@mykelti zou wel willen maar pepti kost geloof ik 18 euro per bus van 800 gram. Daar doe ik 5 dagen mee. Dat word een beetje erg duur grapje op die manier. En we krijgen dus niks meer via de verzekering want hij is niet allergisch. Wij vroegen onzelf ook af of hij het misschien in lichte mate heeft en het met 1x niet echt boven komt. naja we gaan het nog even aankijken. Er werd gezegd dat er best hevig gereageerd kan worden wanneer je weer terug gaat op eigen voeding. @mopke, we hebben het nagevraagd maar volgens de kinderarts moet het geen fluit uitmaken wel merk je geeft. De samenstelling zou overal praktisch hetzelfde zijn namelijk (bepaalde richtlijnen waar alles aan moet voldoen) we hebben voor we bij kinderarts kwamen ook al nutrilon geprobeerd en dat hielp ook niet. De pepti daarentegen wel. Weet in elk geval wel dat ik hem zo vlug als kan over ga zetten op gewoon 'mensen eten' Dat hebben mn ouders vroeger ook bij mij gedaan ivm spugen/kma en bij mn broer ook kma. Met 7 maanden aten wij met de pot mee, tegen gewone melk konden we niet in de flesvoeding (mams kon geen BV geven) en de allergie melk was toen al mega duur. Ga mn eigen CB boekje maar weer eens nakijken wanneer ik wat at. Fruitjes is Daantje gek op zn banaantjes valt hij op aan maar helaas pindakaas hij krijgt niet elke dag banaan haha moeten binnenkort ook maar eens groentetjes gaan proberen. Hij is al bijna 5 maanden. En hij vind eten wel leuk. Broodkorstjes ook al eet hij dat natuurlijk nog niet echt. Vandaag vrat hij bijna mn koekje op hahahahaha hij hapte er naar LOL dus mini stukje in zn mondje gedaan (echt een kruimpie) nou dat vond hij toch vies LOL We hebben trouwens een 3zits chaise longe van de Ikea en er komt nog een relax stoel bij. Zit heerlijk!!
Dip, dan moet het toch niet anders als een lichte allergie zijn toch. Het was al zo apart dat hij het opeens niet meer had en sinds overstap het zo goed gaat met hem. Grappig, bijna zelfde samenstelling en goedkoper... Alleen maar voordelen idd. Maar bestaat omneo dan ook in huismerken? Hier eet ze alle groentes die ze mag. Ben zelf ook pompoen gaan eten, toch best lekker haha. Had ik geprobeerd uit een kookboekje. Ik zit soms echt met een aantal vragen. Onze dame weigert de fles steeds vaker, vooral overdag. Fruit en groente vind ze heerlijk en zit dan te springen en met haar mond open voor haar volgende hapje. Hoe krijg ik dan toch genoeg vocht binnen. Met meerdere flessen gaat het ook niet op, maar dan is het nog wat verdeeld. 6-11 mogen we weer naar cb... Ze loopt wat voor met haar afspraken, is dan 5 1/2 maand nl.
@mopke in groente en fruit zit ook vocht en dat mag je meetellen. @dip zknhuis bij jullie fel op tegen, maar op cb zeggen ze ook dat je niet in weekend moet beginnen met provoceren. En niet alleen cb, maar ook huisarts doet deze vorm van provocatie. Lijkt mij dat je dan ook beter ziet wat het doet, dan in 1 ochtend. Bij Mick werd de exceem en het spugen na dagen steeds erger en nu met pepti na weken de exceem steeds minder. Vervelend dat daan zo reageert op de overgang, hopelijk is het tijdelijk. Pepti is idd zonder vergoeding zeer prijzig. Met mijn machtiging haal ik nu steeds 4 pakken ineens, kan ik er meteen een paar weken mee vooruit en het mag, dus dat is handig. Ik zie ook op tegen het provoceren, vooral omdat het nu zo lekker gaat. Volgens mij moet ik tegen de 6 maanden weer naar het cb, dus dan zou ik over 3 weken ongeveer gaan moeten provoceren...bah! Juenco beterschap voor dex, zielig als ze zo klein zijn.
Tante, ik kan haar moeilijk overdag alleen maar groente en fruit geven lijkt me... Zo moeilijk! Provoceren, erg moeilijk zeg. In zkh directe controle maar thuis kun je zelf het verloop langer testen en vergelijken. Kan begrijpen dat je ertegenop ziet.
