ik heb dan bellenblaasetiketten online gemaakt, en deze geknipt en geplakt (bedankje). Verder heb ik heel veel vlinders uitgeknipt voor in de wensboom (gastenboek). Nu met decoraties feestzaal aan het bedenken en maken. Verder moet ik straks nog de shirtjes voor de bruidsmeisjes hotfixen en er moet nog een polaroid omlijsting gemaakt worden voor foto's van de gasten. Ook wil ik nog 2 wensballonen versieren die we later op de avond willen oplaten. 1 voor ons, voor een mooi gelukkig leven en 1 voor alle mensen die ons hebben verlaten. Mijn moeder gaat een ringkussentje maken van het restje dat nog van het korter maken van mijn trouwjurk. Ik kan zelf absoluut niet naaien.
Wij zijn 31 mei getrouwd, een prachtige dag met onze lieve familie en vrienden! Een dag om nooit te vergeten!! @oudjaarsvlinder: Ik heb zelf de bedankjes in elkaar geknutseld. We hadden zakjes van tule met snoephartjes er in (lekker origineel, ik weet het) daaraan had ik een kaartje gemaakt met : bedankt dat jullie er waren, dankzij jullie is dit een onvergetelijke dag geworden! En aan het zakje had ik een soort van metalen hartjes gemaakt. Erg leuk! Dat was eigenlijk mijn meest creatieve uitspatting van de laatste jaren hihi. Verder heeft een vriendin van mijn man zijn moeder mijn jurk op maat gemaakt. Zij heeft ook een mooi kussentje voor de ringen gemaakt. Voor mij heeft ze een vlecht van het afgeknipte stuk van de jurk gemaakt voor in mijn haar. Ook het ringkussentje was van de stof van de jurk. Dut ringkussentje kon mijn dochter om haar pols dragen toen ze de ringen bracht. Erg leuk!!!
Hoi hoi, Wij gaan 6-6-14 trouwen en nou ben ik dus al met vanalles bezig maar nou heb ik hier totaal geen kaas van gegeten. Alleen mn nicht is vorig jaar getrouwd en ik was daggast. Welke tijden doen jullie alles? Wij trouwen eerst voor de wet, dan voor de kerk. Avondeten met de daggasten en savonds feest. Wij doen niet aan receptie. We zaten de denken om 8 uur feest. Dus ongeveer half 6 eten met de daggasten. Welke tijden dan de wet, kerk en hoeveel tijd ongeveer nodig voor de fotos
Mijn programma: 9.00 naar kapper en make up 12.30 aanstaande komt mij ophalen, 12.45 bruidsreportage, voor een goede bruidsreportage heb je anderhalf tot twee uur nodig. 15.00 trouwen 15.40 paar foto's bij gemeentehuis en dan naar feestlocatie 17.00 eten met daggasten 19.00 koffie/thee bruidstaart 20.00 avondgasten ontvangen
Wij trouwen ergens in mei volgend jaar. Het wordt een trouw zonder te veel gedoe en gefeest. Gewoon naar 't stadhuis en nadien iets van feestje of BBQ voor 20 personen directe familie. Ik heb nogal een grote familie en eerst hadden we een feest in gedachten met 230 personen. Dag 1 alle officiële zaken en dag 2 een grote receptie voor iedereen. Maar uiteindelijk ... gaan we voor klein. Het enige wat al "vast ligt" is onze fotograaf ... Een vriendin van mijn tante is hobby-fotografe en wil gratis komen trekken, zolang we haar maar uitnodigen voor 't feest . En de getuigen zijn ook al gevraagd. Voor mij mijn zus en mijn beste vriendin en voor mijn verloofde zijn nichtje / petekind (even oud als ik). Hier ook geen trouwkleed voor mij overigens. Voor die ene dag heb ik geen zin om 100'en euro's te besteden. En daarbij sta ik niet met kleedjes en draag ik die sowieso nooit. En mijn verloofde doet ook zijn zin. Wil hij in kostuum gaan, dan doet hij dat ... Heeft hij daar geen zin in, dan niet. Het enige waar we echt wel geld aan willen geven is trouwringen en onze huwelijksreis (een rondreis richting Jordanië of de Griekse eilanden als Jordanië instabiel wordt / blijft - met de toestanden in Syrië). Wij trouwen sowieso op een zaterdag overigens. Onze voorkeur gaat uit naar 10 mei, maar het kan ook zijn dat het later wordt.
