hij krijgt medicijnen!! als het goed is ligt het vanaf 4 uur klaar.. net ff een uurtje met hem op mn borst geslapen..
Fijn Priscilla! Hopelijk voelt hij zich snel beter! Mirri, hier ook rechts nog dode vingers en links nog een zere pees. Kan met links soms niet eens de kleine aanpakken... Stabijtje, hier ook een man die het wel hoort, maar op de een of andere manier geen opsta reflex heeft. Wel als ik het vraag hoor...dus als er 's nachts verschoond moet worden, maak ik hem wakker... Hier wisselend qua spugen. Moet hem echt een half uurtje in dezelfde houding houden als bij het voeden. Zodra ik hem ga verleggen is het bal, echt projectiel spugen. Geeft telkens wel wat terug, soms wat langer na de voeding en dan is het net kaas... Lijkt ook steeds vaker wat benauwd te krijgen, ws door het teruggeven, dus houden het goed in de gaten. Vannacht ook overgegeven en toen van half vier tot half zeven met hem bezig geweest. Daarna gelukkig nog kunnen slapen tot half negen. Sneu voor het manneke. Daarna gevoed en toen heeft hij geslapen tot half 1 ofzo.
Hoi hoi: Priscilla en mykelti echt sneu als je baby zo spuugt en niet lekker in z'n velletje zit. Bij mijn eerste ook zo getobd, ik weet precies hoe jullie je voelen. Je wordt er onzeker en ongerust van. Ik heb toen ook heel wat tranen gelaten. Terwijl ik wel dolblij met haar was ondanks het gehuil etc. Gelukkig lijkt het nu met mick anders te gaan, ik kan hem beter troosten, mijn oudste was toen vaak ontroostbaar. Mick is overdag best veel wakker vind ik.,hij heeft midden op de dag zijn onrustige momentjes en clustert dan, om de 2 uur. Gelukkig slaapt hij 's nachts nog steeds rustig tussen de voedingen door. Mopke hopelijk is esmee snel beter. Gister en vandaag met mick gewandeld, gezellig hoor.
Priscilla, dat is fijn zeg! Hopelijk gaat het snel beter. Mykelti, jij ook aan het tobben vervelend hoor. Hopelijk gaa het snel beter. Tante, fijn dat het met Mick zo goed gaat. Lekker gewandeld dus. Ik heb de puf niet om te wandelen, ben zo energieloos. Spugen is hier nu minder omdat ze de flesjes niet leegdrinkt. Ze weigert te boeren dus ook een half uur op houden. Heeft nog steeds meerdere signalen dat het niet lekker zit bij haar. Maarja ze is nu ook nog verkouden... Ze slaapt echt veel en als ze wakker is en ze moet huilen, kunnen we haar moeilijk stil krijgen.
Ik heb gelukkig we energie tijdens zwangerschap was t niks en voel me meer en meer weer gewoon mezelf Heerlijk! Ben zo blij dat ik niet meer zwanger ben, al die stress en zorgen weg.. Vanmorgen ff gewinkelt en vanmiddag boodschapje gedaan voor het avondeten. Kleine uk slaapt heerlijk verder in wandelwagen.
Priscilla, hopelijk werken de medicijnen snel! En kan jij ook even bijkomen. Mopke, ook snel beterschap voor Esmee. Mirri, nog steeds last van vocht, dacht dat dat meteen na de bevalling zou wegtrekken, althans dat was bij mij wel zo. Mega schatiige foto weer Calice! Heerlijk Tante, wandelen, wij moeten helaas nog wachten tot ze wat is bijgekomen. Vanmorgen wel de officiele aangifte gedaan in het gemeentehuis, duus effe met de maxi cosi in en uit. Dana, hoe gaat het met jullie? Vandaag veel kraambezoek gehad, morgen weer rustdag Milla nog steeds happy baby, eten en slapen!
