Trouw-topic

Discussie in 'De lounge' gestart door brabbel1988, 11 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

dank je:D

2. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    mooie jurk hoor

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Willen jullie even met me meedenken? Hier weer wat drukker bezig met het nadenken over onze bruiloft. We houden het echt klein, dus alles bij ons thuis. Maar ik ben er nog niet over uit op welk tijdstip we gaan trouwen. We kunnen om 10:45 trouwen, of om 16:00. Alles daartussen is geen optie ivm het slapen van Lisa.

Als we om 10:45 trouwen, kunnen we daarna bij ons lunchen, maar daarna? Borrel/receptie vanaf 16:30, maar wat doe je dan zeg tussen 14-16u? Gewoon maar een beetje lummelen? De kinderen die tussen de middag nog slapen zullen dan waarschijnlijk op bed liggen. En dan 's avonds op tijd eten (buffet) en dan iedereen naar huis met de kinderen zodat die thuis op bed kunnen.

En trouwen om 16:00, dan wordt het waarschijnlijk snel daarop het avondeten en daarna 'feestje' tot ongeveer middernacht. Alle kinderen moeten dan hier dus op bed gelegd worden. Dat zijn in totaal 10 kinderen verdeeld over 4 kamers :). Het kan, maar of het nou handig is? En wat als ze allemaal gaan spoken (doordat er dus niemand apart kan liggen)? Is iedereen alleen maar druk bezig met de kinderen, gezellig :D

Ik weet echt niet zo goed wat nou het handigste is! Ben dus benieuwd naar jullie meningen.

4. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ snoopy,

Ik zou de tijd nemen van 16:00 uur.
    Het andere tijdstip zoals je zelf al aangeeft moet je iedereen langer zien te vermaken.
    Waarom ''moeten'' de kinderen verplicht slapen?
    Ik zou ze lekker om je heen laten, worden ze moe of vallen ze inslaap dan kun je ze altijd nog op bed leggen.
    Voor de kinderen is het ook een bijzondere dag.
    Wij hebben onze kinderen overal bijgehouden de hele dag.
    Mijn middelste is inslaap gevallen tijdens het eten in het restaurant...we hebben hem ietsjes apart gelegd op 4 stoelen en hij heeft heerlijk geslapen.
    Mijn jongste sliep ook tijdens het eten en tijdens ons feest heeft ze geslapen in de wandelwagen (kan plat)
    Onze zoons hebben het hele feest 'avonds meegemaakt en ze vonden het super en hebben het er nog steeds over...
    Toen het afgelopen was lagen ze languit op de banken bij onze feestlocatie.
    Ik zou ze zo veel er zo veel mogelijk bij betrekken en kijken hoe ze reageren, zijn ze echt moe gaan ze heus wel slapen.
    Op zo'n dag is het gewoon heel speciaal om je kinderen ook te zien genieten.

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ snoopy, ik zal ook kiezen voor 16 uur, lijkt me veel praktischer

Wij hebben van de week de huwelijksreis geboekt en alleen al daarom kan ik bijna niet wachten tot we getrouwd zijn
    Adaaran Club Rannalhi (Hotel), Malediven met Arke.nl

vandaag gaan we bij de trouwkoets kijken dus er begint eindelijk weer een beetje schot in te zitten

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    De kinderen hoeven niet verplicht te slapen en zullen ook wel langer wakker blijven dan normaal. Maar de kleintjes zullen toch zeker wel een beetje op tijd naar bed willen/moeten en de wat groteren zullen het ook niet redden tot 23:00 denk ik. Dit zijn de leeftijden van de kinderen:

7
    6
    5
    4
    3(2x)
    2
    1(2x)
    4 maanden

En ik weet niet hoe het met de andere kinderen zit, sommigen zullen wel op de bank ofzo kunnen slapen, maar onze kinderen kunnen dat echt niet, die hebben echt een bed nodig om te slapen. En zoveel ruimte hebben we nou ook weer niet dat iedereen zomaar overal kan neerploffen ;).
    Maar goed, het zal wel goed komen, ik had al bedacht hoe we de slaapkamers kunnen verdelen zodat elk kind in een bedje kan slapen.

