Trouwjurk rond de 1000 euro was ook mijn plan. Maar ik viel voor een jurk van Sottero & Midgley. 1495 euro en daar kwam nog eens 10% bij omdat hij 15 cm langer besteld moest worden. Ik heb uiteindelijk een deel van mijn moeder gekregen en heb hem toch besteld, na een tijdje nadenken... Mijn ervaring is dat jurken onder de 1000 euro moeilijk te vinden zijn. Maar bij een atelier (bijvoorbeeld anastasi) kun je voor die prijs wel slagen.
Mijn vriendin en ik zijn vanmorgen met z'n tweeën met een smoes opweg gegaan naar de juwelier om prachtige nieuwe ringen te bestellen. We hebben dezelfde ringen besteld, voor ons met een steentje en voor de mannen een gladde ring, echt geweldig! Daarna samen een broordje gegeten bij Bakker Bart en nog even alles doorgesproken, we willen toch graag onze kids erbij hebben om dit geweldige fijt mee te vieren. We hebben een ander hotel gevonden met familiekamers en met allerlei leuke faciliteiten voor de kids en een wellness voor ons. We hebben ook een diner gepland voor ons en de kids, dus alles is nu geregeld. Toen moetsen we alleen nog op zoek naar een jurk en deze hebben we na beide gevonden, zo mooi. We hebben dezelfde jurk, maar in een andere kleur mijn vriendin heeft een diep roze jurk en ik een Aqua kleur, een geweldige combinatie samen. We hebben echt een geweldige dag gehad samen en hebben genoten van alle voor pret.
Klinkt heel gezellig allemaal Daffyduck Ben m'n schoenen aan het inlopen maar vrees dat m'n voeten iets teveel vocht vasthouden, zitten wel heel strak ...met m'n ring wordt het ook spannend
MMarianne, wat vervelend dat je vocht vast houd, je schoen kan je ook wat oprekken met natte doeken heb ik wel eens gehoord, misschien het proberen waard? Wat betreft je ring, help ik je hopen dat je ring straks past.
meiden, jullie gaan het niet geloven. Ik ging vandaag window shoppen met mijn ma bij bruidswinkels, naar binnen gelopen zonder afspraak en ik kwam gewoon DE jurk tegen. Toch maar gepast... ( en nog 3 anderen) maar ik werd verliefd toen ik de jurk zag. Ik heb hem dus ook gekocht.. wel erg ver voor mijn huwelijk nog maar goed... die wou ik niet laten hangen en MOEST mee! We waren 1417 euro kwijt incl lingerie, schoenen en sluier. Hij word 8-6 weken voor mn bruiloft nog ingenomen want uiteraard ga ik lijnen. Het liefste wou ik hem aanhouden haha! Heb er een foto van en elke keer als we vet gaan eten kijk ik erna en maak ik een boterham
Wendy en Richard Wauw geweldig meid, dat is super dat je zo snel geslaagd bent voor een jurk.. Ik heb hem eig. ook al gevonden maar had 1000,- begroot ( op basis v.h. geld dat we nu hebben staan) maar de jurk excl. accessoires kostte 2250,-.. Dus nog maar even verder kijken en heel hard hopen op een enorme financiële meevaller hahaha Hier is het overigens wel zo dat we alles zelf betalen en niets kado krijgen. Scheelt wel moet ik zeggen. Hierdoor hebben we helaas ook moeten besluiten om geen extra bruidskindjes te nemen naast ons dochtertje. Jammer we hadden het toch graag anders gezien maarja om 5 extra kinders aan te kleden (van 5, 10, 11, 16 en 1,5 jaar) is nogal een aanslag op je budget.
wendyenrichard, wat leuk zo'n spontane actie en dan meteen je jurk vinden! Troetelbeer90, nou ik hoop dat je binnenkort een een jurk zal vinden binnen jullie buget of misschien is het een idee om een kraslot te kopen?
Natte doeken wil wel eens helpen ja maar zal bij deze schoenen geen zin hebben, ben vanmiddag met moeders op stap geweest en heb twee paar nieuwe schoenen...moet toch raar lopen wil ik nu geen schoenen op m'n trouwdag hebben M'n ring probeer ik regelmatig en lukt vaker wel dan niet, m'n vingers wisselen nogal erg...anders maar even om m'n pink, doe ik 'm de rest van de zwangerschap wel aan m'n ketting. Neem aan dat het met m'n vingers en voeten na de zwangerschap weer helemaal goed komt. Wat wel een beetje vreemd is is dat we nog een derde afspraak in het kasteel zouden hebben om de laatste puntjes op de i te zetten, dan zouden we ook het menu te horen krijgen en de ceremoniemeester mocht dan ook mee. Omdat we niks hoorden hebben we zelf maar contact opgenomen en kreeg vrij snel mail terug dat het vandaag of morgen kon en de week erop niet, maarja dat was een beetje kortdag voor m'n vriend en ceremoniemeester om vrij te vragen. Later nog gebeld maar de persoon in kwestie was toen niet aanwezig maar we worden niet meer terug gemaild of gebeld...daar kan ik nou ff niet tegen
Omdat er trouw-, huwelijk- of bruid- voor staat. Leveranciers weten dat, en dat bruiden alles maar neerleggen onder het mom van "je trouwt maar 1 keer" Op zoek gaan naar mooie witte schoenen is dus 10x zo goedkoop als bruidsschoenen, accessoires idem. Kostuum voor de man is ook goedkoper als je er geen trouw- voor zet, net als bedankjes of taart Enige wat je echt niet moet bezuinigen is een bruidsboeket, die zijn op speciale manier gebonden om hem de hele dag mooi te laten zijn Wat wel helpt is rondkijken, er zitten behoorlijke verschillen in.
