Trouw-topic

Discussie in 'De lounge' gestart door brabbel1988, 11 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nou dat is echt afhankelijk van wat je zelf wilt...
    Want je kan het zo duur maken als je zelf wil natuurlijk!

2. UsMiracle

UsMiracle Actief lid

8 jan 2011
    119
    5
    18
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hey,

Ten eerste gefeliciteerd dat jullie gaan trouwen.
    Je vroeg om tips, kijk eens op: www.xlwedding.com

Dit is een site met allerlei links naar dingen voor een bruiloft.

Met vriendelijke groeten,

Jennifer en Martin

3. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Dat is inderdaad afhankelijk van wat je wil. Wij hebben geen feest gehouden. Hieronder een rijtje van onze kosten:

Ringen: 1100 euro
    jurk: 500 euro (verkocht voor 700)
    pak: 450 euro
    ceramonie en ambtenaar: 450 euro
    catering en drank overdag: 200 euro
    Vervoer koets: cadeau gekregen
    locatie borrel: tuin bij ouders, versiering cadeau gekregen
    trouwtaart: 80 euro (particulier)
    pakje zoon: 70 euro
    diner voor 20 personen: 1000 euro
    trouwkaarten: 80 euro
    fotosessie: 1000 euro
    Totaal: 4930 euro

We hebben op onze bruiloft ongeveer 3000 euro cadeau gekregen. Hiervan zijn wij op huwelijksreis gegaan.

Het was een bruiloft met alles erop en eraan en toch echt niet duur!

4. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Fijn dat je eruit bent..!! :D

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    wij hebben tot nu toe

ong 8 uur kapper/visagie
    om 10 uur samen foto's maken
    om 11 uur komt de koets, dan gaan we met hetr gezin foto's maken en rijden met de koets
    om 12.30 aankomst trouwlocatie waar de daggasten zijn, fotos maken met de daggasten
    om 13.00 lunch
    om 14.30 trouwen
    om 15.30 opstappen op de rondvaartboot (ligt bij trouwlocatie) en op de boot borrelen en taart aansnijden
    om 17.30 uur terug van de boot
    om 18.00 uur eten/buffet
    om 20.30 opening feest (is op een andere lokatie)

6. Within

Within Niet meer actief

Dit was ons schema:

00.00 – 09.00 Persoonlijk programma
    09.00 Vertrek Bruidegom
    10.00 Aankomst Bruidegom
    10.15/10.30 Vertrek Fotoreportage
    10.30 Fotoreportage
    11.30 Vertrek richting Hilversum
    12.30 Aankomst Oude Raadhuis
    13.00 Trouwen we voor de wet
    14.30 Trouwen we voor de kerk
    15.45-16.00 Einde kerkdienst, vertrek richting Receptie
    16.00 Receptie
    17.45 Dankwoord Receptie
    18.00 Diner met select gezelschap
    20.00 Einde Diner*
    20.30 Vertrek richting Bruidssuite*

We hebben geen feest gehouden, wat erg gezellig was :) We moesten flink plannen omdat we een uur rijden uit elkaar woonden, en dat is goed gelukt.
    Foto's hebben we voor ons trouwen gemaakt, erg relaxed omdat er nog geen gasten op je zitten te wachten ergens..

7. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    GEFELICITEERD!!!!

TIP:

Google eens op zijde boeketten.
    Ik heb mijn boeket ook van zijde laten maken, en niemand die het zag.
    Zelfs de videograaf zag het pas 2 maanden na het trouwen.
    Je kunt m ook zelf bewaren, dan heb je nog langer plezier van je boeket!!!

8. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Het is voor ons alweer 5 jaar geleden dus heb geen precieze bedragen meer voor je, het totaal was in ieder geval E 7000. Hiervoor hadden we onze trouwkleding, ringen, kosten van het trouwen, liturgie in de kerk, trouwauto met chauffeur, boeket en corsages, foto's en video, trouwkaarten, muziek tijdens het feest, diner/taart/koffie/lunch voor 35 daggasten, feest met 150 gasten (het was warm dus er werd doorgeschonken)... vergeet ik nog wat?

We hebben goed gekeken op welke punten we konden besparen, offertes vergeleken etc. We zijn precies binnen ons budget gebleven. We wilden wel graag een dag met alles erop en eraan mét een groot feest maar wel graag voor redelijke bedragen. Als je ergens zegt dat het voor een huwelijk is lijkt het al gauw dubbel zo duur te worden. Het kan ook vele malen goedkoper en ook veel duurder dan dit, net wat je zelf wil.

