij jou dus ontroostbare uurtjes. Soms weet je gewoon niet wat te doen, zo sneu.

@Calice: fijn dat het zo goed gaat! Enne, lekker hè, die toeschietreflex. Hier overmatig enthousiaste borsten...mag de ene...begint de andere "jaloers" te lekken... ;):D
    Prettig dat Jesse geen last heeft van speenverwarring...moet nog even de moed vinden om het uit te proberen.
    Blijf sowieso volledig BV geven, maar desnoods wel afwisselend uit de borst/fles. Ga er, gezien zijn groei de eerste week, vanuit dat mijn BV wel genoeg voedingsstoffen bevat.

@Judith: hier zijn wel de knoopjes verwijderd afgelopen zondag, dus al heel snel omdat ik er last van had. Nu lijkt een deel wel weer losgegaan. Kijk het even aan, groeit ws wel weer netjes dicht, zo niet, dan trek ik weer even aan de bel. Is toch al een oud lidteken, dus zomaar hechten kan sowieso al niet meer.

Ga denk ik proberen eerst te kolven en daarna te voeden. Daarstraks geprobeerd 2x 5 minuten te geven met een halfuur er tussen, maar hij gilde moord en brand...vind je het gek...dus gewoon een volledige voeding gegeven en die is er grotendeels ingebleven. Zo lang we hem laten liggen een tijdje en dus niet rechtop zetten, lijkt er meer in te blijven.

@Priscilla: agossi, goed dat ze verder gaan kijken. Dikke knuff voor jou en Milan.

7. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Calice, fijn hoor dat het zo goed gaat met de afwisseling zo.

Mirri, dat is vervelend ja dat je dan niet weg kan gaan. Dat konden wij wel, maar nu maar even rustig aan doen.

Judith, vervelend dat ze nog niets aan de hechtingen kunnen doen maar te begrijpen dat ze ze nog even laten zitten. Beter dat dan dat het open gaat staan.

Priscilla, zielig zo voor Milan hoor. Wel fijn dat je morgen langs mag komen. Hopelijk kunnen ze je meteen helpen want zo hou je het zelf ook niet vol natuurlijk. Sterkte meid!

Mykelti, kan begrijpen dat hij het er niet mee eens was. Ik zou ook niet genoegen nemen met een beetje eten ipv een hele maaltijd die je gewend bent. Hopelijk gaat het op deze manier goed.

Hier wil ons meisje niet goed eten. Natuurlijk ook wel door verstopte neus, maar we doen expres neusspray voor de voeding. Ze is zo moe en totaal niet energiek, valt na de halve fles in slaap. Luiers maar goed in de gaten houden en anders ga ik morgen maar even contacten met de ha.

8. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    mopke je moet sowieso ha of hap bellen omdat ze nog zo jong is en al verkouden.. en de kans op streptokokken!!

9. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    We hebben afgelopen nacht de hap gebeld. Advies was neusspray die we direct gehaald hebben. Maar bel gewoon voor de zekerheid morgen de eigen ha maar ivm het weekend.
    Maar streptokokken? Dat wist ik niet.

10. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    dat zei mijn kraamhulp.. zijn bevriend geraakt dus ze was op bezoek en vertelde dat milan verkouden leek en dat ik ha niet had gebeld.. en zei vertelde me dat dus!

ik moest van hap temp in de gaten houden en als ik me zorgen maakte mocht ik meteen komen!

11. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    trouwens.. bij verkouden beebs een druppel moedermelk in het neusje schijnt ook goed te helpen!

12. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Temp houden we idd al bij en bij ongerustheid bellen we ook meteen.

