mamavanjuul, dat moet wel lukken toch? Tijd genoeg Ik zal van de week ook maar eens naar de bruidsmodezaak bellen. Mijn jurk zou besteld worden en binnen 3 a 4 maanden binnen zijn. Is nu al 4 maanden geleden, dus ik ben wel benieuwd of ze al wat meer weten. Heb zo'n zin om weer te gaan passen!
Dank je! Stand van zaken....Vanavond hebben we de afspraak op de locatie. Morgen heb ik een belafspraak met de dames bij wie ik waarschijnlijk mijn bruidstaart wil laten maken. En ik heb een mail gestuurd om een afspraak te maken om trouwauto's te bekijken. En mijn vriendin (is fotograaf) gebeld en planning van de dag gemaild in de hoop dat zij een leuk vriendenprijsje kan maken.... Wanneer zou ik ongeveer afspraken moeten maken om jurken te passen??
Wendy, uhh nu?? Ligt eraan wat voor jurk je wil, maar voor de meeste jurken is er wel een levertijd tussen de 3 en 6 maanden. Dus gewoon lekker nu al gaan passen! Ik ben in juni wezen passen, en mijn jurk is nu nog steeds niet binnen..
Gaat snel hé. Waar heb jij uiteindelijk je jurk gehaald? (ik zat toevallig een oud onderwerp van mezelf terug te lezen over betaalbare trouwjurken in omgeving Rotterdam en toen was jij ook net op zoek)....
Nu alles hier weer een beetje in de rust is, zal eens op zoek gaan naar een sluier. Ben ik ruim op tijd om 1 te vinden die er qua kleur goed bij past. Moet ook nog op zoek naar jurkjes voor de meisjes, maar ja, die kan ik nog niet bestellen omdat ik niet weet welke maat ze hebben tegen die tijd... @lovepeet: Leuk leuk leuk....aftellen is nu echt begonnen @Wendy: Idd NU NU NU!!! Ben je lekker op tijd...
Ohh leuk een trouwtopic! Jammer dat ik hem nu pas zie Wij zijn op 5 augustus dit jaar getrouwd en het was super!! Vind bruiloften altijd een magisch sfeertje hebben.. jammer dat ik die van ons niet meer mee zal maken.. gelukkig mag ik als fotograaf nog wel regelmatig op bruiloften zijn, dus dat maakt het een beetje goed, haha Veel plezier met de voorbereidingen iedereen, het is zoooo leuk haha
Zo... ik moet even teruglezen zie ik hihi.... Wendy; dat ligt er een beetje aan. Soms heb je DE jurk in 1 keer gevonden en soms duurt het wat langer. Ik zou eerst bij 1 zaak een afspraak maken en als je daar niet hebt gevonden wat je zocht, een andere zaak proberen. Tummetje; fijn dat jullie zo'n mooie dag hebben gehad! Heb je een foto voor ons Wij hebben het kaartje nu definitief besloten en de fotograaf geboekt!! Het ging tussen 2 verschillende maar degene die we nu hebben heeft voor ons net dat beetje extra qua foto's en heeft een heeeeel mooi prijsje geregeld.
Oh en wendy; hoe was de afspraak op de locatie?? Over trouwjurken nog trouwens, ik heb veel slechte ervaringen gelezen over The Honeymoonshop, dus dat is blijkbaar geen aanrader
Wendy Ik ben eerst bij de zaak hier in de stad wezen passen (dichterbij is altijd handiger als je daar je jurk hebt ivm met opmeten, passen, ophalen etc.). Daarna ben ik gaan googlen op bruidsmode zaken die jurken hadden binnen ons budget. En op tips afgegaan hier uit het topic. Uiteindelijk heb ik jurken gepast bij 3 bruidsmode zaken 1e Babouche in Noord-Brabant; paar jurken aangehad die wel mooi stonden. De service was ook echt goed en netjes. Ze dacht mee, keek naar wat ik wilde. Bleef ook binnen het budget. 1 jurk gepast die ik eigenlijk absoluut niet kon betalen en tja dat was dé prachtigste jurk. Toen verder gaan passen 2e zaak Ti Amo in Schiedam; Viel enorm tegen, ze hielpen me niet goed en stonden binnen 3 kwartier weer buiten (incl. passen en koffie drinken en even wachten). En dat terwijl we 1 uur onderweg waren. 3e zaak Ann&John outlet in Eindhoven Ook daar niet de jurk, ik bleef vergelijken met die 1e jurk die dé jurk was. Dus even rust genomen en toen kwam mijn s-ma met de verrassing dat zij hem wel eens wilde zien omdat ze hem evt wilde betalen. en tja zij zag me in de jurk en was in tranen. Dus dat is hem geworden. Om een lang verhaal kort te maken: Ga passen, eerst in de buurt of bij zaken die je aanspreken. Neem rustig de tijd (ook al denk je de jurk gevonden te hebben, denk er goed over na). Als je bij die zaak niks vind, ga naar de volgende en ga evt. nog een keer terug voor andere jurken te passen. Ga niet over een nacht ijs. ik hoop dat je er wat aan hebt
Uumm Ti amo stond boven aan mijn lijstje....wordt nu een beetje bang. Verder wel 2 andere zaken dichter in de buurt maar ik weet daar de gemiddelde prijs niet van, zie weinig voorbeelden op hun site en ziet er niet uit als de Honeymoonshop om maar zo te zeggen....zo lastig dit.