@tante klopt, alleen in het ziekenhuis voegen ze het toe, dus wellicht is dat geconcentreerder? Weet het ook niet precies hoor maar vertelde daar dat 'jullie' methode ook vaak gebruikt word en dat vonden ze een slechte zaak. Er stonden in het ziekenhuis ook hele shock pakketten klaar, met bepaalde medicatie etc. op zijn gewicht enzo er al in. Vond ik wel wat creepy @mopke, je hebt kruidvat extra care en kruidvat comfort. Een van de twee is tegen krampjes, moeizame ontlasting. Jammer dat je moppie geen water drinkt. Daantje vind het heerlijk en drinkt vaak wat water tussendoor, ff paar slokkies. @tante29 is jullie trouwens ook opgevallen dat pepti dikker is dna gewone voeding helemaal in combi met nutriton.
@Dipp: zou gewoon proberen weer die machtiging te krijgen op basis van deze klachten. Idd niet goedkoop nee... @Mopke: geef je eerst fles en daarna een hapje of geef je eerst hapje en daarna fles? Zou nl eerst fles geven bij honger en pas half uurtje daarna een hapje. Fles is nu echt nog de eerste behoefte, bijvoeding is nog minimaal, althans, da's de bedoeling.
Mykelti, ze weigert de fles in alle vormen. Speelt met haar tong ermee en bijt erop. Dat is met voeding, water en roosvicee. Dan pak ik uiteindelijk na een uur proberen een hapje en die pakt ze wel... Dip, thx zal er eens naar gaan kijken. Ze moeten dit vast in de winkel weten.
Nou weer de hele ochtend koorts die niet weggaat door zetpil... Mag vanmiddag langskomen bij de ha. Zodra ik haar van houding verander heeft ze zichtbaar ergens last van. Is echt uit haar hummetje.
Beterschap met je meisje Mopke! Ik mis veel omdat ik niet veel tijd heb om mee te lezen/schrijven, sorry daarvoor. mijn meisje eet eigenlijk helemaal nog geen fruit, ook geen groenten. gelukkig hoeft het pas vanaf 6 maanden want anders zou ik me zorgen maken, het interesseert haar gewoon niet, ze werkt het er gelijk weer uit als ik haar iets anders geef dan een fles warme melk. Ik hoop dat het met jullie en de kindjes allemaal goed gaat!
@mykelti dat gaat niet. Je kan niet even bij een kinderarts binnenlopen en een machtiging willen De kinderarts heeft hem 'genezen' verklaard, dus er komt geen machtiging meer. Vandaag ging wel beter gelukkig. Als hij toch een beetje blijft kwakkelen gaan we de voeding proberen waarvan de eiwitten 'verknipt' zijn. Dus niet zonder maar wel makkelijker te verwerken. Wellicht werkt dat dan al. Hij valt wel weer in slaap tijdens de fles dus leegdrinken doet hij ze niet allemaal meer. Ik geef het n halfjaar dan eet hij gewoon normaal eten ben nu al klaar met dat melkgedoe.
Mopke, he bah weer zo'n koorts en wat zit haar dan toch dwars he? Bah! Beetje vreemde tip maar bij een vriendin van mij dronk haar dochtertje ook eigenlijk geen melk. Zij is toen een beetje fruit door de melk gaan doen, voor de smaak en toen dronk ze beter de flessen. Misschien eens proberen? Dip, he wat vervelend dat Daniel zo reageert op het terug gaan naar normale voeding. Wel fijn dat het vandaag ietsje beter gaat. Als hij zo heftig blijft reageren zou ik toch nog eens contact zoeken met ka om aan te geven hoor, wie weet wat ze dan doen
Mopke, hoe was het bij de huisarts? Klinkt niet goed hoor, ze heeft echt wat onder de leden. Balen dat ze ook zo slecht drinkt... Dippertje, voor jou ook irritant zeg. Kennelijk is Daantje toch intolerant. Nou, anders doe je toch nog een maand pepti en daarna gewone? Kost je een maand wat meer, maar misschien zijn zijn darmpjes er dan beter op ingericht. Het gaat goed met Dex. Hij heeft vandaag veel geslapen (lekker ) en goed gedronken. Gelukkig wilde hij ook weer wat groente eten (wilde hij gister helemaal niet) Wat geven jullie aan groenten? Ik geef potjes ->), maar vind het aanbod wat beperkt voor 4+ Ik wil dus zelf wat gaan maken. Ik zit te denken aan courgette, maar zal dat wel lekker zijn? Volgens mij zit daar geen smaak aan...dus... tips? Oh ja, geven jullie al groente én fruit of geven jullie nog maar één ding. Ik weet niet wanneer ik hem ook fruit moet gaan geven.
