Ellis veel plezier morgen! Speciale dag Vanmiddag gezellig met mijn moeder naar Wicked! geweest. Leuke musical en samen gewoon gezellige middag gehad
Vandaag eerste (fruit) hapje aan dochtertje gegeven. Ze vond het eerst maar vreemd maar daarna wel lekker hihi Maar snapt alleen nog niet dat ze haar mondje open moet doen wil het lepeltje erin kunnen Ik zal vanavond nog ff foto op fb zetten
Leuk Leoni, ze heeft dus wel wat binnen gekregen, wat was t voor fruit? hier is Eva erg happig, ze kijkt het eten zowat uit ons mond ;P gister n gekookt worteltje geprobeerd, heeft ze lekker mee zitten spelen, keek soms verbaasd over de smaak en soms vies en werkte veel weer naar buiten maar vond toch wat hele kleine flinters wortel terug in dr luier dus ze heeft ervan gegeten
Hihihi, ze krijgen ineens de leeftijd ervoor...vind het wel leuk spannend hoor! Hoe heb je het dan naar binnen gekregen Leonie? Net zo lang wachten totdat ze haar mondje open deed? Hier gisteren ook begonnen, omdat Hugo het eten uit mijn handen trekt en naar zijn mond brengt. Hij kan in de kinderstoel wel goed zitten en kan al goed dingen pakken en naar zijn mond brengen. Dus 2 weekjes "te vroeg" begonnen met Rapley. Lekker Mirri, die worteltjes! Mooi kleurtje ook. Hier met banaan begonnen. Bij mijn ouders beet hij er een stukje vanaf en begon te kokhalsen, maar dat stukje zat echt helemaal voorin zijn mond. Zo mooi is het dus geregeld. Probeerden ook allemaal heel rustig te blijven en zo werkte hij het er netjes weer uit. Later ook een fliebertje doorgeslikt. Zal ook niet iedere dag aanbieden, aangezien ik nog niet wil dat hij op het KDV wat krijgt totdat hij het goed beheerst. En prakjes wil ik ook niet ivm verwarring met slikken. Lastig...maar eerst nog een paar daagjes banaan...hond heeft mazzel. Daarna met wortel of broccoli beginnen.
Aha, Hugo ook hapgraag, leuk hè Doe hier eerst ook maar n paar dagen wortel dat ze aan de smaak went en kunnen we zien of ze geen allergie heeft. Eva ook al gekokhalsd ;P fijn dat Hugo al zelf zit. Hier nog niet dus we doen t op schoot. Ellis, drukke dag gehad, hoe was het ?
@Mirri: Hugo zit nog niet zelf los, maar wel goed in zijn stoel. Hij heeft er ook 1 die vanaf de geboorte ok is en die in heel veel standen kan. Echt een heel fijne aankoop. Het is de Chicco Polly Magic. Zit ook een speelboog bij, echt leuk!
Leuk hoor!! Hier kregen we bij geboorte de tip van kraamzorg om de vit. b druppels met een lepeltje te geven. Dus Daan begrijpt heel goed hoe een lepelje werkt Hij eet hier al potjes voor 6 maanden. Vind hij wel wat lekkerder dan die van 4 maanden. Stukjes banaan kan hij ook eten. En broodkorstjes. Vind hij ook lekker. Nog een half jaartje zijn we helemaal van flesvoeding af!! Woehoe
Mykelti, heb lepeltje er beetje ingedrukt zeg maar en dan ging ze erop sabbelen. hihi Tja, je moet wat he 8) Leuk dat je ook bent begonnen met hapjes! Ga je het helemaal via rapley doen? Ik wil dat ook gedeeltelijk gaan volgen, zal het weer eens helemaal op gaan zoeken hoe het precies werkt op internet. Mirri, ja haha als je het in de poep terug vindt heeft ze het zeker weten gegeten Dippertje, ja die tip met lepeltje kregen wij idd ook maar daar doet ze ook helemaal niets mee dus laat dan de vitamientjes altijd maar beetje naar binnen lopen haha Lekker hoor dat Daan (noemen jullie hem eigenlijk ook wel Daniel?) zo goed eet! Wij krijgen trouwens oproep voor provocatietest over een week of 4. Ik moest thuis eerst provoceren, daar reageerde ze heel sterk op dus na 4 dagen mee gestopt. Ka gebeld en nu moet ze 4 weken koemelkproducten vrij zijn en dan 2 ochtenden naar het ziekenhuis. Ben benieuwd. Weet niet hoor of ze kma heeft, denk ook gewoon gevoelige darmen of zo. Wel balen, ik had pyamapapje gekocht in de hoop als ik dat zou geven ze door zou gaan slapen maar dat mag ik nu dus niet geven want zit melk in. Jammer!
