Trouw-topic

Discussie in 'De lounge' gestart door brabbel1988, 11 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tricia82

tricia82 Niet meer actief

zijzei dat is het ook idd we verwachten toch niet dat ze komen maar daarom willen we evengoed wel op de hoogte stellen.
    hebben we ook met geboortekaartjes gedaan.
    we hebben netjes iedereen gestuurd en als ze langs kwamen oke en anders niet maar hebben wel toen van iederen netjes een kaartje terug gehad.

wij hebben trouwens wel een aparte kaart voor dag gasten en voor receptie gasten.

2. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Zomerbloem: Gecondoleerd met je oma, verdrietig dat ze er nu niet meer bij kan zijn. De tijd die juist zo mooi moet zijn voor het voorbereiden van 1 van de mooiste dingen in je leven, staat bij jullie nu even stil
    wat een mooi idee haar toch iets mee te geven van jullie huwelijk.
    Sterkte voor de komende tijd

3. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Corsages zijn al klaar, daar krijgt ze 1 van. Ik heb servetten gemaakt met ons logo en naamkaartje voor bij het diner, de hare gaat mee en foto's van mij in m'n jurk. Die heeft ze niet gezien en nu zo'n spijt dat ik ze niet eerder heb laten zien...

Onze voorbereidingstijd verloopt al niet heel gezellig door ruzie met schoonfamilie en dan ook nog mijn oma die er niet bij meer is... Lijkt haast wel of er een vloek op rust. Laten we hopen dat deze tegenspoed staat voor heel veel voorspoed tijdens ons huwelijk.

4. Zijzei

Zijzei Actief lid

4 nov 2011
    455
    0
    0
    Gecondoleerd Zomerbloem, is erg moeilijk.

5. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Jeetje Zomerbloem, gecondoleerd met je oma.. Heel veel sterkte de komende tijd en wat mooi dat er een aantal dingen van jullie bruiloft met je oma meegaan:)
    Wat rot dat het nu tijdens de voorbereidingen niet goed gaat.. Ik hoop dat je het als het jullie dag is allemaal achter jullie kunnen laten:)

6. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    Hey meiden, ik zou me hier ook graag melden. Mijn vriend en ik gaan trouwen op 31 augustus 2012. Heb er superveel zin in, zeker nu ik na lange tijd eindelijk zwanger ben! Mogen wij als alles goed gaat trouwen met zn 3-en, want ben tegen die tijd rond de 6 maanden zwanger! Wel een probleempje met de gekochte jurk, die kan ik waarschijnlijk niet meer aan maar moet ik wel afnemen/betalen en was absoluut niet goedkoop. Maargoed, met de zwangerschap zo blij dat het me niet uitmaakt!! Ik heb er superveel zin in!!

7. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Lilotje, dubbel gefeliciteerd meid! Bijzonder is dat he, zwanger kunnen trouwen!
    Over je jurk, ik zou dat even goed kort gaan sluiten met de bruidszaak waar je de jurk gekocht hebt. Ik ben nu bijna 23 weken zwanger en trouw a.s. vrijdag. Ik heb ook best al een buik, maar ze hebben mijn jurk (wat dus geen positiejurk is) super mooi vermaakt zodat mijn buik er mooi inpast!
    Dus ik zou gewoon even bellen, niet geschoten is altijd mis he:)

8. tricia82

tricia82 Niet meer actief

zomerbloem gecondoleerd

lilotje gefeliciteerd, mijn jurk is ook helemaal vermaakt niet omdat ik zwanger ben maar omdat hij ondertussen een paar maten te klein was door de zwangerschap.
    zou het idd gewoon proberen om hem te laten vermaken ze kunnen zo veel doen.
    had met mijn jurk ook niet verwacht dat het zou lukken maar ik ga toch in mijn droomjurk trouwen.

9. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Yara89: Heel veel plezier vandaag!! Het is jullie dag vandaag!!!

10. Zijzei

Zijzei Actief lid

4 nov 2011
    455
    0
    0
    Ik dacht net ook al aan Yara: Hoop dat jullie een prachtige en gezellige dag hebben!

11. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    whaaa, ik vind het uitzoeken van de kaart en teksten zo moeilijk!!! krijg nu al stress ;) haha

12. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Lilotje: welkom! enne 31 augustus is een heuleeee mooie datum! ;)
    leuk zeg, zwanger trouwen! en al helemaal als ik jou banner zo zie! gefeliciteerd meid! :)
    Ik zou ook nog even overleggen met de bruidszaak, wie weet kunnen ze wat voor je betekenen

13. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Yara: gefeliciteerd!! Hopelijk was jullie dag super mooi!
    ben erg benieuwd naar je ervaringen :)

14. Zijzei

Zijzei Actief lid

4 nov 2011
    455
    0
    0
    Wat stil hier! Allemaal zo druk met voorbereiden van de grote dag??

Ik was benieuwd hoe Yara's dag is verlopen!

