Trouw-topic

Discussie in 'De lounge' gestart door brabbel1988, 11 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Steffie, welkom meid, en gefeliciteerd!

Wat super dat je je jurk al hebt en zulke goede ervaringen had! Goed dat je niet naar die winkel in Amsterdam bent gegaan!

Hier weer iets afgestreept op de lijst. Gister afspraak gehad op de feestlocatie, waar we alle laatste details vastgelegd hebben omtrent tijdspad, diner enzo.
    En we krijgen de champagnetoren van hun, echt super! De geschatte totaalprijs viel me ook erg mee, dus dat is wel weer fijn:D

Nu donderdag een afspraak met de fotograaf die 's avonds foto's maakt, vrijdag bij de bruidszaak voor alle assecoires van mijn jurk (sluier, hoepel, ondergoed, sieraden), zaterdag naar de bloemenzaak voor mijn boeket en zondag afspraak voor proefmakeup en nagels. Schiet al lekker op zo:D

Maar dat mag ook wel, want 13 april komt nu toch wel echt vlug dichtbij!

2. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    @ Steffie86: toevallig bruidsmode haarlem?

Hier gister een heerlijke dag gehad! In ondertrouw gegaan en de middag lekker romi in blijdorp rondgebanjerd en nog even wezen spieken in de zaal waar we gaan trouwen. En daarna heerlijk uit eten geweest bij een echt super goed restaurant. En bij thuiskomst allemaal kaartjes van vrienden en familie om ons te feliciteren.
    Echt zo'n dag waarvan je wil dat er nooit een einde aan komt.

Helaas ben ik nu weer onderweg naar werk :p

3. Steffie86

Steffie86 Niet meer actief

Ja! Echt een aanrader! Zo vriendelijk en behulpzaam. Voor mij een superzaak ;)

Gefeliciteerd met je ondertrouw! Wat leuk dat je het zo uitgebreid hebt gedaan.

@Yara 13 april schiet zeker al op! Leuk alle puntjes nog even op de I zetten.

4. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Ja fijne zaak he! Ik heb mijn jurk daar ook gekocht. Hij komt als het goed is deze maand binnen.

5. Steffie86

Steffie86 Niet meer actief

Goeie reclame voor bruidsmode Haarlem dus ;)

De fotograaf moet nog wel geregeld worden maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

We willen een goeie professionele fotograaf iemand een tip?

6. Jo1982

Jo1982 Lid

13 mei 2009
    8
    0
    0
    Hallo dames !

Mag ik me bij jullie voegen ?

Op 5 juli a.s. geven mijn vriend en ik elkaar het ja-woord, dan zijn we precies 10 jaar samen. We zijn druk bezig met alle voorbereidingen en afgelopen zaterdag heb ik mijn jurk gekocht! Toen ik hem aanhad, de eerste jurk in de 2e bruidszaak, wist ik het meteen !

Lijkt me leuk om met jullie van gedachten te wisselen over alles wat er geregeld moet worden !

7. Jo1982

Jo1982 Lid

13 mei 2009
    8
    0
    0
    @Steffie: de fotograaf hebben wij inmiddels geregeld, zijn naam is Bert de Roos. Wij hebben hem 4 jaar geleden ontmoet op de bruiloft van goede vrienden, waar hij een supermooie fotoreportage voor heeft gemaakt. Google zijn naam maar eens ;)

8. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Steffie: Gefeliciteerd met het vinden van de jurk. Bij mij ging het precies hetzelfde!

Nessa: Gefeliciteerd met jullie ondertrouw. In Blijdorp? Wat leuk! Stond ook op ons lijstje hihi.

Jo1982: Gefeliciteerd en welkom!

Hier: Gisteren ben ik gebeld door de ambtenaar die ons in het huwelijk zal treden. Wat dingen doorgesproken hoe het allemaal in zijn werking gaat. Ze stuurt ons binnenkort een lijst met vragen voor het persoonlijke verhaal en daarna maken we een afspraak om het door te spreken. Netjes dat ze zelf contact opneemt.