Bijna alle kindjes aan de hapjes , ik ga ook eens lezen over Rapley, ik had er nog nooit over gehoord. Milla die werkt in sneltempo een bakje van 200 gr naar binnen, de 4 maanden potjes zijn veels te weinig dus dan maar die van 6 maanden of vers gemaakt. Doop zondag was super! Alles verlopen volgens plan en gezellig gefeest effe spammen
Aaah, wat n mooie Milla Hmmmmm lekker taartbuffet, is dat bij jou thuis ? Sfeervolle inrichting hoor Eva heeft al 2 dgn verhoging smorgens kan dat door de eerste tandjes komen ? Dacht alleen koorts bij kiezen ?
Helaas Mirri, dit is niet mijn eetkamer Omdat vriendlief een doopfeest wilde met ook de vrienden erbij hebben we een gezellige eetgelegenheid afgehuurd. Wat is een pyamapapje??
Ellis, o wat leuk om de doop echt te zien! Wat een schatje is Milla! Dit is pyjampapje wat ik had gekocht Avondpapje biscuit | Bambix | Nutricia voor jou Mirri, ja blijft zeker nog wel goed over 4 weken want is gewoon soort van poeder. Maar had het uit willen proberen om te kijken of ze dan doorslaapt. Ik weet eigenlijk niet of ze verhoging kunnen krijgen van tandjes die door kunnen komen, hoor daar ook tegenstrijdige verhalen over. Is ze ook verkouden of zo? Zo allebei de meiden zijn naar opa en oma en wij gaan zo even sinterklaas inkopen doen. Moet nu toch allemaal stiekem met de oudste (3 jaar) want die gelooft nu echt. Zo leuk!
Leuk al die beebjes aan de hapjes. Vandaag op cb geweest en helaas moeten wij nog even wachten. Eigenlijk precies hetzelfde verhaal als bij jullie leonie. Mick reageerde ook op thuis provocatie, niet weg heftig, maar wel ineens weer spugen ondanks nutriton, dus nu vrij as. al afspraak bij kinderarts om vervolgens ook 2 ochtenden op zknhuis te gaan provoceren. Hoe reageerde jullie beeb op thuis provocatie, ook door meer spugen of iets anders? En dip ik was ook benieuwd hoe het nu met de Fv van daan gaat, zijn die klachten van de gewone Fv nu over?
@tante29 we kregen weer machtiging voor 3 maanden en vanaf gister voegen we aan elke fles weer 1 schepje gewone melk toe. En hopelijk kunnen we hem op 1 a 1,5 maand omzetten. @leonie we noemen hem altijd Daan haha maar dat wisten we van te voren, ik wilde hem alleen graag een 'hele' naam geven. Je kan trouwens wle gewoon bambix mijn eerste papje geven. Dat maak je aan met je eigen melk en is kma en gluten etc. vrij.
Bedankt voor de link Leonie. Ik zie wel dat het aanbod in BE heel wat beperkter is dan in NL, dat pyamapapje verkopen ze bij ons niet. Ga nog even verder rondsnuisteren naar een opvolgmelk want de NAN Pro is wel heel erg duur vergeleken met andere soorten opvolgmelk. Heeft Eva nog koorts Mirri?
Nee Ellis, vanmorgen geen verhoging Was ws gewoon een verkoudheid, ze is nog wel snotterig en drinkt minder enthousiast maar wel genoeg. Ze gaat zich vervelen in de wagenbak. Zijn er al kindjes die in de wandelwagen zitten ?
Wij gebruiken de wandelwagen al ongeveer een maandje, daar kan ze rechtop zitten en dus veel interessanter om rond te kijken Ik heb eerder het idee dat Milla zich verveelt in de box, mobiel en knisperboekjes vindt ze niet meer leuk, enkel rechtop zitten in het voedingskussen wil ze nog wel. Ook speeltapijt met boog vindt ze niet leuk Welk speeltje vinden jullie kids leuk?