Zoals het er nu naar uitziet trouwen wij een dag eerder. Vriendlief vind het prima, maar ik word er zo ongelukkig van. Vind het ook zo jammer want we moeten nu behoorlijk wat geld uitgeven om het te verzetten, wat er niet is. Die vriend van mij is zo ongeduldig Waar kun je trouwens een lowbudget body/strapless onderjurk etc. kopen?
Eerlijk? Als jij naar Ti Amo wilt moet je dat echt doen, kan goed zijn dat ze jou wel vriendelijk helpen. Ik ging er ook heen omdat ze op de website mooie jurken hadden staan en ik veel verhalen hoorden dat ze door hun andere werkwijze goedkopere jurken hebben. Mijn ervaring met hun staat een aantal pagina's terug. Maar het was o.a. om hoe de eigenaresse ons ontving. De eigenaar had ons binnen gelaten en we kregen een kopje thee, eigenaresse kwam langs en vroeg :Wat kom je doen (echt op zo'n toon van tja.. wat doe je hier).. En de eigenaar was niet vriendelijk over mijn postuur om het zachtjes uit te drukken. Maar ik zou het daar niet van af laten hangen, van mijn ervaring. Voor jou is het immers ook dichter bij de deur dus is het misschien een minder grote teleurstelling als het niet naar je zin gaat. Hij paste me tevens ook niet aan wat mij leuk leek. Bij andere zaken vroegen ze naar mijn wensen en showden eerst de jurken alvorens hem weg te hangen om te passen. Eigenaar van Ti Amo haalde gewoon jurken uit de rekken (die enkel aan mijn wens strapless voldeden) en hing die klaar om te passen. Kreeg dus jurken aan die ik op het oog al niets vond. Onderkleding (lingerie e.d.) ga ik binnenkort nog even bij de zaak waar mijn jurk is gekocht vragen (kreeg steeds een te kort lijfje aan en wil toch een aansluitende) maar overweeg om het te gaan kopen in utrecht. Daar zit een bruidsmode accessoire zaak. Schoenen overweeg ik bij brandos.nl te bestellen en dan gewoon mee te nemen naar een pas voor de jurk en even te bekijken hoe ze eronder staan
Huiboobee; waarom 'moeten' jullie dan een dag eerder trouwen? Is toch een beetje zonde als het zoveel geld kost om te verzetten. Troetelbeer; ik heb mijn schoenen ook gewoon bij Van Haren gekocht Ik vind de meeste standaard trouwschoenen lelijk en veel te duur. Ik heb nu satijnen peeptoes met een mooie hak
Manuela Zat idd eerst ook te denken aan Van Haren. Maar vond dat ze enkele weken terug niet veel soeps hadden voor onder mn jurk. Zit bovendien erg met de hoogte v.d. hak (ik kan/mag eigenlijk niet op hakken lopen ivm mijn rug.. Als ik dat wel doe zal ik het bezuren met gigantische rugpijnen..) Maar bij Brandos.nl zijn ze ook niet duur. Exact dezelfde schoenen als die ze bij de bruidsmodezaak aan mn voetjes deden kosten bij brandos 100 euro minder! Hoezo verschil
HOME hebben ze trouwschoenen voor 45 euro he ik de mijne gekocht! Mijn jurk heb ik overigens gekocht in Boxmeer, bij Diana. Super service en nette prijzen! Ben daarvoor bij Koonings in Deurne wezen passen, dus heb twee winkels gehad.. Moet binnenkort ook maar eens op zoek naar sluier en sieraden..
Woehoe! Ik heb mijn sluier besteld! Ben heel benieuwd naar het complete plaatje straks. Ik heb een champagne/gold-kleurige jurk en het valt dan vies tegen om er een sluier bij te vinden. Maar goed, heb nu een champange-kleurige gevonden Hoe ver van te voren gaan jullie bezig met haar en make-up?
@ Manuela: We kregen een paar opties en vriendlief wou niet naar huis om het te overleggen. En heeft zo maar een dag genoemd.. Aargh
HuiBooBee, dat is echt balen dat je vriend niet heeft overlegd en dat dit nu extra geld gaat kosten. mamavanjuul, wat fijn dat je een bij passende sluier hebt gevonden!