Wat is je budget? Is dat inclusief accessoires of niet? De gemiddelde prijs van een jurk is op dit moment 1200-1500 euro, afhankelijk van welk merk je hebt. Dat is heel belangrijk, spreekt de collectie je aan en valt het binnen je budget? Blijf wel redelijk; Als je een echte Pronovias wilt, weet je dat je 1000 euro niet gaat redden incl. Accessoires. Lingerie maakt de jurk, dus hou daar ook zeker rekening mee. Ik geef altijd als tip; Koop je torselet/BH wel bij de bruidsmodezaak, maar koop de slip, kousen en sieraden/sluier ergens anders als je goedkoper uit wil zijn. Maar dat is een persoonlijke keuze
Tips: (zelf geschreven voor mijn website) Het is tijd om trouwjurken te gaan passen! Hieronder vind je een paar tips om het jurken passen zo leuk mogelijk te maken: - Maak een afspraak, de verkoopster heeft dan alle tijd voor je - Zoek uit wat je mooi vind en wat je niet mooi vind. Wil je accessoires? - Wat past er bij je figuur? (zie tabel hieronder) - Wat is je budget? Is dat inclusief of exclusief accessoires? - Wie neem je mee? De mening van je naasten is belangrijk. Wij raden aan maximaal 3-4 personen mee te nemen. - Draag geen make-up, overmatige deodorant of parfum! Ook te grote oorbellen zijn niet handig. - Draag een witte of huidskleurige slip/string/hipster. Zwart schijnt soms door. - Maak er een dagje uit van! - Neem je camera mee! Als je de jurk aanschaft, mag je meestal foto's maken. Welk model past bij mijn figuur? Zoveel vrouwen, zoveel figuren. Hier wat kleine tips welke jurken het beste bij je passen: Peervorm: Je schouders zijn smaller dan je heupen, je hebt een slanke taille en stevige benen. Wat past er bij jou? Een strapless jurk met brede rok die net boven je heupen uitloopt. Dit noemen we ook wel een A-lijn of een Prinsessenlijn. Wat past er niet bij jou? Een fishtail jurk, waarbij het accent op de heupen word gelegd. LAT-model: Een lat-model is een model waarbij de schouders en de heupen op eenzelfde lijn liggen. Je hebt een smal/plat achterwerk, kleine borsten en dunne benen. Wat past er bij jou? Met een halter of een V-hals laat je langer lijken en legt de nadruk op je borsten. Een langer lijfje met een wijde rok zoals bij de a-lijn of een echte prinsessenjurk past prima bij je. Wat past er niet bij jou? Een strapless jurk kan je nog kleiner laten lijken. Appelmodel: Je hebt brede schouders en bredere heupen. Sommige appelmodellen hebben ook een buikje. Daar tegenover staan smalle, lange benen. Wat past er bij mij? Een empire model zal geweldig staan. Deze sluit nauw aan bij de borsten, en loopt vanaf daar naar beneden. Heb je mooie lange benen? Show them met een korte jurk! Een paar prachtige pumps maken het plaatje compleet. Wat past er niet bij mij? Een halter legt het accent op je schouders en dit moet je vermijden. Ook een lage taille is niet flateus, deze legt het accent op je heupen. Zandloper model: Het vrouwenlichaam bij uitstek is het zandloper model! Niet elke zandloper heeft maatje 36, dus dit model heeft veel mogelijkheden. Je schouders en je heupen zijn vrijwel gelijk en vrouwelijk en je hebt een smalle taille. Wat past er bij mij? Eigenlijk kan je met dit model alles aan, mits je maatje 36 hebt. Een nauwsluitende jurk zoals het fishtail model is een prachtige vorm die het accent legt op je heupen. Heb je een wat grotere maat, is een strapless jurk met wijde rok prachtig! Wat past er niet bij mij? Een empiremodel zal niet mooi staan, omdat deze al je vormen verbergt. Wil je je armen verbergen? Neem dan mouwtjes of een bolero.
Ik had mijn jurk bij de eerste winkel...wel na 2,5 uur passen Uhm...slechte verhalen over the honeymoonshop? Was van plan daar mijn sluier te bestellen....wat voor slechte verhalen???
Mijn vriendin en ik zijn nu verschillende zaken afgeweest, uiteindelijk vonden we onze jurk bij Shadow in Nijmegen.