Trouw-topic

Discussion in 'De lounge' started by brabbel1988, Mar 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

zo gaat allemaal goed dames met de voorbereidingen. Het bruidsmeisje is klaar iig en daar ben ik nog wel het meeste mee bezig, nu mijn eigen jurk nog.

2. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    @ tulip, welke schoenen heb je voor je bruidsmeisje?
    ik vind het lastig omdat Suze in de babymaat valt (20) en Roos in de kindermaat (24)

3. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

@Tulip: mooie jurk en ringen! Je bent bijna compleet ;)

@Jen: gefeliciteerd!!

@troetelbeer: heerlijk om er dan al uit te zijn welke locatie het gaat worden.

Hier komt het steeds dichterbij... Taart is besproken, aanbetaling restaurant ( meteen ook feestlocatie) is gedaan.. Nu nog definitief een kaartje kiezen en de gastenlijst maken ( en daar zie ik een beetje tegenop) Kiezen wie wel, wie niet... Lastig! Oja, kleding moet ook nog, maar maandag (serieus) gestart met afvallen en moet toch zo'n 20 kilo nog kwijtraken. Ben benieuwd!

4. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Wie heeft er trouwens wel een "echte" fotograaf ingehuurd? Ik wilde in eerste instantie niet doen, maar ik twijfel een beetje... Ik vind het alleen zo duur!

5. tulip

tulip Niet meer actief

petra, op de site van van haren staan hele leuke ballerina's wit met zilver. De collectie van vorig jaar, dus ook niet duur. Voor Suze weet ik niet, maar voor roos hebben ze heel veel.
    Ik had een maat 24 maar die is echt veeeeel te groot, dus ga vrijdag in de winkel even kijken of ze ze kunnen ruilen voor een 23.

angel, wij hebben een fotografe die eigenlijk kdv's en psz fotografeert. Vonden wij ook wel handig gezien ons kleine meisje erbij. Zij maakt dus ook bruidsfoto's. Scheelt een hoop in prijs vergeleken met een echte bruidsfotograaf.

6. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    2,756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Angel; Kijk eens op Marktplaats daar staan ook een hoop fotografen en ik denk dat de prijzen van die fotografen een stuk lager zijn!

Wij hebben ook al iemand op het oog en ook via mp gevonden.

@ locatie; Ja we zijn echt blij dat we eruit zijn. We wilden eigenlijk op het gemakje bezichtigingen voor de bevalling en dan rustig nadenken en na de bevalling vastleggen. Maar het ziet er naar uit dat het deze wordt en we het voor de bevalling al vast gaan leggen. (Omdat we ook aan 1 specifieke datum vastzitten)

@ gastenlijst; is hier al een klein opzetje van en die is eigenlijk zo goed als definitief. Zullen misschien nog wat 'kleine' aanpassingen aan gebeuren met de tijd. En als we 'nieuwe' mensen leren kennen zullen we die misschien wel/niet toevoegen.
    Waar we het wel moeilijk mee hebben is we waren alvast wat aan het brainstormen over wie zit waar tijdens de ceremonie..
    Nou dat wordt nog een kluif!!
    Pff al die mensen die slecht met elkaar kunnen etc. wil je niet naast elkaar zetten omdat je anders van die lange gezichten krijgt. Maargoed we hebben nog even:D

7. Jade86

Jade86 Bekend lid

Hier komt de bruiloft ook steeds dichterbij. Morgenmiddag gaan we in ondertrouw en op 27 mei trouwen we. Spannend!
    We hebben al veel geregeld; trouwlocatie, feestlocatie, restaurant, fotograaf, trouwjurk/trouwpak etc. etc.
    Het enige wat we eigenlijk nog misschien is iemand die filmt op onze bruiloft. Hoe hebben jullie dit opgelost??

@ Jen; gefeliciteerd!

8. tulip

tulip Niet meer actief

@troetelbeer, ik zou mij daar helemaal niet druk om maken, het is jullie dag en als ze het er niet mee eens zijn dan niet. Dan blijven ze toch lekker thuis???

9. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    2,756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Tulip;

tja het ligt hier wat ingewikkelder. Het gaat om de beide getuigen (ouders) van mijn mannetje.
    Daarbij komt dat we hooguit 30 man op de ceremonie hebben dus we weten nog niet of we de traditionele verdeling doen(man's fam. ene kant en mijne de andere kant) of een mengelmoesje.