Hoi dames, Ik heb een paar vraagjes aan jullie Ik ben al in maart ten huwelijk gevraagd maar en kwam een hele mooie verrassing tussendoor (ons kindje), daardoor nog niet met de trouwerij bezig geweest. Nu hebben we het weer opgepakt. Wij willen in september 2012 gaan trouwen in het stadhuis van onze geliefde gemeente. Hoe gaat dit in zijn werk? Ik weet er echt nog niks van en ik kan het op de site van gemeente ook niet vinden! Ik heb op internet de huwelijksagenda bekeken en gezien welke datum en welk tijdstip er vrij is, en welke wij dus zouden willen. 1. Moet je bellen om dit tijdstip vast te leggen? of langsgaan o.i.d.? 2. Kies je ook zelf een datum voor je ondertrouw? 3. Moet je de datum van je ondertrouw ook meteen vastleggen, wanneer je de trouwdatum vastlegt bij de gemeente? 4. Zitten er aan de ondertrouw nog extra kosten verbonden, naast de kosten die er op internet staan voor de huwelijksvoltrekking in het stadhuis? Tot zover, ik zal jullie vast nog vaker lastig gaan vallen als dat mag
1. Ik heb de datum telefonisch vast laten leggen. Dat kan gewoon 2. Yes. Wij zijn in ondertrouw gegaan op de eerste verjaardag van mijn zoontje. Die viel op een vrijdag en we waren toch van plan het zaterdag te vieren. Voor ons was dat mooi symbolisch. 3. Hoeft volgens mij niet, maar wel zo handig. Dan is het maar geregeld Wij hebben het iig wel tegelijk vast laten leggen. 4. Nee, geen kosten aan ondertrouw. Alhoewel. Er schiet mij net te binnen dat er bij sommige gemeenten gevraagd wordt om een uittreksel van het geboorteregister. Dat kost je geloof ik nog geen 10 euro pp. Maar nogmaals, dat verschilt per gemeente. Ik zou even bellen om het na te vragen Hier was dat bijvoorbeeld niet zo. Succes met de voorbereidingen!!
Sinds gisteren ben ik verloofd! Ik heb altijd geroepen dat trouwen voor mij geen meerwaarde zou hebben, maar daar ben ik de laatste tijd op terug gekomen. Ik zie trouwen als iets moois, een bezegeling van een relatie. Hoelang zijn jullie verloofd geweest voordat jullie zijn getrouwd? Ik ga vanaf nu dus lekker meelezen hier .
Krullekop; gefeliciteerd! Geniet van alle voorbereidingen. Wendy; ik snap niet zo goed hoe je al 4 jaar verloofd kunt zijn en pas vorige maand gevraagd bent. Je bent toch pas verloofd als je gevraagd bent? Lovepeet; aaah wat superschattig zeg!! Echt heel lief. Wij hebben de datum vast laten leggen via de trouwlocatie. Zij hebben een overeenkomst opgesteld waar alle partijen hun handtekening op hebben gezet. Wij trouwen dus niet op het gemeentehuis.
@lovepeet: Aaah wat schattig zeg!!! Ik ben nu ruim een jaar verloofd, vorig jaar augustus gevraagd en volgend jaar gaan we trouwen. Er kom ook iemand tussendoor bij ons
Wij hebben de datum ook laten vastleggen op de locatie en die hebben het vervolgens doorgegeven aan de gemeente.Wij trouwens dus ook niet op het stadshuis. Telefonisch een afspraak gemaakt voor de ondertrouw en daar moesten we het tijdstip en ambtenaar doorgeven en de papieren inleveren van de getuigen. Nu breekt echt zo'n saaie periode aan....de grote dingen zijn geregeld en om details te bespreken is het nog zo ver weg....
Oke, bedankt alvast. Dan hang ik maandagochtend meteen in de telefoon naar het stadhuis! Moet nog even een datumpje bedenken dan voor de ondertrouw. Hebben jullie nadat je in ondertrouw bent gegaan (of zit dat in de planning), dat je daarna nog iets speciaals doet om dat te vieren?
Wij zijn ongeveer 14 maanden verloofd geweest voordat we gingen trouwen. 24 februari zijn we in ondertrouw gegaan, dit was de dag dat we (4 jaar daarvoor) 'officieel' een relatie kregen, dus voor ons een bijzondere datum. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet meer weet of we het verder nog gevierd hebben die dag misschien dat we 's avonds even uit eten zijn geweest! @Lovepeet: wat spannend! het is bijna zover! Ben je al een beetje nerveus of heb je er vooral heel veel zin in?
@ MamavanJuul: Die saaie periode zitten wij nu ook in. Schiet niet op! In december staan er weer wat dingen op de planning @ Ondertrouw: Wij gaan 19 december in ondertrouw. Denk niet dat we er een hele dag van maken, maar we gaan daarna wel lekker uit eten!