Wij hadden het volgende programma; Uitslapen.. 11.00 ging ik naar mijn ouders met de kindjes 12.00 kapper / visagie 13.15 jurk aan 13.30 man kwam aan wat foto's maken etc. 14.30 trouwen 15.30 / 17.15 fotoshoot 17.30 eten 19.30 bruidstaart 20.30 feest Als je geen kinderen hebt zou ik kiezen voor foto's voor de ceremonie omdat onze gasten nu heel lang moesten wachten (al is dat vooraf misschien ook wel?)
Ik wacht ook nog op het aanzoek! Lijkt me heerlijk om ermee bezig te zijn! Lekker genieten dames! Of nagenieten natuurlijk
grrrrrrr, ik moet heel even mijn hart luchten. zoals de meeste weten trouwen wij lowbudget en geven wij een groot feest in een omgebouwde schuur als kroeg. ik had al aangegeven dat ik echt het weekend er voor nodig heb om alles klaar te zetten en schoonmaken. nu krijg ik dus een mailtje dat een nichtje van mij gaat trouwen de week ervoor en dat we in het weekend dat wij zouden gaan schoon maken dat zij een feest geven. dus ik heb nu minder tijd om alles schoon te maken en ik denk dat ik haar troep mag gaan opruimen. ik kan daar dus niet tegen, waarom moet ze nou net voor onze dag gaan trouwen. ik ben echt alles tot in de puntjes aan het regelen en steek er ook heel veel tijd in,
Ohh dat is balen oudjaarsvlinder.. Zelfde hier als met die kennis wij gingen trouwen twee dagen erna kwamen zij er ook ineens mee (terwijl paar dagen van te voren werd gezegd nee wij trouwen voorlopig niet) maar goed uiteindelijk ging het bij hen toch niet door.. Maar ik snap je frustraties zeker als jij zou gaan poetsen dat weekend.. Vraagje: wij zijn nu vier weken getrouwd en hebben nog steeds geen rekening gehad.. Hoelang mogen ze daarover doen? Ben al een X langs geweest en hij zei dat hij het druk had en het wel zou komen.. Niet dat het mij veel uitmaakt maar ik wil weten of we evt wat overhouden en zo weet ik niks..
als ik het goed gevonden heb mogen hun er twee jaar over doen. heb je geen vaste afspraken gemaakt? met hoeveel je moet betalen pp.