Verder moet ik binnenkort echt op zoek naar schoenen want 30 maart heb ik de eerste pas en dan moet ik ze hebben. Na het passen ga ik naar een bloemist daar verderop voor mijn boeket en eventueel corsages. En 14 maart heb ik proefmake-up....

9. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Steffie, ik heb wel een goede, maar hij woont in den Bosch, weet niet of dat te ver van jullie vandaag is?

Nessa, gefeliciteerd met de ondertrouw!

Jo, welkom en gefeliciteerd! Leuk dat je je jurk al hebt!

Wendy, volgens mij is dat normaal dat de BABS zelf contact opneemt. Hier is het ons tenminste zo gezegd, dat de BABS zelf contact met ons op gaat nemen voor een afspraak. Wel fijn dat dat ook weer geregeld is!

Schoenen heb ik gekocht op www.perfectdress.nl. Ze zijn daar maar 45 euries. Jij hebt wel vroeg je eerste pas al! Leuk:D

Ikke pas 5 weken van te voren, en de tweede nog geen week van te voren, ivm mijn groeiende belly;)

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oeh spannend allemaal zeg!

Ik heb 20 maart de eerste passing...zo nieuwsgierig hoe de jurk er ook al weer live uitziet ;) Bekijk de foto's regelmatig en dan ben ik weer verliefd ;)

3 maart proefkapsel en make up!

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oh ja...fotograaf...
    Wij hebben ook een echte prof...maar kost wel aardig wat.
    Wij hebben Mario Toscani...ik zou zeggen: ff googlen;)

12. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Yara: Ik wist niet dat het normaal was dat de ambtenaar persoonlijk contact opneemt, vooral voor zo'n grote stad als Rotterdam. Het klonk in ieder geval als een aardige vrouw. En ik was er inderdaad vroeg bij met de jurk hihi. Ik had hem zelfs in december al uitgekozen. Had eigenlijk ook niet verwacht al zo snel te slagen hoor. Maar ja, dat was hem!

Kijken jullie trouwens ook naar het programma "say yes to the dress"?

13. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Ja... als het even kan elke dag! :D Vind het zo leuk

Heb misschien nog een tip voor de dames die nog lingerie zoeken en het in de bruidswinkel te duur vinden. Ik heb mijn lingerie besteld via neckermann. Vandaag binnengekregen en ik vind het mooier dan van poirier/di lorenzo. Daarnaast is het een stuk goedkoper en zit het mij als gegoten (was bij die echte "bruidsmerken") niet zo was...

Ben er helemaal blij mee :D

14. Zijzei

Zijzei Actief lid

4 nov 2011
    455
    0
    0
    Thx voor de tip melanie, ik ben ook op zoek naar een goede, maar niet al te dure torselet. Want ja! ben vandaag geslaagd voor mijn jurk!!

15. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Wendy, ik weet ook niet of het in Rotterdam normaal is, maar hier in ieder geval wel;)
    Fijn toch, dat je je jurk al zo snel hebt!:D Heerlijk, hoef je je daar niet meer druk over te maken:p

Melanie, dankje voor de tip! Ik ga vrijdag naar een goedkoper bruidszaakje om te kijken of ik daar wat kan vinden aan ondergoed, maar anders is dit een goede!

Zeizij, super dat je geslaagd bent voor je jurk:D Heb je lang moeten zoeken?

