Is ook eigenlijk een officiele gelegenheid Tja...en die schildklier! Die zorgt ervoor dat ik steeds zo ontzettend moe ben en emotioneel zo labiel als.... En dat ik vocht vast houd in mijn gezicht en mijn zwangerschapskilo's er niet afkrijg. Zit nu aan de medicijnen en hoop toch echt wel dat ze snel aanslaan, zodat de kilo's er alsnog af krijg voor juli 2012
Ondertrouw is hier ook een officiële gelegenheid, waarbij je op het gemeentehuis aangeeft te willen gaan trouwen, de datum officieel vastlegt en waarbij je aangeeft wie er gaan getuigen. Ook is vanaf de ondertrouw de periode dat mensen bezwaar kunnen maken tegen jullie huwelijk, uiteraard met een gegronde rede. (boze/jaloerse exen enz dus niet) Dit kan op de dag zelf niet meer namelijk
Karnijn, alsnog gefeliciteerd met jullie huwelijk! Wat betreft de ondertrouw, sluit ik me aan bij de andere dames. mamavanjuul, ik hoop dat de medicijnen snel hun werk gaan doen, serkte! krulliewullie12, welkom en gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! (Ik heb het lijstje even aangepast, staat n.m. op volgorde naar trouwdatum) ღ~Lijst van trouwdata~ღ~ Naam~~Leeftijd~~Ondertrouw~~Trouwdatum lovepeet ~~ 21~~11-08-2011~~10-11-2011 daffyduck ~~ 34~~ nvt ~~20-11-2011 (wedding vow renuwal) Naomi1971 ~~ 39~~19-07-2011~~09-12-2011 Moontje~~ 31~~ ~~06-02-2012 Yara89 ~~ 22~~waarschijnlijk 09-02-2012~~13-04-2012 Sanais ~~ 28~~nog niet bekend~~16-05-2012 naadje53 ~~23~~nog onbekend~~ 0-06-2012 Melanie86 ~~ 25 ~~ 19-12-2012 ~~ 01-06-2012 Krulliewullie ~~ 30~~09-06-2011~~01-06-2012 Nessa88 ~~22~~14-2-2012~~08-06-2012 mamavanjuul ~~28~~29-09-2011~~06-07-2012 Zomerbloem ~~27~~onbekend~~07-07-2012 Troetel ~~20~~16-08-2011~~24-07-2012 00Wendy00~~29~~onbekend~~31-08-2012 Char1983 ~~28~~nog onbekend~~01-09-2012 of 07-09-2012 Manuela79 ~~32~~nog onbekend~~01-09-2012 ~ღ~Getrouwd~ღ~ Naam~~Leeftijd~~Getrouwd MMarianne~~39~~28-09-2011
Goedemorgen dames, Morgenavond hebben we de afspraak op de locatie. Weet iemand hoe dat een beetje in zijn werk gaat en moet je dan al een aanbetaling doen ofzo?
00Wendy00, wij hoefde destijds niets aan te betalen. Wij hebben gewoon onze wensen aangeven en achteraf kunnen betalen. Ook nu voor onze hernieuwde trouwbelofte niets aan te hoeven betalen bij de locatie. Onze Babs moesten we wel aanbetalen en 14 dagen voor de ceremonie moeten we het gehele bedrag overmaken. Vanmorgen is het spandoek aangekomen dat we hebben laten maken voor het aanzoek. Echt super mooi geworden! De kids zullen dit spandoek omhoog houden als onze mannen landen met hun vliegtuigje. Meteen hetzelfde spandoek nogmaals besteld, is toch leuker om dit beide te hebben. We hebben ook een pen laten maken om de trouwakte mee te tekenen, echt heel speciaal. (Ik heb een foto van het spandoek en de pen in mijn album gezet)
daffyduck, ziet er super leuk uit meid! Wat zullen jullie mannen enorm verrast zijn! Wendy, ook wij hoeven geloof ik niets aan te betalen hoor. Hier hebben we gisteren een fotograaf op bezoek gehad. Erg leuke man en mooie foto's dat hij maakt! Hij vraag 380,- voor 4 uur fotograferen en minimaal 125 foto's digitaal aangeleverd. Dat is vrij netjes toch? Ook zijn we wezen kijken voor trouwringen, maar ik ben me echt wezenloos geschrokken van die prijzen. Wij willen zulke ringen: http://i9.ebayimg.com/01/i/08/46/be/e9_2.JPG Heeft iemand een idee waar ik zou kunnen gaan kijken waar ze iets minder belachelijke prijzen vragen?
Ze vroegen trouwens bijna 2000 euro voor een paar.. Vond ik toch wel een beetje te veel van het goede
Daffyduck: Ik heb gekeken hoor. Hartstikke leuk! Enne, wat is een babs? Yara: Zijn het witgouden ringen?
Dat is een hele nette prijs voor een fotoreportage. Ervan uitgaande dat hij die foto's ook bewerkt, is dat een hele mooie deal!
Wendy, het zijn inderdaad witgouden ringen. En je vroeg het niet aan mij, maar een BABS is een Buitengewoon Ambtenaar v.d. Burgerlijke Stand Kit, hij bewerkt de foto's inderdaad We gaan donderdag nog bij een andere fotograaf kijken, maar met deze deal ben ik al erg blij!
