kun je tegen die tijd niet bij bekenden van de familie polsen of ze van plan zijn om te komen? of bij buren? ik zou ze in ieder geval sowieso niet de hele dag uitnodigen. niet vanwege het geld, maar puur omdat je je er zelf aan gaat irriteren. Het is jullie dag!!!
Zomerbloem: Ik heb je verhaal al eens gelezen kan dat? Maar in ieder geval mijn mening is dat jullie gewoon op de geplande datum moeten trouwen, zusje geen getuige meer laten zijn en de familie, als je ze nog wil uitnodigen, alleen voor het feest. Want als ze dan niet komen hoef je er ook niet voor te betalen lijkt mij? Bij ons zijn bepaalde familieleden ook niet welkom, vaak genoeg een rijkende hand geboden en altijd door hun afgewezen, prima, vanaf nu zijn ze gewoon niet meer welkom. Ook op de verjaardagen van mijn kinderen niet, aangezien ze daar ook nooit voor kwamen. Nog bedankt voor het lettertype! Wendy: Gefeliciteerd met je verjaardag!
@Zijzei; ik heb hier al eerder een beknopte versie neergezet, nu was mijn vraag of we de familie voor de hele dag of alleen voor de avond moeten uitnodigen en hoe jullie erover dachten. Vriend laat het getuigezijn van z`n zusje nog in het midden, hij wil het eigenlijk niet meer, maar zegt op zijn beurt misschien komt het weer goed en dan wil ik haar wel weer als getuige. Voor hem is het heel moeilijk, hij zit er tussen in en moet eigenlijk kiezen tussen mij en zijn familie. We kunnen nu alleen nog maar afwachten hoe het verder gaat lopen. Weet even niet meer wie het zei, maar we kunnen alleen via schoonvader polsen hoe de familie erover denkt om wel of niet te komen. Schoonmoeder heeft geen vrienden/vriendinnen en amper tot geen contact met buren. Schoonvader is/was ook de bemiddelaar tussen schoonmoeder en ons.
Verzetten zal ik ook zeker niet doen hoor Zomerbloem en wat jij zegt dat ze de verjaardag van je zoontje verpest hebben dan vind ik ook dat je ze echt niet hoeft uit te nodigen voor de volgende verjaardagen. Vind het allemaal erg rot voor jullie!
Ik heb zelf heel lang tussen bepaalde familieleden gezeten en dat vond ik al verschrikkelijk. Ik vind het ontzettend gemeen als ze je gaan laten kiezen of maar het gevoel geven dat ze je niet vertrouwen omdat je met allebei de kanten praat. Daarom ben ik er boven gaan staan, gewoonweg door tegen allebei te zeggen dat hun problemen, ook hun problemen moeten zijn en niet die van mij of mijn gezin. Maar dat je schoonfamilie dit hun eigen zoon aandoet zegt al genoeg, zij zijn slecht! En ik weet hoe het voelt om maar te hopen dat het op een dag allemaal goed komt, maar geloof me, het aard van het beestje verandert niet en zeker niet in een korte tijd. Dat het zusje haar eigen broer zo laat vallen, die wil ik niet eens als getuige staan! Een getuige hoort iemand te zijn die getuigt van jullie liefde! Niet omdat zij toevallig nu wel zin erin heeft. En de rest van de familie? Zo bekrompen als ze nu overkomen, die wil je toch niet op je mooiste dag samen? Weet je hoe gestresst jullie je gaan voelen? Komen ze wel, doen ze wel normaal, wat doet de sfeer? Nee, dat wil je niet. En dat was voor mij de reden om de negatieve mensen weg te laten. Mijn dag ( en zo ook jouw dag) draait om elkaar, de liefde en de vrolijkheid!
Vind het maar raar dat zij moeten wennen aan het feit dat jullie gaan trouwen. Jullie hebben toch ook kinderen? Als er iets meer bindt...
Dank jullie wel voor jullie reacties! Soms ga ik aan mezelf twijfelen, ben ik dan echt zo slecht?? Ik zie het ook echt niet zitten om ze de hele dag om me heen te hebben, mij eerst voor van alles en nog wat uitmaken en dan rondlopen als "de trotse moeder". Nu niet trots? Dan ook niet.. En wat ik ook echt zielig vind, is dat iedereen zich zo achter schoonmoeder schaart zonder naar ons verhaal te vragen. Maar goed, dat zegt meer over hen dan over ons, wij gaan lekker trouwen, op onze manier en het wordt de mooiste dag ooit!!
Schatje: Gefeliciteerd en welkom bij het trouw clubje! Hier: Het gaat nu langzaam aan weer lopen. Januari: 21e afspraak bij de taarten dame. Februari: op zoek naar schoenen en pak man. Maart: 14e afspraak bruidsmake-up. 30e afspraak eerst pas jurk. En langs de bloemenzaak voor bruidsboeket. Maar we zijn er nog lang niet. Ach, we hebben nog even....
dank jullie wel mijn vriend heeft mij 15 april 2011 ten huwelijk gevraagd . we hebben al een hoop dingen geregelt. de jurk pak mijn sieraden, schoenen,lingerie feestzaal trouwauto fotograaf dj en de bedankjes heb ik eergisteren bestelt. dus binnenkort een keer een kaartje uitzoeken en de bloemen bekijken. en ook de bruidssuite moeten wij nog boeken. zo zijn er nog wat kleine dingetjes die we nog moeten regelen. oh jah en me kindjes moeten nog aangekleed worden maar dat konden we nog niet doen omdat ze nog groeien haha
Gefeliciteerd Schatje en welkom! Wij hebben gister de locatie geregeld voor het Diner en feest. Is super fijn dat dit geregeld is!
Fijn Char, dat is altijd geruststelling! Ik denk dat ik net mijn jurk heb gezien, ik werd in ieder geval heel emo en dat was voor mij het seintje dat is hem! Wat dachten jullie bij de jurk?
@ Zijzei,Dat is een goed teken,betekend dat naar mijn idee dat dat DE jurk is! Ik heb nu een jurk op een plaatje gezien die ik echt helemaal wat van voor mij vind...Mijn jurk word gemaakt. Maar heb nu nog een dikke zwangere buik dus gaan pas daarmee van de zomer ofzo mee aan de slag.
Vaak is het inderdaad een gevoel, een YES! Je straalt als je hem aanhebt enz.. Mijn jurk is ook op maat gemaakt maar het was echt MIJN jurk Ben ik overigens de enige die nu de weddingplanner op rtl5 aan het kijken is?
Ik heb alleen het einde gezien, maar lekker he zo'n film! Ik heb de jurk alleen nog maar op een plaatje gezien, maar ik schrok van mijn eigen reactie! Ik was flabbergasted en wist het meteen, traantjes in mijn ogen, moeder mailen hahaha, dat soort dus! De boetiek zit hier vlakbij, dus wil hem graag gaan passen , maar ik wil ook eerst nog wat kilo's kwijt, beetje dubbel dus. Ik heb maar even gemaild met mijn vraag en ik wacht het even af! Maar oh oh oh ik zag het al helemaal voor me hahaha!
owww jeetje wendy, als ik lees wat jullie allemaal al gaan doen op korte termijn, dan zijn wij nog helemaal niet zover (en dan trouwen jullie ook nog op dezelfde dag ) wij zijn vandaag in ondertrouw gegaan voelt weer een stapje dichterbij het huwelijk. Fijn gevoel!
Wij trouwen 31-01-2012 over iets meer dan 2 weken dus hihi nu gisterochtend positief getest , dus we trouwen met ze 3tjes ook al is het heel pril!