Ben in ieder geval blij met jullie reacties, jullie kijken er toch wat objectiever tegenaan.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jij zou dus ook kiezen voor 16 uur, dank je wel voor je mening!

Kan je niet eerst op vakantie en dan pas trouwen :D. Ziet er goed uit!!!

8. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    of je trouwt 's morgens en doet daarna een rondvaart ofzo met de familie, je zit dan alleen weer met de slaapies van de kleintjes

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Snoopy: Ik zou ook voor 16.00 uur kiezen. Wij zijn zelf om 15.30 uur (of was het nou 16.00 uur, *schaam* ik weet het niet meer :)) getrouwd. Wij hebben voor het trouwen foto's gemaakt en anders moesten we dus iedereen een lunch aanbieden (niet dat dat nou zo'n ramp is, maar we hadden natuurlijk ook al een diner en een dikke party, en de geldstroom begon toch wel wat op te drogen...) én was er dus 2 uur (waarin wij de foto's waren maken) dat zij zichzelf maar moesten vermaken en dat vonden we eigenlijk niet zo leuk.

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wij zijn zelf sochtends getrouwd, om half 10.
    Was wel rennen en vliegen met aankleden maar toch goed te doen.
    Na het trouwen zijn we naar het cafe-restaurant gegaan waar we ook de receptie gaven.
    Daar hebben we de bruidstaart aangesneden en koffie/thee gedronken.
    Toen zijn wij foto's gaan maken (een uurtje ongeveer) En de gasten konden gewoon lekker een drankje doen. Er was speelgoed/knutselspul voor de kinderen aanwezig, dus iedereen heeft zich prima vermaakt.(Ook was er in een apparte ruimte gelegenheid voor de kindjes om te slapen (incl een soort van oppas erbij)
    Toen wij tegen half 12 terug kwamen werd er al een begin gemaakt met het klaarzetten van het buffet.(we aten met de naaste familie) We hebben gegeten van 12 tot 2.
    Om 3 uur begon de receptie en die duurde tot 7 uur.
    Het uurtje ertussen werd door de familie benut door eventjes de benen te strekken, honden uit te laten, baby's te voeden of te kolven.

En ik moet zeggen, ik vond het heerlijk dat we gewoon rond half 8 thuis waren en Tygho gewoon zn eigen bedje in kon.
    Dat was puur genieten. Kleine man in bed stoppen...De trouwkleding uit, en heerlijk lang douchen:D

Ik zou dus...voor sochtends gaan.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Petra, we houden het echt klein, dus een rondvaart gaan we niet doen. We gaan trouwen en daarna is alles bij ons thuis.

Mermaid, daar zat ik ook wel mee, met de lunch, maar we houden het toch simpel, dus wat broodjes en beleg bij ons thuis zijn de kosten niet. Maar de 2 uur ertussen vind ik niet zo handig denk ik, al zal iedereen zich ook wel redden. Wel een goed idee om voor het trouwen foto's te maken. Ik denk niet dat een fotograaf gaan regelen, maar gewoon wat leuke foto's bij de trouwlocatie of in een park is natuurlijk wel leuk.
    Maar dan zit ik met het volgende, we willen de collega's ook uitnodigen, maar niet voor de hele dag en het eten, wanneer laat ik die dan komen? Als we 's middags trouwen kunnen ze na het eten (rond 20:30 klaar vermoed ik), komen.

Mams, je laat me echt weer twijfelen :). Wij doen wel alles thuis en ik vind het wel een beetje raar om mensen dan 'weg te moeten sturen'. Want dan wordt het trouwen, naar huis, bruidstaart, receptie en dan toch wat eten (op tijd) en dan iedereen weer naar huis.