Moedermelk, tja mijn productie wil ik niet echt stimuleren…

13. Judith260580

Judith260580 Actief lid

21 sep 2011
    397
    0
    0
    jeej priscilla, wat zwaar!! Klaboem, van de blauwe wolk af... ik weet uit ervaring van de vorige hoe moeilijk het genieten dan wordt. je vind je kind geweldig, maar door het huilen, de zorgen en je vermoeidheid ga je je zo rot en gebroken voelen.... zorg goed voor jezelf... goed dat je hulp krijgt van je ha....maar vraag ook hulp in je omgeving als je het zelf niet meer trekt...een ander kan ook even voor Milan zorgen overdag en dan kun jij even tukken...succes!!

ja Mykelti, dat is wel snel dan, die hechtingen los geknipt bij jou!! had je er zo'n last van? ik vandaag minder dan gisteren gelukkig. en nu is alles weer open misschien? ook eng lijkt me..

jeej, wat is sven aan het brullen zeg! altijd rond dit tijdstip....

14. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    judith thnx voor je begrip!! gelukkig is mn ma op maandag vrij dus geregeld ben ik daar en slaap ik bij terwijl zij op milan let :)

15. Calice

Calice Bekend lid

10 jun 2011
    686
    0
    0
    Hardinxveld
    Dana, wat rot zeg zo'n brakke nacht.

Priscilla, phoe heftig allemaal.

Ons stinkbommetje zit nu even bij Michel op schoot. Morgen is hij gewoon alweer een maand oud. Het is zo snel gegaan allemaal, de bevalling lijkt al zo ver weg.
    Ik ben iniedergeval echt verliefd op hem :D.

Bijgevoegde bestanden:

16. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    @Judith met een heleboel cijfers :p , we geneitne er van zo lang als het duurt. Kunnen we tot die tijd gelukkig even bijtanken.

@priscilla, jeetje wat sneu voor je uk, en voor jullie je zal wel flink gesloopt zijn!!

Een hoop ukjes hier zo te lezen die last hebben met drinken, Daantje is niet zo happig op de fles (en op de borst helemaal niet) maar als de speen eenmaal in zn giecheltje zit drinkt hij wel goed. ene keer wat meer dan de andere keer.

Vandaag nieuwe kinderwagen gekocht, we hadden een tweedehandse maar die wilde niet lekker in de auto (klein autotje) dus vandaag een nieuwe gekocht waarvan alle wielen losgeklikt kunnen worden dus neemt weinig ruimte in.
    Zat ook nieuwe autostoel + adapters bij.
    Daarna ook nog een Avent elektrische kolf gekocht, is ook een handkolf (vind ik toch wel fijn als je in een situatie komt waar je geen herrie wil maken :p ) en hij werkt woehoe!!
    Ik hou nog wel even de Medela ziekenhuiskolf, om daarmee mn productie op te krikken. Mn kolf boekje uit het ziekenhuis is vanaf vandaag vol. Zelfde voor mn kraamboek.
    Denk dat ik zelf even een schriftje of boekje koop waarin ik het kan bijhouden, ben erg vergeetachtig laatste paar dagen en daar word ik onzeker van als ik me niet kan heugen wannee rhij gedronken heeft en eenplas of poep luier had. Kijk het graag even terug. Zal wel raar zijn :p Kon geen gedrukte boekjes ervan vinden :p dus de meeste mensenzullen wel blij zijn dat ze het niet meer hoeven bij te houden haha

Ben nog steeds verliefd op mn kereltje :D hij heeft daar net weer heerlijk in zn luiertje op mn borst gelegen, en hij ligt nu in zn wiegje in de kamer om zich heen te kijken en te pruttelen :D Heerlijk!!

17. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    dippertje: welke kinderwagen is dat die je nu hebt gekocht??

calice.. ben ik dan gewoon een dag na jou bevallen joh.. jeetje!! gaat snel he.. en wat een lekker ventje!!

18. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    @priscilla babies first 'Traffic' met autostoeltje voor 330 euro in zilver/grijs kleur ben er heel blij mee, is n combi wagen dus daarna gaat de bak eraf en wandelzak erop. rijdt ook erg lekker soepel!

19. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    is even googlen.. hier ook 2e hands maar onderstel gaat bijna niet in mn kofferbak..

20. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    ik heb een chevrolet matiz en dit onderstel past er prima in :)

Deel Deze Pagina