Hier schiet het ook goed op nu:
    Volgende week laatste opmeting voor manliefs pak.
    Mijn laatste passing voor de jurk.
    Mijn proefkapsel binnenkort.
    Afspraken nagels zetten gemaakt. (Paar dagen voor trouwen)

Kaarten verstuurd en erg leuke reacties al gehad!
    Kinderen hun kleding aangeschaft, ook zo schattig!

Moet alleen mijn bloemen nog regelen... en wat kleine dingen in de feestzaal.

Maar verder totaal geen pre-wedding stress gelukkig, maar steeds zo'n klein stemmetje: Ben je ECHT niks vergeten???

Hoe is met jullie?

15. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63

Haha, hier inmiddels een maandje verder, en 't wordt toch allemaal wat uitgebreider dan gepland.

- Trouwkaarten zijn besteld, gedrukt (zelf gedaan), en doe ik straks op de bus.
    - Mijn jurk hangt bij m'n ouders, wordt 16-5 vermaakt. Niet uit China maar een Sincerity uit de bruidswinkel... Pak van m'n vriend hangt hier in de kast en is al vermaakt. Jurkje voor onze dochter moet nog een beetje aangepast worden. Schoenen voor alle 3 ook al in huis.
    - Trouwringen zijn besteld en betaald, staal met goud, en de mijne met 2 briljantjes.
    - Pagodetent met stoelen, tafels, statafels en barkrukken is geregeld (door mijn ouders). Mét vloerbedekking :)
    - Bloemen (mijn boeket, autostuk, corsages) zijn ook geregeld (door vriendlief en m'n moeder, ik heb dus geen idee wat voor boeket ik krijg...)
    - Buffet regelen en betalen m'n ouders.
    - Trouwauto blijft hetzelfde.
    - Mijn zus gaat onze foto's maken :). Wilde ze heel graag doen, dus voor ons alleen maar mooi meegenomen.
    - Haar en make-up wordt gedaan door een vriendin.
    - Taart maak ik zelf dag of 2 van te voren.

Tja, zoals gezegd, het wordt allemaal nog wat uitgebreider (en duurder) dan we van plan waren, maargoed. We gaan er vanuit dat we maar 1 keer trouwen, dus dan mag het ook wel een beetje kosten, maar blijven volgens mij nog wel onder de 5000 euro (mag ik hopen).

Oh, en tis vandaag nog precies 5 weken...

16. Zijzei

Zijzei Actief lid

4 nov 2011
    455
    0
    0
    Spannend, mijn huwelijk is ook over precies 5 weken hahaha!

Maar volgens mij ga je het prima redden zo!

Klinkt trouwens wel korter dan dat ik in gedachte had....

17. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik ben hier ook al even niet geweest, maar het duurt voor ons ook nog wel even. Onze kaarten zijn klaar en gaan we vanavond ophalen en dan van de week maar even adresstickers maken en alles op de bus doen, weg is weg :D

18. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hier loopt alles ook. Maar ook wij hebben nog even.

Jurk + accessoires, locatie, taart, auto, fotograaf, ringen + kussen zijn al geregeld.

Afspraken april:
    - aanstaande maandag bij de huisarts plekjes weg laten snijden.
    - tekst kaart doorgeven

Afspraken mei:
    - pak man
    - boeket
    - oefenen bruidsmake-up voor definitieve kleuren (doet mijn zus)
    - oefenen bruidskapsel (doet mijn nichtje)

afspraken juni:
    - 2e pas jurk
    - wimperverlenging (mijn zus gaat een cursus doen en ben ik model, zitten er dan al gratis op en hoef ik alleen te verlengen)

Verder staan pak zoon, bedankjes, nagels, tanden bleken, afspraak ambtenaar, afspraak locatie, decoraties zoals ballonnenboog, lunch bestellen en dat soort dingen ook nog op de agenda.

Ik moet mijn draaiboek er weer even bij pakken hihi.

19. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    hier ook alweer veel geregeld deze week..
    in principe hebben nu alles zo'n beetje geregeld..moeten alleen nog even afspraken maken met de bloemist om het boeket uit te zoeken

nog een gesprek met de ambtenaar en de dominee

en nog jurkjes uitzoeken van mijn 2 meiden.

bedankjes heb ik klaar, lintjes voor de auto's zijn al binnen, gastenboek is al gekocht

20. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Jootje; schiet al op toch!

Wij hebben vrijdag het boeket geregeld. Wordt verschillende tinten roze rozen, ranonkels, als ze er zijn anders kleine pioenrozen, roze calla's, eucalyptusblad en nog iets groens. Bovenop komen er 3 witte roosjes ter nagedachtenis aan mijn oma. De stelen worden omwikkeld met ivoor lint en bovenop komt een mooie broche met beetje bling.
    Ben heel benieuwd hoe het wordt!! Prijs viel ook erg mee € 97,50 voor handgebonden boeket, 2 mini boeketjes voor bruidsmeisjes, bruidegomscorsage (gratis) en corsage voor bruidsjongen.

Vraagje, na afloop van het feest krijgen de gasten een bedankje mee. Moet ik dan na 6 weken nog een bedankkaartje nasturen of is het zo genoeg? Hoe doen jullie dat?

Deel Deze Pagina