Wat vervelend zeg.... de kindjes die last hebben met drinken of veel spugen.... onze oudste spuugde ook best veel, maar dat was vooral omdat hij ALTIJD brulde en dan ga je wel spugen.... waren we ook dag en nacht mee bezig, dus ik begrijp wat jullie doormaken, de vermoeidheid en ook de zorgen.... Hoop dat alle kindjes snel goed gaan drinken en minder gaan spugen... en dat de reflux mee zal vallen... Hier gelukkig een spuugloos kleintje. Ik hoef niet eens een doekje bij het voeden te hebben.... zelfs bij het boertje laten geen druppel.... echt heel fijn.... In bijna 3 weken tijd 1x een mondje terug gegeven en één keer een straaltje uit zijn mondhoek, omdat ik hem meteen na het flesje in de box had gelegd.... dat went snel, een spuugloze baby, ik schrok helemaal van dat ene straaltje... succes iedereen! hier even een mannetje wakker maken voor een fles... hij ligt al 4 uur te maffen en we willen vannacht ook graag slapen... hij slaapt al weer twee dagen lang....
P.s. Ellis, nu pas aangeven? Moet mama daar bij jullie bij zijn? Bij ons moet het echt binnen 3 dagen gebeuren, vandaar dat de papa's alleen gaan! Grappig, dat BE en NL op zoveel vlakken van elkaar verschillen....
@mopke: ik heb ook nog erg weinig energie, wandel hele kleine stukjes. Ik kom echt slaap tekort, heb het gevoel dat ik dagen zou kunnen slapen als ik de kans kreeg... Ellis&judith: fijn die tevreden babys!
Tante, zo vervelend gevoel is dat hè. Je wilt zoveel maar het komt er gewoon niet van omdat je energie echt zo laag is. Een boodschap doen zorgt er bij mij voor dat ik helemaal op ben. Hier een verdrietig meisje Wil bij mama zitten dan is het goed, maar owee als ze slaapt op mijn arm en ik haar in bed wil leggen. Ellis, dat is wel laat aangifte doen. Verschilt enorm met hier.
Pff wil elke keer reageren hier maar mijn manneke vraagt alle aandacht. De dag begon goed, wel vaak aanleggen maar afijn, het zij zo. Maar onmiddels is het een herhaling van gisteren en ik vrees voor dr nacht. Hij wil contstant aangelegd worden, drinkt even en valt in slaap, als ik hem dan weg leg dan loopt hij rood aan van frustratie en krampjes (denk ik) en moppert in de wieg wat uiteindelijk huilen wordt. Ik ben nu ten einde raad.. helemaal hopeloos. Volgende week ga ik een lactatiedeskundige erbij halen, misschien doe ik iets verkeerd?
Stabijtje: als je hem te kort op elkaar aanlegt, kan hij krampjes op krampjes krijgen. Laat je er minimaal anderhalf uur tussen zitten? Echt rot voor je, zou ook zeker advies vragen, kan geen kwaad toch. Succes, hopelijk wordt het snel beter!
Gister niet, toen zat er geen 1,5 uur tussen. Vandaag wel, tenminste, zo ongeveer (?) Hij heeft nu eindelijk weer 3,5 uur geslapen, jippie!
Stabijtje, fijn dat je hebt kunnen slapen. Krijgt hij wel voldoende voeding binnen? Mopke Ff alleen je energie voor Esmee gebruiken, klinkt zo zielig. Heb je al vit b12 kunnen regelen voor jezelf? Hier doet m'n smoeder alle boodschappen die ik wil, ze verwend ons en kookt ook 1x p week Hard werken in t begin hoor, op zoek naar een ritme. Hier begint Eva haar draai te vinden, gisteravond lang wakker en geclusterd. Vannacht en vanmorgen uitgeslapen 23-4.15-8.30 ! we gaan vandaag voor t eerst met de auto & wandelwagen naar Hoorn. Kijken of de boot nog stormvast ligt
Priscilla , hoop dat de med Milan helpt. Kelly, akelig die gevoelloze vingers nog. Hoop dat t slijt Tante fijn dat je Mick goed kan troosten, krijg ik hier ook meer handigheid in, ti's of je elkaar beter leert kennen
Oja Dip, ben ook wel fitter dan de laatste maand zs lekker m'n lijf weer terug maar let op als ik teveel doe of te weinig slaap. Hier alleen nog zo zweten s'nachts schijnt door horm
Oja Dip, ben ook wel fitter dan de laatste maand zs lekker m'n lijf weer terug maar let op als ik teveel doe of te weinig slaap. Hier alleen nog zo zweten s'nachts schijnt door hormOnen te komen. 2 vragen; - wil voor vaderdG n gipsafdruk van Eva's voetje maken, ik heb ze ergens te koop gezien, wie weet nog waar ? - hoe lang vloeien jullie nog na de bevalling ?