Het belangrijkste is dat je je goed bedenkt hoeveel tijd ergens voor nodig is. Vraag desnoods aan de locatie hoe zij bepaalde dingen oplossen of hoe het meestal gaat. De kerk weet wel hoe lang een dienst ongeveer is, restaurant kan redelijk inschatten hoe lang het eten duurt, enz. Houd ook rekening met reistijd. Ruim plannen is sowieso een goed idee. Loopt er een onderdeel iets uit dan zit je niet direct in de stress. Gaat het allemaal volgens planning of duurt het zelfs korter neem die tijd dan om even wat te eten, drinken, toiletbezoek of geniet gewoon van elkaar. Wij zouden in eerste instantie om 14.30 uur trouwen maar dat werd wat krap. Dus het trouwen 1 uurtje later gedaan. Kwam eigenlijk heel mooi uit want daarna konden we gelijk door naar het restaurant voor de taart. Dit was ons schema: 8.30 uur: bruid bij kapper voor haar en make-up. 9.00 uur: Bruidegom haalt boeket op, daarna door naar zijn ouders. 11.00 uur: bruidegom haalt bruid op, daarna gelijk naar opa (die kon niet komen vanwege hoge leeftijd) 11.30 uur foto's maken 13.00 uur: lunchen 13.30 uur: bruidspaar naar eigen huis (daar wat foto's maken en nog een kopje thee drinken, wc, ff zitten) 15.30 uur: trouwen! Direct daarna nog groepsfoto's maken. 17.00 uur: Bruidstaart en bubbels 18.30 - 19.00 uur: inloop avondgasten 19.00 uur: Buffet (buffet bleef de hele avond staan, onze receptie was namelijk het buffet. We hadden geen eindtijd) Uiteindelijk is het 's ochtends bij de kapper uitgelopen. Mijn tip: plan voor de make-up, haren en aankleden een halfuurtje extra. Gelukkig hebben we de tijd weer wat ingehaald: foto's maken duurde wat korter dan gedacht (maar we hadden hierbij weinig reistijd, 5 minuutjes om naar de dijk te rijden en bij de kerk naast mijn ouderlijk huis). Als je nog wat wil weten of nog tips nodig hebt dan mag je me altijd een pb sturen.
Ik wil zoooooo graag trouwen maar het zal er waarschijnlijk nooit van komen Wanneer iemand het woordje trouwen al noemt dan roept hij meteen: "ik ga niet trouwen, wat een onzin dat heeft toch geen meerwaarde. Ze is ook mijn vrouw ondaks dat we niet getrouwd zijn". Hij weet wel dat ik graag wil trouwen dus stiekem hoop ik dat het er ooit toch van komt Ik vind wel dat de man het moet vragen en neit de vrouw. En als hij mij nooit zal vragen dan weet ik dat hij ook echt niet wil trouwen. Ïk ga hem namelijk niet dwingen. Voor alle dames hier, heel veel plezier op jullie grote dag! Zowel mijn vriend als ik zijn vorige jaar getuigen geweest (ik ook nog eens ceremoniemeester) op de bruiloft van onze vrienden (die nu ook de peetouders van Joah zijn). Het was een prachtige dag!
Jawel we hebben een vaste prijs pp alleen in de middag waren drankjes apart a 1,50 per drankje pas vanaf het feest was het een all in prijs.. Maar ja ik had zoiets van: hun willen toch ook geld hebben? Ach ja we houden het netjes apart en zien dan wel!
gelijk heb je ondertussen vanmorgen weer wat dingetjes geregeld. verder heeft mijn moeder aangeboden om eventueel vrij te nemen voor de bruiloft om te helpen met schoonmaken als we het niet gaan redden de zondag voor de bruiloft. erg fijn
Oudejaarsvlinder, wel balen van die locatie, maar fijn dat je moeder wil helpen. Ashleyp, mijn vriend wilde ook nooit trouwen en toen heb ik hem gevraagd en zei hij ja. Stiekem vind hij het best leuk. Het had niet gehoeven voor hem, maar snapt dat ik het wel belangrijk vind. Wij hebben inmiddels een datum voor ondertrouw, 29 augustus en 31 augustus ga ik jurken passen. Erg spannend. Ben helemaal verliefd op de disneycollectie, dus daar ga ik zeker een jurk van passen. Ook heb ik een andere prachtige jurk gezien, maar daar kan ik nooit meer aan komen, denk ik. We zien wel wat het gaat worden.
Wat leuk! Jullie gaan in ondertrouw op mijn verjaardag Waarom kan je niet meer aan die ene jurk komen?
Het is een jurk uit 2011 en heeft ergens op een catwalk gelopen. Weet niet eens of hij echt op de markt uitgebracht is en of hij uberhaubt betaalbaar is. Ik ga hem gewoon laten zien en dan zie ik wel wat ze ervan zeggen.