hey meiden, onder mijn jurk komt een torselet... engiste waar ik mee zit is de maat. In die winkel heeft ze me een pakket verkocht voor een vaste prijs met lingerie e.d. erin, schoenen, sluier.. maar het torselet wat ik aanhad zat te strak, en de cup was C terwijl ik F heb.... heb dit aangegeven en ze zou D/E bestellen. Toch zit dit als een knoop in mijn maag... het liefst ga ik weer opzoek naar een eigen torselet die ik echt pas.. wat zouden jullie doen? het bedrag voor dit aanbod van hun is al betaald door moeders.. ik ga proberen ze morgen te bellen... denken jullie dat ik dit onderdeel ( wat wel betaald is maar nog niet binnen is) kan laten terugstorten? ( mijn moeder heeft de factuur moeten ondertekenen ? :S
Mijn torselet zit er ook bij in, maar die laat ik pas een paar weken van te voren bestellen, omdat ik er nog wat kilo af wil hebben en nu nog borstvoeding geef. Ga er van uit, dat ik dat tegen die tijd niet meer doe en dat scheelt nogal in cupmaat
Prachtig! echt helemaal mijn stijl! Jammer dat je iets boven ons budget ligt anders had ik zeker interesse gehad! @Wendyenrichard: tof dat je je jurk zo snel gevonden hebt! Ik mag de 17de en heb er zooooon zin in! Wel balen van je corset! die moet toch echt wel de goede cupmaat hebben want anders zit het toch niet lekker? Is hij niet in de goede maat te bestellen dan? Zal zeker lastig zijn met jou maat. Daar ben ik ook zo bang voor dat dat een lastige word bij mij
Ja ik ben er bang voor.. ik ga natuurlijk nog wel afvallen en E is wel te bestellen. toen ik 70 kg woog had ik wel cup E... dus we gaan er gewoon voor denk ik en als de maat er niet is tegen die tijd, dan ga ik gewoon alsnog zelf opzoek, moet me toch wel goed voelen op die dag! Spannend dat jij ook al bijna mag, heb je al een beetje idee hoe die eruit moet zien? Ik had het dus totaal niet... vind het wel moeilijk om het geheim te houden voor mijn vriend want ben zoooooooooo verliefd op die jurk
Ik weet ongeveer wat ik mooi vind. Maarja die modellen waar ik ze op zie zijn super skinny en ik niet Wel nog druk met afvallen maar ik word nooit zo dun als zij zijn Ik vind Maggie sottero errug mooi maar ladybird trekt me ook heel erg. Verloofde zou me graag in iets met rood zien en dat vind ik ook wel erg mooi maar dat beperkt de keuze natuurlijk wel behoorlijk. Maargoed de 17de ga ik dus passen bij 2 winkels en hopelijk vind ik dan de jurk. Trouwens hoe doen jullie dat? Nu een jurk zoeken en dan nog afvallen? Gok je en bestel je een maat kleiner? Hoe werkt dat?
Ik heb mijn jurk ook al, ruim 8 maanden van te voren en wil er ook nog wat kilo's af. Van te voren kom ik passen en dan nemen ze de maten op...tot 6 weken van te voren, dan de laatste keer passen, meten en verstellen. Heb hem gekocht terwijl ie al wat aan de grote kant is...
@mamavanjuul: Wat zijn een paar kilo als ik vragen mag? Ik vind het lastig want iedereen zegt dat ik nu moet gaan kijken ivm de besteltijd en mijn trouwdatum maar ik wil eigenlijk nog wel 15 kilo kwijt en ik ga nu zo lekker met afvallen dat ik het nog wel even vol houdt..Maar als ik nu dus bestel en nog 15 kilo afval lijkt dat me wat veel om nog te kunnen verstellen of niet? *ik ben zo onbekend in dit trouwgebeuren*
Ik heb de jurk zelfs te klein gekocht... Ik moet 8 weken van tevoren langs komen voor het doorpassen, dan wordt het gelijk vermaakt/op maat gemaat, pas ik mijn torselet en schoenen e.d. @nessy, ik heb ook geen maatje 36 hoor Door hormoon gebruik zit ik nu op 44/46 en ze kunnen een jurk altijd wel iets vermaken... evt heb ik wel al een foto van mijn jurk, maar durf hem niet zo goed te plaatsen. Oh en ik zie dr ondanks mijn maat en een ivoor jurk er niet uit als een propje
Hey dan hebben wij dezelfde maat! Nu ben ik heel nieuwsgierig naar je jurk! Kan je niet pmen? Ik wil zelf nog graag zakken naar een maatje 40/42 en nu gaat het goed maarja ik heb nog zo lang Wieweet heb ik het er dan wel weer aan gegeten