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

mijn vriendin gaat binnen kort trouwen en die is rond de 6000 euro en dan houden hun het low budget.

andere vriend in 2 jaar terug getrouwd die was 11.000 euro kwijt

10. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Overigens moest je bij ons voor populaire trouwdata in de zomer (vooral de vrijdagen) al heel vroeg dingen vastleggen. Wij hebben onze trouwdatum een jaar vantevoren bij de gemeente vast laten leggen. De zaal hebben we toen ook gelijk geboekt want alleen die week was nog vrij, de week ervoor en erna zaten al vol.

11. Fransa

Fransa Niet meer actief

Denk bijv. ook na over afspraken die je maakt met de feestlokatie. Wij hadden bijvoorbeeld afgesproken dat iedereen zijn/haar eerste drankje bediend zou krijgen maar dat daarna in principe alleen de meer oudere gasten bediend zouden worden. In onze ogen konden onze vrienden enzo prima eens een keer een wandelingetje naar de bar maken. Hiermee kun je flink wat geld op drank enzo besparen! Vraag je ook af wat voor alcohol je allemaal geschonken wilt hebben.
    En verder hadden wij tijdens het feest niet alleen maar zitplaatsen maar ook veel hoge statafels laten plaatsen. Mensen lopen wat meer en drinker minder. Over het algemeen dan.
    Moet wel zeggen dat wij in de winter zijn getrouwd.

Wij zijn overigens getrouwd toen we beide nog studeerden. Durf niet meer te zeggen wat het ons totaal heeft gekost (is ook alweer bijna 8 jaar geleden.....) maar door goed onderhandelen met de verschillende partijen waar je voor je feest zaken mee doet kun je jezelf behoorlijk wat geld besparen! En dat is ons dus ook gelukt. Wij hebben een feest gegeven zoals we dat wilden, met de mensen die we wilden en we hebben voor ons gevoel hiervoor echt geen budgetbruiloft hoeven te geven...

Veel plezier met de voorbereidingen en voorpret!

12. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Wij waren rond de 10.000,- kwijt incl. twee weken griekenland. Wij hadden een feest met een dj en een drankarrangement, dat was denk ik het duurst. Ik wilde het ook lowbudget doen, maar gaandeweg werd het toch duurder dan verwacht. Jammer dat je het maar 1 keer doet hoor! (meestal dan) Het is echt zo leuk om mee te maken! Veel plezier. Oh ik had mijn jurk van esthers bruidshop, echt een aanrader!
    Esther's Bruidsshop - bruidsmode outlet Almere in Flevoland en Lelystad, Amersfoort, 't Gooi, Amsterdam, trouwjurk, bruidsjurk, bruidskleding, trouwkostuum...

13. Within

Within Niet meer actief

Wij waren rond de 4000 euro kwijt, wij hadden dan ook geen feest.

Goed rondkijken, vergelijken en soms het woordje bruid/trouwen weglaten scheelt al heel veel geld!

14. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    vandaag zijn de bruidsmeisjesjurken binnen gekomen en ze zijn echt prachtig.Ik heb ze zondag besteld bij suitsyouwell en nu al binnen. Er zit zelfs een hoepel in!

15. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    wowie die zijn gaaf ik ga gelijk kijken op hun site

onze kleine meid is ook bruidsmeisje bij ons. wat was jij kwijt ongeveer

16. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    die juken kosten daar echt geen drol!!! ik kijk net op de site bij de jurken voor meisjes en gelijk de eerst jurk is echt al zo mooi en voor 40 euries en dan moet ik nog verder kijken.

17. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    voor de jongens kost het ook echt geen drol en ben gelijk voor mezelf aant kijken voor een leuke jurk voor de bruiloft van mn zwager die gaat in mei trouwen

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Die zijn inderdaad erg mooi, mijn nichtje heeft ze destijds ook voor haar (4) kinderen gekocht toen haar broertje ging trouwen. Voor dat geld is het dan nog een beetje te doen met 4 dochters. Wij gaan daar hoogstwaarschijnlijk ook een jurk kopen, moet ik alleen eerst mijn eigen jurk hebben uitgekozen om te kijken wat daarbij past :)

19. tulip

tulip Niet meer actief

petra, ze zijn echt prachtig. Ik ga ook eens op de site kijken.

Hoe doen jullie het met muziek eigenlijk??? Laten jullie ook muziek spelen tijdens de huwelijksvoltrekking??

En hoe doen jullie het met binnenkomen, komen jullie samen binnen of komt alleen de bruid binnen met iemand anders.

20. san84

san84 Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.222
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames mag ik me bij jullie toevoegen

groetjes san84

Deel Deze Pagina