Ieeeeuwww er zat een beestje op mijn tapijt!!! Wie weet wat voor beest dit is?? En leggen die eieren ofzo in je tapijt??? Ik heb geen foto , maar hij was grijs met een ovaal/schild achtig lijfje van ongeveer een centimeter. Wie ovwie weet wat dit is?
Uuuh een verdwaalde pissebed? Misschien een beestje die mee naar binnen is gekomen? Geen paniek, zolang het er niet tientallen zijn en zich als konijnen vermenigvuldigen, dan zal je deze crisis overleven!
Ooooh ja, das een grijs mini schildpadje! Die leggen eieren inderdaad. Pissebed.. ieder huis heeft er wel eens 1.
Hahahaha, ik heb um opgezogen maar het was geen pissebed en ook geen zilvervisje. Maar het zit me wel mee zeg, ben gauw nog naar de supermarkt geweest voor pizza en ben maarliefst 3van die dikke spinne tegen gekomen op de stoep, bah ik ril der nog steeds van! Maarre niemand die weetcwat voor beestje hetcwel was?
Meid het zijn maar beestjes... Als ik door mijn raam naar buiten kijk die ik al drie van die dikke exemplaren hangen in de tuin. Zolang ze lekker buiten blijven hangen heb ik er geen probleem mee... Voor de overige beestjes binnen heb ik drie katten...werkt perfect...
das nu een mega tapijtluis als die in en teen bijt ben je dood je zal vast iets mee hebben gelopen van buiten.
Pissebed op tafel De pissebed is een kreeftachtige en is heel goed eetbaar. Maar eerlijk is eerlijk, je moet wel een beetje lef hebben. Maar voor wie durft, twee recepten om ze eenvoudig te bereiden: *Pissebedden (levend) koken, zodra er een sterke vis lucht ontstaat zijn ze gaar en kunnen ze uit het water gehaald worden. Ev... en laten uitlekken in een vergiet. In een koekenpan een uitje en paprika bakken en een teentje knoflook toe voegen. Vervolgens de pissebedden overbrengen in de pan en nog even meebakken. Serveren in een schaaltje en smullen maar! *Nog een ander eenvoudig recept: Pissebedden even roerbakken in hete olie en met knoflooksaus en uitje serveren... Eet smakelijk whahhahahahahaha