herkenning? kat niet goed......

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanmimi, 16 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    goedemiddag dames,

ik heb de dierenarts al even gebeld en ik kan langskomen, maar omdat ik mij flink wat zorgen maak, vraag ik toch om jullie herkenning?

onze kat is nu 16 jr oud, en sinds een jaar of 2 heeft ie last van blaasgruis, hij krijgt hier speciale voeding voor. toen ze erachter kwamen kon hij niet plassen en hebben ze uiteindelijk bijna een liter plas uit zijn blaas gehaald! als ik het me goed herinner tenminste......

sinds vanmorgen ligt hij nu steeds op hetzelfde plekje te slapen, hij wil niet eten of drinken. als hij zich omdraait lijkt hij pijn te hebben, hij gaat tenminste meteen weer liggen. ook beweegt hij niet zo soepel als anders.

zoals gezegd, ik kan straks om half 5 langskomen, maar zou zoiets weer terug kunnen komen? dat zijn blaas verstopt zit.....?
    ik maak me flink wat zorgen eerlijk gezegd, ik hoop alleen dat hij geen pijn heeft:(

2. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Wat sneu voor je kat! Voor jou natuurlijk ook, om je beestje zo te zien.

Ik heb geen ervaring met blaasgruis, maar het klinkt alsof hij weer hetzelfde heeft. Reageerde hij de vorige keer ook zo toen hij ziek was? Weinig tot niks eten en drinken?

Ik weet wel dat als een kat niet eet of drinkt hij 9 van de 10 keer erg ziek ik. Hoeft niet meteen een slechte afloop te hebben, bij een fikse griep hebben ze dat ook al.

Onze kat was uitgedroogd, omdat ze al een paar dagen erg slecht dronk. We waren er optijd bij gelukkig. Dus erg goed dat je een afspraak hebt gemaakt en ik hoop dat hij weer opknapt.
    Sterkte!

3. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik weet uit ervaring van mijn zus dat blaasgruis terug kan keren ondanks dieet voeding...

Veel sterkte en hoop dat ze wat kunnen vinden.

4. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een kat met blaasgruis.
    onze kat heeft eenspeciaal dieet(lees brokken) die alleen te koop is via de dierenarts. Als hij iets anders te eten krijgt, heeft hij binnen de kortste keren weer blaasgruis.
    Het is heel makkelijk te voelen. Als hij op zijn rug ligt en je voelt tussen zijn 2 achterpoten een harde opgezette bobbel, heeft hij weer last van blaasgruis. Die bobbel die je voelt is namelijk een volle blaas.

Wij hebben de eerste keer dat onze kat het heeft gehad weer ander brokken geprobeert en het was binnen een maand terug.

Ik vind het wel raar dat de dierenarts zolang wacht tot je terecht kan. Het is kan namelijk levensbedreigend zijn als de blaastest vol zit en je kat zo is.

Dit had onze kat de eerste keer ook. Is toen geopereerd, omdat zijn urineleider verstopt zat door het gruis. Paar dagen daar moeten blijven, maar alles is goed gekomen uiteindelijk.

Sterkte ermee.

5. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Ts blaasgruis kan altijd terug komen.Onze kater is er dit jaar zelf aan overleden ( met meerdere complicaties)

Die had al spuiten etc gehad pijnstilling noem maar op.
    Maar die was al paar dagen flink ziek ook in eigen urine etc blijven liggen.
    Bloed erbij.

Als ik jou zo hoor ben je er op tijd bij hoor.

6. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Hier ook een kater met blaasgruis, wij hebben ook speciale voeding. Dit bestellen wij via internet. Maar hij had ook deze klachten toen hij weer last had (in het begin hadden we ander voer waar hij uiteindelijk toch weer ziek van werd). Hij wilde ook niet eten en bleef op 1 plek en af en toe van dat zielige kreunende miauwen. Maar wij moesten wel gelijk langskomen! Dit kan inderdaad levensbedreigend zijn. Sterkte. Misschien bellen of je toch eerder langs kunt komen?

7. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    de eerste keer gedroeg hij zich idd ook zo raar..... nu begin ik me toch echt zorgen te maken..... en het vervelende is ik moet er straks met 2 kids naartoe;)

er wAs ons toen ook verteld dat het terug kan komen, ondanks zijn dieet (idd voer wat je alleen bij de dierenarts kan kopen a 45€ per zak, en dat voor meteen 4 katten, gezien wij geen mogelijkheid hebben om ze apart eten te geven....duur grapje)

gelukkig is de jongste toch nog even in slaap gevallen, ondanks dat ze niet wilde, anders zit ik daar straks met een jengelend kind....

nu draait de kat zich net even om, maar het is ook net of hij zijn achterpoten niet kan bewegen, kan ook weer door een verergering van de artrose komen, waar hij ook last van heeft......:(

ik hoop dat het allemaal goed zal gaan........... duimen jullie?
    (klinkt stom, maar onze katten, alle vier, zijn als onze kindjes, bij wijze van spreken)

8. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Tuurlijk duimen we mee ;)

Ze zullen heus geen overhaaste beslissingen maken als je kids erbij zijn. (ik neem aan dat je dat bedoeld?)

Sterkte nogmaals

9. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Ts ik duim zeker mee.

Wij hebbennnu nog 1poes en is idd net als ons eigen kind.
    Dus snap je helémaal

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ik vind het erg vreemd dat ze je niet meteen laten komen.
    Als er ook maar een kans is dat je kat verstopt zit (en dat kan dus al van vanmorgen af wezen!!!) is het een spoedgeval en kan je kan er aan overlijden.

Het is nu al bijna tijd, hoop dat het met een sisser zal aflopen!

11. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ik vind het erg vreemd dat ze je niet meteen laten komen.
    Als er ook maar een kans is dat je kat verstopt zit (en dat kan dus al van vanmorgen af wezen!!!) is het een spoedgeval en kan je kat er aan overlijden.

Het is nu al bijna tijd, hoop dat het met een sisser zal aflopen!

12. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Sterkte! Ik hoop dat het meevalt!

13. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Sterkte! Ik hoop voor jou en het beestje dat het meevalt.. Laat je even weten hoe het was ?

14. mveenzoon

mveenzoon Actief lid

11 jan 2010
    178
    0
    0
    klinkt indd als weer een verstopping.....

Had onze kat ook dit jaar in mei 8 dagen opgenomen met spoed opgehaald met de dierenambu...en was verholpen 2 maanden later lag hij weer in de kattenbak verstopt... hij had het nog erger dan vorige keer hele buik was keihard..bloeddruppels lagen door het huis heen!! hij had echt pijn hard miauwen

Heb hem met pijn in mijn hart laten inslapen in juli omdat ik hem niet verder wou laten lijden hij was nog maar net 4!!

15. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Als hij zn achterpoten stram houdt kan het zijn dat hij kramp in zn blaas heeft. Als je het idee hebt dat hij niet kan plassen moet je zo snel mogelijk naar de dierenarts, dit kan heel gevaarlijk zijn. Vaak gaan ze overal zitten om te proberen te plassen.
    De plasbuis van katers is heel smal,waardoor ze verstopt kunnen raken. Mijn kat heeft destijds een penisamputatie gehad. Dan kunnen ze in ieder geval niet meer verstopt eaken.

16. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Hier ook een kat met blaasgruis en ja het kan helaas terug komen ja. Hoop dat ze je beestje helpen, sterkte.

17. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    En?

18. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    sorry voor de late reactie....

ben geweest, hij zat gelukkig niet verstopt! wel was hij lichtelijk uitgedroogd en heeft hij een blaasontsteking. hij heeft ab, pijnstilling en iets voor de misselijkheid gehad en het zou in de loop van de avond beter moeten zijn gegaan, ........

helaas is dit niet zo, hij heeft nog steeds niks gegeten of gedronken, ligt nog altijd op hetzelfde plekje. draait zich af en toe om, met wat lijkt veel pijn. gisteravond liep hij een klein stukje omdat hij schrok van mijn oudste dochter en toen zwalkte hij helemaal, net alsof hij dronken was.

straks om 9 uur kan ik bellen, en dat ga ik dan meteen doen! ws wordt het dan bloedonderzoek, maar verder.......?

jongens blijf maar duimen voor ons........

19. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    :( .... veel sterkte.... ik duim mee

20. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Meisje ik ben bang dat hij misschien ook gewoon op is.
    Tis hard en je wil het niet maar 16 is een uitzonderlijke leeftijd.

Sterkte

Deel Deze Pagina