16. Zijzei

Zijzei Actief lid

4 nov 2011
    455
    0
    0
    Nee, niet echt eigenlijk haha! Ik was eerst bij een zaakje geweest die ik via internet had gevonden, maar dat bleek gewoon bij iemand thuis te zijn. Wel heel vriendelijk hoor, maar de jurken die ze in mijn maat had waren gewoon niet mijn smaak. Heb er wel een gepast gewoon om te kijken en die was leuk, maar niet wow!
    Toen een andere zaak en dat was een echte bruidszaak. Daar kwamen een paar suggesties waar ik ook niet geheel van onder de indruk was, dus ging ik zelf even kijken. Toen viel mijn oog op een jurk waar ik normaal gesproken niet naar zou zoeken. De vrouw v/d zaak zei dat ik hem gewoon moest passen en ja toen was het WOW! haha! Dus heb ik totaal 3 verschillende jurken aangehad en ben snel geslaagd, heerlijk!
    Nu dus alleen op zoek naar een goed torselet, heb nogal een lastige maat geloof ik. Cup is 'maar' B, alleen omvang heb ik toch wel 95 nodig en die in combi met een B is er dus niet veel en ook niet voordelig. Kom toch steeds op de 125,- en ja, dat vind ik best veel voor iets wat ik maar 1 x draag. De schoenen verkoop je nog wel denk, maar een torselet met een afwijkende maat minder snel.

Ik heb ook net een afspraak gemaakt met de locatie van het Trouwen,feest en diner. Om defintief af te spreken hoe en wat. Precies 3 maanden voor onze dag, grappig haha!

Iemand nog een leuke site om te neuzen?

Ik zit regelmatig op www.trouwartikelen.nl en nog wat andere via facebook

17. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Zijzei, jeetje, dat is echt lekker snel gegaan dan!
    Zo'n zaakje aan huis is wel ideaal voor torselet en dergelijke, vaak hebben ze dat daar een stuk goedkoper! Ik heb bij een zaakje bij iemand aan huis in Groesbeek al mijn assecoires (schoenen, hoepel, sluier, BH en sieraden) voor nog geen 200 euro!
    Maar wat fijn dat je DE WAUW-jurk hebt gevonden:D
    95B is inderdaad een lastige maat denk ik zo.. zou je anders niet een 90C kunnen proberen? Of is dat weer teveel afwijkend? Ik heb namelijk nu vanwege mijn zwangerschap een grotere cupmaat, maar daar raadde ze me toen aan om de BH qua omtrek iets groter te pakken dan een grotere cup. Dus nu 80C ipv 75C en dat zit heerlijk! Dus misschien werkt het voor jou ook wel om zoiets te doen. Maar je moet in ieder geval zorgen dat je iets hebt wat lekker zit! Je ondergoed maakt toch je jurk, en als je iets aanhebt voor 40 euro wat niet lekker zit, voel je je daar de hele dag onzeker over en kun je beter iets aanhebben voor 125 euro, maar waar je de hele dag plezier van hebt. En verkopen kun je altijd proberen!
    Maar je hebt wel gelijk hoor, het is en blijft veel geld..

Ohh fijn dat je dat ook al gepland hebt staan! Hier ook alles gepland staan, heerlijk is dat, geeft zo'n rust!

18. Within

Within Niet meer actief

Dames, niet om jullie van je goedkope plannetje af te houden.. maar bruidslingerie is niet voor niets zo duur.. het maakt of kraakt je jurk. Een trouwjurk is heel zwaar en bruidslingerie is er speciaal voor gemaakt om die als gegoten zit en de jurk draagt!

19. Zijzei

Zijzei Actief lid

4 nov 2011
    455
    0
    0
    Dat snap ik ook wel, maar het zou leuk zijn als niet alles wat met trouwen te maken heeft gelijk een stuk duurder is dan normaal haha!
    Dus ik hoop op een link naar een site oid waar het ineens een stuk afgeprijsd is ofzo hahaha!

20. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    www.perfectdress.nl
    Daar ga ik morgenavond heen, en hebben ze super goed bruidsspul, maar wel wat goedkoper, misschien heb je er wat aan!

Within, klopt, helemaal met je eens! Maar als je ergens bruidslingerie goedkoper zou kunnen krijgen is dat alleen maar mooi meegenomen toch;)

En Zijzei, je hebt wel gelijk, alles lijkt gelijk 3x zo duur te moeten zijn als er bruids- of trouw- voor staat. Helaas:p

Deel Deze Pagina