Sporten in en om het huis (tips?) èn gezonder eten.

Discussion in 'De lounge' started by samarinde01, May 21, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    En NU is het afgelopen met gesnaai en 'uitgestel'. Ik wil weer lekker in mijn vel zitten, me minder moe voelen en beter in mijn kleding passen.
    Ik doe niet aan weegschalen. Geen idee wat ik weeg dus, maar mijn vetpercentage is te hoog en daar wil ik wat aan doen. Hardlopen vind ik leuk, maar ik wil ook graag iets doen waarbij je meer spierkracht (en spierballen) mee creeert. Met mijn leven en budget is 3 keer in de week krachttraining in de sportschool geen optie. Maar ik mis het wel, want heb ervaren hoe ik eruit kan zien door zo gericht te sporten. Ik zoek dus iets wat ik thuis kan doen. Iets wat fysiek meer resultaat geeft dan duursport alleen.
    Wie heeft er tips?
    Ik las een gesloten topic over de 30days shred. Is dat iets? En waar vind ik dat?

Gezond eten.. weet precies wat ik wel en niet moet doen. Ik moet gewoon weer afkicken van suiker. Cold turkey. Morgenvroeg drink ik mijn laatste cappuccino-uit-een-zakje-rotzooi en dan stop ik. Ben wel erg voorstander van voedzaam eten. Afvallen hoeft niet snel te gaan. Beter langzaam dan binnen 2 maand terug jojo-en. Het gaat mij meer om levensstijl. De rest gaat dan vanzelf mee.

Oh en wie doet er mee?

2. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Goed dat je er aan gaat werken.

Maar gooi dat zakje cappuccino gelijk weg en begin gelijk.

Succes

3. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Vandaag nog beginnen, van uitstel komt afstel.

ennuh toch maar op de weegschaal gaan staan. Ik deed er ook niet aan, want wist wel dat ik te zwaar was. Tot ik er toch op stond en het nog erger was dan ik dacht.

Echt geen kop in het zandsteek-gedrag meer voor mij (nu braaf eens per 2 weken op de weegschaal).

4. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Wat is je eetpatroon nu en hoe denk je dat een gezond eetpatroon eruit ziet?

5. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

Apr 16, 2016
    2,364
    2,822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Ik vind de kettlebell training erg leuk om thuis te doen. Elke 2 weken start je een nieuwe training en dus voldoende afwisselend en vnl krachttraining, maar door de opzet doe je ook eigenlijk een cardio workout. Ik gebruik de dvd's Kettlebell Workout en een kettlebell van 8 kg. Nieuw kost het iets van 120 euro om alles aan te schaffen (dvd's zijn 1 pakket). Op marktplaats staan echter vaak zat goede aanbiedingen. Net even gegluurd en zag dvd's met 8 kg kettlebell voor 45 euro staan. En dan kun je echt vooruit met trainen. Uiteindelijk kun je dan ook voor een zwaardere kettlebell weer gaan en opnieuw beginnen aan alle trainingen om weer verder uit te bouwen.

6. Lauren1984

Lauren1984 Bekend lid

Feb 15, 2014
    563
    0
    16
    Overijssel
    Ik heb insanity gedaan, was erg leuk :)! Kracht en veel conditietraining. Volgens mij moet je op voorhand wel al wat kracht en conditie hebben om blessures te voorkomen. Ik ben hier destijds veel strakker van geworden. Nu ga ik naar de sportschool :) als het me lukt haha

7. Islah

Islah Niet meer actief

Inderdaad van uitstel komt afstel... Hopelijk heb je vandaag alsnog de cappuccino niet genomen. Maar ja, ik heb makkelijk praten want alles wat ook maar een beetje met koffie te maken heeft vind ik ontzettend smerig.
    Op YouTube vind je wel veel workout tutorials die je thuis kan doen. Heb ik ook een tijd geprobeerd maar helaas door bepaalde lichamelijke klachten werkt mijn lichaam niet zo mee. Ik probeer nu tenminste zoveel mogelijk te wandelen bij gebrek aan beter.

8. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Nee jongens, te laat. Ik heb m al op. ;) Mijn huis moet junkfoodvrij zijn anders kan ik de verleiding niet weerstaan.