Yara: je hebt soortgelijken dus wel goedkoper.....deze zijn van trouwringeninfo.nl. Maar ik weet zeker dat als je bij jou in de buurt even goed rondkijkt je ze heus goedkoper kunt vinden. Witgouden trouwringen Klik op de foto voor een vergrotingArtikelnummer:4549Materiaal:Witgouden trouwringenPrijs (A kwaliteit): 1240,00Prijs (B kwaliteit): 945,00Prijs (C kwaliteit): 665,00 Wegens de sterk fluctuerende goud- en diamantprijs kunnen de prijzen veranderen. Voor een goed advies en de actuele prijs kunt U langs komen in één van onze showrooms. Meer informatie over kwaliteitskenmerken OmschrijvingWitgouden trouwring. Breedte: 5mm Prijs per paar
Wendy, thnx voor de tip! Ik zal ze eens een mailtje sturen. Verder kreeg ik van een ander de tip om eens in België te kijken, omdat ze daar ook goedkoper zouden zijn, heeft iemand daar ervaring mee?
Op deze hyves kun je heel veel informatie vinden over alles en nog wat wat bij het huwelijk hoort. Ook staan er wat topics over ringen kopen in Antwerpen. IK GA TROUWEN / BEN GETROUWD Hyve - hyves.nl
He das nou jammer....ik heb geen hyves. Weet iemand of er nog regels zijn voor het dragen van de ring. Wij gebruiken onze verlovingsringen die we in 2007 hebben aangeschaft maar ik draag deze links en rechts past hij niet. Nu zit ik hier op mijn werk eens op te letten maar het is hier heel verschillend...
Kim, dankje voor de tip, ik ga vanavond eens kijken Wendy, het is afhankelijk van je geloof aan welke hand je de ring draagt. Protestanten dragen de trouwring rechts en de katholieken links. Wij zijn geen van beide, maar gaan onze trouwring links dragen. Mijn verlovingsring draag ik nu rechts. Bij ons heb ik alleen een verlovingsring, en hebben de dadelijk dus andere ringen als trouwring. Ik neem dus aan dat als je niet gelovig bent, je zelf mag kiezen aan welke hand je de ring draagt
OOhh dan blijf ik hem gewoon lekker links dragen, ben ook niet gelovig. Enne, wordt ik net gebeld door locatie dat ze de afspraak van morgenavond moeten verzetten i.v.m. ziekte. Nu hebben we hem volgende week dinsdag. Wel balen hoor, de eerste afspraak omtrent ons huwelijk en die al gelijk verzet....boehoe. Ach ja, zaterdag lekker naar de love & merriage beurs. Heb ik echt zin in!
Oh dat is inderdaad wel jammer! Maar gelukkig heb je nog tijd genoeg De love&marriage beurs, leuk zeg! Ik ken dat eigenlijk niet. Wel ga ik zondag denk ik naar een bruidsshow. Hoorde van de juwelier dat ze dan waarschijnlijk kortingsbonnen op trouwringen verstrekken. Kreeg net een telefoontje van de juwelier waar we waren geweest. De ringen die we het liefst wilden kosten daar dus in 14 karaat 2100 euro en in 8 karaat 1700 euro. Pff, niet normaal. Ik vraag me echt af waar het verschil zit tussen verschillende juweliers, want bij een ander hadden we dezelfde ringen in 14 karaat voor 1500 euro. En volgens mij is het ook gewoon zo duur omdat er 'trouw' voor staat. Ik heb een witgouden verlovingsring, die is qua gewicht wel iets lichter, maar die kostte 'maar' 200 euro..
Dames Bedankt! 00wendy00, een Babs is een afkorting voor een buitengewoon ambtenaar van de Burgerlijke stand Wat betreft trouwringen, daar zijn echt heel veel prijsverschillen in Wij hebben in 1997 wit met geelgoude gekocht en voor mij met 2 briljantjes, waren destijds iets van 2500 gulden. Ik denk dat ze die prijzen, gewoon 1 op 1 naar euro hebben gezet. Nu hebben mijn vriendin en ik zilveren ringen uitgezocht, voor ons met een zirconia steentje. We hebben dezelfde ringen, alleen voorzien van datum, als zymbool van onze hernieuwede trouwbelofte en onze gezamelijke vriendschap. (vonden wij wel heel speciaal) Ik en mijn man hebben onze trouwring links (ben R.K.) en gaan deze nieuwe ring rechts dragen. Mijn vriendin en haar man,dragen hun trouwring niet en gaan deze nieuwe ring links dragen.
Ik ga zo maar een het gemeentehuis bellen. Ik heb wel alle formulieren thuis gekregen om in te vullen en terug te sturen maar geen bevestiging van de aangevraagde datum. Krijg er toch een beetje de kriebels van.....
Yeah! We hebben de bevestiging binnen van de trouwlocatie en de gemeente met het tijdstip van het ja-woord 6-7-2012 om 13.30 Nu nog de naam van de Babs doormailen en kopie paspoorten van onze broers en dan is het officiele gedeelte geregeld. Heb ook alweer een afspraak om af te passen. Pas in maart, dus nog tijd zat om te hopen dat de medicijnen aanslaan en ik er alsnog wat kilo's afkrijg (moet lukken toch in 4 maanden???) En daarna nog 4 maanden de tijd..