Mirri.... ze hebben op veel plekken zo'n gipspakket.... bijv bij Prenatal en ik geloof ook bij de Hema. Bij mijn oudste hebben we 4 pakketten verpest...van verschillende merken... de ene werd niet hard, de ander te snel...het is ons niet gelukt... hopelijk jou wel...wij gaan het bij Sven ook weer proberen, want alweer twee van die pakketten gehad haha.... Het vloeien verschilt bij mij per dag. Na 5 dagen stopte het al, maar kwam daarna weer terug, nu soms paar dagen niet en dan een dag wel. maar kan max 6 weken duren! Vaak, hoe meer je loopt, hoe meer je vloeit.... Stabijtje...pittig hoor...hopelijk stopt het snel... soms hebben ze gewoon een zwaar weekje, maar als het lang aanhoudt en jij er doorheen zit, is het goed hulp in te schakelen... want meer dan eens per anderhalf uur voeden is wel heel veel natuurlijk... Sven laat er nu elke voeding precies 3 uur tussen en 's nachts 1x 6 uur en 1x 4 uur.... dus dat is super luxe....maar dat is 1) een kwestie van flesvoeding en 2) een kwestie van geluk hebben.... wij zijn anders gewend van de eerste.... sterkte! Maar meneer zijn slaapritme is wel vreemd. Gisteren en eergisteren zo'n beetje onafgebroken geslapen, dag en nacht en vandaag is hij al vanaf half 7 wakker, het is nu bijna 11 uur.... maar niet huilen., gewoon wat suffen, mopperen en rond kijken haha. Zo kraambezoek. leuk kraambezoek vind ik fijn, zoals gisteravond één van mijn beste vriendinnen, maar zometeen vrienden van mijn schoonouders.... do I need to say more????
Stabijtje, zwaar hoor dat hij iedere keer om voeding vraagt. Ik zou ook hulp inschakelen, wordt zo wel zwaar voor jou. Mirri, ik zweet ook enorm. Komt idd door de hormonen die je uitzweet, dit vertelde de kh. Ik heb Esmée gebadderd en nu weer even rusten. Ik ga dadelijk voor vit B12 kijken, man weet niet wat hij moet pakken en vind zich dan te verlegen om het in de winkel te vragen. Mama doet al zo haar best voor mij, maar ze heeft geen autorijbewijs en atuur haar er met deze wind niet doorheen. Gipssetjes hebben ze in veel winkels, wij hebben er een gekregen. Ga dat ook maar eens binnenkort proberen. Als dat echt zo moeilijk is maar een reservesetje halen haha. Judith, lekker hoor met Sven en de voedingstijden. Lekker tevreden mannetje. Ook in de nacht, heerlijk hoor. Wakker is onze meid ook op verschillende tijden. Ze slaapt soms ook hele dagen en dan wacht ik maar op een huiluurtje ofzo. Maar dan slaapt ze gewoon door, zo apart. Hmm die kraamvisite zou ik ook niet op zitten te springen... Vloeien, was bij mij ook vrij snel gestopt. Na 4 dagen was het al ver weg. Alleen bij afvegen nog wel wat bloed, maar sinds twee dagen flinke krampen en vloei weer flink. Dit omdat ik denk ik veel trappen heb gelopen en auto in en uit richting de huisarts. Het zijn ms krampen, maar dat lijkt me een beetje vroeg na 2 weken.