Carino: voedzaam en gezond eten is voor mij: gevarieerd eten met daarbij gelet op eiwitten, voornamelijk langzame koolhydraten en vetten. Bij het opstaan snelle eiwitten, in de avond langzame eiwitten. Koolhydraten in de vorm van volkoren producten. Op dagen dat ik werk eet ik daar meer van (lichamelijk pittig werk). Verder geen pakjes en zakjes en zo min mogelijk toevoegingen. Alles wat in de grond of aan een plant groeit gaat voor. Vers bereid. En wat betreft vlees: minder rood vlees. Wel kipfilet en witvis.
    Fruit combineer ik altijd met een handje noten om opname van vitamines te bevorderen. Af en toe zuivel. Biogarde met wat frambozen en pitten en zaden en een klein schepje palmsuiker.
    Ik drink water en soms water met prik en citroen.
    Als ik eens iets zoets eet zijn dat zelf gebakken koekjes met een beetje palmsuiker.

Dus. Dat is de ideale wereld.
    de knop moet even weer om. Ik ben echt verslaafd aan zoet, 2 weken afkicken en dan heb ik er bijna geen behoefte meer aan.

Ik zat te kijken naar dat 30 days shred programma. Dat lijkt me wel wat. Ik ga nog even insanity googlen.

En nee, sorry geen weegschaal voor mij. Geeft zo'n vertekend beeld. Zeker als je spiermassa creeert. Wèl een centimeter!

9. Islah

Islah Niet meer actief

Wat is precies het verschil tussen snelle en langzame eiwitten en kan je ook voorbeelden noemen van etenswaren?

10. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Vroeg ik mijzelf ook af.

11. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Weegschaal geeft idd maar een cijfer aan. Ik heb ook meer aan een centimeter en mijn kleding.
    Al gaat spiermassa opbouwen niet met kilo's per week ;)

12. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

Nov 28, 2011
    2,591
    655
    113
    Groningen
    Ik doe nu Bikini Body Guide van Kayla Itsines. Misschien is dat wat voor je.

13. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Snelle eiwitten helpen je spieren op gang komen. Die eet je 's ochtends (het witte van een ei of een wheyshake). Langzame eiwitten eet je door de dag heen om je lichaam op peil te houden. (kwark, caseïne).

Tis wel een beetje krachtsportmiereneukerij, maar ik heb er jaren geleden heel fijn op geleefd. En het resultaat was daar. Mensen op fitnessfora onder het kopje krachttraining weten heel veel van voeding en wat dat doet in je lijf.

14. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Helaas niet nee, Sniffy. :)

Snelle eiwitten eet je om je lijf op gang te brengen (wit van een ei of wheyshake), langzame eiwitten gedurende de dag om je lijf op gang te houden(kwark of caseïne bijvoorbeeld).

Beetje krachtsporterstheorie, maar ik vind het een mooie leidraad. Lang voor mijn moederlijke huisvrouwleventje liep ik er na een paar maand strak bij haha. De mensen op fitnessfora en dan speciaal onder het kopje krachtsport en voeding weten heel veel over voeding en wat dat met je lijf doet.
    Verrassend genoeg betekend dat vaak niet dat je minder moet gaan eten, maar juist meer en beter verdeeld. En gezonder natuurlijk.

15. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
  16. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Wat betreft sport: wandelen (desnoods honden in de buurt uitlaten? Ik heb een hekel aan alleen lopen, maar samen met de hond is heerlijk).

Verder yoga, met behulp van youtube filmpjes? Je wordt sowieso lenig van yoga, maar afhankelijk van hoe je de oefeningen doet is het ook gewoon een soort vloerfitness waar je best spieren van kweekt... (ik ben laatst met mijn moeder meegeweest naar yoga en ik heb drie dagen zó'n spierpijn in mijn biceps gehad :')).

En er zijn ook veel filmpjes over floor fitness enzo, ik weet de precieze terminologie niet maar dan gebruik je je eigen lichaamsgewicht om krachttraining te doen. Als je dat consequent doet, kun je behoorlijk gespierd worden, en het zijn 'effectieve' spieren zegmaar, bruikbare, waarbij je meteen ook leert je lichaam te gebruiken.

17. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Yes! I did it. Begonnen met 30 days shred. Ik moet zeggen dat ik het wel mee vond vallen. Ben gewend om helemaal ingestort te zijn na een training, maar dat had ik nu niet. Misschien omdat het een vij korte workout is.ik kan wel wat meer gewicht gebruiken bij beenoefeningen merk ik.

Waar halen jullie die gewichtjes goedkoop? Of officiele dumbells, misschien handig om met meer gewicht te kunnen trainen.

18. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Yoga is niet zo mijn ding denk ik. Ik hou van harde muziek, veel zweet en alles eruit halen met een frons op mijn hoofd.. Yoga kan heel intens(ief) zijn, maar niet zoals ik dat fijn vind.
    Wandelen met de hond doen we al. Dat scheelt!

Share This Page