Maar ja standaard zitten getuigen vooraan en die twee zullen elkaar wel respecteren maar je zal gewoon aan ze merken dat het ongemakkelijk is. (heel veel gebeurd in de jeugd van vriendlief en met zijn broers etc. En ook tussen vader en moeder. Lang verhaal)..

10. tulip

tulip Niet meer actief

oke snap ik, maar buiten dat gedoe blijf ik erbij dat het jullie dag is. Daar moet je toch respect voor hebben als getuige/gast??

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hi!

Ik lees nog steeds met jullie mee, leuk om over alle voorbereidingen te lezen. Ik moet zeggen dat ik er momenteel helemaal niet bezig mee ben, duurt ook nog een half jaar. De trouwlocatie staat in principe wel vast (wachten nog op de laatste offerte) en de ambtenaar die ons op die locatie gaat trouwen. Dus het grootste is al wel geregeld. De gastenlijst is klaar, fotograaf is al half geregeld, iemand die de muziek doet, oppas voor de kinderen. Moeten we alleen nog in ondertrouw, de ringen en kleding uitzoeken, uitnodingen maken, kapsel en make-up regelen en dat was het wel geloof ik? Denk ik nou te makkelijk als ik denk dat ik nog alle tijd heb? (ik zie anderen al zo druk met van alles regelen).

12. tulip

tulip Niet meer actief

snoopy, ik wil niet zeggen dat je te makkelijk denkt;) maar het lijkt langer dan het is. Wij hebben een maandje korter, maar ben toch blij als het straks geregeld is.
    Heb je al een idee voor kleding voor jezelf???

13. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    Hahaha, ik heb nog 1 jaar en 3 maanden en hier is heel veel al geregeld. De ringen hebben we zaterdag opgehaald. Mijn jurk is besteld, en schoenen heb ik al. Feestlokatie staat vast, trouwlokatie is bekend maar kunnen we pas in juni vastleggen. hahaha Als ik zo doorga, ben ik een jaar van te voren klaar.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik wil over een maandje er ook wel vaart achter gaan zetten. Ben dan ongeveer op mijn streefgewicht, dus kan dan ook jurken gaan passen :). Weet wel een beetje wat ik wil. Ook qua ringen. Denk dat we ondertrouw en ringen uitzoeken gaan combineren, lekker een dagje met z'n tweetjes :). Met de ringen wilde ik ook expres wachten omdat ik dus aan het afvallen ben en het dus niet handig is met 15 kilo extra en dus dikkere vingers te gaan passen. Ik wil eind mei wel alles geregeld hebben, behalve dan kapsel en make up. Weet ook echt nog niet wat ik daarmee wil.

15. Penguin

Penguin Actief lid

Apr 9, 2010
    495
    0
    0
    Jeetje meiden wat gaan jullie idd hard met de voorbereidingen.... Wij trouwen over 5,5 week en uitnodigingen moeten nog de deur uit, bloemen, taart, notaris moet nog geregeld worden... Ringen zijn klaar kunnen opgehaald worden, jurk ga ik over 1,5 week voor de laatste keer passen, vriend heeft een pak, we zijn in ondertrouw gegaan, fotograaf en locaties zijn geregeld...

Gr. Linda

16. san84

san84 Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,222
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames wat is het rustig .

iedereen alles al rond voor de grote dag?

ik krijg morgen mijn proefkapsel en daarna mijn trouwjurk afpassen en daarna de ringen ophalen heb er helemaal zin in

groetjes san84

17. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    Hey meiden,

Sorry... ik kom hier niet zo vaak.

Hoe staat het met jullie voorbereidingen?
    Ik heb vandaag de bruidstaart "geregeld"... in ieder geval de prijs vastgelegd. De rest word nog vervolgd.

Verder liep ik vanavond bij de AH tegen hele leuke (en goedkope) theeglazen aan. Deze willen we als bedankje gaan gebruiken, theezakje en een reepje merci erin, zakje er om, kaartje eraan: "Kom nog eens op de thee" of iets dergelijks en klaar is klara. Ben er helemaal blij mee, aangezien ik nog niks had kunnen vinden wat ik mooi vond en wat niet te duur was.

18. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    @ San: Leuke dag morgen dus. Veel plezier!!! :D

19. san84

san84 Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,222
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi leuk dat je nu wat gevonden hebt wij doen alleen maar een foto als bedankje .

heb je ook taart mogen proeven?

nou ik heb morgen echt een trouwdagje proefkapsel jurk en ringen ophalen .

succes met alles

groetjes san84

20. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    @ San: Proeven gaan we nog doen. Heb er nu al zin in! :D

Share This Page