Bedenk me net dat ik nog iemand met 3 kinderen vergeten ben :). Van 4 en 2 jaar en van 9 maanden. Waar moeten die nou weer slapen? ;)

12. Rosado

Rosado Niet meer actief

Wij hadden gasten die de hele dag welkom waren en die alleen voor het feest uitgenodigd waren. We hadden 2 soorten uitnodigingskaarten, 1 voor de daggasten en 1 voor de avondgasten. Ik had de kaarten zelf gemaakt op Zelf kaarten maken | Bij Poobies maak je de leukste kaartjes. Je kan ook gewoon 1 kaart maken en voor de mensen die de hele dag zijn uitgenodigd een inlegvel erin doen.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mermaid, dat is wel een idee. Ik ga de kaarten ook zelf ontwerpen (het wordt echt low budget, haha!), dus kan ook 2 ontwerpen maken. Alleen de collega's zijn niet de hele dag welkom, alleen tijdens de receptie. Zijn toch 30 man en dat wordt echt te druk (en te duur) voor de hele dag.

Ik heb 2 dagindelingen gemaakt en vriend en ik gaan het er zometeen over hebben.

10:45 trouwen
    12:00 lunch thuis, kinderen evt. slapen
    14:00 foto's
    15:30 receptie
    17:30 eten
    19:30-20:30 iedereen naar huis

15:00 foto's
    16:00 trouwen
    17:15 borrel, eten
    20:30 receptie/feestje
    23:00 iedereen naar huis

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    We zijn eruit! Het wordt 23 september 2011 om 10:45u! :)

15. tulip

tulip Niet meer actief

snoopy, fijn dat jullie eruit zijn.

Wij houden het ook klein, maar nog kleiner dan jullie denk, zonder receptie enz. dus dat scheelt ook weer tijd. Alleen ouders en broers/zussen en de opa en oma van vriendlief, ik heb ze niet meer.

dit hebben wij tot nu toe bedacht (het trouwtijdstip staat al vast)

10.30 foto's maken
    12.00 uur lunchen (meisje kan nog slapen als ze dat wil)
    15.00 uur trouwen en taart eten
    16.00/ 16.30 uur borrelen op de eetlocatie
    18.00 uur eten en daarna lekker naar huis

Iemand suggesties nog of aanvullingen???

16. Rosado

Rosado Niet meer actief

Leuk! Jullie maken er dus echt een dag van, zonder avond. Met zo'n bups kinderen erbij misschien ook wel net zo lekker. Heeft iedereen een relaxte dag en hoeft niemand zich druk te maken om kinderen die het op een gegeven moment spuugzat zijn. En juist voor de kinderen misschien ook wel lekker dat er even 1,5 uur is waarin zij gewoon kunnen spelen, hangen, knutselen of whatever. Ik hoop op mooi weer voor jullie. Wij zijn zelf op 26 september getrouwd en we hadden een prachtige dag.

17. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hoe lang duurt jullie trouwceremonie? Bij ons was dat wel zo'n 3 kwartier. Toen kwam iedereen ons nog even feliciteren en vervolgens gingen we pas taart eten. Misschien is dat uur voor trouwen én taart eten wat te krap? Wij hadden daar niet genoeg aan gehad iig.

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hier duurde het trouwen een ruim half uur.
    Nou hadden we het cafe-restaurant tegenover het gemeentehuis gereserveerd dus qua vervoer geen probleem en geen extra tijd.
    Maar wij hadden ook wel ietsje meer nodig voor trouwen en taart.
    Men wil je toch feliciteren he..

19. tulip

tulip Niet meer actief

ja ongeveer 3 kwartier zeiden ze al, ik denk dat het ook eerder half wordt dan 16.00 uur, maar dat is niet erg. Het is ook maar zo'n klein groepje, dat je makkelijk kunt overleggen.

20. 1ekindje

1ekindje Bekend lid

4 jun 2006
    506
    0
    0
    Kan iemand mij helpen.

Wij gaan deze zomer trouwen en ik vraag me af waar ik rekening mee moet houden en of jullie nog leuke tips hebben.

Als er nog leuke sites zijn hoor ik het ook graag.

Deel Deze Pagina