Huisarts heeft niet echt iets kunnen vinden. Dus nu ors geven en vele kleine beetjes laten drinken. Dus weer in de nacht eruit... Ze weigert de ors, logisch, ruikt al vies en is vies! Dus nu met een spuitje aan de gang zodat ze iets binnenkrijgt. Leuk met een spuitje van 3 ml.... Koorts zakt nu wel door de zetpil. En blijft er alert uitzien, dus nog niet uitgedroogd. Maar weinig plasluiers, alleen als ze 60 heeft gedronken. Heeft vandaag 300 gedronken en heel wat gespuugd. Woensdag op controle, houdt het aan dan worden we doorgestuurd. Leonie, dat is wel een goed idee. Beetje appel erdoorheen ofzo, dat wordt erg sappig of peer. Ga ik proberen! Arts vind het nu belangrijker dat ze water binnenkrijgt, melk hoeft niet. Juenco, als je kijkt wat er in de potjes zit aan ingrediënten is het echt zo slecht nog niet hoor! Ik doe door de groentes al wat aardappel, ook uit een potje een stukje aardappel. Misschien courgette combineren met iets anders? Maar wat, that's the question. Ik doe bijvoorbeeld brocolli en bloemkool bij elkaar. Ik prak het erg fijn. Zal blij zijn als ze ouder is, dan kan ze gewoon zo goed als mee eten. Maar nu ze zo ziekjes is, wil ze groentes ook niet echt. Ik denk dat het eraan ligt dat het warm is. Ik zou ook koud drinken willen met 40,5.
@mopke wij geven hier niks warm aan drinken. alles is op kamer temperatuur vind Daan prettiger dan warm
@Dippertje: ik bedoelde ook dat je weer contact opneemt met de KA en vraagt of dit normaal is...proberen is altijd mogelijk toch? Als het voor Daan beter is. @Mopke: het blijft zielig om te zien. Er zijn ook van die drinkbekers met tuit voor 3+ maanden. Mss wil ze daar wel uit drinken? Dan hoeft ze niet veel/hard te zuigen. Je zou wat diksap ofzo kunnen proberen? Hopelijk knapt ze snel op. @Juenco: gewoon courgette als courgette is ook prima hoor. Dat er meer smaak aan moet zitten, is een grote mensen ding. Babies zijn dat niet gewend, dus die kun je gewoon pure smaken geven. Mengen en kruiden zijn niet nodig. Hier nog geen bijvoeding. We gaan met 6 maanden beginnen a la Rapley, dus stukken uit het vuistje, dus bv een gestoomd stronkje broccoli, een sperzieboon of wortel. Ben heel benieuwd, nog een paar weekjes!
Wij gaan ook vanaf 6 maanden beginnen met bijvoeding maar is gewoon al over paar weekjes! Gaat zo snel!
Dip, al is het lauw zelfs dan pakt ze het niet... Mykelti, dat wist ik niet. Misschien is dat wel een optie. Ik doe het nu met lepel en spuitje... Ik verdikde melk tot een papje en laat het afkoelen dit pakte ze vanmorgen. Jippie! Diksap heeft ze gister twee slokjes op, verslikt zich zonder verdikking. Eindelijk koortsvrij wakker geworden!! Om 5 uur wel koorts, hopelijk gaat het nu de goede kant op en drinkt ze meer. Echt de ors is een hel, die wilt ze echt niet. Ze slaapt veel, logisch als je weinig eet/drinkt. Dadelijk weer naar buiten, denk maar dat buitenlucht juist nu goed is.
Pffff Mopke gaat gelukkig de goede kant op. Buitenlucht lijkt mij ook goed nu, goed ingepakt het is lekker, gezond weer, hopelijk krijgt ze goeie trek van de buitenlucht. Kelly, Leoni, hier ook met 6mndn bijvoeding. Jij bent de eerste Leoni, ben nieuwsgierig hoe het gaat, doe je ook de Rapley manier ? Sm vertelde dat ze vroeger ook na 6 mndn startte met 4 geprakte gare bruine bonen hihi, lekker eiwitrijk en vrij neutrale smaak. Maar t zal wat knal broeken geven. Hier de laatste dagen bv strijd, na het aanhappen komt de tsr volgens Eva niet snel genoeg, gaat ze liggen trekken >_< Ik heb n koorts lip gehad dus minder weerstand en Miss minder melk ? Maar als ik knijp spuit t eruit en ze spuugt ook..... Gisteravond 2200-12.30-400 en 08 u ! Dus de productie wordt opgevoerd.
Heb gister een potje broccoli gekocht, hij ging nog net niet over zn nek en na 2 hapjes (uitgespuugd) bleven zn lipjes stijf op elkaar hahah
Leonie is toch niet de eerste die bijvoeding geeft? Wel de eerste met een 6 maanden oude baby (hier dan ) Of begrijp ik er nou gewoon weer geen drol van