wat moet ik tegen haar zeggen

Discussie in 'De lounge' gestart door tobemama, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tobemama

tobemama Nieuw lid

3 aug 2008
    3
    0
    0
    hallo Dames,

ik zit met een probleem nouja het is niet echt mijn probleem maar die van me vriendin. mijn beste vriendin is net al ik al een tijdje bezig met kinderen. nu vertelde ze me een aantal weken geleden dat ze verliefd op een ander is geworden. met haar huidige vriend is ze al een aantal maanden bezig maar ze zijn nog niet zwanger. nu is ze helemaal verliefd op deze jongen geworden en hij op haar. Het moeilijke van deze situatie is dat ze allebei een relatie hebben. Ze weten dan ook niet wat ze moeten doen voorelkaar gaan of bij hun partners blijven. Ze vertelde het mij omdat ze er verder met niemand over kan praten. Nu komt er nog bij dat ze een aantal keer met elkaar naar bed zijn geweest. ik heb haar aangeven dat dit wel erg stom was omdat ze niet aan de pil is. Vind ze zelf ook maar ze krijgt hem niet uit haar hoofd. Ik wil haar helpen maar ik weet niet wat ik moet doen. Deze jongen weet dat ze bezig is met zwanger worden en zegt dat als ze zwanger zou zijn het hem niets uit maakt. Het probleem is ook nog dat deze jongen ook pas geleden een huis heeft gekocht met zijn vriendin maar twijfels heeft of hij dit wel had moeten doen. mijn vriendin verteld mij alles vandaar dat ze ook naar mij toe kwam hiermee. maar ja ik weet niet zo goed wat ik hierop moet zeggen. mijn vriendin straalt wel weer de laatste tijd en dat is lang geleden dat ik dat bij haar heb gezien. maar ik vind wel dat ze aan haar partner en die van hem moet denken.

ik vraag om advies en geen verwijten want daar kan ik haar niet meer helpen

*Edit moderator: topic verplaatst*

2. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    als ze met die jongen verder wil gaan,dan vind ik dat ze eerst haar relatie moet verbreken.
    en hij het zijne natuurlijk.
    eerlijkheid vind ik heel belangrijk,je kan natuurlijk verliefd worden op een ander maar vreemdgaan vind ik echt not done.
    en de kans bestaat dat ze zwanger wordt van die ander en dan?.gaat ze dan zeggen dat het van haar vriend is ofzo?
    en vind het behoorlijk dom dat ze geen bescherming gebruikt,maar goed..
    dus óf de relatie verbreken,óf verder gaan met haar vriend.
    het klinkt misschien een beetje kort door de bocht maar zo zie ik het wel.

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Dat ze eerlijk tegen dr zelf en dr man/vriend moet zijn..

En dat zolang ze niet uit is wat ze gaat doen maar terug aan de pil moet.
    Want dit is rond uit respectloos tegen over dr zelf dr man en een nog niet bestaand kindje.

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ze moet als eerste weer aan de pil gaan, voodat ze zwanger is en ze bijvoorbeeld niet weet van wie. of dat ze zwanger is van haar vriend terwijl ze niet bij hem wil blijven.

Ze moet met haar vriend gaan praten over dat ze iemand anders heeft ontmoet.
    En ze moet eens goed gaan nadenken waarom ze verliefd is geworden op iemand anders. Komt dit doordat haar huidige relatie niet goed verloopt, of is ze bijvoorbeeld opzoek naar spanning?

5. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ik zou zeggen hoor haar verhaal aan en vertel haar wat JIJ erbij voelt.... het is immers haar leven...

6. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    goed nadenken wat ze wil en heel vlug aan de pil beginnen weer voordat ze zwanger is en dan in een situatie terecht komt waar ze al helemaal niet in wil komen!

7. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    gunst, dat lijkt het verhaal van een vriend van mijn vriend wel: hij had een relatie met een meisje wat nog getrouwd was toen met een ander, van wie ze ook zwanger probeerde te raken. ze vond het wel spannend, kijken van wie het kindje zou zijn! :confused:

gelukkig is het toen allemaal goed gegaan in de zin dat ze niet zwanger is geraakt, gescheiden is, en nu heel gelukkig met die vriend, en daar inmiddels mee samenwoont.

maarja, niet zo handig, om over 'niet zo netjes' nog maar niet te spreken, hè?
    ik vind dat je altijd (ja, altijd, ja) eerst relatie 1 moet verbreken voor je aan relatie 2 begint. vreemdgaan getuigt van zo weinig respect naar de ander, dat wil je een ander gewoon niet aandoen.

ik vind het advies wat hierboven stond héél mooi: hoor het aan en vertel haar wat JIJ erbij voelt. wie weet opent dat haar ogen.

hoop voor alle partijen op een goede afloop! jij sterkte, laat je er niet teveel in meeslepen.

8. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Ik zou geen standpunt innemen. Het klinkt lekker laf, maar als jij de enige bent waar ze dit soort dingen aan kwijt kan, lijkt me het juist belangrijk om neutraal te blijven.

Wel eerlijk, maar zoals je zelf hier ook vraagt, zonder oordeel.

Ze zit op een moeilijk punt in haar leven en zal een keuze moeten maken, zo doorgaan kan een keuze zijn, maar dan had zij (en jij) er niet zo mee gezeten. En welke keuze dat verder is, is helemaal aan haar.

Als ik jou was zou ik ervoor zorgen geen partij te worden. Door alleen al dat luisterend oor te zijn, maak je het misschien voor je vriendin mogelijk om alles wat beter op een rijtje te zetten.

Dus ik denk dat ik, als ik in jouw schoenen zou staan, dat ook zo zou zeggen. Dat ze niet kan/mag verwachten dat je met een oplossing komt, maar dat je er wel altijd voor haar bent (da's namelijk heel wat anders en veel waardevoller in mijn ogen).

Succes! En volgens mij ben jij echt een kanjer om als vriendin te hebben!

9. tobemama

tobemama Nieuw lid

3 aug 2008
    3
    0
    0
    hallo Dames,

ik heb met me vriendin gesproken en ze gaat voorlopig weer aan de pil.
    Ik heb naar haar geluisterd en heb haar uitlaten praten.
    Ze gaat met haar vriend praten en kijken hoe het loopt.
    ook heb ik aangegeven dat ze met de andere jongen moet gaan praten.
    Heb zelfs voor gesteld om mee te gaan omdat ze als ze bij hem is zich niet in de hand heeft.
    Kijken wat hij wilt en of hij bereid is om zijn relatie hiervoor op het spel te zetten.
    Bedankt voor jullie reacties

even terug te komen op dat ze geen bescherming gebruikt en dat als ze zwanger zou zijn zeggen dat het van haar vriend is.
    ik heb nooit gezegt dat ze geen bescherming heeft gebruikt.
    ze heeft alleen de pil niet.
    ik heb haar dit ook gevraagd maar ze gebruiken een condoom

10. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    pfff jeetje wat gecompliceerd zeg... denk dat eerlijkheid het langst duurt hoor en dat ze het eerlijk tegen der vriend moet vertellen om eventueel te kijken hoe het verder moet gaan

11. mama van arno

mama van arno Nieuw lid

2 sep 2008
    1
    0
    0
    ze moet echt eerlijk zijn want dat houdt ze toch niet vol.ik zou zeggen dat ze in de eerste plaats haar hart volgt.

12. Sylvia79

Sylvia79 Fanatiek lid

12 sep 2005
    1.245
    0
    0
    onthaalmama (gastouder)
    denderleeuw
    ik hoop dat je vriendin snel kan uitmaken wat ze zelf graag wilt ben wel al opgelucht dat ze terug aan de pil is vind ik persoonlijk toch al een stap in de goede richting want zwanger worden en niet weten welke weg je wilt inslaan lijkt me nu echt niet verstandig ik hoop dat je haar kan steunen in haar beslissing welke deze ook zal zijn ;)

13. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Ze moet goed nadenken over waar ze mee bezig is! Dat je verliefd wordt op een ander is ten eerste, maar dat je dan ook nog van 2 walletjes eet en dat er hierdoor een kans bestaat dat ze van 1 van de 2 zwanger raakt....dat kan er bij mij niet in. Dat wil je je kind niet aandoen en het is niet eerlijk tegenover haar vriend die nog steeds denkt dat ze bezig zijn een gezinnetje te stichten.

Ik weet dat je liever geen commentaar krijgt, maar ik vind dat ze ontzettend verkeerd bezig is, sorry.

14. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    het enige advies wat ik jek an geven is bemoei je er niet mee. je bent straks aanhet einde van dit hele verhaal de gebeten hond en in het ergste geval een virendin kwijt. probeer je op de vlakte te houden. ze heeft zichzelf in deze situatie gedraaid dan moet ze er ook zelf maar weer uitkomen. sterkte met deze toestand.

Deel Deze Pagina